זה מה שאני גם חושב, הוא אמר שהוא יכול להעתיק את הMAC, שינסה זה תמיד מעניין24/04/2021 10:03tzah כתב: ↑לדעתי לא יעבוד. צריך לעשות לו "אקטיבציה" עם כתובת ה- MAC23/04/2021 22:46naorbh כתב: ↑
לא בעיה להביא גיביק תואם זה לא מוצר קשה להשגה, השאלה אם תצליח להפעיל אותו על התשתית של בזק....
מול המערכות של בזק. אותו סיפור עם אנלימיטד וסלקום....
סיב אופטי בזק
Re: סיב אופטי בזק
- arotman
- חבר במועדון HT
- הודעות: 3573
- הצטרף: ינואר 2005
- שם מלא: אריה רוטמן
- מיקום: כפר חב"ד
- נתן תודות: 412 פעמים
- קיבל תודות: 359 פעמים
- יצירת קשר:
Re: סיב אופטי בזק
שבוע טוב, מדוע בעצם שתרצה או שמישהוא ירצה לרכוש Gbic פרטי למה בככל להתעסק עם זה.21/04/2021 19:24MrYair כתב: ↑ואם אני לוקח ג'יביק אחר ועושה לו clone mac מהג'יביק של בזק?16/04/2021 17:45naorbh כתב: ↑
לא בדיוק מאשרים, ממה שאני הבנתי אין להחזיר את הבי ולהישאר אם הגיביק, או לקבל רק גיביק מראש.
אבל אתה כן חייב להשתמש בגיביק שלהם, ופשוט לדחוף אותו לכל מכשיר תומך, גיביק אחר לא יעבוד....
אמור לעבוד,הרי כל משמענין את המערכת של בזק זה איזה כתובת מאק
זה לא משנה איזה יצרן ג'יביק,זה ג'יביק סינגל מוד סטנדרטי....
ספק התשתית בזק, סלקום,פרטנר ואנלימיטד נותן לך אפשרות גישה נוחה בדמות מתאם אופטי לרשת או Gbic שתוכל לחבר לציוד פרטי, למה בכלל להתעסק עם זה, איזה תועלת תצמח מזה חוץ מסקרנות טכנית. מדוע בכלל להכנס לעניין שאתה עם מתאם אופטי פרטי ויש תקלה והספק אומר ציוד פרטי לא מתעסקים? בעוד שעם מתאם אופטי מהספק תוכל תמיד לחבר מחשב ולהוכיח לספק שהתקלה אצלם.
Re: סיב אופטי בזק
1) קודם כל. אין פה התעסקות כ"כ מורכבת כפי שאתה מתאר.24/04/2021 21:10arotman כתב: ↑שבוע טוב, מדוע בעצם שתרצה או שמישהוא ירצה לרכוש Gbic פרטי למה בככל להתעסק עם זה.21/04/2021 19:24MrYair כתב: ↑
ואם אני לוקח ג'יביק אחר ועושה לו clone mac מהג'יביק של בזק?
אמור לעבוד,הרי כל משמענין את המערכת של בזק זה איזה כתובת מאק
זה לא משנה איזה יצרן ג'יביק,זה ג'יביק סינגל מוד סטנדרטי....
ספק התשתית בזק, סלקום,פרטנר ואנלימיטד נותן לך אפשרות גישה נוחה בדמות מתאם אופטי לרשת או Gbic שתוכל לחבר לציוד פרטי, למה בכלל להתעסק עם זה, איזה תועלת תצמח מזה חוץ מסקרנות טכנית. מדוע בכלל להכנס לעניין שאתה עם מתאם אופטי פרטי ויש תקלה והספק אומר ציוד פרטי לא מתעסקים? בעוד שעם מתאם אופטי מהספק תוכל תמיד לחבר מחשב ולהוכיח לספק שהתקלה אצלם....
2) אין בעיה כל עוד החברות מספקות ממיר סיב או Gbic בחינם!
3) תיקון לדבריך:
כברירת מחדל, סלקום והוט אינם מספקות ממירי סיב אלא מספקות לך (מוכרות) נתב בתוספת תשלום (36 תשלומים).
משרד התקשורת פועל בנושא, לכן אני מניח שהמצב אולי ישתנה בעתיד הקרוב מאוד.
3) בינינו ,חברות ישראליות כמעט תמיד מתחמקות מאחריות ,ללא קשר לסוג ציוד הקצה.
4) זה בכלל לא מזיק אם יש אפשרות להשתמש ב- Gbic פרטי. אם למשל יש תקלה וה- Gbic ניזוק. במקום להמתין 2-3 ימים עד להגעת טכנאי,
תוכל להשתמש בציוד קצה פרטי שלך ולהמשיך לעבוד. המשכיות בעבודה זה דבר חשוב, בעיקר לאנשים פרטיים / בעלי עסקים אשר עובדים
24x7 ואף זקוקים לתשתית יציבה עם מינימום תקלות טכניות.
5) זה מאוד מקובל בעולם (מלבד ישראל) להשתמש בציוד קצה פרטי. או לפחות לתת ללקוח את אפשרות הבחירה להשתמש בציוד קצה פרטי
במקום לנסות לדחוף לו נתבים ופתרונות Mesh ב- 36 תשלומים.
6) אתה מוזמן לבדוק כמה נתבים של פרטנר (עם כניסה אופטית) נמכרים בפייסבוק מרקט.
מדוע?
תשובה: בגלל התנהלות לקויה
הסיבה:
אנשי המכירות של פרטנר היו שקועים בלדחוף לאנשים נתב ממוצע שלא לצורך. לדחוף מוצר זה קל מאוד, אז לקוחות לכאורה
"נעקצו" ושילמו ביוקר. חלקם אף החליטו לעזוב את פרטנר בגלל שמלכתחילה לא הסבירו להם בצורה שקופה וברורה שהם יכולים לקבל
ממיר סיב ללא עלות נוספת ולחבר אליו נתב פרטי.
- arotman
- חבר במועדון HT
- הודעות: 3573
- הצטרף: ינואר 2005
- שם מלא: אריה רוטמן
- מיקום: כפר חב"ד
- נתן תודות: 412 פעמים
- קיבל תודות: 359 פעמים
- יצירת קשר:
Re: סיב אופטי בזק
1. בתור נותן שירות אני בהחלט חושב שמדובר בהתעסקות מיותרת לחלוטין לא חייבים להסכים...24/04/2021 23:07tzah כתב: ↑1) קודם כל. אין פה התעסקות כ"כ מורכבת כפי שאתה מתאר.24/04/2021 21:10arotman כתב: ↑
שבוע טוב, מדוע בעצם שתרצה או שמישהוא ירצה לרכוש Gbic פרטי למה בככל להתעסק עם זה.
ספק התשתית בזק, סלקום,פרטנר ואנלימיטד נותן לך אפשרות גישה נוחה בדמות מתאם אופטי לרשת או Gbic שתוכל לחבר לציוד פרטי, למה בכלל להתעסק עם זה, איזה תועלת תצמח מזה חוץ מסקרנות טכנית. מדוע בכלל להכנס לעניין שאתה עם מתאם אופטי פרטי ויש תקלה והספק אומר ציוד פרטי לא מתעסקים? בעוד שעם מתאם אופטי מהספק תוכל תמיד לחבר מחשב ולהוכיח לספק שהתקלה אצלם....
2) אין בעיה כל עוד החברות מספקות ממיר סיב או Gbic בחינם!
3) תיקון לדבריך:
כברירת מחדל, סלקום והוט אינם מספקות ממירי סיב אלא מספקות לך (מוכרות) נתב בתוספת תשלום (36 תשלומים).
משרד התקשורת פועל בנושא, לכן אני מניח שהמצב אולי ישתנה בעתיד הקרוב מאוד.
3) בינינו ,חברות ישראליות כמעט תמיד מתחמקות מאחריות ,ללא קשר לסוג ציוד הקצה.
4) זה בכלל לא מזיק אם יש אפשרות להשתמש ב- Gbic פרטי. אם למשל יש תקלה וה- Gbic ניזוק. במקום להמתין 2-3 ימים עד להגעת טכנאי,
תוכל להשתמש בציוד קצה פרטי שלך ולהמשיך לעבוד. המשכיות בעבודה זה דבר חשוב, בעיקר לאנשים פרטיים / בעלי עסקים אשר עובדים
24x7 ואף זקוקים לתשתית יציבה עם מינימום תקלות טכניות.
5) זה מאוד מקובל בעולם (מלבד ישראל) להשתמש בציוד קצה פרטי. או לפחות לתת ללקוח את אפשרות הבחירה להשתמש בציוד קצה פרטי
במקום לנסות לדחוף לו נתבים ופתרונות Mesh ב- 36 תשלומים.
6) אתה מוזמן לבדוק כמה נתבים של פרטנר (עם כניסה אופטית) נמכרים בפייסבוק מרקט.
מדוע?
תשובה: בגלל התנהלות לקויה
הסיבה:
אנשי המכירות של פרטנר היו שקועים בלדחוף לאנשים נתב ממוצע שלא לצורך. לדחוף מוצר זה קל מאוד, אז לקוחות לכאורה
"נעקצו" ושילמו ביוקר. חלקם אף החליטו לעזוב את פרטנר בגלל שמלכתחילה לא הסבירו להם בצורה שקופה וברורה שהם יכולים לקבל
ממיר סיב ללא עלות נוספת ולחבר אליו נתב פרטי....
2. גם אם עולה כסף עדיף לקחת מהספק כך למדתי מהתעסקות רבת שנים עם הוט ובזק, ברגע שיש נתב של הספק קרי הוט או פרטנר בתשתית הוט שאין לך ממש ברירה אחרת או אפליו בבזק אם רכשת נאמר את ה DSL-225 מבזק ישירות או אתה שוכר את ה BE מהם ויש תקלה אז לנציג
השרות אין בריריה אלא לטפל בתקלה.
3. ראה סעיף 2
4. אכן יחד עם זאת אם לפני ההתקנה וגם לאחריה לקוח מתעקש על ממיר אופטי אז הלקוח יקבל נקודה, שוב פעם מניסיון רב.
אגב עד היום לא גבו מלקוחות שלי הן בפרטנר והן בסלקום על מתאם אופטי לפחות בכמה חודשים אחרונים
בעל עסק ישלם רציני ישלם על שרות עסקי וטנאי מגיע תוך כמה שעות או גג למחרת. גם בהוט וגם בבזק.
5. כן ולא בד"כ רוב ספקי ה Access קרי מה שקוראים אצלנו מטרו עסקי תמיד יספקו מתג כמו שבזק מספקים Alcatel שמקבל הזנה אופטית למשל מבזק, סלקום ופרטנר ומנוהל על ידי הספק, העלות כלווה במחיר מהשירות ומיכוון שקו מטרו מסופק עם SLA הספק ירצה תמיד לספק את החוליה
הראשונה בצד הלקוח כדי לאפשר את רמת השרות הנדרשת.
הלקוח יכול להביא איזה FW שרוצה.
אני ממש לא מכיר בחו"ל איך מתחברים לקוחות פרטיים אבל ממה שאני יודע לפחות בסינגפור עדיין יסופק לך ממיר אופטי או GBIC באחריות הספק.
6. למה לי לרכוש נתב של ספק אלא אם כן ניתן לפרוץ אותו ולהתקין קושחה חליפית למה לתת לספק גישה לרשת שלי...
Re: סיב אופטי בזק
25/04/2021 11:53arotman כתב: ↑1. בתור נותן שירות אני בהחלט חושב שמדובר בהתעסקות מיותרת לחלוטין לא חייבים להסכים...24/04/2021 23:07tzah כתב: ↑
1) קודם כל. אין פה התעסקות כ"כ מורכבת כפי שאתה מתאר.
2) אין בעיה כל עוד החברות מספקות ממיר סיב או Gbic בחינם!
3) תיקון לדבריך:
כברירת מחדל, סלקום והוט אינם מספקות ממירי סיב אלא מספקות לך (מוכרות) נתב בתוספת תשלום (36 תשלומים).
משרד התקשורת פועל בנושא, לכן אני מניח שהמצב אולי ישתנה בעתיד הקרוב מאוד.
3) בינינו ,חברות ישראליות כמעט תמיד מתחמקות מאחריות ,ללא קשר לסוג ציוד הקצה.
4) זה בכלל לא מזיק אם יש אפשרות להשתמש ב- Gbic פרטי. אם למשל יש תקלה וה- Gbic ניזוק. במקום להמתין 2-3 ימים עד להגעת טכנאי,
תוכל להשתמש בציוד קצה פרטי שלך ולהמשיך לעבוד. המשכיות בעבודה זה דבר חשוב, בעיקר לאנשים פרטיים / בעלי עסקים אשר עובדים
24x7 ואף זקוקים לתשתית יציבה עם מינימום תקלות טכניות.
5) זה מאוד מקובל בעולם (מלבד ישראל) להשתמש בציוד קצה פרטי. או לפחות לתת ללקוח את אפשרות הבחירה להשתמש בציוד קצה פרטי
במקום לנסות לדחוף לו נתבים ופתרונות Mesh ב- 36 תשלומים.
6) אתה מוזמן לבדוק כמה נתבים של פרטנר (עם כניסה אופטית) נמכרים בפייסבוק מרקט.
מדוע?
תשובה: בגלל התנהלות לקויה
הסיבה:
אנשי המכירות של פרטנר היו שקועים בלדחוף לאנשים נתב ממוצע שלא לצורך. לדחוף מוצר זה קל מאוד, אז לקוחות לכאורה
"נעקצו" ושילמו ביוקר. חלקם אף החליטו לעזוב את פרטנר בגלל שמלכתחילה לא הסבירו להם בצורה שקופה וברורה שהם יכולים לקבל
ממיר סיב ללא עלות נוספת ולחבר אליו נתב פרטי....
2. גם אם עולה כסף עדיף לקחת מהספק כך למדתי מהתעסקות רבת שנים עם הוט ובזק, ברגע שיש נתב של הספק קרי הוט או פרטנר בתשתית הוט שאין לך ממש ברירה אחרת או אפליו בבזק אם רכשת נאמר את ה DSL-225 מבזק ישירות או אתה שוכר את ה BE מהם ויש תקלה אז לנציג
השרות אין בריריה אלא לטפל בתקלה.
3. ראה סעיף 2
4. אכן יחד עם זאת אם לפני ההתקנה וגם לאחריה לקוח מתעקש על ממיר אופטי אז הלקוח יקבל נקודה, שוב פעם מניסיון רב.
אגב עד היום לא גבו מלקוחות שלי הן בפרטנר והן בסלקום על מתאם אופטי לפחות בכמה חודשים אחרונים
בעל עסק ישלם רציני ישלם על שרות עסקי וטנאי מגיע תוך כמה שעות או גג למחרת. גם בהוט וגם בבזק.
5. כן ולא בד"כ רוב ספקי ה Access קרי מה שקוראים אצלנו מטרו עסקי תמיד יספקו מתג כמו שבזק מספקים Alcatel שמקבל הזנה אופטית למשל מבזק, סלקום ופרטנר ומנוהל על ידי הספק, העלות כלווה במחיר מהשירות ומיכוון שקו מטרו מסופק עם SLA הספק ירצה תמיד לספק את החוליה
הראשונה בצד הלקוח כדי לאפשר את רמת השרות הנדרשת.
הלקוח יכול להביא איזה FW שרוצה.
אני ממש לא מכיר בחו"ל איך מתחברים לקוחות פרטיים אבל ממה שאני יודע לפחות בסינגפור עדיין יסופק לך ממיר אופטי או GBIC באחריות הספק.
6. למה לי לרכוש נתב של ספק אלא אם כן ניתן לפרוץ אותו ולהתקין קושחה חליפית למה לתת לספק גישה לרשת שלי......
טוב.. אתה קצת פחות אובייקטיבי, וזאת מכיוון שאתה רואה הכל מנקודת ספק השירות ופחות מהצד של הלקוח (מקבל השירות).
אני לא מבין מדוע הלקוח עצמו צריך לריב (להתעקש) מול חברת התקשורת בשביל לקבל ממיר סיב. אם הלקוח מבקש יפה וגם משלם,
אז מדוע להיכנס לוויכוחים מיותרים וגם במקביל לעצבן את הלקוח?
במקביל ל - sfp module שמסופק ע"י חברת התקשורת, אני בעד האפשרות לתת ללקוח להחליף את ה- sfp module פרטי ללא נעילה כלשהי מול ספק התשתית . לפחות כסוג של גיבוי, אם יש תקלה כלשהי בציוד קצה אז ניתן להחליף את היחידה בקלות. הרי זה לא מדובר על ציוד רשת סטנדרטי זמין במלאי בכל בית כמו כבל או כרטיס רשת. אם יש תקלה בממיר סיב / sfp module בד"כ צריך לפתוח קריאת טכנאי ולהמתין לפחות יומיים (במקרה הטוב) , נכון? אז מדוע לא לתת את האפשרות הנ"ל ?
הכל עניין של תודעת שירות.
- arotman
- חבר במועדון HT
- הודעות: 3573
- הצטרף: ינואר 2005
- שם מלא: אריה רוטמן
- מיקום: כפר חב"ד
- נתן תודות: 412 פעמים
- קיבל תודות: 359 פעמים
- יצירת קשר:
Re: סיב אופטי בזק
הפוך גוטה הפוך בתור מי שתומך בלקוחות אני מסתכל תמיד מהצד של הלקוח ואיך למנוע ללקוח כאב ראש מול הספקים.25/04/2021 17:23tzah כתב: ↑25/04/2021 11:53arotman כתב: ↑
1. בתור נותן שירות אני בהחלט חושב שמדובר בהתעסקות מיותרת לחלוטין לא חייבים להסכים...
2. גם אם עולה כסף עדיף לקחת מהספק כך למדתי מהתעסקות רבת שנים עם הוט ובזק, ברגע שיש נתב של הספק קרי הוט או פרטנר בתשתית הוט שאין לך ממש ברירה אחרת או אפליו בבזק אם רכשת נאמר את ה DSL-225 מבזק ישירות או אתה שוכר את ה BE מהם ויש תקלה אז לנציג
השרות אין בריריה אלא לטפל בתקלה.
3. ראה סעיף 2
4. אכן יחד עם זאת אם לפני ההתקנה וגם לאחריה לקוח מתעקש על ממיר אופטי אז הלקוח יקבל נקודה, שוב פעם מניסיון רב.
אגב עד היום לא גבו מלקוחות שלי הן בפרטנר והן בסלקום על מתאם אופטי לפחות בכמה חודשים אחרונים
בעל עסק ישלם רציני ישלם על שרות עסקי וטנאי מגיע תוך כמה שעות או גג למחרת. גם בהוט וגם בבזק.
5. כן ולא בד"כ רוב ספקי ה Access קרי מה שקוראים אצלנו מטרו עסקי תמיד יספקו מתג כמו שבזק מספקים Alcatel שמקבל הזנה אופטית למשל מבזק, סלקום ופרטנר ומנוהל על ידי הספק, העלות כלווה במחיר מהשירות ומיכוון שקו מטרו מסופק עם SLA הספק ירצה תמיד לספק את החוליה
הראשונה בצד הלקוח כדי לאפשר את רמת השרות הנדרשת.
הלקוח יכול להביא איזה FW שרוצה.
אני ממש לא מכיר בחו"ל איך מתחברים לקוחות פרטיים אבל ממה שאני יודע לפחות בסינגפור עדיין יסופק לך ממיר אופטי או GBIC באחריות הספק.
6. למה לי לרכוש נתב של ספק אלא אם כן ניתן לפרוץ אותו ולהתקין קושחה חליפית למה לתת לספק גישה לרשת שלי......
טוב.. אתה קצת פחות אובייקטיבי, וזאת מכיוון שאתה רואה הכל מנקודת ספק השירות ופחות מהצד של הלקוח (מקבל השירות).
אני לא מבין מדוע הלקוח עצמו צריך לריב (להתעקש) מול חברת התקשורת בשביל לקבל ממיר סיב. אם הלקוח מבקש יפה וגם משלם,
אז מדוע להיכנס לוויכוחים מיותרים וגם במקביל לעצבן את הלקוח?
במקביל ל - sfp module שמסופק ע"י חברת התקשורת, אני בעד האפשרות לתת ללקוח להחליף את ה- sfp module פרטי ללא נעילה כלשהי מול ספק התשתית . לפחות כסוג של גיבוי, אם יש תקלה כלשהי בציוד קצה אז ניתן להחליף את היחידה בקלות. הרי זה לא מדובר על ציוד רשת סטנדרטי זמין במלאי בכל בית כמו כבל או כרטיס רשת. אם יש תקלה בממיר סיב / sfp module בד"כ צריך לפתוח קריאת טכנאי ולהמתין לפחות יומיים (במקרה הטוב) , נכון? אז מדוע לא לתת את האפשרות הנ"ל ?
הכל עניין של תודעת שירות
....
אין לי שום בעיה אם הלקוח רוצה לרכוש ציוד פרטי ועובדה שמול בזק משרד התקשרות החליט להכריח את בזק לאפשר שימוש בציוד VDSL פרטי.
מה שלא עשו להוט למשל.
נערך לאחרונה על ידי arotman ב 26/04/2021 8:21, נערך פעם 1 בסך הכל.
- arotman
- חבר במועדון HT
- הודעות: 3573
- הצטרף: ינואר 2005
- שם מלא: אריה רוטמן
- מיקום: כפר חב"ד
- נתן תודות: 412 פעמים
- קיבל תודות: 359 פעמים
- יצירת קשר:
Re: סיב אופטי בזק
טוב , סייעתי לאחד הלקוחות מרחוק להתחבר היום לבזק בסיב ספק בזק בינלאומי החיבור הוא ב PPPoE רגיל, בבדיקת מהירות מקבלים כ 690 מגה הורדה וכ 96 העלאה. הלקוח גר ברחוב אוסישקין בהרצליה באזור של בנינים חדשים יחסית, לא היה לי אפשרות לעשות קצת יותר בדיקות.18/04/2021 19:19arotman כתב: ↑ כפי שכבר כתבתי כאן בעבר זה אינטרס שלנו בתור לקוחות שבזק, פרטנר,סלקום,אנלימיטד וכו" תמיד יספקו את ציוד הגישה כדי למנוע בעיות תאימות והמשפט האלמותי "ציוד פרטי לא תומכים" . שוחחתי היום עם 2 לקוחות מהרצליה ופתח תקוה שמגיע אליהם סיב של בזק היום והבנתי שניתן לקבל מתאם רשת אופטי לרשת במקום נתב , אדווח בהמשך....
מסתבר שבמקרה של בזק, בזק לא מספקים מתאם אופטי לרשת מספקים מתאם GBIC אופטי SFP שאמור אבל לא נבדק עדיין
להתאים למתאם כזה למשל:
https://www.dlink.com/en/products/dmc-8 ... -converter
https://www.tamlil2100.co.il/product/%D ... -dmc-g01lc
או https://ksp.co.il/web/item/141236
מה שכן מסתבר שנתב BE יכול לשמש כ BRIDGE גם לאופטי, בתפרטי מתקדם WAN של ה BE ניתן להוסיף חייגן עבור ETH כ BRIDGE וזהוא.
עדיין לא סגור אם בזק מאפשרים שימוש בציוד שאינו ה BE ללא ה BE למרות שהטכנאי ששוחחתי עימו אמר שניתן לרכוש נתב פרטי ולחבר אליו את מתאם ה SFP שלהם. לחדיי העין בקשתי מהלקוח להחליף את כבל הרשת בכבל יותר נורמלי. כמו כן הלקוח משתמש בנתב פרטי Netgear R-7000 מהדגם הותיק יותר שמבצע את החיוג. למעשה בדומה לכל נתב עם חיבור רשת GIGA שיכול להתחבר לתשתית סיב של בזק עם מתאם SFP לרשת או כמובן נתב עם כניסת SFP וחייגן PPPoE סטנדרטי. הייתי מעדיף שבזק בדומה לאנלימיטד, פרטנר וסלקום יספקו הן אתה GBIC והן את המתאם לרשת אבל בזק בוחרים שלא לעשות כן.
נערך לאחרונה על ידי arotman ב 26/04/2021 7:18, נערך 2 פעמים בסך הכל.
- arotman
- חבר במועדון HT
- הודעות: 3573
- הצטרף: ינואר 2005
- שם מלא: אריה רוטמן
- מיקום: כפר חב"ד
- נתן תודות: 412 פעמים
- קיבל תודות: 359 פעמים
- יצירת קשר:
Re: סיב אופטי בזק
בדיקת מהירות ו PING אצל הלקוח באמצעות תפריט פנימי של יחידה אלחוטית Netegar WAC-510
קוד: בחירת הכל
--- 8.8.8.8 ping statistics ---
12 packets transmitted, 12 received, 0% packet loss, time 11009ms
rtt min/avg/max/mdev = 41.969/42.451/42.791/0.252 ms
Re: סיב אופטי בזק
תוכל לנסות בדיקת מהירות בשעה 8 או 9 בערב? בימים האחרונים כל מי שבבאנדל סיבים בזק + בזב"ל סובל ממהירות ברצפה.26/04/2021 7:10arotman כתב: ↑ בדיקת מהירות ו PING אצל הלקוח באמצעות תפריט פנימי של יחידה אלחוטית Netegar WAC-510
קוד: בחירת הכל
--- 8.8.8.8 ping statistics --- 12 packets transmitted, 12 received, 0% packet loss, time 11009ms rtt min/avg/max/mdev = 41.969/42.451/42.791/0.252 ms
...
Re: סיב אופטי בזק
הבנתי. בינתיים אין לי כאבי ראש25/04/2021 17:33arotman כתב: ↑הפוך גוטה הפוך בתור מי שתומך בלקוחות אני מסתכל תמיד מהצד של הלקוח ואיך למנוע ללקוח כאב ראש מול הספקים.25/04/2021 17:23tzah כתב: ↑
טוב.. אתה קצת פחות אובייקטיבי, וזאת מכיוון שאתה רואה הכל מנקודת ספק השירות ופחות מהצד של הלקוח (מקבל השירות).
אני לא מבין מדוע הלקוח עצמו צריך לריב (להתעקש) מול חברת התקשורת בשביל לקבל ממיר סיב. אם הלקוח מבקש יפה וגם משלם,
אז מדוע להיכנס לוויכוחים מיותרים וגם במקביל לעצבן את הלקוח?
במקביל ל - sfp module שמסופק ע"י חברת התקשורת, אני בעד האפשרות לתת ללקוח להחליף את ה- sfp module פרטי ללא נעילה כלשהי מול ספק התשתית . לפחות כסוג של גיבוי, אם יש תקלה כלשהי בציוד קצה אז ניתן להחליף את היחידה בקלות. הרי זה לא מדובר על ציוד רשת סטנדרטי זמין במלאי בכל בית כמו כבל או כרטיס רשת. אם יש תקלה בממיר סיב / sfp module בד"כ צריך לפתוח קריאת טכנאי ולהמתין לפחות יומיים (במקרה הטוב) , נכון? אז מדוע לא לתת את האפשרות הנ"ל ?
הכל עניין של תודעת שירות
....
אין לי שום בעיה אם הלקוח רוצה לרכוש ציוד פרטי ועובדה שמול בזק משרד התקשרות החליט להכריח את בזק לאפשר שימוש בציוד VDSL פרטי.
מה שלא עשו להוט למשל....
Re: סיב אופטי בזק
אחלה פינג.26/04/2021 7:10arotman כתב: ↑ בדיקת מהירות ו PING אצל הלקוח באמצעות תפריט פנימי של יחידה אלחוטית Netegar WAC-510
קוד: בחירת הכל
--- 8.8.8.8 ping statistics --- 12 packets transmitted, 12 received, 0% packet loss, time 11009ms rtt min/avg/max/mdev = 41.969/42.451/42.791/0.252 ms
...
בדיקת מהירות דרך ממשק נתב לא אומרת לי הרבה. בהזדמנות,תשתמש באתר בדיקות נורמלי.
- arotman
- חבר במועדון HT
- הודעות: 3573
- הצטרף: ינואר 2005
- שם מלא: אריה רוטמן
- מיקום: כפר חב"ד
- נתן תודות: 412 פעמים
- קיבל תודות: 359 פעמים
- יצירת קשר:
Re: סיב אופטי בזק
זה מה שאני מקבל כעת:26/04/2021 18:07darkPH כתב: ↑תוכל לנסות בדיקת מהירות בשעה 8 או 9 בערב? בימים האחרונים כל מי שבבאנדל סיבים בזק + בזב"ל סובל ממהירות ברצפה.26/04/2021 7:10arotman כתב: ↑ בדיקת מהירות ו PING אצל הלקוח באמצעות תפריט פנימי של יחידה אלחוטית Netegar WAC-510
קוד: בחירת הכל
--- 8.8.8.8 ping statistics --- 12 packets transmitted, 12 received, 0% packet loss, time 11009ms rtt min/avg/max/mdev = 41.969/42.451/42.791/0.252 ms
......
קוד: בחירת הכל
PING 8.8.8.8 (8.8.8.8) 64(92) bytes of data.
72 bytes from 8.8.8.8: icmp_req=1 ttl=114 time=42.1 ms
72 bytes from 8.8.8.8: icmp_req=2 ttl=114 time=42.8 ms
72 bytes from 8.8.8.8: icmp_req=3 ttl=114 time=42.8 ms
72 bytes from 8.8.8.8: icmp_req=4 ttl=114 time=42.2 ms
72 bytes from 8.8.8.8: icmp_req=5 ttl=114 time=42.8 ms
72 bytes from 8.8.8.8: icmp_req=6 ttl=114 time=42.7 ms
72 bytes from 8.8.8.8: icmp_req=7 ttl=114 time=41.8 ms
72 bytes from 8.8.8.8: icmp_req=8 ttl=114 time=42.7 ms
72 bytes from 8.8.8.8: icmp_req=9 ttl=114 time=41.7 ms
72 bytes from 8.8.8.8: icmp_req=10 ttl=114 time=42.5 ms
72 bytes from 8.8.8.8: icmp_req=11 ttl=114 time=42.8 ms
72 bytes from 8.8.8.8: icmp_req=12 ttl=114 time=42.6 ms
72 bytes from 8.8.8.8: icmp_req=13 ttl=114 time=42.9 ms
72 bytes from 8.8.8.8: icmp_req=14 ttl=114 time=42.6 ms
72 bytes from 8.8.8.8: icmp_req=15 ttl=114 time=41.9 ms
72 bytes from 8.8.8.8: icmp_req=16 ttl=114 time=42.8 ms
--- 8.8.8.8 ping statistics ---
16 packets transmitted, 16 received, 0% packet loss, time 15021ms
rtt min/avg/max/mdev = 41.795/42.522/42.952/0.411 ms
נערך לאחרונה על ידי arotman ב 26/04/2021 21:04, נערך פעם 1 בסך הכל.
- arotman
- חבר במועדון HT
- הודעות: 3573
- הצטרף: ינואר 2005
- שם מלא: אריה רוטמן
- מיקום: כפר חב"ד
- נתן תודות: 412 פעמים
- קיבל תודות: 359 פעמים
- יצירת קשר:
Re: סיב אופטי בזק
אין לי אפשרות זה הכל דרך ציוד לקוח , אם הלקוח יאפשר אנסה אבל הבדיקה הזאת דרך היחידה האלחוטית מתבצעת דרך API של SpeedTest שמובנה ביחידה האלחוטית. צריך לפנות ללקוח לבקש שיחבר את המחשב לרשת קוית ואז לנסות26/04/2021 18:20tzah כתב: ↑אחלה פינג.26/04/2021 7:10arotman כתב: ↑ בדיקת מהירות ו PING אצל הלקוח באמצעות תפריט פנימי של יחידה אלחוטית Netegar WAC-510
קוד: בחירת הכל
--- 8.8.8.8 ping statistics --- 12 packets transmitted, 12 received, 0% packet loss, time 11009ms rtt min/avg/max/mdev = 41.969/42.451/42.791/0.252 ms
...
בדיקת מהירות דרך ממשק נתב לא אומרת לי הרבה. בהזדמנות,תשתמש באתר בדיקות נורמלי....
נערך לאחרונה על ידי arotman ב 26/04/2021 19:56, נערך פעם 1 בסך הכל.
- arotman
- חבר במועדון HT
- הודעות: 3573
- הצטרף: ינואר 2005
- שם מלא: אריה רוטמן
- מיקום: כפר חב"ד
- נתן תודות: 412 פעמים
- קיבל תודות: 359 פעמים
- יצירת קשר:
Re: סיב אופטי בזק
אשרי לך וטוב לך אבל למאות הלקוחות שטיפלתי וממשיך לטפל בהם, הגישה הזאת חסכה וממשיכה לחסוך המון כאב ראש במיוחד שאני מראש מתקין נתב עם 2 חיבורי WAN שאחד מהם עם חייגן ואחד עם לקוח DHCP ומשום שעובדים עם ציוד בזק או ספק מקורי הלקוח תמיד יכול לאפס נתב בזק לחבר ל WAN2 ולאפשר לבזק או לשאר הספקים לשבור את הראש עם התקלה ולא יכולים לומר "ללקוח יש לך ציוד פרטי אז לא מטפלים"26/04/2021 18:18tzah כתב: ↑הבנתי. בינתיים אין לי כאבי ראש25/04/2021 17:33arotman כתב: ↑ הפוך גוטה הפוך בתור מי שתומך בלקוחות אני מסתכל תמיד מהצד של הלקוח ואיך למנוע ללקוח כאב ראש מול הספקים.
אין לי שום בעיה אם הלקוח רוצה לרכוש ציוד פרטי ועובדה שמול בזק משרד התקשרות החליט להכריח את בזק לאפשר שימוש בציוד VDSL פרטי.
מה שלא עשו להוט למשל.......
אחרי שהכל סודר, הלקוח נותן לי שליטה מרחוק ואני מחזיר את תצורת ה Bridge במקרה של בזק...
אצל לקוחות עסקיים עם קוי מטרו אין את כל ההתעסקות הזאת...
Re: סיב אופטי בזק
26/04/2021 19:34arotman כתב: ↑אשרי לך וטוב לך אבל למאות הלקוחות שטיפלתי וממשיך לטפל בהם, הגישה הזאת חסכה וממשיכה לחסוך המון כאב ראש במיוחד שאני מראש מתקין נתב עם 2 חיבורי WAN שאחד מהם עם חייגן ואחד עם לקוח DHCP ומשום שעובדים עם ציוד בזק או ספק מקורי הלקוח תמיד יכול לאפס נתב בזק לחבר ל WAN2 ולאפשר לבזק או לשאר הספקים לשבור את הראש עם התקלה ולא יכולים לומר "ללקוח יש לך ציוד פרטי אז לא מטפלים"...
אחרי שהכל סודר, הלקוח נותן לי שליטה מרחוק ואני מחזיר את תצורת ה Bridge במקרה של בזק...
אצל לקוחות עסקיים עם קוי מטרו אין את כל ההתעסקות הזאת......
מי שישמע, הציוד של בזק לא מגיע מחו"ל ומיוצר פה בישראל. אז נכון הוא נבדק מול מערכות בזק וזה מאוד מקל על עבודתך.
אבל כלקוח פרטי, אני מאוד בעד שימוש בציוד פרטי. פחות בקטע של לקחת ציוד קצה של חברות התקשורת. אם ניתן להימנע, אז למה לא? .
גם אין צורך להחזיר ציוד ולקבל זיכוי. חוצמזה, אם התקלה היא נגיד בתשתית ולא בציוד הפרטי אתם תדעו יחסית מהר, אז בכל מקרה חברת התקשורת צריכה לפתוח קריאת טכנאי ולהגיע לבדוק ,נכון? הלקוח הממוצא בישראל הוא לא עד כדי כך חסר אינטלגנציה.
כלקוח פרטי בבית, אין לי 10- 4 נקודות רשת או מערך תקשורת יוצא דופן, מלבד נקודת סיב בודדת של פרטנר (קופסא חיצונית) ונקודת סיב נוספת מסוג Gpon (לא פעילה) עם שקע מסודר שהתקנתי עבורה.
אגב, הזמנתי GBIC + ממיר סיב (כלוב) של tp-link כסוג של גיבוי ,אם וכאשר אצטרך אי פעם. אתה אומר שזה יעבור היטב ללא אקטיבציה
ובעיות כן? (בכוונה שואל מס' פעמים).
הלכתי לפי מפרט סטנדרטי וכמובן בחרתי בסוג single mode sfp . לגבי אורכי גל, גם הלכתי על הסטנדרט. ההוצאה הכספית לא הייתה גבוהה במיוחד. כאשר אקבל את הממיר, אולי אכין סקירה מסודרת ואפרסם פה בפורום.