על יציבות טמפרטורה במכונות מנוף אלקטרה ולה פאבוני, והאם מעשי לחלוט ולהקציף במקביל

פורום מכונות קפה ידניות (לא אוטומטיות), ומטחנות קפה
boren (פותח השרשור)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3777
הצטרף: דצמבר 2009
שם מלא: אורן
נתן תודות: 286 פעמים
קיבל תודות: 493 פעמים

על יציבות טמפרטורה במכונות מנוף אלקטרה ולה פאבוני, והאם מעשי לחלוט ולהקציף במקביל

נושא שלא נקרא #1 

יש לי לא מעט שנים מכונת מנוף של אלקטרה - Microcasa a Leva, והמסקנה שלי היא שהיא לא מתאימה למי שרוצה מכונה אחת שטובה גם לאספרסו וגם למשקאות מבוססי חלב. הרעיון של הקצפה וחליטה בו זמנית אמנם אפשרי, אבל לא מביא לתוצאות אופטימליות, ובטח לא עקביות. הנה תוצאות מדידה שעשיתי למכונה בלחצים שונים ובזמנים שונים:
mcal.png
מסקנות:
- הלחץ הגבוה (1.15 בר) מתאים להקצפה, אבל המים חמים מדי לחליטה וקשה לצפות כמה הראש יצליח לקרר אותם כי הוא מתחמם בהדרגה בעצמו (עד גבול מסויים אם משתמשים בחוסם חום מטפלון).
- הלחץ הנמוך (0.75 בר) מתאים לחליטה, אבל רק לאחר זמן רב (45 דקות) הראש מתחמם מספיק כדי לא לקרר את המים לטמפרטורה נמוכה יותר. בלחץ כזה לא ניתן להקציף.
- ברירת המחדל של המכונה (1.0 בר) מאפשרת הקצפה שעובדת סביר (אבל הרבה פחות טוב מבלחץ גבוה יותר), ובמקביל גם חליטה, אבל בטמפרטורה גבוהה מדי אלא אם אתם במקרה חולטים ברגע הנכון שבו טמפרטורת הדוד והראש בדיוק ברמה הנכונה. בקיצור, כשכל הכוכבים מסודרים בשורה.

בעלי לה-פבוני יורופיקולה בפורומים מתארים את אותן הבעיות. אלה לא מכונות שהייתי ממליץ עליהן למי שמעוניין להכין קפוצ'ינו, אלא בשילוב עם מכונה אחרת שתבצע את ההקצפה או החליטה. אני למשל משתמש גם במכונת דוד בודד E61 ולכן יכול לחיות בשלום עם המגבלות של האלקטרה. האלקטרה מכוונת אצלי באופן רגיל ללחץ הקצפה, וכשאני רוצה להכין איתה אספרסו אני משתמש באקרובטיקה של כיבוי והדלקה כדי להגיע ללחץ נמוך יותר. זה עובד, אבל העקביות לא מדהימה.

היה הרבה יותר נוח אם היה למכונה בורר בין מצב חליטה לבין מצב הקצפה, כמו שקיים במכונות דוד בודד רבות, כולל זולות מאוד. משום מה זה לא פיצ'ר נפוץ במכונות מנוף. היה דגם ישן של היורופיקולה שכלל מצב כזה, אבל עם דוד פתוח שפלט קיטור כל הזמן.

לאספרסו המכונות האלה אחלה, אבל רק בלחץ נמוך יותר, ואז כבר כדאי לשקול מכונת מנוף זולה יותר כמו הרובוט או הפלייר.
נא להרשם/להכנס לחשבון בפורום על מנת לצפות בקבצים או בתמונות המצורפים לשרשור
נערך לאחרונה על ידי boren ב 16/01/2022 10:55, נערך פעם 1 בסך הכל.

itamars2
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2551
הצטרף: נובמבר 2011
מיקום: ליד אקליפטוס שורק בלוז כנעני
נתן תודות: 242 פעמים
קיבל תודות: 329 פעמים

Re: על יציבות טמפרטורה במכונות מנוף והאם מעשי לחלוט ולהקציף במקביל

נושא שלא נקרא #2 

טוב זה ברור הן כמו סינגל בוילר.רק עם מיכל קטן שאי אפשר למלא באמצע.

לדעתי PID שניתן לכוון בו 2 טמפ הוא פתרון לזה אבל לא יודע כמה מהר הן יגיעו לטמפ הקצפה.

boren (פותח השרשור)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3777
הצטרף: דצמבר 2009
שם מלא: אורן
נתן תודות: 286 פעמים
קיבל תודות: 493 פעמים

Re: על יציבות טמפרטורה במכונות מנוף והאם מעשי לחלוט ולהקציף במקביל

נושא שלא נקרא #3 

06/01/2022 11:07  
itamars2 כתב:
טוב זה ברור הן כמו סינגל בוילר.רק עם מיכל קטן שאי אפשר למלא באמצע.
...
זה לא ממש דומה. במכונות סינגל בוילר רגילות יש לחליטות עוקבות טמפרטורה מאוד דומה ואין הסתמכות על זה שחלק מהמכונה יהיה קר ויביא את טמפרטורת החליטה לטמפרטורה הנכונה.
לדעתי PID שניתן לכוון בו 2 טמפ הוא פתרון לזה אבל לא יודע כמה מהר הן יגיעו לטמפ הקצפה.
...
גם PID וגם פרסוסטאט או תרמוסטאט עם שני מצבים היו יכולים לפתור את הבעיה הזו, אבל לצערי אין אפשרות שדרוג כזו למכונה ולא מצאתי טכנאי שיהיה מעוניין להשקיע זמן בפרוייקט כזה.

מה שאני עושה כשאני רוצה להכין אספרסו זה לכבות את המכונה ולתת לה לרדת ללחץ של 0.7~0.8 לפני שאני חולט. אם אני רוצה להקציף חלב אז לפני שאני מוריד את הידית אני מדליק את המכונה ובזמן שהקפה נחלט המכונה עולה ללחץ שמספיק להקצפה. זה עובד, אבל במכונה במחיר הזה אפשר היה לצפות לפתרון יותר טוב מאשר שהמשתמש יהפוך לתרמוסטאט אנושי.

itamars2
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2551
הצטרף: נובמבר 2011
מיקום: ליד אקליפטוס שורק בלוז כנעני
נתן תודות: 242 פעמים
קיבל תודות: 329 פעמים

Re: על יציבות טמפרטורה במכונות מנוף והאם מעשי לחלוט ולהקציף במקביל

נושא שלא נקרא #4 

06/01/2022 12:14  
boren כתב:
זה לא ממש דומה. במכונות סינגל בוילר רגילות יש לחליטות עוקבות טמפרטורה מאוד דומה ואין הסתמכות על זה שחלק מהמכונה יהיה קר ויביא את טמפרטורת החליטה לטמפרטורה הנכונה.

זה לא נכון.
זה מאוד תלוי בסוג הראש והאם יש לו מערכת להחלפת חום עם הדוד או שמחובר ישירות.
גם בHX יש הפרשי טמפ לאורך כל המחליף והראש.




גם PID וגם פרסוסטאט או תרמוסטאט עם שני מצבים היו יכולים לפתור את הבעיה הזו, אבל לצערי אין אפשרות שדרוג כזו למכונה ולא מצאתי טכנאי שיהיה מעוניין להשקיע זמן בפרוייקט כזה.

מה שאני עושה כשאני רוצה להכין אספרסו זה לכבות את המכונה ולתת לה לרדת ללחץ של 0.7~0.8 לפני שאני חולט. אם אני רוצה להקציף חלב אז לפני שאני מוריד את הידית אני מדליק את המכונה ובזמן שהקפה נחלט המכונה עולה ללחץ שמספיק להקצפה. זה עובד, אבל במכונה במחיר הזה אפשר היה לצפות לפתרון יותר טוב מאשר שהמשתמש יהפוך לתרמוסטאט אנושי.
באופן כללי היחס עלות תועלת של אלקטרה נמוך וסביר שהיית יכול לעשות מודיפיקציה כזו עושים כאלה בלה פאבוני ככה שאם משהו נדפק זה לא עולה הרבה כסף בשונה מהאלקטרה
...

boren (פותח השרשור)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3777
הצטרף: דצמבר 2009
שם מלא: אורן
נתן תודות: 286 פעמים
קיבל תודות: 493 פעמים

Re: על יציבות טמפרטורה במכונות מנוף והאם מעשי לחלוט ולהקציף במקביל

נושא שלא נקרא #5 

06/01/2022 12:14  
boren כתב:
זה לא ממש דומה. במכונות סינגל בוילר רגילות יש לחליטות עוקבות טמפרטורה מאוד דומה ואין הסתמכות על זה שחלק מהמכונה יהיה קר ויביא את טמפרטורת החליטה לטמפרטורה הנכונה.

זה לא נכון.
זה מאוד תלוי בסוג הראש והאם יש לו מערכת להחלפת חום עם הדוד או שמחובר ישירות.
גם בHX יש הפרשי טמפ לאורך כל המחליף והראש.


זה בהחלט כן נכון. במונח "מכונות סינגל בוילר" לא התייחסתי למכונות מחליף חום (HX) אלא למכונות דוד בודד שבהן יש מצב חליטה ומצב הקצפה (SBDU). למיטב ידיעתי בכל המכונות האלה יציבות הטמפרטורה יותר טובה ממכונות מנוף כמו האלקטרה והלה פאבוני, כי מכונות SBDU לא מסתמכות על ראש החליטה כמקור לקירור השוט הראשון. אתה מכיר מכונת SBDU כלשהי בתקציב דומה שבה הטמפרטורה בחליטות עוקבות תהיה כל כך לא עקבית?

מכונות HX לא כלולות במה שכתבתי קודם והן אכן מאוד לא יציבות מבחינת טמפרטורה, אבל לפחות שם אפשר להשתמש בפלאש קירור כדי להגיע לעקביות סבירה. במכונות המנוף הנ"ל אין שיטת עבודה שמאפשרת לקבל רמת עקביות דומה. להניח סמרטוט לח על ראש החליטה (יש באמת מי שעושה את זה) לא נותן פתרון עקבי. גם לא מפריד טפלון, ראה תוצאות בטבלה שבפוסט הראשון.

גם PID וגם פרסוסטאט או תרמוסטאט עם שני מצבים היו יכולים לפתור את הבעיה הזו, אבל לצערי אין אפשרות שדרוג כזו למכונה ולא מצאתי טכנאי שיהיה מעוניין להשקיע זמן בפרוייקט כזה.

מה שאני עושה כשאני רוצה להכין אספרסו זה לכבות את המכונה ולתת לה לרדת ללחץ של 0.7~0.8 לפני שאני חולט. אם אני רוצה להקציף חלב אז לפני שאני מוריד את הידית אני מדליק את המכונה ובזמן שהקפה נחלט המכונה עולה ללחץ שמספיק להקצפה. זה עובד, אבל במכונה במחיר הזה אפשר היה לצפות לפתרון יותר טוב מאשר שהמשתמש יהפוך לתרמוסטאט אנושי.
באופן כללי היחס עלות תועלת של אלקטרה נמוך וסביר שהיית יכול לעשות מודיפיקציה כזו עושים כאלה בלה פאבוני ככה שאם משהו נדפק זה לא עולה הרבה כסף בשונה מהאלקטרה

איפה ראית שמישהו מוסיף PID לאלקטרה? אני דיברתי עם לפחות שלושה טכנאים בארץ ואף אחד לא היה מוכן לקחת את הפרוייקט הזה, בטענה שזה לא פשוט ושאין להם אפשרות וזמן להכנס למשהו כזה. וזה עוד לפני שדיברנו על כסף. לי אין את הידע והניסיון לקחת על עצמי פרוייקט כזה, ואני מניח שכמעט כל בעלי אלקטרה ולה פאבוני נכנסים לאותה קטגוריה, אחרת היה אפשר למצוא פוסטים על זה. כמעט ואין כאלה, אפילו בפורומים מרובי משתתפים כמו הום-בריסטה. לא הייתי מציע לאף אחד שחושב לקנות מכונת מנוף לבנות על הוספת PID כאופציה מעשית.
...
אגב, מציע לצטט בין תגיות quote כדי שאפשר יהיה להגיב כמו שצריך. להגיב בתוך הציטוט מאוד לא נוח וגם הרבה פחות קריא לאחרים.

itamars2
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2551
הצטרף: נובמבר 2011
מיקום: ליד אקליפטוס שורק בלוז כנעני
נתן תודות: 242 פעמים
קיבל תודות: 329 פעמים

Re: על יציבות טמפרטורה במכונות מנוף והאם מעשי לחלוט ולהקציף במקביל

נושא שלא נקרא #6 

07/01/2022 18:17  
boren כתב:
אגב, מציע לצטט בין תגיות quote כדי שאפשר יהיה להגיב כמו שצריך. להגיב בתוך הציטוט מאוד לא נוח וגם הרבה פחות קריא לאחרים.
...
כנראה לא הבנו אחד את השני.
יש HX יציבות הם פשוט חמות יחסית ודורשות קולינג פלאש- ואני מתכוון על יציבות בתוך השוט.
מי שצריך יציבות גבוהה בין שוטים צריך E61.
לSB זה מאוד הגיוני.
לHX זה לוקח הרבה מהיתרון של הHX.
תבדוק פרויקטים על לה פאבוני.
כפי שכתבתי הפאשלות באלקטה מאוד יקרות והיא יפה אף אחד לא ישים עליה פרונקל גם אם הוא יודע להתקין.
ללה פאבוני יש מלא משחקים ומודים כי הן זולות יחסית במיוחד כמשומשות.
ראיתי PID HEAT SINK שונים, הוספת מדי לחץ ומדי טמפ ראש וכו'.

boren (פותח השרשור)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3777
הצטרף: דצמבר 2009
שם מלא: אורן
נתן תודות: 286 פעמים
קיבל תודות: 493 פעמים

Re: על יציבות טמפרטורה במכונות מנוף והאם מעשי לחלוט ולהקציף במקביל

נושא שלא נקרא #7 

13/01/2022 14:50  
itamars2 כתב:
יש HX יציבות הם פשוט חמות יחסית ודורשות קולינג פלאש- ואני מתכוון על יציבות בתוך השוט.
...
גם בתוך השוט יש שינוי של טמפרטורה, אבל הבעיה העקרית היא הקולינג פלאש. ברגע שמכונה נותנת תוצאה לא עקבית בין שוטים שונים אי אפשר להגיד שהטמפרטורה שלה יציבה. וכמישהו שיש לו מכונת E61 עם PID ודוד בודד שאינו HX אני יכול להגיד שאפילו במכונה כזו יציבות הטמפרטורה לא מזהירה. היא כמובן טובה בהרבה מאשר מכונות HX ומכונות מנוף כמו האלקטרה והלה פאבוני, אבל לא מתקרבת למכונות עם ראשים מודרניים יותר.
מי שצריך יציבות גבוהה בין שוטים צריך E61.
...
יש לי כאמור מכונה עם ראש E61 ואני לא מסכים עם האמירה הזו. מי שרוצה יציבות טמפרטורה גבוהה צריך saturated grouphead, ויש מכונות יחסית לא יקרות שנותנות את זה. למשל לליט PL91T ו-PL92T, וברוויל דואל בוילר. ב-E61 אם הסטייה בין שוטים היא 2 מעלות אתה יכול להיות מרוצה.
כפי שכתבתי הפאשלות באלקטה מאוד יקרות והיא יפה אף אחד לא ישים עליה פרונקל גם אם הוא יודע להתקין.
...
כמישהו שיש לו אלקטרה כזו אני חייב לחלוק עליך. אם הייתי מוצא טכנאי שיכול ומוכן להתקין PID (למשל בקופסה חיצונית ליד המכונה) הייתי רץ על זה. אני בטוח שאני לא היחידי.
ללה פאבוני יש מלא משחקים ומודים כי הן זולות יחסית במיוחד כמשומשות.
ראיתי PID HEAT SINK שונים, הוספת מדי לחץ ומדי טמפ ראש וכו'.
...
מלבד ה-PID שאר הדברים לא נותנים פתרון מספק בעיני לבעיה שתיארתי בהודעת הפתיחה. ובלה פאבוני יש מימד נוסף של חוסר עקביות בגלל העדר קפיץ החזרה במנוף.

העתיד (אולי) נמצא ב-Odyssey Argos שאמורה לפתור את כל הבעיות שיש במכונות האלה ובמחיר תחרותי. נחיה ונראה אם היא מגשימה את ההבטחה.

ElGabi
חבר פעיל
חבר פעיל
הודעות: 91
הצטרף: מאי 2020
נתן תודות: 14 פעמים
קיבל תודות: 19 פעמים

Re: על יציבות טמפרטורה במכונות מנוף והאם מעשי לחלוט ולהקציף במקביל

נושא שלא נקרא #8 

נקודה למחשבה לדיון שלכם:
לונדיניום מכונה hx וכיום הכי יציבה ולא מתחממת בין חליטות. בלי קולינג שוט, בלי pid. גדולת המופ של החברה.

העתיד אני רואה בkees van der westen עם פותוח מהפכני https://www.home-barista.com/levers/new ... 77882.html

Acs, argos, lapera ומותג נוסף ששכחתי שמו עם ראש lsm, כולם עם pid, חלקם בראש

itamars2
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2551
הצטרף: נובמבר 2011
מיקום: ליד אקליפטוס שורק בלוז כנעני
נתן תודות: 242 פעמים
קיבל תודות: 329 פעמים

Re: על יציבות טמפרטורה במכונות מנוף והאם מעשי לחלוט ולהקציף במקביל

נושא שלא נקרא #9 

13/01/2022 20:59  
boren כתב:
גם בתוך השוט יש שינוי של טמפרטורה, אבל הבעיה העקרית היא הקולינג פלאש. ברגע שמכונה נותנת תוצאה לא עקבית בין שוטים שונים אי אפשר להגיד שהטמפרטורה שלה יציבה. וכמישהו שיש לו מכונת E61 עם PID ודוד בודד שאינו HX אני יכול להגיד שאפילו במכונה כזו יציבות הטמפרטורה לא מזהירה. היא כמובן טובה בהרבה מאשר מכונות HX ומכונות מנוף כמו האלקטרה והלה פאבוני, אבל לא מתקרבת למכונות עם ראשים מודרניים יותר.

אתה מפרק בין מה שאני אומר ואז לא מבין. אני עושה שוט אחד בד"כ לא מעניין אותי יציבות בין שוטים, למרות שמכונות שהן חמות מטבען הקולינג פלאש מוביל אותן לאותו מקום פשוט פחות קל. אני גם לא בטוח שהפרשים קטנים רלוונטיים בטעם.

יש לי כאמור מכונה עם ראש E61 ואני לא מסכים עם האמירה הזו. מי שרוצה יציבות טמפרטורה גבוהה צריך saturated grouphead, ויש מכונות יחסית לא יקרות שנותנות את זה. למשל לליט PL91T ו-PL92T, וברוויל דואל בוילר. ב-E61 אם הסטייה בין שוטים היא 2 מעלות אתה יכול להיות מרוצה.

זה עניין של איכות הבניה כיוון וכו' יש יותר ויש פחות.

כמישהו שיש לו אלקטרה כזו אני חייב לחלוק עליך. אם הייתי מוצא טכנאי שיכול ומוכן להתקין PID (למשל בקופסה חיצונית ליד המכונה) הייתי רץ על זה. אני בטוח שאני לא היחידי.

יש פה בפורום קישורים רוץ על זה. וגם פה לא הבנת. הערכה עצמה לא מאוד יקרה. אם הוא שורף לך גוף חימום או חלק משמעותי אחר זה יקר ולא ישתלם לו לקחת אחריות על זה במיוחד לא עם ערכה לא סטנדרטית מהיצרן. זה אומר שהוא לוקח על זה אחריות ואם ישרף לך הבית הוא בבעיה.

מלבד ה-PID שאר הדברים לא נותנים פתרון מספק בעיני לבעיה שתיארתי בהודעת הפתיחה. ובלה פאבוני יש מימד נוסף של חוסר עקביות בגלל העדר קפיץ החזרה במנוף.
IT IS WHAT IT IS.

העתיד (אולי) נמצא ב-Odyssey Argos שאמורה לפתור את כל הבעיות שיש במכונות האלה ובמחיר תחרותי. נחיה ונראה אם היא מגשימה את ההבטחה.
...
לדעתי מי שקונה מכונות כאלה נהנה מהוריאציה.

itamars2
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2551
הצטרף: נובמבר 2011
מיקום: ליד אקליפטוס שורק בלוז כנעני
נתן תודות: 242 פעמים
קיבל תודות: 329 פעמים

Re: על יציבות טמפרטורה במכונות מנוף והאם מעשי לחלוט ולהקציף במקביל

נושא שלא נקרא #10 

14/01/2022 7:38  
ElGabi כתב:
נקודה למחשבה לדיון שלכם:
לונדיניום מכונה hx וכיום הכי יציבה ולא מתחממת בין חליטות. בלי קולינג שוט, בלי pid. גדולת המופ של החברה.

העתיד אני רואה בkees van der westen עם פותוח מהפכני https://www.home-barista.com/levers/new ... 77882.html

Acs, argos, lapera ומותג נוסף ששכחתי שמו עם ראש lsm, כולם עם pid, חלקם בראש
...
ממה שראיתי גם הלוסו מאוד יציבה ובזכות הקפיץ מאוד עקבית רק לשוטים קטנים

boren (פותח השרשור)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3777
הצטרף: דצמבר 2009
שם מלא: אורן
נתן תודות: 286 פעמים
קיבל תודות: 493 פעמים

Re: על יציבות טמפרטורה במכונות מנוף והאם מעשי לחלוט ולהקציף במקביל

נושא שלא נקרא #11 

לא ברור למה אתה מתעקש לכתוב בתוך הציטוטים, אבל שיהיה. נזרום.
14/01/2022 14:29  
itamars2 כתב:
ם בתוך השוט יש שינוי של טמפרטורה, אבל הבעיה העקרית היא הקולינג פלאש. ברגע שמכונה נותנת תוצאה לא עקבית בין שוטים שונים אי אפשר להגיד שהטמפרטורה שלה יציבה. וכמישהו שיש לו מכונת E61 עם PID ודוד בודד שאינו HX אני יכול להגיד שאפילו במכונה כזו יציבות הטמפרטורה לא מזהירה. היא כמובן טובה בהרבה מאשר מכונות HX ומכונות מנוף כמו האלקטרה והלה פאבוני, אבל לא מתקרבת למכונות עם ראשים מודרניים יותר.

אתה מפרק בין מה שאני אומר ואז לא מבין. אני עושה שוט אחד בד"כ לא מעניין אותי יציבות בין שוטים, למרות שמכונות שהן חמות מטבען הקולינג פלאש מוביל אותן לאותו מקום פשוט פחות קל. אני גם לא בטוח שהפרשים קטנים רלוונטיים בטעם.

זה דפוס השימוש שלך, וזו זכותך. רק אל תניח שלכולם מתאים מכונה שאפשר להכין איתה רק שוט אחד עם תוצאה פרדיקטבילית, ורק אם חולטים אותו בדיוק ברגע הנכון שבו הראש חם מספיק אבל עדיין לא חם מדי (במקרה של מכונות המנוף הנ"ל).

ולגבי מכונות HX, בלי קולינג פלאש אפשר לשכוח מעקביות. בלתי נתפס שפתרון כל כך עקום הפך להיות כל כך פופולרי. מעניין כמה שקלים נחסכים בעלויות הייצור של מכונות כאלה בהשוואה למכונות עם שני דוודים או עם דוד + תרמובלוק.


יש לי כאמור מכונה עם ראש E61 ואני לא מסכים עם האמירה הזו. מי שרוצה יציבות טמפרטורה גבוהה צריך saturated grouphead, ויש מכונות יחסית לא יקרות שנותנות את זה. למשל לליט PL91T ו-PL92T, וברוויל דואל בוילר. ב-E61 אם הסטייה בין שוטים היא 2 מעלות אתה יכול להיות מרוצה.

זה עניין של איכות הבניה כיוון וכו' יש יותר ויש פחות.

באיזו מכונת E61 יש יציבות טמפרטורה שמשתווה (שלא לדבר על עוקפת) את המכונות הנ"ל?

כמישהו שיש לו אלקטרה כזו אני חייב לחלוק עליך. אם הייתי מוצא טכנאי שיכול ומוכן להתקין PID (למשל בקופסה חיצונית ליד המכונה) הייתי רץ על זה. אני בטוח שאני לא היחידי.

יש פה בפורום קישורים רוץ על זה. וגם פה לא הבנת. הערכה עצמה לא מאוד יקרה. אם הוא שורף לך גוף חימום או חלק משמעותי אחר זה יקר ולא ישתלם לו לקחת אחריות על זה במיוחד לא עם ערכה לא סטנדרטית מהיצרן. זה אומר שהוא לוקח על זה אחריות ואם ישרף לך הבית הוא בבעיה.

אשמח לקבל קישור בפורום למישהו שהתקין PID באלקטרה. לא ראיתי כזה.

ולא טענתי ש-PID זה רכיב יקר, אלא שאין לי את הידע או הרצון להתעסק עם התקנה שלו. מסתבר שגם לא לאף טכנאי שדיברתי איתו, אבל אף אחד מהם לא התייחס לבטיחות כסיבה שבגללה הוא לא מעוניין להכנס לזה, אלא יותר לזמן ולעומס עבודה. איפה ראית דיווחים מאנשים שהתקינו PID במכונת מנוף וסיימו עם בעיות בטיחות? אפשר לצפות מאיש מקצוע שייבצע עבודה כזו בצורה נכונה, מדוייקת ולפי כללי הבטיחות. ובוודאי שאם איש מקצוע לא מסוגל לעשות את זה, מדובר ברעיון גרוע מאוד לחובבים שלא מתמצאים בחשמל ואלקטרוניקה ומנסים לאלתר משהו.

מלבד ה-PID שאר הדברים לא נותנים פתרון מספק בעיני לבעיה שתיארתי בהודעת הפתיחה. ובלה פאבוני יש מימד נוסף של חוסר עקביות בגלל העדר קפיץ החזרה במנוף.
IT IS WHAT IT IS.

אכן. ואם כבעל אלקטרה אני לא ממליץ על המכונה לרוב האנשים, כל שכן על הלה פאבוני שעוד יותר מאתגרת לשימוש.

העתיד (אולי) נמצא ב-Odyssey Argos שאמורה לפתור את כל הבעיות שיש במכונות האלה ובמחיר תחרותי. נחיה ונראה אם היא מגשימה את ההבטחה.

לדעתי מי שקונה מכונות כאלה נהנה מהוריאציה.

אני הוכחה חיה לזה שאתה טועה. ומציע לך לקרוא את פורום Levers בהום-בריסטה. אני לא יוצא דופן בביקורת שלי על הנושא הזה.
...

itamars2
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2551
הצטרף: נובמבר 2011
מיקום: ליד אקליפטוס שורק בלוז כנעני
נתן תודות: 242 פעמים
קיבל תודות: 329 פעמים

Re: על יציבות טמפרטורה במכונות מנוף והאם מעשי לחלוט ולהקציף במקביל

נושא שלא נקרא #12 

לא מניח.

אני יודע מה אני קונה ולמה.

יכול להיות שרוב האנשים לא מבינים מה הם קונים, ראה ערך התגובה שלך למטה לגבי מנוף.

ממה ששמעתי הבוסקו גם מאוד יציבה בין שוטים כנל הלונדוניום אבל לא נכנסתי לעומק.

יש מלא חומר באינטרנט על אנשים שבדקו יציבות ראש עם טרמומטר מחובר לארטיזן או תוכנה דומה.

לגבי הטכנאים הם לא יודעם ולא רוצים לקחת אחריות. תציע 500 שקל להתקנה ותראה מה התשובה.

יש לך בפורום מלא חברה שהתקינו על מכונות שונות אין ממש הבדל.

לא יודע אם האלקטרה מציגה בעיה יחודית להתקנה כזו.

יש מלא חומר גם פה בפורום ובפורומים בחול בכלל.

רוב האנשים מכניסים את זה במקום הפרשוטסטט.

ומחברים לגוף חימום ישירות.

ממה שראיתי זה נראה תהליך די פשוט. לא יצא לי להתקין בעצמי כזה.

אני מתכנן לקדוח ראש לטרמוסטט ומגבילי זרימה.

TsurTriger
סמל אישי של משתמש
כתב צילום
כתב צילום
הודעות: 2096
הצטרף: נובמבר 2010
מיקום: ישראל
נתן תודות: 182 פעמים
קיבל תודות: 300 פעמים

Re: על יציבות טמפרטורה במכונות מנוף והאם מעשי לחלוט ולהקציף במקביל

נושא שלא נקרא #13 

אפשרי לגמרי להקציף במקביל - בדיוק כמו מכונות דאבל בויילר
המכונה שלי מאוד יציבה ואין בעיה של באק טו באק בהכנת קפה.
אני מחזיק 3 מכונות : מחליף חום אי61, סמיאוטומטיקה ופריאמה פרזידנט מנוף. מאז שקניתי את המנוף, ב2016, 99% מהפעמים מכין עם המנוף. אין למנוף מסחרי מתחרים ביציבות, פשטות, עקביות וטעם.

מכונת מנוף מסחרי (כגון לונדיניום) לדעתי זה להגיע לנרוונה בכל האלמנטים
צור טריגר.
www.trigger-studio.com

boren (פותח השרשור)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3777
הצטרף: דצמבר 2009
שם מלא: אורן
נתן תודות: 286 פעמים
קיבל תודות: 493 פעמים

Re: על יציבות טמפרטורה במכונות מנוף אלקטרה ולה פאבוני, והאם מעשי לחלוט ולהקציף במקביל

נושא שלא נקרא #14 

@itamars2 - לגבי הכללות של מה משתמשי מכונות מנוף יודעים (או לא) לפני ואחרי שהם קונים, ומה הם מצפים (או לא) מהמכונות, ומה הם מוכנים (או לא) לעשות כדי לשדרג - כל הדברים האלה חסרי בסיס עובדתי מספק כדי להכליל, ולכן אין לדעתי טעם להכביר מילים לגביהם. לי יש מכונת מנוף, אני משתתף בפורומים שבהם יש משתמשי מכונות מנוף אחרים, וההתרשמות שלי שונה משלך לגבי על הנקודות האלה. אבל לא עשיתי שום סקר מקיף, ולכן אני לא רוצה לנסות להכליל. זה גם לא ממש מעניין. מה שמעניין בעיני זה האספקטים הטכניים עצמם, האם יש להם פתרונות, מה רמת היישימות שלהם, ומה היתרונות והחסרונות.

@TsurTriger - מקובל עלי מה שאתה אומר ולכן עדכנתי את כותרת הדיון כך שתתמקד במכונות מנוף של אלקטרה ולה פאבוני. הניסיון שלי הוא עם האלקטרה (מיקרוקאסה לבה), אבל מכל הדיונים שקראתי נראה שגם המכונות של לה פאבוני (כמו היורופיקולה) מתנהגות בצורה דומה - גם שם הראש משמש כגוף קירור, גם שם משוט לשוט הקפה יוצא יותר חם, גם שם אנשים משתמשים במפריד טפלון כדי להקטין את התופעה הזו, וגם שם (להוציא גירסה ישנה שכבר לא בייצור) אין מוד הקצפה ייעודי שהיה מאפשר לעבור בין טמפרטורה שאופטימלית לחליטה לבין טמפרטורה שאופטימלית להקצפה. אני מקבל שיש מכונות מנוף אחרות שבהן אין התופעות האלה, ובהחלט הייתי ממליץ לכל מי שמעוניין בעקביות וביכולת טובה לקבל אספרסו אופטימלי במקביל להקצפה, לבדוק אופציות כאלה.

megahertz
חבר פעיל
חבר פעיל
הודעות: 74
הצטרף: אוקטובר 2006
נתן תודות: 6 פעמים
קיבל תודות: 4 פעמים

Re: על יציבות טמפרטורה במכונות מנוף והאם מעשי לחלוט ולהקציף במקביל

נושא שלא נקרא #15 

13/01/2022 20:59  
boren כתב:
גם בתוך השוט יש שינוי של טמפרטורה, אבל הבעיה העקרית היא הקולינג פלאש. ברגע שמכונה נותנת תוצאה לא עקבית בין שוטים שונים אי אפשר להגיד שהטמפרטורה שלה יציבה. וכמישהו שיש לו מכונת E61 עם PID ודוד בודד שאינו HX אני יכול להגיד שאפילו במכונה כזו יציבות הטמפרטורה לא מזהירה. היא כמובן טובה בהרבה מאשר מכונות HX ומכונות מנוף כמו האלקטרה והלה פאבוני, אבל לא מתקרבת למכונות עם ראשים מודרניים יותר.

יש לי כאמור מכונה עם ראש E61 ואני לא מסכים עם האמירה הזו. מי שרוצה יציבות טמפרטורה גבוהה צריך saturated grouphead, ויש מכונות יחסית לא יקרות שנותנות את זה. למשל לליט PL91T ו-PL92T, וברוויל דואל בוילר. ב-E61 אם הסטייה בין שוטים היא 2 מעלות אתה יכול להיות מרוצה.

כמישהו שיש לו אלקטרה כזו אני חייב לחלוק עליך. אם הייתי מוצא טכנאי שיכול ומוכן להתקין PID (למשל בקופסה חיצונית ליד המכונה) הייתי רץ על זה. אני בטוח שאני לא היחידי.

מלבד ה-PID שאר הדברים לא נותנים פתרון מספק בעיני לבעיה שתיארתי בהודעת הפתיחה. ובלה פאבוני יש מימד נוסף של חוסר עקביות בגלל העדר קפיץ החזרה במנוף.

העתיד (אולי) נמצא ב-Odyssey Argos שאמורה לפתור את כל הבעיות שיש במכונות האלה ובמחיר תחרותי. נחיה ונראה אם היא מגשימה את ההבטחה.
...

כרגיל, תענוג לקרוא את מה שאתה כותב. אחרי כמה שנים עם מחליף חום ו-E61 (פרשרסטט, לא PID) עם טרמוסטט בראש - אני לחלוטין מסכים. במיוחד לגבי קולינג פלאש. מעלה/שתיים לפה או לשם היו דבר שבשגרה, מספיק שהמכונה דולקת עשר דקות יותר או שזה יום קר מהרגיל. ואם מתחילים לשרשר שוטים אז בכלל.
אם היה לי קצת יותר זמן פנוי הייתי נכנס לפרויקט של להחליף איתך את הפרשרסטט ב-PID.
ברגע שה-Odyssey Argos שלי תגיע (הייתה אמורה להיות פה אבל בעיות בשרשרת האספקה העולמית וזה, אז כרגע הצפי הוא אפריל) אתה מקבל הזמנה רשמית להתנסות בה.

שלח תגובה

חזור אל “מכונות קפה ידניות ומטחנות”