אולי מספיק עם העקיצות האלו? לאף אחד לא איכפת מהתאוריות על טלפונים או ההחלטות על רמת הרכב לעומת הגרמניות/אירופאיות.
תשאירו את השרשור הזה אינפורמטיבי ומועיל.
טסלה - השרשור הרישמי
- ziv_r
- עורך ראשי HTmag
- הודעות: 44362
- הצטרף: ינואר 2005
- נתן תודות: 2084 פעמים
- קיבל תודות: 4725 פעמים
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75318
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
מסכים עם זיו. מה גם שאני אחרי שני רכבים יפניים, ולפני זה הייתי ב-VW וסקודה.
לא מרגיש שירדתי בשום פרמטר, רק שעליתי. היום היה אצלי טכנאי של טסלה לעשות טיפול יזום במזגן של הרכב. פעם ראשונה בחיים שלי שמישהו הגיע אלי למשהו כזה.
חווית הנהיגה יוצאת מהכלל, שקט לי, סאונד מדהים. כיף לי לנהוג (אני נוהג מינימום שעתיים, שעתיים וחצי בכל יום). כיף לי לשים קרוז קונטרול וכיף לי לתפעל את הרכב.
לא יכול להגיד משהו כזה על אף רכב אחר שהיה לי. זה בדיוק, אבל בדיוק, התופעה שהיתה לי כשעברתי לסמארטפונים וספציפית לאייפון. זה היה שונה מאוד, ובהתחלה גם ממש באגי (בעיות תמיכה, התרסקויות, לא הכל עובד, היה חסר דברים שהיו למתחרים האחרים).
השאלה אם זה מקרה של אייפון מול כל השאר (זוכרים את הגיחוך של סטיב באלמר לאור האייפון והקונספט שלו). בסוף כנראה שכולם יישרו קו, אבל זה לא המצב כרגע.
בכל מקרה, בבירור מדובר כאן על early adoption ואנחנו אתר של מאמצי טכנולוגיה חדשה. אי אפשר להגיד שהמוצר הזה מבושל לחלוטין ושהיבוא הוא flawless. זה לא מה שאני אומר, אבל אם מתאמים ציפיות, יש כאן מוצר מאוד מעניין ומאוד מאוד שונה מכל שאר הדברים שקיימים בשוק. לטוב (טכנולוגית) ורע (מי שרגיל לחוויה אחרת, עלול לסבול).
לא מרגיש שירדתי בשום פרמטר, רק שעליתי. היום היה אצלי טכנאי של טסלה לעשות טיפול יזום במזגן של הרכב. פעם ראשונה בחיים שלי שמישהו הגיע אלי למשהו כזה.
חווית הנהיגה יוצאת מהכלל, שקט לי, סאונד מדהים. כיף לי לנהוג (אני נוהג מינימום שעתיים, שעתיים וחצי בכל יום). כיף לי לשים קרוז קונטרול וכיף לי לתפעל את הרכב.
לא יכול להגיד משהו כזה על אף רכב אחר שהיה לי. זה בדיוק, אבל בדיוק, התופעה שהיתה לי כשעברתי לסמארטפונים וספציפית לאייפון. זה היה שונה מאוד, ובהתחלה גם ממש באגי (בעיות תמיכה, התרסקויות, לא הכל עובד, היה חסר דברים שהיו למתחרים האחרים).
השאלה אם זה מקרה של אייפון מול כל השאר (זוכרים את הגיחוך של סטיב באלמר לאור האייפון והקונספט שלו). בסוף כנראה שכולם יישרו קו, אבל זה לא המצב כרגע.
בכל מקרה, בבירור מדובר כאן על early adoption ואנחנו אתר של מאמצי טכנולוגיה חדשה. אי אפשר להגיד שהמוצר הזה מבושל לחלוטין ושהיבוא הוא flawless. זה לא מה שאני אומר, אבל אם מתאמים ציפיות, יש כאן מוצר מאוד מעניין ומאוד מאוד שונה מכל שאר הדברים שקיימים בשוק. לטוב (טכנולוגית) ורע (מי שרגיל לחוויה אחרת, עלול לסבול).
Re: טסלה - השרשור הרישמי
אני יכול להבין טענות מסוימות על איכות הגימור של הרכב, עוד יותר מזה על מערך השירות והתמיכה (כולל מסירת רכב חדש), אבל הטסלה שלי היא ללא ספק הרכב החדשני ועם הערך לכסף הגבוה ביותר שהיה לי.
יש לא מעט דברים בהם הוא מוביל בגדול מול הרוב המוחלט של אלטרנטיבות, גם במחיר כפול (זמינות כוח, תיחכום אלקטרוני, שליטה על פעולות חשובות מרחוק זה רק חלק מהדברים הללו).
האם הרכב מושלם - ממש לא. אבל הוא לחלוטין עונה וגם עובר את הציפיות שהיו לי ממנו.
יש לא מעט דברים בהם הוא מוביל בגדול מול הרוב המוחלט של אלטרנטיבות, גם במחיר כפול (זמינות כוח, תיחכום אלקטרוני, שליטה על פעולות חשובות מרחוק זה רק חלק מהדברים הללו).
האם הרכב מושלם - ממש לא. אבל הוא לחלוטין עונה וגם עובר את הציפיות שהיו לי ממנו.
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70331
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
לכל מי שטוען שטסלה זה לא בקטגוריה של רכב יוקרה ולאא צריך להשוות אותה ל BMW/MERCEDES וכו - כנראה שאתם בדיעת מיעוט:
https://www.motortrend.com/features/bes ... ct-sedans/
https://www.autoexpress.co.uk/best-cars ... utive-cars
https://www.motortrend.com/features/bes ... ct-sedans/
https://www.autoexpress.co.uk/best-cars ... utive-cars
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70331
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
יצרניות מכוניות חשמליות הבטיחו בעבר כי מחיר הסוללה, הרכיב היקר ביותר ברכב, יצנח באופן דרמטי תוך עשור. משרד האנרגיה האמריקאי בדק את המספרים ואכן - ב-13 השנים האחרונות ירד המחיר באופן ניכר
הסוללה, הרכיב הבודד היקר ביותר ברכב חשמלי, זולה היום באופן ניכר מזו בה נעשה שימוש לפני יותר מעשור שנים, בעת שדגמים נטולי זיהום עשדו צעדים ראשונים על כביש ציבורי. זו אינה חדשה מסעירה אמנם, שכן התפתחות זו הייתה צפויה ונסקרה באריכות לאורך השנים. אבל כעת מתגלים גם המספרים. ולפי חוקרי משרד האנרגיה האמריקאי, הסיבות לצניחה התלולה במחיר - שעומדת לדבריהם על 87% מאז 2008 - היא שילוב בין שיפור טכנולוגיית הסוללה ומרכיביה וכמובן ייצור בכמות גדולה פי כמה.
"חטיבת טכנולוגיית הרכב במשרד האנרגיה האמריקאי מעריכה שמחיר ערכת סוללות ליתיום-יון ברכב חשמלי תצנח עד סוף השנה הנוכחית ב-87% לעומת מחירה ב-2008. חישוב זה מבוסס על מחיר ממוצע של 157 דולרים לכל קילוואט-שעה של סוללה בייצור סדרתי של כ-100 אלף יחידות בשנה, לעומת 1,237 דולרים לפני 13 שנים", כך מבהירים במשרד האנרגיה.
יש להזכיר כי משרד האנרגיה האמריקאי, בו פועלת מחלקת מחקר האחראית בין היתר לדו"חות איכות סביבה רבי השפעה, מפרסם מחירים משוערים בלבד שכן אינו יכול להסתמך על נתוני מכירה פרטניים של יצרניות סוללה לחברות רכב. עם זאת, בתעשיית הרכב רווחת ההנחה כי תוך כשנתיים-שלוש לכל היותר יהיו מחירי מכוניות חשמליות ובנזין בקטגוריות דומות - למשל סדאן-משפחתיות - כמעט זהים. אולי אפילו עם יתרון קל לרכב חשמלי.
הנחה זו נשענת בין היתר על הירידה הדרסטית הצפויה להמשך במחירי סוללות והעובדה כי מספר המכלולים המכאניים היקרים במכוניות בנזין ודיזל אינם קיימים כלל ברכב חשמלי, דוגמת ממנוע ותיבת הילוכים. גם הגדלת הייצור של רכב חשמלי ולא במעט התחרות הגואה ממדינות בהן עלות הייצור נמוכה יותר (סין למשל), צפויות לדחוק את מחיר הרכב החשמלי מטה.
https://www.ynet.co.il/wheels/news/article/rke11ibh4k
הסוללה, הרכיב הבודד היקר ביותר ברכב חשמלי, זולה היום באופן ניכר מזו בה נעשה שימוש לפני יותר מעשור שנים, בעת שדגמים נטולי זיהום עשדו צעדים ראשונים על כביש ציבורי. זו אינה חדשה מסעירה אמנם, שכן התפתחות זו הייתה צפויה ונסקרה באריכות לאורך השנים. אבל כעת מתגלים גם המספרים. ולפי חוקרי משרד האנרגיה האמריקאי, הסיבות לצניחה התלולה במחיר - שעומדת לדבריהם על 87% מאז 2008 - היא שילוב בין שיפור טכנולוגיית הסוללה ומרכיביה וכמובן ייצור בכמות גדולה פי כמה.
"חטיבת טכנולוגיית הרכב במשרד האנרגיה האמריקאי מעריכה שמחיר ערכת סוללות ליתיום-יון ברכב חשמלי תצנח עד סוף השנה הנוכחית ב-87% לעומת מחירה ב-2008. חישוב זה מבוסס על מחיר ממוצע של 157 דולרים לכל קילוואט-שעה של סוללה בייצור סדרתי של כ-100 אלף יחידות בשנה, לעומת 1,237 דולרים לפני 13 שנים", כך מבהירים במשרד האנרגיה.
יש להזכיר כי משרד האנרגיה האמריקאי, בו פועלת מחלקת מחקר האחראית בין היתר לדו"חות איכות סביבה רבי השפעה, מפרסם מחירים משוערים בלבד שכן אינו יכול להסתמך על נתוני מכירה פרטניים של יצרניות סוללה לחברות רכב. עם זאת, בתעשיית הרכב רווחת ההנחה כי תוך כשנתיים-שלוש לכל היותר יהיו מחירי מכוניות חשמליות ובנזין בקטגוריות דומות - למשל סדאן-משפחתיות - כמעט זהים. אולי אפילו עם יתרון קל לרכב חשמלי.
הנחה זו נשענת בין היתר על הירידה הדרסטית הצפויה להמשך במחירי סוללות והעובדה כי מספר המכלולים המכאניים היקרים במכוניות בנזין ודיזל אינם קיימים כלל ברכב חשמלי, דוגמת ממנוע ותיבת הילוכים. גם הגדלת הייצור של רכב חשמלי ולא במעט התחרות הגואה ממדינות בהן עלות הייצור נמוכה יותר (סין למשל), צפויות לדחוק את מחיר הרכב החשמלי מטה.
https://www.ynet.co.il/wheels/news/article/rke11ibh4k
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: טסלה - השרשור הרישמי
היה פה גם מישהו שאמר שהוא מתיחס רק ל-JD Power או משהו כזה, ושטסלה לא מתקרבת בכלל לשאר היצרניות.
אז הבעיה של טסלה ו-JD Power היא שטסלה לא מאשרת תשאול לקוחותיה ב-15 מהמדינות בארה"ב.
באלה שהם תשאלו לקוחות, טסלה הרחק מכולם במעלה הרשימה.
https://insideevs.com/news/533649/jd-po ... top-score/
אז הבעיה של טסלה ו-JD Power היא שטסלה לא מאשרת תשאול לקוחותיה ב-15 מהמדינות בארה"ב.
באלה שהם תשאלו לקוחות, טסלה הרחק מכולם במעלה הרשימה.
https://insideevs.com/news/533649/jd-po ... top-score/
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70331
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
טסלה מתוצרת גרמניה היא חדשה חשובה עבורכם, ואלו הסיבות.
טסלה חנכה מפעל בגרמניה, ולא במקרה. היא זקוקה לידע בקרב על האיכות לטובת הדגמים הבאים. תקלות וגגות שמטגנים את ראשי הנהגים כבר לא מתקבלים בסלחנות. ויש גם נקודה ישראלית: הסכם הסחר עם האיחוד האירופי עשוי להפחית את מחיר מודל Y שנכנס לשוק תחרותי במיוחד.
https://www.calcalist.co.il/local_news/ ... /hj0btjfby
טסלה חנכה מפעל בגרמניה, ולא במקרה. היא זקוקה לידע בקרב על האיכות לטובת הדגמים הבאים. תקלות וגגות שמטגנים את ראשי הנהגים כבר לא מתקבלים בסלחנות. ויש גם נקודה ישראלית: הסכם הסחר עם האיחוד האירופי עשוי להפחית את מחיר מודל Y שנכנס לשוק תחרותי במיוחד.
https://www.calcalist.co.il/local_news/ ... /hj0btjfby
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70331
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
השוואה בין 2 החשמליות שכנראה ימכרו הכי הרבה בארץ בטווח מחיר הנ"ל (Tesla Model Y vs. Hyundai Ioniq 5 and Skoda Enyaq) בין הטסלה Y.
לא באנגלית אבל אפשר להתרשם מהווידאו בתצורה/גודל, מראה בפנים ובחוץ ועוד:
לא באנגלית אבל אפשר להתרשם מהווידאו בתצורה/גודל, מראה בפנים ובחוץ ועוד:
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75318
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
האיוניק 5 יותר תואמת ל-SR+ מבחינת טווח, מספר מושבים וכו'.
ראיתי אותה (רק מבחוץ) מכונית מאוד מוזרה מבחינת עיצוב.
ראיתי אותה (רק מבחוץ) מכונית מאוד מוזרה מבחינת עיצוב.
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: טסלה - השרשור הרישמי
הרכב מעניין. יש גם את אחותה KIA EV6. ב-carwow עשו "ביקורת" עליה.
אני חושב שהיתרון הגדול שיש ביונדאי\קיה הוא מרווח הרגליים במושבים האחוריים. בסיס הגלגלים ברכב גדול מאד, 3 מטרים, יותר מהטסלה.
מעבר לזה, מושבים מאווררים מקדימה, שזה נחמד בקיץ, אבל אני לא יכול להגיד שאני סובל עם המושבים של טסלה.
מעבר לזה אלה רכבים שיקסמו לאנשים שונים.
אני חושב שהיתרון הגדול שיש ביונדאי\קיה הוא מרווח הרגליים במושבים האחוריים. בסיס הגלגלים ברכב גדול מאד, 3 מטרים, יותר מהטסלה.
מעבר לזה, מושבים מאווררים מקדימה, שזה נחמד בקיץ, אבל אני לא יכול להגיד שאני סובל עם המושבים של טסלה.
מעבר לזה אלה רכבים שיקסמו לאנשים שונים.
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: טסלה - השרשור הרישמי
אחרי כמעט חודשיים וכ-1000 ק"מ (אני לא נוסע הרבה), היום, בזמן נסיעה פתאום הופיע ה-Autopilot. קצת הזוי. ביום שני יש לי תור למרכז שירות על זה... בכל מקרה אצטרך להגיע כי הם מעדיפים לבדוק את העניין יותר לעומק, ובביקור הקודם הם הרסו את ההכהה האוטומטית של המראה בתוך הרכב.
כמעט כל הנסיעה הלוך וכל הנסיעה בחזור ת"א - ב"ש השתמשתי בו, זה אחד הדברים המדהימים.
כמעט כל הנסיעה הלוך וכל הנסיעה בחזור ת"א - ב"ש השתמשתי בו, זה אחד הדברים המדהימים.
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75318
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
Re: טסלה - השרשור הרישמי
איזה משונה שלקח לזה כל כך הרבה זמן. בכל מקרה, תהנה!
אני מעט חושש להשתמש בו עם הכבישים המשובשים בישראל והנהגים האגרסיביים.
אני מעט חושש להשתמש בו עם הכבישים המשובשים בישראל והנהגים האגרסיביים.
Re: טסלה - השרשור הרישמי
הרסו את ההכהה האוטומטית?23/10/2021 22:38TheCoolest כתב: ↑ אחרי כמעט חודשיים וכ-1000 ק"מ (אני לא נוסע הרבה), היום, בזמן נסיעה פתאום הופיע ה-Autopilot. קצת הזוי. ביום שני יש לי תור למרכז שירות על זה... בכל מקרה אצטרך להגיע כי הם מעדיפים לבדוק את העניין יותר לעומק, ובביקור הקודם הם הרסו את ההכהה האוטומטית של המראה בתוך הרכב.
כמעט כל הנסיעה הלוך וכל הנסיעה בחזור ת"א - ב"ש השתמשתי בו, זה אחד הדברים המדהימים....
אתה יודע שהיה עדכון שמאפשר לבטל את ההכהה האוטומטית, כן?
Denon AVR-X4500H|Epson EH-TW5000|SVS Prime Tower|SVS Ultra Center|SVS PB2000|
Fluance Elite Bipolar Surround|Polk audio 2xOWM3 Atmos|Dune303
Fluance Elite Bipolar Surround|Polk audio 2xOWM3 Atmos|Dune303
- TheCoolest
-
- אחראי תחום מסכים
- הודעות: 18856
- הצטרף: מאי 2007
- שם מלא: ארתור ליברמן
- מיקום: רמת גן
- נתן תודות: 236 פעמים
- קיבל תודות: 2387 פעמים
- יצירת קשר:
Re: טסלה - השרשור הרישמי
@oferlaor
כביש 7, ואז כביש 6, ובחזור כביש 6, 7 ו-4. עבד מצויין, גם במקרים בהם היו כל מני רכבים תקועים בשוליים.
היה לי ניתוק אחד באיזור שבו היו שיפוצים בכביש, קרוב לב"ש. הכביש שם היה מאד צר, ועיקול דיי חזק ורכבים מסביב. הרכב לא הסתדר איתו והחזיר אלי את השליטה.
והיו כמה מקרים של רכבים שהשתלבו, אחד לפני ואחד מאחוריי, בהם הרכב האט יותר מדי עבור הרכב מקדימה והפריע לזה מאחורה, במקרים האלה העדפתי לנתק. אבל באופן כללי זה פשוט כל כך מרשים. מת לראות כבר את ה-FSD המלא.
@Nba
כן. מראות הצד מתכהות, האמצעית בתוך הרכב הפסיקה אחרי הביקור שלי אצלם.
כביש 7, ואז כביש 6, ובחזור כביש 6, 7 ו-4. עבד מצויין, גם במקרים בהם היו כל מני רכבים תקועים בשוליים.
היה לי ניתוק אחד באיזור שבו היו שיפוצים בכביש, קרוב לב"ש. הכביש שם היה מאד צר, ועיקול דיי חזק ורכבים מסביב. הרכב לא הסתדר איתו והחזיר אלי את השליטה.
והיו כמה מקרים של רכבים שהשתלבו, אחד לפני ואחד מאחוריי, בהם הרכב האט יותר מדי עבור הרכב מקדימה והפריע לזה מאחורה, במקרים האלה העדפתי לנתק. אבל באופן כללי זה פשוט כל כך מרשים. מת לראות כבר את ה-FSD המלא.
@Nba
כן. מראות הצד מתכהות, האמצעית בתוך הרכב הפסיקה אחרי הביקור שלי אצלם.
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70331
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים