·אנחנו מתחיל להגיד את אותם הדברים...Shed כתב:אני מאוד מקווה שאני לא טועה, כי אני בהחלט חושב שאנחנו נראה רכבים אוטונומים, שיצמצמו את הפקקים, ישנו מפות תעסוקה, ישנו את איך שאנחנו בונים בניינים וערים (לא צריך חניונים וכו'). לדעתי תוך חמש שנים תהיה כבר מאסה קריטית, תוך עשר שנים - רכב ללא יכולות אוטונומיות יהיה מוצר חצי ארכאולוגי, אשר יגרור עלות גבוהה (בצורת מיסוי או כיסוי ביטוחי יקר).......
הנה עוד כמה פנינים:
פורד הולכת להציג ב-ces את הרכב האוטונומי שלה. יהיו לו שני גלאי lidar (אותם גלאים שגוגל משתמשת בהם, בניגוד לטסלה למשל, שמסתמכת על מצלמות בלבד).
https://medium.com/@ford/building-fords ... .qpvtdhnpe
WayMo - פרוייקט המכונית האוטומונית של גוגל, אשר יצא מגוגל x והפך להיות חטיבה עצמאית בתוך אלף-בית (חברת האם של גוגל) חתמה על הסכם ייצור משותף עם קריזלר, וכנראה שהולכת להכריז על הסכם שת"פ נוסף - עם הונדה.
http://www.motortrend.com/news/honda-wa ... rtnership/
אני מסכים איתך שיצרניות הרכב, כמו כל תעשיה בת 100 שנים, היו מעדיפים לא לראות שום שינוי. אבל גם הן מבינות שיש להן שתי ברירות: או להצטרף ולהיות חלק מהאקוסיסטם של רכבים אוטונומים או להיעלם. ולכן - אין להן ברירה. אני מעריך שכמעט כל יצרני הרכבים ייצרו רכב אוטונומי בשנת 2020. הבשורה הטובה היא שתכל'ס אין עוד הרבה זמן לחכות ....
דרך אגב, טסלה משתמשת בהרבה יותר חשיינים מאשר רק מצלמות, יותר מכל יצרן אחר:
Eight surround cameras provide 360 degrees of visibility around the car at up to 250 meters of range. Twelve updated ultrasonic sensors complement this vision, allowing for detection of both hard and soft objects at nearly twice the distance of the prior system. A forward-facing radar with enhanced processing provides additional data about the world on a redundant wavelength that is able to see through heavy rain, fog, dust and even the car ahead.
זה כל היופי של רכב שמראש מתוכנן להיות חכם ולא הוספה בדיאבד. כמובן שטכנית ל"לידאר" יש יתרון מסויים במקרים מסויימים אבל היתרון הגדול של גוגל יהיה האלגוריתם שלהם והשילוב של שלל מערכות אחרות שיש להם, כמו וויז בנוי בתוך הרכב, בכל רכב וכולם מדברים אחד עם השני, ולקיחת טכנולוגיות מחברות בת אחרות של אלפהבית, כמו בוסטון דינימיקס. זה לדעתי היתרון הגדול שלהם. מזל שהם הפסיקו את הנסיון ליצור את הרכב הכי מכוער בעולם.