טסלה - השרשור הרישמי

רכבי ICE, פלאגינים, היברידים וחשמליים כמו ג'ילי, טסלה, איוניק, MG
Borderline1
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3477
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 157 פעמים
קיבל תודות: 451 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #421 

10/07/2021 13:31  
oferlaor כתב:
מישהו יודע מה הצפי של FSD שמיש בישראל ואם אפשר יהיה לרכוש בהמשך? זה די הזוי לרכוש ביחד עם הרכב - העלות היא מיסוי מלא של הרכב.

רק מזכיר שבישראל למשך שנים היו מייבאים רכבים ללא מיזוג מקורי ומרכיבים בדיעבד בכדי לחסוך את המיסוי.
...
גם אותי השאלה מעניינת - האם מישהו יודע האם ואיך ניתן לרכוש את השירותים/תוספת התכונות לאחר רכישת הרכב ומסירתו והאם המחיר זהה ??

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75317
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #422 

נראה שכרגע אין דרך, כי החנות הישראלית עדין לא פתוחה. השמועות מדברות על זה שזה יפתח בקרוב ויש לזה המון משמעויות:
1. ככל הנראה זה יאפשר רכישה של תוספים ושינויים, כאשר נראה ש-FSD יעלה פחות (מבחינת מיסוי) כי זה שדרוג תוכנה ולכן לא אמור להיות כפוף למיסוי 100% של הרכב עצמו.
2. כרגע אין תשלום על connectivity ועל supercharger וזה ישתנה, כולל קנס על תפיסת עמדות טעינה יותר מדי זמן
3. יתכן שיהיה גם מודל subscription עבור ה-FSD
4. ציוד נוסף ושירותים נוספים כמו accessories, וילונות, חלקי חילוף וכו'.
5. לא נראה שיהיה אפשר להוסיף גרר בדיעבד (זה כנראה צריך להיות מורכב בחברה).

nir11
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3893
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 235 פעמים
קיבל תודות: 313 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #423 

לכל המתלהבים מ FSF, ממליץ לצפות בקליפ הבא. לפחות לגבי תנועה עירונית, הדבר הזה לא קרוב בכלל לעבוד.
כבישים מהירים זה פשוט, תנועה עירונית זה סיפור הרבה יותר מורכב לדעתי.

nir11
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3893
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 235 פעמים
קיבל תודות: 313 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #424 

וכמובן לומבארד הבלתי נמנע...

eizen5
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1024
הצטרף: ינואר 2010
נתן תודות: 520 פעמים
קיבל תודות: 92 פעמים

נמחק.

נושא שלא נקרא #425 

נמחק.
נערך לאחרונה על ידי eizen5 ב 30/12/2023 19:59, נערך פעם 1 בסך הכל.

nir11
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3893
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 235 פעמים
קיבל תודות: 313 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #426 

קרוז קונטרול לא משפר צריכת דלק, הוא יכול לפגוע בה, בדיוק כמו שshmizan תיאר.

Huber (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #427 

מידע של בחור אחרי שנתים של שימוש במודל 3:


gildmor
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1256
הצטרף: דצמבר 2009
נתן תודות: 50 פעמים
קיבל תודות: 112 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #428 

13/07/2021 15:11  
nir11 כתב:
קרוז קונטרול לא משפר צריכת דלק, הוא יכול לפגוע בה, בדיוק כמו שshmizan תיאר.
...
בהכרח יועיל תמיד לצריכת דלק. בהנחה ש-100 זה המהירות שאתה מעוניין לסוע בה אז הקרוז נותן "גז" בדיוק במידה שצריך לשמור עליה. כשאתה עושה את אותו דבר ידני אתה הרבה פעמים סוטה מהמהירות למעלה ולמטה וגורם להחלפות הילוכים ולכך שהרכב לא נמצא בהילוך האופטימלי.
זה לא שונה בעליה , כי אם החלטת לסוע בעליה ב-100 עדיין הקרוז יבזבז פחות דלק מאשר אם אתה תנסה לשמור על אותה מהירות קבועה.

eizen5
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1024
הצטרף: ינואר 2010
נתן תודות: 520 פעמים
קיבל תודות: 92 פעמים

נמחק.

נושא שלא נקרא #429 

נמחק.
נערך לאחרונה על ידי eizen5 ב 30/12/2023 20:02, נערך פעם 1 בסך הכל.

Arie10
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1868
הצטרף: פברואר 2015
נתן תודות: 16 פעמים
קיבל תודות: 177 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #430 

13/07/2021 15:11  
nir11 כתב:
קרוז קונטרול לא משפר צריכת דלק, הוא יכול לפגוע בה, בדיוק כמו שshmizan תיאר.
...
במקרה שלי אני נוסע 99.9% רק במישור ולכן בקרת השיוט עוזרת בצריכת הדלק.

nir11
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3893
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 235 פעמים
קיבל תודות: 313 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #431 

נניח מצב שמתקרבים לרכב איטי. אם זה אדפטיבי, הCC יאיט ואז יאיץ כשהאיטי יגביר מהירות. בנהיגה רגילה אתה עובד נתיב ולא מבזבז דלק על ההאצה.
נניח מצב של ירידה ואחריה עליה, ה CC יבלום בירידה, ואז יאיץ בעליה. נהג אנושי ינצל את המומנטום בירידה, יאיץ בזול, וייתן למהירות העודפת למות לבד בעליה, מבלי לבזבז דלק יקר בעליה. CC לא חוסך דלק. ולחבר שנוסע 99.9 אחוז במישור, לא חושב שיש דבר כזה בישראל, כולל מישור החוף.

ziv_r
סמל אישי של משתמש
עורך ראשי HTmag
עורך ראשי HTmag
הודעות: 44362
הצטרף: ינואר 2005
נתן תודות: 2084 פעמים
קיבל תודות: 4724 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #432 

אני מקווה שאתם יודעים שזוהי שאלה שנבחנה על ידי גופים מקצועים וגדולים - המסקנות הן די ברורות וכמובן שונות מאלו שכותבים כאן על בסיס ההגיון הפרטי האישי שלהם.

Huber (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #433 

טסלה שיחררה גירסה חדשה לנהיגה האוטונומית שלה. מאסק לנהגים: ”בבקשה, תהיו פרנואידים”

https://nypost.com/2021/07/12/teslas-ne ... s-warning/

Huber (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #434 

13/07/2021 14:47  
nir11 כתב:
לכל המתלהבים מ FSF, ממליץ לצפות בקליפ הבא. לפחות לגבי תנועה עירונית, הדבר הזה לא קרוב בכלל לעבוד.
כבישים מהירים זה פשוט, תנועה עירונית זה סיפור הרבה יותר מורכב לדעתי.
...

אתה מודע לכך שזה בטא? ושזה משווק כך? ושהחברה כולל המנכ"ל שלה מכריזים על זה בראש חוצות ובצורה ברורה? אז ברור שזה עדיין לא שם, אף אחד לא טען אחרת.

gildmor
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1256
הצטרף: דצמבר 2009
נתן תודות: 50 פעמים
קיבל תודות: 112 פעמים

Re: טסלה - השרשור הרישמי

נושא שלא נקרא #435 

13/07/2021 18:46  
shmizan כתב:
13/07/2021 18:32  
gildmor כתב:
בהכרח יועיל תמיד לצריכת דלק. בהנחה ש-100 זה המהירות שאתה מעוניין לסוע בה אז הקרוז נותן "גז" בדיוק במידה שצריך לשמור עליה. כשאתה עושה את אותו דבר ידני אתה הרבה פעמים סוטה מהמהירות למעלה ולמטה וגורם להחלפות הילוכים ולכך שהרכב לא נמצא בהילוך האופטימלי.
זה לא שונה בעליה , כי אם החלטת לסוע בעליה ב-100 עדיין הקרוז יבזבז פחות דלק מאשר אם אתה תנסה לשמור על אותה מהירות קבועה.
...
צודק לחלוטין (בתיאוריה).
רק שלגבי מטרת מפעיל בקרת השיוט, קשה לי להאמין שהיא "סע במהירות שהגדרתי לא משנה מה תוואי הכביש", אלא יותר "אני בכביש מהיר לזמן די ארוך ואין לי כוח ללחוץ על הגז כל הזמן".
לכן בפועל לא תחסוך דלק (או חשמל) אלא אם אתה נוסע על כביש מישורי לחלוטין וכמעט ריק ממכוניות (כי הבקרה במכוניות העדכניות שומרת מרחק, כברירת מחדל, מהרכב מלפנים, ובולמת באגרסיביות למען כך).

אולי הניסיון שלך עם בקרת שיוט שונה לחלוטין.
...
הנסיון שלי מוגבל לרכב רגיל (לא טסלה או חשמלי). כן עשיתי נסיעות מבחן עם כמה דגמים בשנה שעברה לפני שהחלטתי והסקודה הייתה הכי טובה בתחום הזה וגם מבחינת תיקון היגוי וגם מבחינת הקרוז.
אצלי לפחות ממש לא מגזים בבלימה. בפקקים ובכלל יש הרבה האטות פתע\עצירות מיותרות בדיוק בגלל מישהו מקדימה שלחץ על הברקס אפילו לשניה כולם אחריו מאיטים בהגזמה, גם בגלל שתמיד יש גם את אלה שלא שמו לב והגיעו למצב של בלימת חירום ואז כולם נעצרים או כמעט נעצרים. הקרוז מזהה הרבה יותר טוב כשיש רק האטה קלה ומגיב באופן מתון, גם מפחית את הסיכון שיכנסו בי מאחורה שלא לצורך...אם לרוב המכוניות היה את המנגנון הזה הפקקים היו הרבה יותר "זורמים" בלי כל העצירות פתע ותאונות שרשרת כתוצאה מהם.
ספציפית יש גם מוד 2 צילינדרים שבמצב קרוז הוא משתמש בו יותר יותר שנראה לי מאוד מועיל לצריכה וגם בירידות במקום הורדת הילוך או לחיצות מוגזמות על הברקס לסירוגין, מצליח לשמור על מהירות קבועה בלי רעש ההילוך הנמוך המעצבן ובלי הרגשה של ניצול יתר של הברקסים.
רק אחרי עצירה מלאה נדרשת לחיצה קלה על הגז בשביל שיתחיל שוב כך שהוא שימושי כמעט בכל מצב, גם בעיר ועוד יותר במצב של תנועה איטית זוחלת.

שלח תגובה

חזור אל “רכבי ICE וחשמליים”