עוד פרוייקט לסגר...
(הטקסט עם הדגשה הינו קישור)
ה- SANSUI G-5700 כשל. - פעם כן שומעים ופעם לא שומעים ופעם הוא מפסיק באמצע....
[img2=760x268]https://classicreceivers.com/wp-content ... -lamps.jpg[/img2]
מה עושים ? - ובכן ב- SANSUI הללו יש מעגל הגנת רמקולים עם ממסר (כמו ברבים דומים לו) - אז מקרבים אוזן ומקשיבים. האם שומעים קול ממסר (קליק) מתנתק או מתחבר ?
כן... בעת הפסקת הסאונד שומעים קליק.. אז הממסר מתנתק ! - אופס ! - יש תקלה ! (גם רואים שהנורית הירוקה בחזית נכבית !). - ז"א שמעגל ההגנה נכנס איכשהו למגננה !
אויש - מה זה אומר ? - האם זה אומר שיש בעיית קצר ? עומס יתר ? ברמקולים ? או בעיית מתח עודף במעגל הגברת היציאה ? אולי תקלה במגבר עצמו ?
ובכן יש כאן הרבה תרחישים ועכשיו צריך לבדוק מה קורה...
במבט על איזור מעגל המודפס ניתן רמז. !
יש שם נגד עם קורוזיה סביב רגליו !
בעיות ב- SANSUI G-5700 ולא רק.
- JD9002 (פותח השרשור)
-
- חבר ותיק
- הודעות: 1319
- הצטרף: מאי 2014
- מיקום: חדרה
- נתן תודות: 461 פעמים
- קיבל תודות: 638 פעמים
בעיות ב- SANSUI G-5700 ולא רק.
נא להרשם/להכנס לחשבון בפורום על מנת לצפות בקבצים או בתמונות המצורפים לשרשור
נערך לאחרונה על ידי JD9002 ב 02/10/2020 12:43, נערך פעם 1 בסך הכל.
וינטאג'מניה !!!
מקבל וקונה ציוד לשיפוץ.
מקבל וקונה ציוד לשיפוץ.
- JD9002 (פותח השרשור)
-
- חבר ותיק
- הודעות: 1319
- הצטרף: מאי 2014
- מיקום: חדרה
- נתן תודות: 461 פעמים
- קיבל תודות: 638 פעמים
ובכן...
מעגל ההגנה מבוסס על רכיב HA12002 .
PROTECTOR OF SPEAKERS AND POWER AMPLIFIERS רכיב וותיק ועתיק.
הרכיב הזה מספק פתרונות הגנה לרמקולים תוך בדיקת הנושאים הבאים:
1. בדיקת מתח שאינו אפס ביציאות הרמקולים
2. בדיקת טמפרטורה
3. בדיקת עומס יתר
4. בדיקת הימצאות מתח AC (יש חשמל) .
5. השהיית חיבור הממסר בהדלקת מכשיר (כ- 10 שניות) למניעת בום ברמקולים.
אז מה שצריך לעשות עכשיו זה לבדוק מה קורה.
1. בדיקת מתח שאינו אפס ביציאות הרמקולים - הכל בסדר. יש מתח אפס ברמקולים. ויש אפס בנקודת הבדיקה.
2. בדיקת טמפרטורה - זה בהתחלת עבודה. אין בעיית טמפרטורה.ויש אפס בנקודת הבדיקה.
3. בדיקת עומס יתר - זה לא מחובר.
4. בדיקת הימצאות מתח AC (יש חשמל) . - יש חשמל בנקודת הבדיקה.
5. השהיית חיבור הממסר בהדלקת מכשיר (כ- 10 שניות) למניעת בום ברמקולים. - כאן נראה שזה עובד על יש בעיה...
ברגל 7 יש 6.6V אבל ברגל 8 יש כ- 3V.
זהו מעגל השהייה בהדלקה נמדד איך הקבל C662 נטען וברגע שעובר מתח של 2.6V יש חיבור של הממסר. כ-10 שניות.
אבל מדוע המתח אינו 6.9V. ?
בהפעלות חוזרות ונשנות נראה שהמתח ברגל 8 לא מגיע ל- 2.6V
ובהפעלות אחרות הרסיבר עובד אבל פתאום המתח ברגל נופל ל-2V והממסר התנתק.
החשד נופל על קבל C622, 220uF / 10V
נסיר את הקבל !!!! - ובתמונה - מראה הקבל. ובכן. הקבל אינו חלק. בצד המעגל רואים קורוזיה על הנגד לידו. אז כנראה שהחומר האלקטרוחיטי שלו דלף וגרם לקורוזיה. ובבדיקת הקבל במכשיר בדיקה הוא התנהג כמו נגד !
אוקיי.. אז מחליפים את הקבל ו.... הרסיבר עובד מצויין. יש השהיית הדלקה ראוייה. והמתח ברגל 8 אכן מגיע ל- 6.9V!
מה שקבל קטן יכול לעשות !
מדוע הקבל הזה כשל ולא האחרים ? - לא ברור. בכל מקרה הוחלפו כל הקבלים לידיו ומסביבו - to be in the safe side
עוד רסיבר תוקן !
מעגל ההגנה מבוסס על רכיב HA12002 .
PROTECTOR OF SPEAKERS AND POWER AMPLIFIERS רכיב וותיק ועתיק.
הרכיב הזה מספק פתרונות הגנה לרמקולים תוך בדיקת הנושאים הבאים:
1. בדיקת מתח שאינו אפס ביציאות הרמקולים
2. בדיקת טמפרטורה
3. בדיקת עומס יתר
4. בדיקת הימצאות מתח AC (יש חשמל) .
5. השהיית חיבור הממסר בהדלקת מכשיר (כ- 10 שניות) למניעת בום ברמקולים.
אז מה שצריך לעשות עכשיו זה לבדוק מה קורה.
1. בדיקת מתח שאינו אפס ביציאות הרמקולים - הכל בסדר. יש מתח אפס ברמקולים. ויש אפס בנקודת הבדיקה.
2. בדיקת טמפרטורה - זה בהתחלת עבודה. אין בעיית טמפרטורה.ויש אפס בנקודת הבדיקה.
3. בדיקת עומס יתר - זה לא מחובר.
4. בדיקת הימצאות מתח AC (יש חשמל) . - יש חשמל בנקודת הבדיקה.
5. השהיית חיבור הממסר בהדלקת מכשיר (כ- 10 שניות) למניעת בום ברמקולים. - כאן נראה שזה עובד על יש בעיה...
ברגל 7 יש 6.6V אבל ברגל 8 יש כ- 3V.
זהו מעגל השהייה בהדלקה נמדד איך הקבל C662 נטען וברגע שעובר מתח של 2.6V יש חיבור של הממסר. כ-10 שניות.
אבל מדוע המתח אינו 6.9V. ?
בהפעלות חוזרות ונשנות נראה שהמתח ברגל 8 לא מגיע ל- 2.6V
ובהפעלות אחרות הרסיבר עובד אבל פתאום המתח ברגל נופל ל-2V והממסר התנתק.
החשד נופל על קבל C622, 220uF / 10V
נסיר את הקבל !!!! - ובתמונה - מראה הקבל. ובכן. הקבל אינו חלק. בצד המעגל רואים קורוזיה על הנגד לידו. אז כנראה שהחומר האלקטרוחיטי שלו דלף וגרם לקורוזיה. ובבדיקת הקבל במכשיר בדיקה הוא התנהג כמו נגד !
אוקיי.. אז מחליפים את הקבל ו.... הרסיבר עובד מצויין. יש השהיית הדלקה ראוייה. והמתח ברגל 8 אכן מגיע ל- 6.9V!
מה שקבל קטן יכול לעשות !
מדוע הקבל הזה כשל ולא האחרים ? - לא ברור. בכל מקרה הוחלפו כל הקבלים לידיו ומסביבו - to be in the safe side
עוד רסיבר תוקן !
נא להרשם/להכנס לחשבון בפורום על מנת לצפות בקבצים או בתמונות המצורפים לשרשור
וינטאג'מניה !!!
מקבל וקונה ציוד לשיפוץ.
מקבל וקונה ציוד לשיפוץ.
- Kosh
- גורו וינטאג'
- הודעות: 4068
- הצטרף: מרץ 2007
- מיקום: Vorlon homeworld
- נתן תודות: 339 פעמים
- קיבל תודות: 366 פעמים
נקודת התורפה בסידרת G-X700 היא יחידת הטיונר-האם בדגם שלך היא פועלת כמו שצריך? הצג מראה בצורה תקינה את תדרי התחנות?
Vintage audio is a way of life
Retro audio is good for you
ערוץ הסטריאו וינטאג' שלי:
http://www.youtube.com/user/Kosh31100
Retro audio is good for you
ערוץ הסטריאו וינטאג' שלי:
http://www.youtube.com/user/Kosh31100
- JD9002 (פותח השרשור)
-
- חבר ותיק
- הודעות: 1319
- הצטרף: מאי 2014
- מיקום: חדרה
- נתן תודות: 461 פעמים
- קיבל תודות: 638 פעמים
כן.
הצג מראה בצורה תקינה את תדרי התחנות. וכך בעוד 3-4 שעברו תחת ידי לאחרונה.
מה שנראה לי לא תקין או לא מכוון כראוי הינו חיווי עוצמת התחנה ולא נכנסתי לבדיקתו בשלב זה.
המעגל שאותו מצאתי בעייתי ברובם הינו מעגל ה- protection. בעיות עם הממסר שכושל וממש מתפרק עם השנים (אחת מזרועותיו). בעיות הלחמות עקב חום וכמו שנראה במקרה כאן גם סתם כשל של רכיבים....
הצג מראה בצורה תקינה את תדרי התחנות. וכך בעוד 3-4 שעברו תחת ידי לאחרונה.
מה שנראה לי לא תקין או לא מכוון כראוי הינו חיווי עוצמת התחנה ולא נכנסתי לבדיקתו בשלב זה.
המעגל שאותו מצאתי בעייתי ברובם הינו מעגל ה- protection. בעיות עם הממסר שכושל וממש מתפרק עם השנים (אחת מזרועותיו). בעיות הלחמות עקב חום וכמו שנראה במקרה כאן גם סתם כשל של רכיבים....
וינטאג'מניה !!!
מקבל וקונה ציוד לשיפוץ.
מקבל וקונה ציוד לשיפוץ.
- JD9002 (פותח השרשור)
-
- חבר ותיק
- הודעות: 1319
- הצטרף: מאי 2014
- מיקום: חדרה
- נתן תודות: 461 פעמים
- קיבל תודות: 638 פעמים
@ahersko
אתה לא כלכך תם ...
למה הטיונר כל-כך חשוב?
ת'אמת... כי FM עדיין קיים ובמכוניות זו השיטה המהירה ביותר לקליטת רדיו. עדיין. DVB לא הצליח. ורדיו אינטרנט דורש ערוץ DATA שאינו בחינם. חוץ מזה אנחנו בפורום וינטאג'.... אז לפחות מודים ש- AM כבר לא חשוב. ואיכות השמיעה זוועה. אבל FM ?
(רק שיהיה ברור שבעיתות חירום שום שידורים על ערוץ DATA לא יעבדו כהלכה אלא רק שידורי רדיו באוויר. אז בא לא נהרוס את התשתית... יהיה זה FM, AM או תיקשורת חובבים ב- SSB או כל שיטה אחרת )
בעידן האינטרנט מי בכל מאזין לרדיו אנלוגי?
עדיין מאזינים. לא כולם עדיין מייעדים TABLET או כל מכשיר אינטרנט רדיו אחר לטובת קליטת רדיו. ו-FM שם ובחינם.
גם ככה איכות הקליטה היא זוועה.
כן. יחסית. פחות או יותר. אבל זה בחינם... גם אני שומע אינטרנט רדיו ועדיין נהנה (משום מה ) גם מ- FM אנלוגי. או לפחות לשפץ אותו.. מזל שיש תחנות שמשדרות כדי שאפשר יהיה לבדוק אותו
בכל מקרה יש כל-כך הרבה תשתית קיימת של FM שלא נראה שיסירו אותה בטווח הקרוב ושתי השיטות - אנלוג ודיגיטל ימשיכו לחיות במקביל.
אתה לא כלכך תם ...
למה הטיונר כל-כך חשוב?
ת'אמת... כי FM עדיין קיים ובמכוניות זו השיטה המהירה ביותר לקליטת רדיו. עדיין. DVB לא הצליח. ורדיו אינטרנט דורש ערוץ DATA שאינו בחינם. חוץ מזה אנחנו בפורום וינטאג'.... אז לפחות מודים ש- AM כבר לא חשוב. ואיכות השמיעה זוועה. אבל FM ?
(רק שיהיה ברור שבעיתות חירום שום שידורים על ערוץ DATA לא יעבדו כהלכה אלא רק שידורי רדיו באוויר. אז בא לא נהרוס את התשתית... יהיה זה FM, AM או תיקשורת חובבים ב- SSB או כל שיטה אחרת )
בעידן האינטרנט מי בכל מאזין לרדיו אנלוגי?
עדיין מאזינים. לא כולם עדיין מייעדים TABLET או כל מכשיר אינטרנט רדיו אחר לטובת קליטת רדיו. ו-FM שם ובחינם.
גם ככה איכות הקליטה היא זוועה.
כן. יחסית. פחות או יותר. אבל זה בחינם... גם אני שומע אינטרנט רדיו ועדיין נהנה (משום מה ) גם מ- FM אנלוגי. או לפחות לשפץ אותו.. מזל שיש תחנות שמשדרות כדי שאפשר יהיה לבדוק אותו
בכל מקרה יש כל-כך הרבה תשתית קיימת של FM שלא נראה שיסירו אותה בטווח הקרוב ושתי השיטות - אנלוג ודיגיטל ימשיכו לחיות במקביל.
וינטאג'מניה !!!
מקבל וקונה ציוד לשיפוץ.
מקבל וקונה ציוד לשיפוץ.
הפרשות על מעגלים מודפסים
https://liquidaudio.com.au/sansui-corrosive-glue/ קישור למאמר בנושא בלועזית
שלום רב
רציתי לציין שיש עוד בעייה שמופיעה לעיתים על מעגלים מודפסים מהשנים הללו היצרנים כדי לקבע רכיבים שלא יזוזו היו מורחים לידם מין דבק שנועד למטרה הזו נראה כמו דבק מגע שאם השנים נעשה כהה , פשוט עם השנים נוצר לו כושר הולכה מסוים ואז הוא מקצר . ניקוי של השטח גירוד טוב בדרך כלל פןתר את הבעייה ...
·
שלום רב
רציתי לציין שיש עוד בעייה שמופיעה לעיתים על מעגלים מודפסים מהשנים הללו היצרנים כדי לקבע רכיבים שלא יזוזו היו מורחים לידם מין דבק שנועד למטרה הזו נראה כמו דבק מגע שאם השנים נעשה כהה , פשוט עם השנים נוצר לו כושר הולכה מסוים ואז הוא מקצר . ניקוי של השטח גירוד טוב בדרך כלל פןתר את הבעייה ...
·
נא להרשם/להכנס לחשבון בפורום על מנת לצפות בקבצים או בתמונות המצורפים לשרשור
נערך לאחרונה על ידי zari ב 06/10/2020 23:47, נערך 3 פעמים בסך הכל.
- dragon
- חבר שרק התחיל
- הודעות: 19
- הצטרף: יוני 2006
- מיקום: מרכז
- נתן תודות: 132 פעמים
- קיבל תודות: 2 פעמים
האזנה לרדיו FM הרבה יותר פשוטה, זמינה, מהירה וקלה (בעיקר למי שאינו "חיית אינטרנט").ahersko כתב:סתם שאלת תם.
למה הטיונר כל-כך חשוב?
בעידן האינטרנט מי בכל מאזין לרדיו אנלוגי?
גם ככה איכות הקליטה היא זוועה...
איכות הקליטה יכולה להיות מצוינת - תלוי במיקום, בטיונר ובאנטנה. אם אתה במקום סביר - לא בסוף העולם - ויש לך טיונר טוב ו/או אנטנה טובה (לעיתים אחד מהם מספיק) FM יישמע טוב מאד.
.Anything can be done, but it's only done if it's done
- ahersko
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4580
- הצטרף: אוקטובר 2006
- מיקום: איזור השרון
- נתן תודות: 346 פעמים
- קיבל תודות: 584 פעמים