קודם כל היתי מתחיל בשאלה: "האם אתה קונה בכסף שלך" ? אם כן, אז למה לקנות מהיבואן ? למה לא 0 קילומטר ???
דבר שני, יצא לך לבדוק ביטוח של BMW ? לא מזמן בדקתי לגבי כל מיני דגמים (חדשים) לא גדולים במיוחד. טוב שישבתי על כסא. אגב, משום מה, ביטוח של BMW בדרך כלל יקר יותר ממרצדס מקבילה. בדקתי בכמה וכמה דגמים וכמעט תמיד זה היה נכון. למה ? אין לי מושג.
בכל אופן, אני קונה רכב חדש אך ורק ב 0 ק"מ. אני פשוט לא רואה סיבה להכנס ליבואן ולשלם לו יותר. לא ברור לי על מה...
בשלבי חיפוש רכב - מתחיל להתכנס
- Mistoffelees
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4783
- הצטרף: מאי 2005
- מיקום: עמק חפר
- נתן תודות: 375 פעמים
- קיבל תודות: 180 פעמים
- oferlaor (פותח השרשור)
- מנהל
- הודעות: 75316
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
·יש עוד יתרונות לנירו החדש שמושכים אותי אליו - הקונסולה גדולה ב-1" ויש שיפורים נוספים ב-lane assist.Mistoffelees כתב:אני קניתי נירו לפני כשנה ומאד מרוצה,
שים לב שהפלאג-אין הוא עדיין המודל היוצא ועדיין לא הדגם החדש.
בדגם החדש יש קרוז קונטרול אדפטיבי מ-0 קמ"ש, בדגם היוצא הקרוז קונטרול מתנתק ב-10 קמ"ש....
- oferlaor (פותח השרשור)
- מנהל
- הודעות: 75316
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
·השאלה במה הם יותר מתקדמים. הקרוק ממש איכזב אותי. הקודיאק אפשרי אבל הוא מעט גדול מדי פיזית. פעם סקודה היו זולים, עכשיו הם ממש יקרים באופן יחסי שזה ממש מוזר ומבאס. יש גם את העניין של המחלות של הגיר הרובוטי ושתיית השמן של סקודה. אם אני עושה את כל החשבון, זה יוצא ממש יקר יחסית למה שמקבלים ברכב.ariel-ro כתב:@oferlaor
רשימת ג'יפונים שכדאי לבדוק בעיני(ובעיני רבים וטובים) שהם מוצלחים יותר מהקיה/מיצובישי/יונדאי-
פיג'ו 3008/5008 שקטות ונוחות בצורה מעוררת הערכה במהירות בלתי חוקיות בעליל(לכאורה)
סקודה קודאיק/קארוק מאוד מוצלחות - שקטות הרבה יותר מהסופרב הישישה שלך:)
אם בא לך להעלות את התקציב-
כמובן שיש את 3 הגדולות - מרצדס/אודי/BMW, בהחלט נותנות תחושת פרימיום אבל בדר"כ באזור ה250אש"ח אלו יהיו גירסאות הבסיס שיהיו חסרות איבזור לעומת כל הקטגוריה העממית - אישית אני חושב שזה יקר ולא שווה את התמורה.
לעומת זאת יש 2 דגמים מגניבים ביותר בתקציב גבוה-
Volvo XC40
Citroen DS7...
לגבי שלושת הגדולות, עיקר החשש שלי הוא מתחזוקה יקרה. מדובר ברכבים לא רק יקרים (אם עושים את החשבון, זה לא יוצא סוף העולם) אבל העלות שלהם במובן של life time cost הוא משמעותית גדול יותר מהנירו (בתחשיב שלי ה-X1 יוצא כמעט כפול עלות מהנירו...).
XC40 עלה לי גם על הרדאר אבל לא בטוח כמה עלות התחזוקה של וולוו וצריך גם לקחת בחשבון אם יש מוסך במרחק סביר.
- oferlaor (פותח השרשור)
- מנהל
- הודעות: 75316
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
·היתרון הגדול ביותר של 0 ק"מ הוא בכך שמדובר בהתגברות על ירידת המחיר הראשונית של הרכב. בתמורה אתה מפסיד יד (שזה בסדר גמור).Arie10 כתב:קודם כל היתי מתחיל בשאלה: "האם אתה קונה בכסף שלך" ? אם כן, אז למה לקנות מהיבואן ? למה לא 0 קילומטר ???
דבר שני, יצא לך לבדוק ביטוח של BMW ? לא מזמן בדקתי לגבי כל מיני דגמים (חדשים) לא גדולים במיוחד. טוב שישבתי על כסא. אגב, משום מה, ביטוח של BMW בדרך כלל יקר יותר ממרצדס מקבילה. בדקתי בכמה וכמה דגמים וכמעט תמיד זה היה נכון. למה ? אין לי מושג.
בכל אופן, אני קונה רכב חדש אך ורק ב 0 ק"מ. אני פשוט לא רואה סיבה להכנס ליבואן ולשלם לו יותר. לא ברור לי על מה......
העניין הוא שאם אני רוצה משהו שממש עכשיו יצא, אין שום סיכוי שזה יהיה ב-0 ק"מ, כלומר אני צריך כנראה לחכות לא מעט לרכב, שזה בעייתי כי אני זקוק לו כרגע. האלטרנטיבה היא לקחת מודל של שנה שעברה שזה גם לא כזה נורא אבל צריך להבין את המשמעות ולראות אם בכלל זמין מה שאני מחפש.
איפה אתה בודק 0 ק"מ? יש לי אלבר צמוד לעבודה שיכול להיות רלוונטי אבל לא ממש מנוסה בזה.
- kingikra
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8040
- הצטרף: דצמבר 2006
- נתן תודות: 335 פעמים
- קיבל תודות: 242 פעמים
כמה שאלות והבהרות.
מה קורה היום מבחינת מס לגבי רכבים "חשמליים" (היברידי, פלאגין וחשמלי)? בזמנו על בנזין שילמנו 116 אחוז מס, על היברידי 54 אם אני לא טועה, על פלאגין 42 ועל חשמלי אני כבר לא זוכר אבל פחות מזה בוודאות. אם המצב עדיין כך, למה הנירו הרגילה זולה מהפלאגין? אולי הפלאגין נותנת הרבה יותר מבחינת איבזור או הנעה?
לגבי עלות שוטפת בין היברידי לפלאגין. לא היה ברשותי רכב היברידי אבל ממה שאני זוכר מפריוס שהיה לאבא שלי, מנוע הבנזין נכנס דיי מהר לפעולה. בפלאגינים ניתן לנסוע לא מעט על החשמל עד שנזקקים לבנזין אם הרגל לא כבדה על הגז. מ"רבע המיכל" האחרון של החשמל הרכב אכן עובר למצב דומה של היברידי רגיל. רכב פלאגין ללא עמדת טעינה הופך אותו בפועל להיברידי. הרכב שהיה ברשותי היה מגיע עד 130 קמ"ש על חשמל בלבד ולפחות בפעם האחרונה שבדקתי זה מהיר מכל המהירויות המותרות בכבישים בארץ.
עלויות שוטפות ברכבי יוקרה - מבחינת דלק לא צריך להיות הבדל. ביטוח אכן יקר בעיקר בב.מ.וו (דווקא באאודי קיבלתי מחיר "טוב מאוד"). בב.מ.וו עד היום עשיתי רק טיפול אחד אחרי הרצה והוא היה יקר מאוד יחסית (2000 ש"ח). האאודי לא הגעתי לטיפולים לפני שהחלפתי ובמרצדס לא הגעתי ל 2000 בטיפול סטנדרטי (ללא החלפת רפידות ודברים דומים).
מבחינת מה הן נותנות יותר? בידוד רעשים (במיוחד במרצדס ובב.מ.וו). אני מסכים שבקלאסים הנמוכים מקבלים הרבה פחות ממה שיש ליצרנים הללו להציע. למרות זאת, בב.מ.וו סדרה 2 שלי יש בידוד רעשים מעולה. ממש הפתיע לטובה.
אם באמת התקציב לא מוגבל אז הייתי הולך על GLE ללא ספק. חבר קיבל אחת לסופ"ש ולקח אותי סיבוב. רמה גבוהה מאוד של בידוד רעשים ונוחות נסיעה מעוררת הערצה.
עמדת טעינה - קיבלתי עם הרכב עמדת טעינה אחת פלוס התקנה חינם. לקח לא מעט זמן עד שהם באו לעשות בדיקה שניתן להתקין בביניין המשותף שלי וקצת זמן אח"כ הגיע גם הטכנאי כדי לבצע את ההתקנה שערכה כ 2-3 שעות. במקרה שלי לא היה ניתן לחבר מהדירה אז האופציה היחידה שנותרה על השולחן ודרשה הסכמה של הועד (תכף אסביר למה) היתה להתחבר לחדר החשמל של הביניין שגם היה בקומה 1-. את החיבור ביצעו ככה, מהמונה של הביניין למונה קטן יותר "שלי" ומשם לעמוד שנמצא צמוד לחנייה שלי. הועד משלם את חשבון החשמל הכללי ואני מתקזז איתם כל חודש\חצי שנה\שנה לפי המונה הקטן שלי. אין ספק שצריך פה גם אמון בסיסי בין הדיירים. כל חודש עיגלתי כמה שקלים לטובת הביניין למען הסר ספק.
לגבי 0 ק"מ, אז כמו שעופר ציין מאבדים יד. אם אתה מתכנן להחזיק את הרכב למעלה מ 5 שנים, יש מצב שהיד הזאת הרבה פחות רלוונטית. כן, עדיין תצטרך להוריד במחיר על היד אבל זה כבר לא יראה מוזר שהרכב עבר כל כך הרבה ידיים. במקרה שלי למשל, לא היתה אופציה אחרת ובמילא חדש היה מעל התקציב.
מה קורה היום מבחינת מס לגבי רכבים "חשמליים" (היברידי, פלאגין וחשמלי)? בזמנו על בנזין שילמנו 116 אחוז מס, על היברידי 54 אם אני לא טועה, על פלאגין 42 ועל חשמלי אני כבר לא זוכר אבל פחות מזה בוודאות. אם המצב עדיין כך, למה הנירו הרגילה זולה מהפלאגין? אולי הפלאגין נותנת הרבה יותר מבחינת איבזור או הנעה?
לגבי עלות שוטפת בין היברידי לפלאגין. לא היה ברשותי רכב היברידי אבל ממה שאני זוכר מפריוס שהיה לאבא שלי, מנוע הבנזין נכנס דיי מהר לפעולה. בפלאגינים ניתן לנסוע לא מעט על החשמל עד שנזקקים לבנזין אם הרגל לא כבדה על הגז. מ"רבע המיכל" האחרון של החשמל הרכב אכן עובר למצב דומה של היברידי רגיל. רכב פלאגין ללא עמדת טעינה הופך אותו בפועל להיברידי. הרכב שהיה ברשותי היה מגיע עד 130 קמ"ש על חשמל בלבד ולפחות בפעם האחרונה שבדקתי זה מהיר מכל המהירויות המותרות בכבישים בארץ.
עלויות שוטפות ברכבי יוקרה - מבחינת דלק לא צריך להיות הבדל. ביטוח אכן יקר בעיקר בב.מ.וו (דווקא באאודי קיבלתי מחיר "טוב מאוד"). בב.מ.וו עד היום עשיתי רק טיפול אחד אחרי הרצה והוא היה יקר מאוד יחסית (2000 ש"ח). האאודי לא הגעתי לטיפולים לפני שהחלפתי ובמרצדס לא הגעתי ל 2000 בטיפול סטנדרטי (ללא החלפת רפידות ודברים דומים).
מבחינת מה הן נותנות יותר? בידוד רעשים (במיוחד במרצדס ובב.מ.וו). אני מסכים שבקלאסים הנמוכים מקבלים הרבה פחות ממה שיש ליצרנים הללו להציע. למרות זאת, בב.מ.וו סדרה 2 שלי יש בידוד רעשים מעולה. ממש הפתיע לטובה.
אם באמת התקציב לא מוגבל אז הייתי הולך על GLE ללא ספק. חבר קיבל אחת לסופ"ש ולקח אותי סיבוב. רמה גבוהה מאוד של בידוד רעשים ונוחות נסיעה מעוררת הערצה.
עמדת טעינה - קיבלתי עם הרכב עמדת טעינה אחת פלוס התקנה חינם. לקח לא מעט זמן עד שהם באו לעשות בדיקה שניתן להתקין בביניין המשותף שלי וקצת זמן אח"כ הגיע גם הטכנאי כדי לבצע את ההתקנה שערכה כ 2-3 שעות. במקרה שלי לא היה ניתן לחבר מהדירה אז האופציה היחידה שנותרה על השולחן ודרשה הסכמה של הועד (תכף אסביר למה) היתה להתחבר לחדר החשמל של הביניין שגם היה בקומה 1-. את החיבור ביצעו ככה, מהמונה של הביניין למונה קטן יותר "שלי" ומשם לעמוד שנמצא צמוד לחנייה שלי. הועד משלם את חשבון החשמל הכללי ואני מתקזז איתם כל חודש\חצי שנה\שנה לפי המונה הקטן שלי. אין ספק שצריך פה גם אמון בסיסי בין הדיירים. כל חודש עיגלתי כמה שקלים לטובת הביניין למען הסר ספק.
לגבי 0 ק"מ, אז כמו שעופר ציין מאבדים יד. אם אתה מתכנן להחזיק את הרכב למעלה מ 5 שנים, יש מצב שהיד הזאת הרבה פחות רלוונטית. כן, עדיין תצטרך להוריד במחיר על היד אבל זה כבר לא יראה מוזר שהרכב עבר כל כך הרבה ידיים. במקרה שלי למשל, לא היתה אופציה אחרת ובמילא חדש היה מעל התקציב.
- Mistoffelees
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4783
- הצטרף: מאי 2005
- מיקום: עמק חפר
- נתן תודות: 375 פעמים
- קיבל תודות: 180 פעמים
נתחיל רגע מהעלויות-oferlaor כתב:·השאלה במה הם יותר מתקדמים. הקרוק ממש איכזב אותי. הקודיאק אפשרי אבל הוא מעט גדול מדי פיזית. פעם סקודה היו זולים, עכשיו הם ממש יקרים באופן יחסי שזה ממש מוזר ומבאס. יש גם את העניין של המחלות של הגיר הרובוטי ושתיית השמן של סקודה. אם אני עושה את כל החשבון, זה יוצא ממש יקר יחסית למה שמקבלים ברכב.......
לגבי שלושת הגדולות, עיקר החשש שלי הוא מתחזוקה יקרה. מדובר ברכבים לא רק יקרים (אם עושים את החשבון, זה לא יוצא סוף העולם) אבל העלות שלהם במובן של life time cost הוא משמעותית גדול יותר מהנירו (בתחשיב שלי ה-X1 יוצא כמעט כפול עלות מהנירו...).
XC40 עלה לי גם על הרדאר אבל לא בטוח כמה עלות התחזוקה של וולוו וצריך גם לקחת בחשבון אם יש מוסך במרחק סביר....
דווקא לא הייתי דואג מעלות הטיפולים נניח שתעשה 4 טיפולים ב3 שנים? אז במקום 800ש"ח לטיפול יעלה לך 1200ש"ח לטיפול, הבדל של פחות מ2000ש"ח על פני 3 שנים.
החלק הקריטי הוא ירידת ערך + עלויות ביטוח.
ההבדל בירידת הערך על תקופה של 3 שנים עלול להיות משהו כמו 40אש"ח בין רכב של 150אש"ח ל250אש"ח
עלות הביטוח היא בדרך פרופורציונית לעלות הרכב, ואם יש לך נהגים צעירים אז בכלל הביטוח קופץ, זה גם יכול להיות הבדל של עוד 10-15אש"ח.
לכן אני חושב שכדאי שקודם תתקבע על תקציב, בטח שהוא נע על מנעד של כמעט פי שתיים.
חזרה לרכבים המומלצים-
כפי שאתה יודע רכב הוא מכלול של דברים, המפרט הוא נחמד אבל לא אומר המון.
בסוף כל הרכבים שהוזכרו פה מכילים את כל האבזור שאתה רוצה - Apple car, שלל בקרות אקטיביות, חיישנים וכו' וכו', השאלה היא מה קורה עם שאר הדברים - שהם הדברים הקריטים בבחירת מכונית - נוחות, שקט, ביצועים וכו'
את הדברים האלה לא רואים במפרט וצריך לשבת בנסיעת מבחן של כשעה כדי להתחיל להבין את ההבדלים.(לאן דעתי הולכת כבר הבנת, אין צורך לחזור עליה:) )
בקיצור - ההמלצה שלי היא כזאת - תתקבע על תקציב ופשוט תיסע לנסיעות מבחן, תבקש נסיעות של שעה בערך ואז תוכל להבין במה כדאי לבחור.
@oferlaor
·
כבר מזמן אין יותר את המושג של "להפסיד יד כתוצאה מ 0 ק"מ"...זה פשוט לא קיים יותר.
אני מזמין כל אחד לנסות למכור רכב יד 00 ולבקש מחיר אקסטרה, כשהוא מתחרה ב 80% לפחות מהמודעות של רכבים 0 ק"מ.
אנשים לא פראיירים ומבינים שאין משמעות ליד הנוספת הזאת ולמעשה הרכב היה אצל אותם הבעלים.
0 ק"מ קיים אצל כל החברות.
תרשום 0 ק"מ בגוגל ותקבל המון חברות שעוסקות בזה.
תתפלא איזה מגוון אפשר למצוא שם, כולל מכוניות יוקרה כאלה ואחרות בהרבה דרגות גימור.
·
כבר מזמן אין יותר את המושג של "להפסיד יד כתוצאה מ 0 ק"מ"...זה פשוט לא קיים יותר.
אני מזמין כל אחד לנסות למכור רכב יד 00 ולבקש מחיר אקסטרה, כשהוא מתחרה ב 80% לפחות מהמודעות של רכבים 0 ק"מ.
אנשים לא פראיירים ומבינים שאין משמעות ליד הנוספת הזאת ולמעשה הרכב היה אצל אותם הבעלים.
0 ק"מ קיים אצל כל החברות.
תרשום 0 ק"מ בגוגל ותקבל המון חברות שעוסקות בזה.
תתפלא איזה מגוון אפשר למצוא שם, כולל מכוניות יוקרה כאלה ואחרות בהרבה דרגות גימור.
- oferlaor (פותח השרשור)
- מנהל
- הודעות: 75316
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
אני בזמנו בדקתי אצל רוב החברות שמצאתי בגוגל. פשוט התקשרתי לרובן והתעניינתי כולל על רכבים שלא היו אצלם ברשימה.
ישנן חברות/יבואנים שלא אוהבים לפרסם את רכביהם ב 0 ק"מ, אבל כששואלים- פתאום נענים שאכן גם הרכבים שלהם קיימים למכירה !
חלק מהחברות מפרסמות מחירים, אבל כמובן שניתן להתמקח עליהם ולהוריד עוד כמה שקלים.
בזמנו קניתי באלבר, אבא שלי קנה מבאדג'ט.
ישנן חברות/יבואנים שלא אוהבים לפרסם את רכביהם ב 0 ק"מ, אבל כששואלים- פתאום נענים שאכן גם הרכבים שלהם קיימים למכירה !
חלק מהחברות מפרסמות מחירים, אבל כמובן שניתן להתמקח עליהם ולהוריד עוד כמה שקלים.
בזמנו קניתי באלבר, אבא שלי קנה מבאדג'ט.
- kingikra
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8040
- הצטרף: דצמבר 2006
- נתן תודות: 335 פעמים
- קיבל תודות: 242 פעמים
אני מבין שהיום 0 ק"מ מאוד נפוץ וברור שעל רוב רובם של הרכבים לא תקבל יותר ממחירון אבל עדיין מחיר המחירון של רכב יד ראשונה ורכב יד שנייה לא שווים. מה אתה מצפה? שמישהו עם יד ראשונה יצטרך להוריד את מחיר רכבו למחירון של יד שנייה ואף פחות מכך כדי למכור?Arie10 כתב:@oferlaor
·
כבר מזמן אין יותר את המושג של "להפסיד יד כתוצאה מ 0 ק"מ"...זה פשוט לא קיים יותר.
אני מזמין כל אחד לנסות למכור רכב יד 00 ולבקש מחיר אקסטרה, כשהוא מתחרה ב 80% לפחות מהמודעות של רכבים 0 ק"מ.
אנשים לא פראיירים ומבינים שאין משמעות ליד הנוספת הזאת ולמעשה הרכב היה אצל אותם הבעלים....
לא ניסיתי אבל לא הייתי בונה על זה.
@kingikra
·
מקווה שלא תפגע...אבל כבר מזמן לא קראתי הודעה כל כך מצחיקה
אני מבין שכבר הרבה שנים לא מכרת/קנית רכב יד שניה.
כשאתה כותב "ברור שעל רוב רובם של הרכבים לא תקבל יותר ממחירון"...מובן שאתה פשוט מנותק לחלוטין !!!
99% מהרכבים ה"רגילים" שנמצאים בשוק המשומשות, יכולים רק לחלום בחלומות לקבל משהו שדומה למחירון.
שני המחירונים הנפוצים מנותקים לחלוטין מהמציאות ולכן הקונים/מוכרים משתמשים בהם רק כנקודת יחוס כדי לדעת כמה להוריד מהמחירונים הללו.
מכונית יפנית משומשת ומבוקשת- בנס תמכר בהנחה של "רק" 10-15 אחוז וזה כמובן אם היא במצב מופלא.
רכב אירופאי "רגיל" יכול לרדת מאותו המחירון בקלות ב 20% ודגמים מסויימים גם 30% בקלות.
ישנם דגמים "מובחרים" שגם אם יורידו להם 30% מהמחירון אף אחד לא יגע בהם עם מקל !
ישנם רק דגמים ממש מיוחדים שנסחרים סביב המחירון, אלו בדרך כלל מכוניות "מיוחדות במיוחד".
זה רק על קצה המזלג, בכל מה שקשור ל"מחירון" של מכונית משומשת בישראל.
יד השניה הפיקטיבית של 0 ק"מ לא מפחידה יותר כמעט אף אחד...זו למעשה הסיבה ש 0 ק"מ פורח בשנים האחרונות והורג את היבואנים.
קשה עד כמעט בלתי אפשרי לבקש אקסטרה על רכב שנקנה ישירות מיבואן, מכיון שאותו המוכר מתמודד במכירה מול עשרות רבות של מכוניות אחרות שמורידות חזק מאוד מהמחירון.
·
מקווה שלא תפגע...אבל כבר מזמן לא קראתי הודעה כל כך מצחיקה
אני מבין שכבר הרבה שנים לא מכרת/קנית רכב יד שניה.
כשאתה כותב "ברור שעל רוב רובם של הרכבים לא תקבל יותר ממחירון"...מובן שאתה פשוט מנותק לחלוטין !!!
99% מהרכבים ה"רגילים" שנמצאים בשוק המשומשות, יכולים רק לחלום בחלומות לקבל משהו שדומה למחירון.
שני המחירונים הנפוצים מנותקים לחלוטין מהמציאות ולכן הקונים/מוכרים משתמשים בהם רק כנקודת יחוס כדי לדעת כמה להוריד מהמחירונים הללו.
מכונית יפנית משומשת ומבוקשת- בנס תמכר בהנחה של "רק" 10-15 אחוז וזה כמובן אם היא במצב מופלא.
רכב אירופאי "רגיל" יכול לרדת מאותו המחירון בקלות ב 20% ודגמים מסויימים גם 30% בקלות.
ישנם דגמים "מובחרים" שגם אם יורידו להם 30% מהמחירון אף אחד לא יגע בהם עם מקל !
ישנם רק דגמים ממש מיוחדים שנסחרים סביב המחירון, אלו בדרך כלל מכוניות "מיוחדות במיוחד".
זה רק על קצה המזלג, בכל מה שקשור ל"מחירון" של מכונית משומשת בישראל.
יד השניה הפיקטיבית של 0 ק"מ לא מפחידה יותר כמעט אף אחד...זו למעשה הסיבה ש 0 ק"מ פורח בשנים האחרונות והורג את היבואנים.
קשה עד כמעט בלתי אפשרי לבקש אקסטרה על רכב שנקנה ישירות מיבואן, מכיון שאותו המוכר מתמודד במכירה מול עשרות רבות של מכוניות אחרות שמורידות חזק מאוד מהמחירון.
- kingikra
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8040
- הצטרף: דצמבר 2006
- נתן תודות: 335 פעמים
- קיבל תודות: 242 פעמים
לא נעלבתי בכלל אבל למה הודעה מצחיקה אם זה בדיוק מה שאמרתי? .Arie10 כתב:ישנם רק דגמים ממש מיוחדים שנסחרים סביב המחירון, אלו בדרך כלל מכוניות "מיוחדות במיוחד"....
וגם לא הגבת בכלל לעיקר מה שרשמתי. האם אתה טוען שהמחיר הבסיסי (באשר הוא יהיה) של רכב יד ראשונה יהיה זהה למחיר של רכב יד שניה? כלומר, בתיאוריה, אם שני מוכרים עם שני רכבים זהים לחלוטין מבחינת מצבם, אחד יד ראשונה ואחד יד שניה, ימכרו בדיוק באותו המחיר?