מאמרים אחרונים

שתף בפייסבוק שיתוף בפייסבוק
RSS - מאמריםמאמרים
RSS - פורומיםפורומים
דווח למנהל דיווח למנהל
קישור לעמוד זה קישור לעמוד זה
עוד בקבוצת HT



מחפש רכב מנהלים


עמוד 9 מתוך 16
עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  | ... |  8  |  9  |  10  | ... |  14  |  15  |  16  |  הבא 
   פורומים > טכנולוגיה בתחבורה > רכב כללי
מחבר הודעה
oferlaor (עפר לאור)
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך:
  Nov 10, 2004

מיקום: מודיעין, ישראל
הבעות תודה: 3760
מספר הודעות: 69465

 #121  נשלח: ב' 01/11/2010 22:43

לא מסכים. אם כמה אנשים חווים בעיה בעצמם אני לא רוצה לגלות את זה בדיעבד.
_________________
נודה לכם אם לא תשתפו את מחירי הקניות הקבוצתיות בכדי שנוכל לקיים עוד כאלה בעתיד
פרופיל | שלח הודעה | חפש
Catskinner (קלוד בן שאול)
חבר כבוד
חבר כבוד


הצטרף בתאריך:
  Nov 05, 2006

מיקום: הוד השרון
הבעות תודה: 826
מספר הודעות: 15613

 #122  נשלח: ג' 02/11/2010 0:19

זה אולי יפתיע מישהו אבל המכונית היחידה שנהגתי בה ב 15 השנים האחרונות ושלא נכנסה למוסך עקב תקלה אלא רק בגלל טיפולים היא דווקא מכונית צרפתית.
_________________
מעצבן אותי כשאומרים "אני ילך, אני יקנה". מעצבן אותי עוד יותר כשכותבים את זה.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
eg99
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Feb 24, 2006

מיקום: רמת השרון
הבעות תודה: 58
מספר הודעות: 2999

 #123  נשלח: ג' 02/11/2010 0:34

אותי זה לא מפתיע.
נתקלתי במכוניות צרפתיות כמו שאתה מספר, ונתקלתי באחרות שהיו איומות ממש.

הבעיה שלי, ואני מניח שגם של עפר, עם הנתון הזה, שישנו סיכוי לא זניח ש"תיפול" על מכונית פחות מוצלחת, ואז זה עלול להיות לא נחמד.
ובשבילי "אמינות" זה לא רק ממוצע התקלות, אלא גם ההסתברות שזה יהיה בלתי נסבל.

_________________
ערן
פרופיל | שלח הודעה | חפש
singera
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  May 26, 2005
הבעות תודה: 17
מספר הודעות: 830

 #124  נשלח: ג' 02/11/2010 0:58

אני נוהג במכוניות של הוריי VW PASSAT 2TDI וVW GOLF 1.4TSI בעיקר הפאסאט מדובר בחיה רעה שעליות כמו מסיבוב מוצא לכיוון קניון הראל עושה 120 קמ"ש בעוד המאזדות מקרטעות מאחורה, לפי דעתי אין כמו רכב דיזל בימינו לפעמים אנחנו מצליחים לעשות על מיכל דלק בפאסאט 1300 ק"מ ובגולף באיזור ה500-600 ק"מ, אני ממליץ על פאסאט/סופרב עם מנוע דיזל ואם לא אז הTSI בנפח 1.8
פרופיל | שלח הודעה | חפש
nir11
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Apr 21, 2007
הבעות תודה: 162
מספר הודעות: 2613

 #125  נשלח: ג' 02/11/2010 10:33

oferlaor כתב:
לא מסכים. אם כמה אנשים חווים בעיה בעצמם אני לא רוצה לגלות את זה בדיעבד.


זה הכל עניין של סטטיסטיקה. כל מי שלמד קצת יודע שהיא עובדת רק במספרים גדולים.
אם אני אספר לך שהטלתי מטבע ויצא לי "עץ" שלוש פעמים רצוף, אני מניח שזה לא יגרום לך לחשוב שככה זה עובד.
למען הסר ספק - אני מתייחס רק לנושא האמינות.
אם 3 אנשים אומרים לך שרכב מסויים צפוף, כנראה שהם צודקים (בהנחה שכולם אנשים סבירים, לא מגודלים במיוחד..)

כך למשל, אני לא רואה באתר התייחסות של המומחים לנושא אמינות דגמים, וברור למה
פרופיל | שלח הודעה | חפש
Catskinner (קלוד בן שאול)
חבר כבוד
חבר כבוד


הצטרף בתאריך:
  Nov 05, 2006

מיקום: הוד השרון
הבעות תודה: 826
מספר הודעות: 15613

 #126  נשלח: ג' 02/11/2010 10:57

אולי כי אמינות זו שאלה של פרשנות? לי יצא השנה לנהל דיונים מאוד סוערים עם ספקים על האמינות של מכשירים שאנו מפיצים בארץ. הם שבו וטענו בפני שהנתונים מישראל הם מוגזמים ולא סבירים כי בעוד אני מציג להם תדירות של תקלות של אחת ל 10 ימי עבודה, אצלם התדירות היא 5-6 פעמים בשנה.

בסוף התברר לי שמה שאני קורא לו תקלה ומה שהם קוראים לו תקלה הם שני דברים שונים לחלוטין. עבורי תקלה זה כל הפסקת עבודה הדורשת התערבות טכנאי ועבורם תקלה היא אירוע הנרשם רק אם בוצעה החלפת חלקים, כל היתר מסווג אצלם כתמיכת לקוחות ולא שרות טכני.

אני מתאר לעצמי שהמצב זהה גם במכוניות. לכל יצרן ויבואן יש מדדים משלו לחישוב אמינות הרכבים ולא תמיד מה שאנחנו הנהגים מגדירים כבעיית אמינות ו/או תקלה נחשב אצלם לבעיה השווה רישום, ודיווח וביצוע פעולה מתקנת.

_________________
מעצבן אותי כשאומרים "אני ילך, אני יקנה". מעצבן אותי עוד יותר כשכותבים את זה.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
Nissim
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  May 04, 2005
הבעות תודה: 52
מספר הודעות: 2661

 #127  נשלח: ג' 02/11/2010 12:21

Catskinner,
זאת נקודה מאוד מעניינת, יופי של פרשנות יש להם.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
nir11
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Apr 21, 2007
הבעות תודה: 162
מספר הודעות: 2613

 #128  נשלח: ג' 02/11/2010 12:25

אינני יודע איך יבואן\ יצרן "מחשבים" אמינות, נתונים כאלה לא מפורסמים בארץ, ולא במקרה.
לגבי החישוב, אפשר בקלות לספור כמה משאבות מים החליפו, או כל חלק אחר. זה לבד נותן רושם לא רע (בלשון המעטה) על האמינות.
הבעיה היא שהיבואנים לא משחררים שום מידע, ואנחנו נשארים עם כל מני אגדות אורבאניות ש
יפניות יותר אמינות, צרפתיות לא אמינות, קוריאניות פחות אמינות, ועוד ועוד ועוד.
ואז מי שבאמת נואש שואל חבר או מכר, ואז מקבל החלטה לפי פרט אחד.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
Catskinner (קלוד בן שאול)
חבר כבוד
חבר כבוד


הצטרף בתאריך:
  Nov 05, 2006

מיקום: הוד השרון
הבעות תודה: 826
מספר הודעות: 15613

 #129  נשלח: ג' 02/11/2010 12:51

ומה תיתן לך תדירות החלפת משאבת מים, למשל, אם יתברר לך שזה חלק מטיפול 30,000/שנתי השיגרתי? מבחינתך התוצאה היא אחת: הרכב לא התקלקל והושבת וגרם לך לטרדה נוספת במשך אותה שנה. זה אומר שהוא אמין יותר או אמין פחות מרכב אחר שדורש החלפת משאבת מים רק פעם בטיפול ל60,000 ק"מ?
_________________
מעצבן אותי כשאומרים "אני ילך, אני יקנה". מעצבן אותי עוד יותר כשכותבים את זה.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
oferlaor (עפר לאור)
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך:
  Nov 10, 2004

מיקום: מודיעין, ישראל
הבעות תודה: 3760
מספר הודעות: 69465

 #130  נשלח: ג' 02/11/2010 14:03

אני זוכר סיפור מפורסם של חברת NISSAN שאחד מרכבי היוקרה שלהם (לפני יותר מ-15 שנה) התברר כבעייתי ביותר.

הרכב בארה"ב היה מתקלקל כמו שעון כמה חודשים לפני תום האחריות שלו והיפניים השתגעו - אצלהם החלק פשוט היה אמין לאורך זמן. הסטטיסטיקות בארה"ב וביפן פשוט לא היו דומים.

מתברר שבגלל תנאי השטח ביפן ובארה"ב, האמריקאים היו נוסעים בממוצע הרבה יותר זמן, בילו ברכב יותר זמן ותנאי הקור חום היו שונים לחלוטין בקליפורניה (עבדתי עם ניסאן אז ב-LA כעובד של קבלן תוכנה משנה שלהם). האמריקאים היו צריכים לאסוף נתונים שלוש שנים, לכתוב תוכנה (שעלתה כמה מאות אלפי דולרים) שהוכיחה ליפניים שיש להם בעיה אמיתית.

היופי היה שלקח להם לתקן את התקלה הספציפית בדיוק 3 חודשים מהרגע שהוכיחו להם שיש בעיה. אתם מבינים? בעיה שקיימת שלוש-ארבע שנים שעלתה להם מיליוני דולרים לתקן בתחום האחריות ותיקנו אותה תוך 3 חודשים.

זה הכל שאלה של מנטליות.

_________________
נודה לכם אם לא תשתפו את מחירי הקניות הקבוצתיות בכדי שנוכל לקיים עוד כאלה בעתיד
פרופיל | שלח הודעה | חפש
nir11
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Apr 21, 2007
הבעות תודה: 162
מספר הודעות: 2613

 #131  נשלח: ג' 02/11/2010 14:20

Catskinner כתב:
ומה תיתן לך תדירות החלפת משאבת מים, למשל, אם יתברר לך שזה חלק מטיפול 30,000/שנתי השיגרתי? מבחינתך התוצאה היא אחת: הרכב לא התקלקל והושבת וגרם לך לטרדה נוספת במשך אותה שנה. זה אומר שהוא אמין יותר או אמין פחות מרכב אחר שדורש החלפת משאבת מים רק פעם בטיפול ל60,000 ק"מ?


אהמ, זה לא ממש אתגר טכנולוגי שהתוכנה תדע להבדיל בין החלפה מתקלה, לעומת החלפה בטיפול.
היה סמוך ובטוח - היבואנים יודעים *בדיוק* מה שיעור התקלות שלהם, ובוודאי היצרנים, שכן הם נותנים לך אחריות, ומתמחרים אותה לפי מה שהם מעריכים שעשוי לקרות, והם ממש יכולים להעריך, כי יש להם את הנתונים.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
eg99
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Feb 24, 2006

מיקום: רמת השרון
הבעות תודה: 58
מספר הודעות: 2999

 #132  נשלח: ג' 02/11/2010 15:18

רק כדי לסבר את האוזן לגבי "נתוני אמינות".
כמו שנאמר כבר קודם - היצרנים / ספקים יכולים להעריך נתוני אמינות ברמה סבירה, כי יש להם בסיס נתונים מספיק גדול.
כלומר, הם יכולים להעריך כמה חלקים יוחלפו בממוצע, וכל כמה זמן בממוצע צפויה תקלה.
הם יכולים אפילו להעריך מה סטיית התקן, או ההסתברות לרכב "דפוק" (Lemon).


אבל כל זה לא מצביע על אמינות הרכב בעיני הלקוח.
הלקוח חווה בד"כ אמינות לא טובה, דרך אירועים לא צפויים או לא נשלטים.
כיום, חלקנו לא מוכן כלל לקבל אירועים כאלו, אלא בנסיבות מיוחדות מאד.
"אמינות טובה" היא דבר ארוך טווח, וכדי "לזכות" בה, נדרשת רמה מאד גבוהה של כמעט 0 תקלות בלתי מתוכננות.
ההסתברות צריכה להיות כל כך נמוכה, כדי שצירוף מקרים של אירועים לא מתוכננים יקרה רק לאחר זמן רב מאד, ובוודאי לא למקבץ גדול מדי של לקוחות שעלוולים להכיר זה את זה. בנוסף - יש צורך שהתיקון יהיה "פשוט ללקוח".

_________________
ערן
פרופיל | שלח הודעה | חפש
slavazh
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Apr 10, 2005

מיקום: בועה
הבעות תודה: 11
מספר הודעות: 586

 #133  נשלח: ג' 02/11/2010 16:37

אני חושב שיש בארץ שתי בעיות עיקריות שבגללם נתון האמינות המדובר לא רלוונטי בכלל, מבלי להיכנס כרגע לפגמים ביצור כאלה ואחרים. החל משנת 2000 רכבים לאט לאט הופכים מאמצעי שמעביר אותנו מנקודה א' לנקודה ב' לגאדג'ט. אנחנו רוצים שהרכב שלנו ייקח אותנו בבטחה למחוז חפצנו ובאותו הזמן יספק ביצועים של F1 ויצרוך ליטר אחד של דלק ל-1000 ק"מ בזמן שהוא מעביר לנו סרט או מוזיקה וכמובן שלכל זה נוסף בזמן האחרון גם שלא יזהם את הסביבה. לכל חברה יש את הפילוסופיה שלה איך וכמה להשקיע בכל קריטריון כזה חלק בונים תכנון מאפס חלק משפרים תכנון קיים וחלק קונים תכנון של אחד משני הקודמים , בסופו של דבר הרכבים שמגיעים אלינו עמוסי אלקטרוניקה ומחשבים מה שמביא אותנו לבעיה הראשונה שנקרא לה התקנת אזעקה אבל זה קשור לכל מערכת חשמלית שמתקינים לרכב אחרי שהוא יצא מהמפעל. כל רכיב כזה ולא משנה עד כמה המתקין שלו אשף אם קאטר + איזולירבנד מפריע לפעולה התקינה של מחשבי הרכב מהסיבה הפשוטה שהמהנדס שתכנן את הרכב לא תכנן שהרכיב הזה יהיה ברכב בכלל. ומכאן אפשר להסיק שככל שהרכב ישען יותר על המערכות הממוחשבות שלו כך הוא יהיה חשוף יותר לתקלות שמוקרן בכלל באזעקה שהותקנה ברכב ולא באמינות כפי שאנחנו קוראים לה.
הבעיה השנייה היא היבואנים שלנו, למרות שמישהו אם הסכלה ומספיק ניסון ישב וכתב מסמך ששמו "ספר טיפולים" שבו מתואר בדיוק איזה חלפים מותר ואסור לשים ברכב שלנו והכי חשוב מתי לשים אותם, משום מה כאשר מתרגמים את הספרים האלו לעברית משהו משתבש שם באמצע. אולי זה קשור לזה שלוח השנה העברי לא תואם לזה של המתכנן או התירוץ היותר אהוב על היבואנים שלנו הרכב תוכנן לאירופה\יפן\קוריאה... ואנחנו ארץ טרופית אז אנחנו שונים. וכאשר בוחנים את השינויים האלו אין בהם שום הגיון מכאני, יש הגיון כלכלי אבל לא יותר מזה. וכשכבר יש בעיה כלשהיא ברכב אז יש מצב ממש טוב שלא ידעו לאבחן אותו ולכן המוסך ישמח מאוד להחליף לך חצי רכב מבלי לפתור את הבעיה שבגללה הגעתה מלכתחילה ואז הרכב מיד הופך כמובן לרכב לא אמין שמבלה הרבה זמן במוסך.

_________________
"לכולנו שמורה הזכות להביע את דעתנו, אך בדרך כלל דעה היא רק דעה ולא עובדה מוכחת." - דונלד ג' טראמפ.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
oferlaor (עפר לאור)
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך:
  Nov 10, 2004

מיקום: מודיעין, ישראל
הבעות תודה: 3760
מספר הודעות: 69465

 #134  נשלח: ה' 04/11/2010 20:21

טוב, מנסה לארגן נסיעת מבחן לסופרב ואם יעבור חלק, זה מה שאני לוקח.
_________________
נודה לכם אם לא תשתפו את מחירי הקניות הקבוצתיות בכדי שנוכל לקיים עוד כאלה בעתיד
פרופיל | שלח הודעה | חפש
Catskinner (קלוד בן שאול)
חבר כבוד
חבר כבוד


הצטרף בתאריך:
  Nov 05, 2006

מיקום: הוד השרון
הבעות תודה: 826
מספר הודעות: 15613

 #135  נשלח: ה' 04/11/2010 20:31

בהצלחה ואל תשכח לחגור חגורה
_________________
מעצבן אותי כשאומרים "אני ילך, אני יקנה". מעצבן אותי עוד יותר כשכותבים את זה.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
כל הזמנים הם שעון קיץ - ישראל (GMT+3) הצג הודעות קודמות:    
פורומים > רכב כללי עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  | ... |  8  |  9  |  10  | ... |  14  |  15  |  16  |  הבא 


  
    שם משתמש:
נתוני כניסה לכל אתרי HT:

  סיסמא:
 

  


 | 

קפוץ אל: 
לא ניתן לשלוח הודעות בפורום זה
לא ניתן להגיב להודעות בפורום זה
לא ניתן לערוך את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן למחוק את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן להצביע לסקרים בפורום זה
לא ניתן לצרף קבצים בפורום זה
לא ניתן להוריד קבצים בפורום זה

תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht