רכבי מימן - האם זה אכן העתיד?

רכבי ICE, פלאגינים, היברידים וחשמליים כמו ג'ילי, טסלה, איוניק, MG
oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75266
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 638 פעמים
קיבל תודות: 4746 פעמים

Re: רכבי מימן - האם זה אכן העתיד?

נושא שלא נקרא #16 

אם כבר, העתיד הוא תא מימן ולא מנוע מימן. גם אני מאוד התבלבלתי בהקשר הזה אבל עכשיו זה מאוד חד אחרי כל המחקרים של טויוטה.

השאלה הגדולה היא איך מייצרים את המימן ואם אפשר לייצר את זה באנרגיות מתחדשות. השאלה השניה היא איפה זה מיוצר. כי לשנע את המימן זה לא דבר הגיוני - יש מים בכל מקום, ולכן רצוי שכל תחנת "דלק" תייצר מקומית את המימן שלה. זה דורש לא מעט שינויים תשתיתיים.

אני מדמיין שבעתיד יוחלפו תחנות דלק בתחנות מימן וחשמל. התחנות האלה יהיו תחנות ייצור למימן (רצוי ממקורות אנרגיה מתחדשים) וגם ידעו לייצר חשמל לטובת רכבים חשמליים.

sigamore
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4687
הצטרף: אוגוסט 2006
מיקום: מודיעין
נתן תודות: 385 פעמים
קיבל תודות: 637 פעמים

Re: רכבי מימן - האם זה אכן העתיד?

נושא שלא נקרא #17 

כמו שציינת עפר - המפתח הוא זמינות / עלות של מימן ירוק נקי (מיוצר בתהליך אלקטרוליזה) מול המימן האפור שיצורו מאד מזהם.
אבל אחרי הכל לדעתי בתחום הרכב הפרטי הפור נפל וכל השחקנים המשמעותיים מושכים חזק בכיוון EVs.
מה שעושה שכל בתחום תאי המימן הוא התחבורה הכבדה (משאיות וכד') שם לא רואים פריצת דרך משמעותית (עדיין) בהנעה מבוססת סוללה.
די טעלעוויזיע קאָסטן מיר וועגן פופצן טויזנט פונט !

Huber (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70246
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 513 פעמים
קיבל תודות: 4185 פעמים

Re: רכבי מימן - האם זה אכן העתיד?

נושא שלא נקרא #18 

https://car-pad.co.il/ev/xcientfuelcell/


החלום הופך למציאות?

"הבוקר בנמל תל אביב נרשם ציון דרך משמעותי בתחום הרכב בישראל, כאשר כלמוביל יבואנית יונדאי הציגה את משאית המימן יונדאי Xcient יחד עם שותפיה לדרך.
הסבר קצר על מהו תא דלק Fuel Cell – למעשה מדובר בכלי רכב חשמלי לחלוטין, בו החשמל להנעת המנוע החשמלי מגיע משילוב של מימן ממקור חיצוני וחמצן מהאוויר. שליוב המימן והחמצן מייצר חשמל ו...מים. החשמל מניע את המנוע, ומטעין סוללה, והמים נפלטים ממערכת הפליטה של הרכב.
אם אתם קוראים ועוקבים אחרי הכתבות שלי בתחום כלי הרכב החשמליים, בוודאי כבר הבנתם שמגבלת הטווח של רכב חשמלי נובעת מקיבולת הסוללה. ככל שהסוללה גדולה יותר, כך הקיבולת שלה בקילוואט גדולה יותר והטווח של הרכב ארוך יותר. עם זאת, סוללה גדולה משמעותה משקל גדול מאוד ומקום.
כאשר מעבירים את ייצור החשמל למשאית עצמה ניתן להסתפק בסוללה קטנה יותר, משקל נמוך משמעותית, דבר המתורגם ליכולת העמסה גבוה יותר של המשאית. המימן הולך להיות חומר גלם להפקת והעברת אנרגיה.
כך, האירוע הבוקר בתל אביב אינו בעצם השקת משאית יונדאי Xcient fuel cell אלא השקת הטכנולוגיה עצמה בישראל. תדלוק המשאית במימן הוא תהליך המאפשר הוספת טווח נסיעה של 400 ק"מ בתוך רבע שעה במקסימום, נתון משמעותי כאשר אנחנו מדברים על הובלה יבשתית.
כדי שהדבר יתרחש נדרשות גם תחנות מימן בהן ניתן יהיה להטעין, ותחנה ראשונה שכזו עומדת להיות מוקמת ביגור שליד חיפה, כבר ברבעון הראשון של 2023, ובהמשך שתיים נוספות.
בארץ מושקות שני דגמי משאיות 4X2 במשקל 19 טון ו 6X2 במשקל 27 טון אשר אמורות להתחיל לפעול בקרוב.
ל xcient fuel Cell מערכות בטיחות מלאות הכוללות בלימה אוטונומית, בקרת שיוט חכמה, סיוע בזינוק בעליה למניעת הידרדרות, מערכות למניעת התהפכות ועוד.
בסופו של דבר מדובר בטכנולוגיה שבעתיד הרחוק תספק פתרון תחבורתי ראוי למגוון של כלי רכב."

Arie10
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1853
הצטרף: פברואר 2015
נתן תודות: 16 פעמים
קיבל תודות: 175 פעמים

Re: רכבי מימן - האם זה אכן העתיד?

נושא שלא נקרא #19 

עד שלא יקימו עשרות תחנות תדלוק- זה לא יתרומם. זה הרי לא ניתן לתדלוק בבית (כמו ברכב חשמלי).
בלי שום קשר, לא שמעתי כלל דיבורים על תמחור של המשאיות שהגיעו לארץ.
האם הן תחרותיות ? האם הטווח (400 ק"מ) אטרקטיבי ?

TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 18832
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 236 פעמים
קיבל תודות: 2381 פעמים
יצירת קשר:

Re: רכבי מימן - האם זה אכן העתיד?

נושא שלא נקרא #20 

אף אחד לא שאל כמה יעלה לתדלק במימן. לדעתי זה יעלה לא פחות מדיזל, וכנראה יותר.
לגבי שאר החסרונות של מימן כבר דנו כאן.
אבל אני חושב שבתור פיילוט זו התקדמות, אני מאד בעד כלים כבדים חשמליים. הרבה פחות רעש וזיהום בתוך העיר.
לדעתי 400 ק"מ זה בהחלט מספיק למרחקים שיש בארץ, כל עוד יש מספיק תחנות תדלוק בנתיבי הנסיעה.
ואם הנסיעות הן בתוך העיר, אז הטווח הזה מספק בהחלט.
עכשיו רק נשאלת השאלה מה מחיר המשאית הזו ביחס למשאיות רגילות, ומה עלויות האחזקה\תפעול בהשוואה למשאיות רגילות?
האם משקל המטען המותר של המשאית (כי מה שראינו בכתבה זה את המשקל המקסימלי הכולל) דומה למשאית רגילה?
אלה שאלות שיקבעו האם המוצר הזה משתלם או לא.

Huber (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70246
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 513 פעמים
קיבל תודות: 4185 פעמים

Re: רכבי מימן - האם זה אכן העתיד?

נושא שלא נקרא #21 

https://www.evm.co.il/sonol-opens-first ... in-israel/


תחנת המימן הראשונה בישראל נפתחה ביגור
סונול ובזן מקימות את תחנת המימן הראשונה בישראל, בשיתוף עם כלמוביל, למילוי רכבי מימן. תחנת המימן הוקמה על ידי חברת Linde הגרמנית. בזן
אחראית על ייצור המימן והתאמתו לתחבורה וכלמוביל מייבאת משאיות מונעות מימן מתוצרת יונדאי.

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75266
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 638 פעמים
קיבל תודות: 4746 פעמים

Re: רכבי מימן - האם זה אכן העתיד?

נושא שלא נקרא #22 

עד שלא יהיה דרך זולה לייצר מימן מקומית במקום לנייד אותו, זה לא יתרומם יותר מדי.

Huber (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70246
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 513 פעמים
קיבל תודות: 4185 פעמים

Re: רכבי מימן - האם זה אכן העתיד?

נושא שלא נקרא #23 


TheCoolest
אחראי תחום מסכים
אחראי תחום מסכים
הודעות: 18832
הצטרף: מאי 2007
שם מלא: ארתור ליברמן
מיקום: רמת גן
נתן תודות: 236 פעמים
קיבל תודות: 2381 פעמים
יצירת קשר:

Re: רכבי מימן - האם זה אכן העתיד?

נושא שלא נקרא #24 

כל הסרטונים בערוץ שלו מכילים כותרות מפוצצות וחסרות בסיס.
זה נכון שטויוטה עובדת על מנוע בעירה פנימית מימן. זה בחיים לא ייכנס.
הפקת מימן זה לא תהליך יעיל במיוחד, תוסיף לזה את חוסר היעילות של מנוע בעירה פנימית ותראה שאין.
יש סרטונים הרבה יותר הגיוניים שמסבירים למה זה אף פעם לא יתפוס.

ziv_r
סמל אישי של משתמש
עורך ראשי HTmag
עורך ראשי HTmag
הודעות: 44332
הצטרף: ינואר 2005
נתן תודות: 2083 פעמים
קיבל תודות: 4720 פעמים

נושא שלא נקרא #25 

בארץ יש תחנת דלק אחת של מימן שהוקמה ליד קיבוץ יגור. התחנה היא של סונול והסיבה היחידה להקמתה זה בגלל מימון של המדינה.
יש כרגע משאית אחת בארץ שעולה הון תועפות ואין סיכוי שאף חברה בארץ תקנה משאית במחיר הזה.

אין תוכניות להקים עוד תחנות מימן בארץ אלא אם כן המדינה תשלם על התחנה.

two-times
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 334
הצטרף: ספטמבר 2009
נתן תודות: 50 פעמים
קיבל תודות: 35 פעמים

Re: רכבי מימן - האם זה אכן העתיד?

נושא שלא נקרא #26 

נשמע כמו משהו שיכול להתאים לצהל או באופן עקרוני/עולמי יכול לשגשג בשימוש צבאי, בהיקף כזה או אחר.

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75266
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 638 פעמים
קיבל תודות: 4746 פעמים

Re: רכבי מימן - האם זה אכן העתיד?

נושא שלא נקרא #27 

מימן נפיץ יותר מדלק, דווקא נשמע שזה לא רעיון טוב להשתמש בזה למטרות צבאיות...

Huber (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70246
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 513 פעמים
קיבל תודות: 4185 פעמים

Re: רכבי מימן - האם זה אכן העתיד?

נושא שלא נקרא #28 

oferlaor - כלי הרכב הבא של השאהידים? :lol:

שלח תגובה

חזור אל “רכבי ICE וחשמליים”