עזרה ממבינים בנושא שריקות מנוע מהמערכת

אודיו, וידאו, מולטימדיה, SPL, EMMA, ניווט, מידע מבוסס מיקום וכל גאדג'ט לרכב.
yarivda (פותח השרשור)
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 18
הצטרף: דצמבר 2005
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0

עזרה ממבינים בנושא שריקות מנוע מהמערכת

נושא שלא נקרא #1 

שלום למי שמבין,

לאחרונה חיברתי למזדה 3 שלי מגבר, סאב ורמקולים נוספים.
את המגבר חיברתי בעזרת ממיר מ-high input ל-low input שיושב על הרמקולים האחוריים (להזכירכם למי שיודע או לא במזדה 3 יש מערכת אינטגרלית מהמפעל).
את פריסת הכבלים למגבר העברתי כך שהמתח למגבר עובר בצד אחד של הרכב והכבלים של האודיו עוברים בצד השני.
למרות הכל מדי פעם לא באופן קבוע אני מקבל שריקות מהרמקולים שהתדר שלהם משתנה עפ"י לחיצה על הגז.
כשמכבים את המנוע השריקה נעלמת.
ניסיתי פילטרים למיניהם, חיבור אדמה לשלדת הרכב ועוד ללא הצלחה.
אודה לרעיון אחר לפתירת הסוגייה.

עופר_צפריר
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4880
הצטרף: יולי 2005
נתן תודות: 6 פעמים
קיבל תודות: 5 פעמים

נושא שלא נקרא #2 

נתקלתי בעבר בתופעה הזו,באחד המערכות שהרכבתי ברכב שלי.
אני זוכר שניסיתי כל מיני פילטרים,אך זה לא עזר...
מי שפתר לי את זה היה רדיו מונטנה - תפנה עליו,אולי הוא יוכל לפתור לך את הבעיה.


עופר.


================================

peter
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 331
הצטרף: נובמבר 2005
מיקום: מרכז
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0

נושא שלא נקרא #3 

זו בעיה נפוצה במזדות. לפי מה שאני יודעה זה קשור איכשהו לקשר חלש בין אלטרנטור למצבר. הרעש הזה זה צליל של שינוי מתח במצבר. החלפה למצבר חדש אמורה לפתור את זה.
I will never be free
I shall never be released
From the chains that bind me
That torture and blind me
And keep me from peace

raziraz
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל
חבר פעיל
הודעות: 82
הצטרף: פברואר 2006
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0

נושא שלא נקרא #4 

שלום רב.


מהיכן נלקח כבל המתח למגבר ומאיפה נלקחה האדמה ?

yarivda (פותח השרשור)
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 18
הצטרף: דצמבר 2005
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0

שלום ל-RAZIRAZ

נושא שלא נקרא #5 

המתח נלקח מהמצבר דרך פיוז כמובן של מגבר.
האדמה נלקחה מגוף הרכב.

raziraz
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל
חבר פעיל
הודעות: 82
הצטרף: פברואר 2006
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0

נושא שלא נקרא #6 

שלום.

מאחר ואינני רוצה שתשתמש במנחיתים למיניהם (מאחר והם פוגמים באיכות, למרות כל מה שאומרים) הייתי מנסה להעביר את האדמה למקום אחר ואז לבדוק שוב.

בהצלחה.

druk
סמל אישי של משתמש
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 13
הצטרף: ינואר 2006
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0

כמה פתרונות...

נושא שלא נקרא #7 

1- תנסה לחזק את המינוס של המכשיר המקורי,ברכבי המזדה (אני לא בטוח לגבי המכשיר המקורי)המינוס
למכשיר נלקח מהאנטנה(נתקלתי בלא מעט בעיות כאלה) ומה שצריך לעשות זה להוסיף מינוס נוסף מהמכשיר,
באחד הברגים של המכשיר לפח של הרכב,שים לב שהבורג שמתחבר לפח לא יהיה סתם בורג קודח(בורג פחחים)
אלא לפתוח איזה שהוא בורג מקורי שמרותח לרכב שמחזיק אייזה שהוא ממסר או רכזת פיוזים ולהוסיף שייבא משוננת
בין הפח לנעל כבל של המינוס שמגיע מהמכשיר ואת האלמנט ואז לחזק חזרה.

2- כבל מתח המינוס מהמגבר אל גוף הרכב חייב להיות יותר עבה מכבל הפלוס שמועבר אל המצבר.
וכמובן כבל המינוס מחובר עם בורג מקורי לא בורג פחחים והכי חשוב לא בורג שחור שמחליד,אלא ניקל בלבד,
מניסיוני הכי טוב הוא לפתוח בורג של החגורה שמתחבר לשילדה מתחת למושב האחורי ולסגור אותו עם שייבה
משוננת(ממליץ לתת לאיש מקצוע לבצע את פתיחת בורג החגורה)

3- לנסות כבל RCA פרובזורי מהמנחית סאונד אל המגבר ולבדוק. אם הבעייה נפתרה להחליף את הכבל ליותר איכותי.
ואם עדיין לא מצליח אשמח לעזור לך גם בפרטי או טלפונית

habib
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 188
הצטרף: אפריל 2006
מיקום: צפון
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0

נושא שלא נקרא #8 

שים לב כל מה שנאמר עד עכשיו היה נכון אבל קח בקיצור מאיש בתחום הרכב
לא צינת שנת יצור של הרכב כי אם מדובר ברכב ישן יחסית ליפניות יש נטיית מפלי מתח
בקשר למתח ולארקה אל תתפשר משוך שני כבלים עווים מהמצבר בלבד ולא משום מקום אחר כי אחד הטעויות שמושכים כבל מינוס מתוך הרכב {מתחת לחגורה} לדוגמה היא שאתה מושך אז את הארקה הזו מהשלדה -ואם השלדה במנוע לא מחוברת טוב עם המצבר אז לא עשית כלום לכן לכל חבורי המערכת משוך מהמצבר אל תתפשר
תגיד לי שמעת אותם רעשים לפני ההתקנה ברדיו לפעמים ?
מותקן אצלך ברכב נייד עם דיבורית ? אם כן הוא משתיק את המערכת בזמן קבלת שיחה ?
אל תחליף כרגע מצבר -תבדוק מה מצב הטעינה מהאלטירנאטור כי הבעיה שלהם לרוב בכבל המתח שבין אלטרנאטור מצבר
נערך לאחרונה על ידי habib ב 13/04/2006 21:27, נערך פעם 1 בסך הכל.

raziraz
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל
חבר פעיל
הודעות: 82
הצטרף: פברואר 2006
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0

נושא שלא נקרא #9 

ניסית לסדר את האדמה ?

אם כן אז תחליף את המנחית לאחר.

yarivda (פותח השרשור)
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 18
הצטרף: דצמבר 2005
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0

תודה למגיבים ולהלן התשובות

נושא שלא נקרא #10 

1. יש לי שני כבלים ישירות למצבר מתח ואדמה כאשר כבל האדמה עבה יותר.
2. הפריסה של הכבלים היא מתח ואדמה מצד אחד של הרכב ואודיו מהצד השני.3
3. המזדה בת שנה בלבד.
4. יש לי דיבורית עם השתקה לרדיו- אבל מה הקשר?
5. השריקות מהמנוע מופיעות גם כשהרדיו כבוי -זאת בגלל שהמגבר מופעל ע"י חיבור למצת ההתנעה-הרדיו לא מוציא REMOTE למגבר.
6. יש את הנושא של ה-LOC Line Output Converter האם בו יכולה להיות הבעייה? אם כן על מה איזה אתם ממליצים?
7. מה לגבי כבל RCA למגבר- האם להשתמש בכבל הסטנדרטי שמוכרים בכל ערכה או להחליף למשהו איכותי יותר.

תודה לכולם ומועדים לשמחה.

habib
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 188
הצטרף: אפריל 2006
מיקום: צפון
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0

נושא שלא נקרא #11 

יופי אם הבנתי אותך נכון אתה שומע את השריקות גם שכל המערכת מכובה רדיו וגם ודיסק.
תנסה שני דברים בחינם {אתה ממהר לשלם על כבלים שרוב הסיכוי לא יעזרו}
1.תנסה לנתק את חבור המגבר ממתג ההצתה ותנסה לחבר אותו למצבר -לא במצב קבוע אלא בזמן הדלקת המערכת {או בלי}זה אומר שתדליק את הרדיו ואז תגע ב+של המצבר ובוא נראה מה עם השריקות שהיו
2.תבדוק עם מי שהתקין את ניתוק הרדיו בזמן קבלת שיחה :
א:אם עשה שתשמע את המתקשר דרך הרמקולים של הרכב אן דרך הרמקול הפשוט של הדיבורית
ב:אם הוא השתמש ביציאה של ההשתקה ברדיו או שהוא הוסיף עוד יחידה שעוזרת בהשתקה -אם כן שינסה לנתק את מערכת ההשתקה ושתגיע למצב שהשמע יוצא מהרדיו הישר למגבר ולרמקולים-ולא אליהם דרך ממסר השתקה עלוב
when you got nothing -you got nothing to lose

yarivda (פותח השרשור)
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 18
הצטרף: דצמבר 2005
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0

עדכון אחרון

נושא שלא נקרא #12 

טוב, אז עשיתי לפי עצת חביב ולהלן המסקנות:
1. גם בניתוק ה-REMOTE וחיבור למצבר נשמעו השריקות.
2. ה-MUTE ל הטלפון מחובר אצלי לרדיו ישירות ל-MUTE של טלפון סלולרי כך שאין שום רכיב בדרך ולכן אין צורך יותר להתעכב בנושא זה.

אולם בדקתי דבר אחר לגמרי וכאן יש תוצאות, בניתוק חיבור המצבר למגבר וחיבור המגבר רק לניסוי דרך ה-REMOTE נעלמו הרעשים לגמרי.
עכשיו אשמח לפתרונות.
הרעש מגיע כנראה בחיבור הישיר למתח המצבר.

habib
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 188
הצטרף: אפריל 2006
מיקום: צפון
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0

נושא שלא נקרא #13 

יופי שאנחנו מתקדמים אבל אני לא מבין מה זה REMOTE שאתה מציין האם הכוונה מתג ההתצתה ?תעדכן אותי
when you got nothing -you got nothing to lose

yarivda (פותח השרשור)
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 18
הצטרף: דצמבר 2005
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0

הכוונה למתג ההצתה כמובן

נושא שלא נקרא #14 

כמובן שהכוונה למתג ההצתה, משם לקחתי את ה-REMOTE למגבר.

habib
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 188
הצטרף: אפריל 2006
מיקום: צפון
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0

נושא שלא נקרא #15 

אז אם זה כך אז מה הבעיה לחבר את המגבר באופן קבוע דרך מתג ההצתה .
יש מצב שאתה שומע במערכת בלי סוויטש פתוח ?
אני תן כצת זמן לבדוק עוד כמה דברים בדרך שלי
when you got nothing -you got nothing to lose

שלח תגובה

חזור אל “Infotainment - מולטימדיה וגאדג'טים לרכב”