[פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

רכבי ICE, פלאגינים, היברידים וחשמליים כמו ג'ילי, טסלה, איוניק, MG
Moshe984
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1053
הצטרף: אוגוסט 2015
נתן תודות: 195 פעמים
קיבל תודות: 161 פעמים

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #61 

יש כאלו שחיים בלל-לנד, שמחפשים לעשות דריפטינג בכיכרות, יש גם כאלו שכל נסיעה עבורם זה מעיין מרוץ והם חייבים לעקוף את כל העולם ולXXXן את האמא של הרכב, להיכנס לסיבובים כאילו לבחון את היכולות עד לקצה, יש כאלו ילדים שלוקחים מההורים את הרכב ובסוף נכנסים בעץ, מכל אלו אני משתדל להתרחק כמה שיותר, טסלה לא מתאים לדברים האלה, אין להם מה לחפש בטסלה.
נחזור למציאות לרגע, אני מעריך שנה מהיום חצי מהרכבים על הכביש זה טסלה/חשמליים אחרים, זה פשוט בלתי נמנע.

רונן
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 5559
הצטרף: נובמבר 2004
מיקום: מול המחשב
נתן תודות: 1053 פעמים
קיבל תודות: 152 פעמים

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #62 

15/10/2021 16:31  
Moshe984 כתב:
יש כאלו שחיים בלל-לנד, שמחפשים לעשות דריפטינג בכיכרות, יש גם כאלו שכל נסיעה עבורם זה מעיין מרוץ והם חייבים לעקוף את כל העולם ולXXXן את האמא של הרכב, להיכנס לסיבובים כאילו לבחון את היכולות עד לקצה, יש כאלו ילדים שלוקחים מההורים את הרכב ובסוף נכנסים בעץ, מכל אלו אני משתדל להתרחק כמה שיותר, טסלה לא מתאים לדברים האלה, אין להם מה לחפש בטסלה.
נחזור למציאות לרגע, אני מעריך שנה מהיום חצי מהרכבים על הכביש זה טסלה/חשמליים אחרים, זה פשוט בלתי נמנע.
...
אמת !

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75317
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #63 

15/10/2021 16:31  
Moshe984 כתב:
יש כאלו שחיים בלל-לנד, שמחפשים לעשות דריפטינג בכיכרות, יש גם כאלו שכל נסיעה עבורם זה מעיין מרוץ והם חייבים לעקוף את כל העולם ולXXXן את האמא של הרכב, להיכנס לסיבובים כאילו לבחון את היכולות עד לקצה, יש כאלו ילדים שלוקחים מההורים את הרכב ובסוף נכנסים בעץ, מכל אלו אני משתדל להתרחק כמה שיותר, טסלה לא מתאים לדברים האלה, אין להם מה לחפש בטסלה.
נחזור למציאות לרגע, אני מעריך שנה מהיום חצי מהרכבים על הכביש זה טסלה/חשמליים אחרים, זה פשוט בלתי נמנע.
...
לגמרי. אני רואה את אלה שלוקחים מלא צ׳אנסים ומזגזגים דרכם בפקקים בשביל להרוויח מטר. סופם ידוע לצערי.

nir11
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3893
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 235 פעמים
קיבל תודות: 313 פעמים

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #64 

15/10/2021 16:12  
oferlaor כתב:
אני לפיות מנסה לחנך אנשים. אתה מבטל את מי שלא מבין את הדברים שאתה כותב (שחלקם דעה ולא עובדה). אין לי מושג אם אף אחד מהרכבים שלי היו עם היגוי הידראולי או חשמלי. היה לי הגה כח. הרגשתי בשליטה ברכב יותר או פחות. זה לא הוציא מהרכב שלי את ה ״רוח נהיגה״ או מה שזה לא יהיה.

הנסיון שלך להשתיק את מי שלא מדבר בזארגון המקצועי שלך, לא דומה למה שאני מנסה לעשות בוידאו. אני מנסה לחנך. אתה מנסה להשתיק.
...
אני לא מנסה להשתיק. אני לא אכנס איתך לויכוח על מדידות איכות תמונה. אני לא מבין בזה, אני לא מבין את המושגים. אני לא יכול לנהל איתך דיון בנושא הזה בגובה העיינים שלך. אני יכול לקרוא ביקורת של על מסך, ואז להגיד שאני לא מבין את כל המושגים האלה, אבל אצלי בבית במסך תוצרת שיומי רואים לא פחות טוב. אתה לא מוצא שזה מעט מתסכל?

לסקודות יש הגה כח חשמלי (כמו שכתבתי כמעט לכל סוגי הרכבים היום יש חשמלי). זה לא הוציא מהרכב שלך את רוח הנהיגה? אני חושב שבשיומי שלי רואים לא פחות טוב מאשר בדגם ההיי אנד של LG.

הנה הסבר על ההבדים בין חשמלי להדראולי. ההדגשה שלי. אז יש פה הסבר על מה שחברת מקלארן (חברה שמתמחה אך ורק בסופר קארז) מצאה, עכשיו אתה טוען שאתה לא מרגיש שום הבדל. אני פשוט לא יודע מה לענות על זה.

An electric power-assist steering (EPAS) system is remarkably simple. Essentially, you have an electric motor that applies torque to the rack providing the driver assistance. Of course, programming a system like this is very complicated, but the operating principle is easy to understand. There's less hardware required in an electric steering system, too, and since it's driven off a car's electrical system, it doesn't drain on the engine. And with EPAS, you can have driver-assist features like lane-centering.

McLaren found that the electric motor, because of its weight and inertia, essentially acts as a mass damper in the system, robbing the driver of information coming up through the road
. A hydraulic power-assist steering system has a piston filled with hydraulic fluid on either side, and when the wheel is turned in one direction, fluid is displaced and steering effort is reduced. The engineer who Fenske spoke to said the piston can move back and forth quickly as there's less inertia with hydraulic fluid than there is with an electric motor. Thus, McLaren is able to transmit more to the driver's hands because there's less high-frequency dampening in the system.

אני לא יכול ללמד פה אף אחד שום דבר. זה לא העדר רצון, זה העדר יכולת.


יש בארץ מגוון של נהגים מקצועיים שספקים חווית נהיגה, למשל און יעקובסון שאני מאוד מעריך. אני מעריך שאחרי יום נהיגה אצלו אתה לא תגיד שבשיומי רואים לא פחות טוב מ OLED. מעבר לזה אתה גם תצא כנראה עם החיוך הכי גדול שלא תוכל למחוק אותו מפניך. אפשר לשאול מה דעתו על טסלה, הוא איש מתון, לא דתי בתפיסתו, זה יכול להיות מעניין, ואין לי מושג מה הוא יענה.

http://www.dreamclub.co.il/sls-amg

Moshe984
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1053
הצטרף: אוגוסט 2015
נתן תודות: 195 פעמים
קיבל תודות: 161 פעמים

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #65 

בכל בוקר אותו דבר, יש את אלו שהם יוצאים למירוץ לא לעבודה זה פשוט הזוי כאילו מה הקטע?! אין לנו מספיק הרוגים על הכבישים המחורבנים האלה, כאילו מה .! הגה חשמלי הגה הידראולי לאן אתה ממהר חבר .... לך למסלול ותקרע את הרכב שלך ואחר כך תשלם על זה גם במוסך, או שזה רכב ליסינג כמובן ואז בעצם הכל מובן.
אני בקצב שלי מצידי שכולם יעקפו זה לא מעניין.
נערך לאחרונה על ידי Moshe984 ב 15/10/2021 16:51, נערך 2 פעמים בסך הכל.

nir11
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3893
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 235 פעמים
קיבל תודות: 313 פעמים

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #66 

15/10/2021 16:31  
Moshe984 כתב:
יש כאלו שחיים בלל-לנד, שמחפשים לעשות דריפטינג בכיכרות, יש גם כאלו שכל נסיעה עבורם זה מעיין מרוץ והם חייבים לעקוף את כל העולם ולXXXן את האמא של הרכב, להיכנס לסיבובים כאילו לבחון את היכולות עד לקצה, יש כאלו ילדים שלוקחים מההורים את הרכב ובסוף נכנסים בעץ, מכל אלו אני משתדל להתרחק כמה שיותר, טסלה לא מתאים לדברים האלה, אין להם מה לחפש בטסלה.
נחזור למציאות לרגע, אני מעריך שנה מהיום חצי מהרכבים על הכביש זה טסלה/חשמליים אחרים, זה פשוט בלתי נמנע.
...
אלה בריונים, לא חובבי נהיגה. הם בדרך כלל מעריכים, יותר מכל דבר אחר, "פתיחה ברמזור". חובב נהיגה אמיתי ייסע ברכב בעל יכולות דינאמיות, לא בהכרח מנקר עינים, וממש ממש לא ישתולל על הכביש. יש קהילה שלמה בארץ, קטנה, ונכון שכדי להנות באמת צריך לסוע למסלול סגור.

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75317
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #67 

לא חוויתי נהיגה על היגוי הידראולי. לא מכיר, לא יודע וגם לא ברור לי למה צריך את זה בנהיגה בכבישים בארץ (אני לא מתכנן לקחת מקלרן ולעשות איתו מירוצים). ברכבים האחרים שלי היה הגה כח, לא היה לי אפשרות לקבוע כמה ספורטיבי ההגה (יש בטסלה 3 רמות של ספורטיביות בהיגוי). האמת שזה לא ממש מעניין אותי ואפילו לא ניסיתי לשנות את ההגדרה הזו כי זה לא הסיבה שאני אוהב את הרכב ולא חסר לי משהו שאני לא מבין את הצורך בו ושלא נחשפתי אליו.

לגבי בולמי אוויר מותאמי תוכנה ותנאי נסיעה, ממליץ לך לקרוא על זה כי טסלה משתמשת בהם (לא במודל 3) כבר לא מעט שנים.

יש לחברה היסטוריה של הברקות טכנולוגיות. ניטרול רעשים אקטיבי, בלמי זעזועים מותאמי נהיגה, כל טכנולוגיות בידוד הבטריות למניעת קצרים ופריצת שריפה.

nir11
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3893
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 235 פעמים
קיבל תודות: 313 פעמים

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #68 

כן, בולמי אוויר (לא בלמי אוויר) זה משהו שבינתיים מצאתי בגוגל, די מדהים. זה משהו שנדיר מאוד ברכבים, וזה משפר יכולות דינמיות בצורה דרמטית.
ניטרול רעשים אקטיביים קיים במכוניות יוקרה שנים רבות. הטכנולוגיה קיימת כבר משנות ה90 וכיום זה לא תוסף יקר (מבחינה טכנולוגיה, שיווקית אני חושב שעדיין קיים רק ברכבים יקרים).
לגבי נהיגה על הגה הידראולי, שוב אני לא זוכר מידע מדוייק, אבל אם היה לך רכב עם הגה כח בתחילת שנות ה 2000 סביר מאוד להניח שהוא היה הידראולי. מי שזוכר - אסור היה לסובב אותו עד הסוף להרבה זמן - זה היה הורס את המשאבה.

גם בסקודה סופרב יש מצבי נהיגה, זה קישקוש מקושקש, ואני מניח שבמודל 3 זה משהו דומה. לא בדקתי.
אם אתה מחפש ללמוד, מילון מושגים יש כאן. חלקי ולא תמיד עדכני, אבל עם אוריינטציה מוטורית.
מילון (netcar.co.il)

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75317
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #69 

1. שים לב שהם משנים התנהגות לפי המהירות והסיבוב, זה לא רק טכנולוגיה אחרת.

2. נטרול רעשים אקטיבי - הם היו מהראשונים להציע את זה. אני רואה שגם ליגואר יש את זה.

3. אם לא בדקת, למה אתה קובע שוב ושוב בכזו שכנוע עצמי שזה לא טוב? דיברת על בולמי אויר (תודה על התיקון) והראתי לך שטעית. לא דיברתי על ״מצבי נהיגה״ (מניח שאתה מדבר על נהיגה ספורטיבית). גם לטסלה יש כמובן מצבי נהיגה אגרסיביים יותר אבל שוב - מדבר על היגוי. יש שלושה מצבי היגוי וזה אין ב סקודה.

nir11
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3893
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 235 פעמים
קיבל תודות: 313 פעמים

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #70 

15/10/2021 19:30  
oferlaor כתב:
1. שים לב שהם משנים התנהגות לפי המהירות והסיבוב, זה לא רק טכנולוגיה אחרת.

2. נטרול רעשים אקטיבי - הם היו מהראשונים להציע את זה. אני רואה שגם ליגואר יש את זה.

3. אם לא בדקת, למה אתה קובע שוב ושוב בכזו שכנוע עצמי שזה לא טוב? דיברת על בולמי אויר (תודה על התיקון) והראתי לך שטעית. לא דיברתי על ״מצבי נהיגה״ (מניח שאתה מדבר על נהיגה ספורטיבית). גם לטסלה יש כמובן מצבי נהיגה אגרסיביים יותר אבל שוב - מדבר על היגוי. יש שלושה מצבי היגוי וזה אין ב סקודה.
...
לגבי אחד, אם אתה מדבר על היגוי כח פרוגסיבי (לא ברור ממה שכתבת) זה משהו שקיים במכוניות כביש לא מעט שנים.
לגבי 2 - נכון, גם לי ידוע שזה קיים ביגואר, ואני מניח שבעוד רכבים, פשוט בגלל שאין פה שום דבר מיוחד חוץ מגלי קול הפוכים. לאף אחד אין פטנט על זה ואני מכיר ממקור ראשון אוזניות לביטול רעשים משנות ה 90. אוזניות מגן הכוונה. מכיוון שאתה מתעקש על סימוכין ולא על הסו קולד ידע וקומון סנס שלי, הנה מה שגוגל נותן:

בדיוק כמו שאמרתי - מכוניות יוקרה.

2019 Lexus LS. The Lexus LS is widely regarded as one of the best full-size luxury sedan values in the world. ...
2019 Nissan Maxima. ...
2019 Honda Accord. ...
2019 Buick LaCrosse Avenir. ...
2019 Acura RLX. ...
2019 Lincoln Continental. ...
2019 Infiniti Q60. ...
2019 Cadillac XTS.


לגבי 3 - אם בכוונה ל steering modes, חיפוש בגוגל מעלה שזה כיוונוןן רגישות ההגה. צעצוע אלקטרוני שלא יכול פיזית לשנות את רמת ההיזון החוזר לנהג, זו רק תוכנה.

הסיבה שאני עונה בשכנוע עצמי היא שאני מכיר לא רע את המכינקה של רכבים, ומה אפשר לעשות (ומי אי אפשר לעשות) עם רכיבים סטנדרטיים, לעומת מה שאפשר לעשות במכוניות ביצועים.
בסיאט קופרה לאון יש למשל מים כפתור אדום כזה שלחיצה עליו מנמיכה מאט את האוטו, מקשיחה את המיתלים ומעבירה את מיפוי המנוע למצב ספורט על חשבון חיסכון דלק, במילים אחרות - יותר הספק. שני הראשונים לא ניתנים לביצוע במודל 3, והשלישי לא רלוונטי למנוע חשמלי להבנתי.


אתה אומר שאני סותם פיות, הצד השני של זה הוא שאתה לא כל כך פתוח להקשבה למישהו שסיכוי לא רע שמבין בזה די טוב.

yarino
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3355
הצטרף: פברואר 2007
נתן תודות: 118 פעמים
קיבל תודות: 203 פעמים

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #71 

עפר,

אלו טכנולוגיות שיושמו ברכבים אחרים.

הראשונים שיצאו עם נטרול רעשים היתה לקסוס באמצע שנות ה 90, זו גם היתה הסיבה שלקסוס "ריסקה" את מרצדס בארה"ב ולמרצדס לא היתה תשובה אפילו כשיצאו עם חלונות כפולים.

טסלה מאמצת לה פטנטים מחברות אחרות וזה דיי לא מפתיע מפני שהאמריקאים לא נמצאים בשורה הראשונה בפיתוח רכבים, הרכבים שלהם בינוניים למעט הטראקים.

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75317
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #72 

Nir11

אני לא מבטך אחרים כלא מבינים. אתה מדגיש כל פעם שאתה לא מכיר את הרכב ובבירור אתה לא מצוי בפרטים שלו אבל מתייחס לזה כאילו שכן בהתייחסות לרכבים ״דומים״ או אחרים.

אני לא מבין למה להמשיך ולדחוף אג׳נדה כזו שוב ושוב בשרשור על טסלה. תעשה שרשור יעודי של ״למה לא טסלה״, וזה יהיה יותר הגיוני וסביר...

nir11
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3893
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 235 פעמים
קיבל תודות: 313 פעמים

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #73 

הכותרת של הדיון היא טסלה יתרונות וחסרונות.
אני לא מכיר את הרכב למעט נהיגה אחת בדגם ישן יותר, אני מכיר,בצניעות, לא רע, את תעשיית הרכב, ובעיקר (לצורך הדיון), איזה "פיצ'רים" יכולים להיות ברכב בהתאם לרמת המחיר שלו. כך למשל מתלים אקטיביים, שזה הדבר היחיד שיכול לאפשר שינוי זווית הטיה, הם מיתלים הרבה יותר יקרים לייצור מאשר מתלים קונוונציונאליים. פשוט אין סיכוי שתמצא אותם ברכב של 190,000 שקל, כמו שלא תמצא מסך 75 בטכנולוגית OLED.

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75317
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #74 

לא אמרתי שהם במודל 3

שאלה פשוטה, יש לך נסיון בנהיגה אמיתית עם טסלה? זה הרי עיקר הבעיה שלך עם הרכב

nir11
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3893
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 235 פעמים
קיבל תודות: 313 פעמים

Re: [פוצל] - טסלה - יתרונות וחסרונות

נושא שלא נקרא #75 

התשובה היא כן לחלוטין, ושניה אחרי זה, אני לא חושב שהשאלה נכונה. אני חובב רכב, אני קורא ביקורות, אני לא חייב להשתמש ברכב כדי לדעת עליו. יש מומחים שאני שומח עליהם.
אני חוזר על התשובה שלי - כן.

שלח תגובה

חזור אל “רכבי ICE וחשמליים”