מאמרים אחרונים

שתף בפייסבוק שיתוף בפייסבוק
RSS - מאמריםמאמרים
RSS - פורומיםפורומים
דווח למנהל דיווח למנהל
קישור לעמוד זה קישור לעמוד זה
עוד בקבוצת HT



אודיו נירוונה


עמוד 8 מתוך 14
עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  | ... |  7  |  8  |  9  | ... |  12  |  13  |  14  |  הבא 
   פורומים > אודיו > אודיו יוקרתי
מחבר הודעה
AK1
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד

הצטרף בתאריך:
  May 28, 2009
הבעות תודה: 70
מספר הודעות: 483

 #106  נשלח: ו' 28/01/2011 15:43

Hybrid כתב:

עמיר
לומר על המוסיקה של ביל אוונס "דלוחה"
עוד מאיש ששומע בעיקר קלאסי.....
האיש היה מאסטר פיס באימפרוביזציות והרגשתי לפעמים שהוא מנגן
על הפסנתר כאילו היתה גיטרה
שאל כל נגן בפילהרמונית מה חלומו הרטוב ביותר בנוגע למוסיקה??
ותקבל תשובה אחת,להשתתף בהרכב ג'אז

אני לא מעריץ master piss זה, והבעייה שלי אתו היא בדיוק מה שכתבת: הוא מוריד פסנתר לרמה של גיטארה...

ולמה אפשר לצפות מאנשי תזמורת, שאין להם כמעט שום חופש ביטוי עצמי, ואומרים להם כל הזמן בדיוק מה לעשות -- ברור שג'אז -- כמעט שיא החופש שייש בנגינת אנסאמבל -- בהחלט יכול להיות חלום רטוב שלהם.

אבל לדעתי, חלום הרבה יותר רטוב של כל אחד מהם הוא לעמוד בקדמת התיזמורת, שלהם או "יוקרתית" יותר, ולנגן סולו בקונצ'רטו, ולהיות מוכרים כסולנים כמו איזה Heifetz או Galway או כל אחד בכלי שלו.

עמיר
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
truejoker
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Jul 10, 2007
הבעות תודה: 65
מספר הודעות: 5756

 #107  נשלח: ו' 28/01/2011 15:55

טוב , עכשיו נתחיל בקרב הבא :
עמיר AKA קלאסי VS הייבריד AKA ג'אז
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Soli
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Jul 18, 2009
הבעות תודה: 70
מספר הודעות: 1080

 #108  נשלח: ו' 28/01/2011 15:57

truejoker כתב:
טוב , עכשיו נתחיל בקרב הבא :
עמיר AKA קלאסי VS הייבריד AKA ג'אז

תתפלא רב המשותף בייני לבין עמיר,לעומת המחלוקות אם הן ישנן בכלל

_________________
מוזיקה היתה אהבתי הראשונה
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Soli
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Jul 18, 2009
הבעות תודה: 70
מספר הודעות: 1080

 #109  נשלח: ו' 28/01/2011 15:58

AK1 כתב:
Hybrid כתב:

עמיר
לומר על המוסיקה של ביל אוונס "דלוחה"
עוד מאיש ששומע בעיקר קלאסי.....
האיש היה מאסטר פיס באימפרוביזציות והרגשתי לפעמים שהוא מנגן
על הפסנתר כאילו היתה גיטרה
שאל כל נגן בפילהרמונית מה חלומו הרטוב ביותר בנוגע למוסיקה??
ותקבל תשובה אחת,להשתתף בהרכב ג'אז

אני לא מעריץ master piss זה, והבעייה שלי אתו היא בדיוק מה שכתבת: הוא מוריד פסנתר לרמה של גיטארה...

ולמה אפשר לצפות מאנשי תזמורת, שאין להם כמעט שום חופש ביטוי עצמי, ואומרים להם כל הזמן בדיוק מה לעשות -- ברור שג'אז -- כמעט שיא החופש שייש בנגינת אנסאמבל -- בהחלט יכול להיות חלום רטוב שלהם.

אבל לדעתי, חלום הרבה יותר רטוב של כל אחד מהם הוא לעמוד בקדמת התיזמורת, שלהם או "יוקרתית" יותר, ולנגן סולו בקונצ'רטו, ולהיות מוכרים כסולנים כמו איזה Heifetz או Galway או כל אחד בכלי שלו.

עמיר

רק לידיעה כללית הרבה יותר קשה לנגן על גיטרה מאשר על פסנתר...
ולמרות שאינני נגן ,זאת סיפרו לי אנשים אשר שולטים בשני הכלים די הופתעתי

_________________
מוזיקה היתה אהבתי הראשונה
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
AK1
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד

הצטרף בתאריך:
  May 28, 2009
הבעות תודה: 70
מספר הודעות: 483

 #110  נשלח: ו' 28/01/2011 16:11

Hybrid כתב:

רק לידיעה כללית הרבה יותר קשה לנגן על גיטרה מאשר על פסנתר...
ולמרות שאינני נגן ,זאת סיפרו לי אנשים אשר שולטים בשני הכלים די הופתעתי

תלוי למה אתה קורא "לנגן". אני בטוח שלנגן איזה פוגה של באך ב-4 קולות זה סיבוך בעייתי בגיטארה הרבה מעבר לפסנתר, אבל אני לא מאמין -- אולי בגלל בורות מוחלטת בתחום הגיטארה -- שייש בכל ספרות הגיטארה יצירות שמתחרות בקושי של הייצירות הממש-קשות לפסנתר, אלה שבהם הנגן צריך להספיק הרבה אקודים בכל רגע, כשכל אחד בשילוב אחר של האצבעות (לא "סתם" הקפאת הייד וריצה מהירה, כמו אוקאבות כפולות).

עמיר
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
diz1
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Nov 20, 2004
הבעות תודה: 43
מספר הודעות: 1022

 #111  נשלח: ו' 28/01/2011 18:33

אני לא מתכוון להכנס לוכחנות והחפירות שאתה רגיל להתדיין דרכם, לכן מבקש את סליחתך אם לא תקבל תשובות מלאות על שאלותיךו כנראה לא אתחיל בדיונים מעמיקים נוספים כאן.
בכל אופן יפה מאוד שחשת צורך להגיב באתר הזה

נתחיל במה שבאמת חשוב וזה האמרה הדלוחה על ביל אבנס.
האמת היא שהאמרה הזו אומרת יותר עליך מאשר ביל אבנס. אני מבין שאתה חושב שאתה מומחה באומנות ומוזיקה ובעל תוקף לתת ציונים לאומנותם של אחרים. זכותך. אני לא התרשמתי מהבנתך העמוקה בנושאים אילו, אבל זה רק אני. אני יודע שהיה פסנתרן חובב ,ברמת אומנות והבנת אומנות פחותה מזו שלך, אבל בכל זאת הבין משהו- שמו היה גלן גולד. אחד הפסנתרנים והאומנים שהעריך היה ביל אבנס.
אין ילדותי יותר ממישהו שמתחיל לחלק ציונים לאומנים בעוד הוא אומן קטן מאוד.
זה כמו שאני לא אתווכח עם מי שיטען שהקו בציור של רפי לביא ז"ל הוא ילדותי , לא אומנותי, ללא דמיון ויכולת.

לגבי מהו צליל אמיתי ושיחזור צליל- התייחסתי באריכות בתחילת הפוסט. אם הנושא מעניין אותך, אתה מוזמן לפתוח נושא חדש בעיניין. בגדול מאוד-לא ניתן להכניס תזמורת לחדר דרך מערכת. מהו סאונד נכון? כל אחד יכול לטעון מה שהוא רוצה. אני ממליץ בחום רב לנסות ולאזין כמה שיותר לסאונד הטבעי שאותו משתמש יאזין לו אחר במערכת כדי להבין למה להשוות.
עבורי , דיוק טונאלי ועושר הרמוני הם דברים חיוניים בעיניין. יש עוד פרמטרים רבים נוספים. הבעיה של אודיופילים שהם עושים זום על פרמטר שניים מסויימים במנותק להקשר הכולל.
צטטתי את הלינק הזה ושוב אצטט. חושב ששם ההסבר מתחיל להתקרב למשהו קוהורנטי יותר שאני מתחבר אליו:
http://audiofederation.com/blog/archives/740#comme...

לגבי ההיגד שלך על שופרים ויצירת סאונד מיופיף- שוב היגד כוללני שמאחוריו יש אגו וזה הכול.
גם לי יש ניסיון ואפילו די נרחב בהאזנה לרמקולים שופריים. על פניו יש לטכנולוגיה הזו המון יתרונות. במציאות לא התחברתי לרוב הרמקולים השופריים שהקשבתי להם. הבעיה עם הרמקולים השופריים היא שהם לא מאפשרים מרווח טעות גדול בתיכנון שלהם או ביישום שלהם.
למה הכוונה?
אלגוריה מתחום אחר: מקרוסקופ.
מי שניסה בצורה אמיתית או מקרוסקופ משחק של ילדים הבחין במשהו די ברור: ככול שבוחרים הגדלה גדולה יותר, הנקודה בה נראה האוביקט שאותו רוצים לראות –בבירור היא "קשה " יותר להשגה והיא מאוד ספציפית.
כלומר, עד שלא מכוונים את המרחק הנכון והמדוייק בין העדשה לאוביקט, הכל נראה מטושטש. יש נקודת מרחק מאוד ספציפית ששם האוביקט נראה ברור ותזוזה קטנה מנקודה זו, שוב כל התמונה נראית פחות ברור.
ככה זה עם רמקולים שופריים. הם לא מאפשרים גמישות, בופר,מרווח תמרון , בבחינת התכנון שלהם וגם הסטאפ.
תיכנון לא מושלם- אי השלמות,תישמע בבירור. סטאפ לא סופר דופר מתאים- התוצאה תשמע.
ברמקול דינאמי, טווח התמרון או טווח השגיאה, גדול יותר בצורה משמעותית. זה כמו ההבדל בין שימוש בזכוכית מגדלת למקרוסקופ.
לכן, אני לא ממליץ על רמקולים שופריים למי שלא מוכן ויודע להגיע לנקודה המאוד מדוייקת שעליה דיברתי.
מהרבה בחינות זה יותר "מסובך" מאשר להגיע לסטאפ הנכון וכיוון פטיפון.
אבל, וכאן האבל הגדול- אם וכאשר מגיעים לנקודה הפוקוס הנכונה, "סינרגיה" או כל ביטוי אחר- ההנאה הצלילית והיתרונות הם משמעותיים.
אפרופו, רמקול שופרי ווניל- השילוב של שניהם הוא חוויה צלילית.
במאמר מוסגר-למרות שהתקליט נחות מבחינה דינאמית ביחס לדיסק, רמקול עם דינאמיות גדולה , ידע להשמיע את טווח הדינאמיות הזו בצורה מלאה,בעוד רוב הרמקולים עם דינאמיות מוגבלת יותר, לא יוכלו לנצל את המרווח הדינאמי הגדול יותר של הדיסק, מאחר והמערכת עצמה לא מסוגלת להפיק דינאמיות כזו בצורה טובה.
בחזרה ליפיוף שנטען- אני לא ראה את זה ככה. ההפך. הקלטה לא טובה-תוצג בבירור ברמקול שופרי נציל.
אני למשל לא אוהב אוונגרד וחושב שיש שם הרבה בעיות בסאונד שלא מתאים לי לעצום אוזניים לגביהם. ויש רמקולים שופריים אחרים שלא מת עליהם.
לגבי הסקת המסקנות הגורפת שלך, שנסמכת על ניסיונך והשלכתו על הרמקול הסוונג- אתה טועה. אני במקרה זה גם יותר מבטוח שאתה לא יודע על מה שאתה מדבר, אלא עוסק בספקולציות
התשובה המתאימה במקרה כזה לספקולנטים היא על ידי חברי גרנר
http://www.audioasylum.com/forums/hug/messages/13/...
ותאמין לי שיש לו קצת ניסיון

לא התייחסתי לעומק למהות הסאונד של הרמקול אצלי-ואני לא רואה צורך להעמיק בעיניין.

לשאלתו של פנתר- לא הבנתי מה מעניין אותך השיפור האקוסטי באחוזים הבודדים ביותר? האם את עיקר השיפור, דרך טיפול אקוסטי מבוקר, כבר השגת?
באופן כללי מאוד- בחדר מטופל אקוסטית, גם העמדת הרמקולים היא יותר קלה ובאופן מסויים יותר גמישה.

_________________
The Dude:F_uck sympathy! I don't need your f_uckin' sympathy, man, I need my f_ucking
Johnson!
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
AK1
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד

הצטרף בתאריך:
  May 28, 2009
הבעות תודה: 70
מספר הודעות: 483

 #112  נשלח: ו' 28/01/2011 19:46

הי, diz1,

מעניין למה בחרת להגיב באופן אישי ומתנשא.

שים לב לנקודות הבאות שמתייחסות אלי אישית:

#0. ... לוכחנות והחפירות שאתה רגיל להתדיין דרכם
#1. האמת היא שהאמרה הזו אומרת יותר עליך מאשר ביל אבנס.
#2. אני מבין שאתה חושב שאתה מומחה באומנות ומוזיקה ובעל תוקף לתת ציונים לאומנותם של אחרים.
#3. אני יודע שהיה פסנתרן חובב ,ברמת אומנות והבנת אומנות פחותה מזו שלך, אבל בכל זאת הבין משהו- שמו היה גלן גולד. אחד הפסנתרנים והאומנים שהעריך היה ביל אבנס.
#4. אין ילדותי יותר ממישהו שמתחיל לחלק ציונים לאומנים בעוד הוא אומן קטן מאוד.
#5. ... היגד כוללני שמאחוריו יש אגו וזה הכול.

וייש עוד.

בדרך כלל התקפה אישית ברמה זו אומרת עליך לא פחות מאשר על ה"מותקף"

אתייחס בקיצור להערותיך:

#1. האמירה לגבי ביל אוואנס לא התיימרה לומר כלום על ביל אוואנס, אלא רק על זה שאני חווה את המוזיקה שלו כדלוחה. בשעות הפנאי שלי אעריץ אותך על זה שאתה כל כך חכם ומבין שאתה מוצא בו עומקים אחרים.

#2. כנראה שלמרות שאתה חושב שאתה מומחה בקריאת מחשבות, התפספס לך הפעם. אין לי שום יומרות בלהיות מומחה, אין לי אפילו השכלה פורמאלית בנושא, ויותר מכל, ברור לי שמה שאני חושב/מרגיש/חושב רלוואנטי רק לגבי, ואינו מחייב אחרים בכל רמה שהיא. תוכל למצוא כמה וכמה פעמים שכבר כתבתי דברים בהקשר זה, אבל כנראה דילגת עליהם, אם בכלל טרחת לקרוא חפירות שלי. אין לי שום יומרות להיות "יותר" במשהו מכל אחד אחר, כאן או בפורומים האחרים. לכל אחד יש את האישיות שלו ואת הטעם שלו ואת המחשבות שלו והדיעות שלו, וייש מקום להחליף דיעות, אם כי אני מעדיף שזה לא ייעשה מהמקום של גורו-מול-עדה-של-פעורי-פה-ואומרי-הן.

#3. חסרה טיפה ציניות מצידך בניסוחים -- אפשר הייה להוסיף אבל א-פרופו ידידנו גלן גולד, האם אתה יודע לומר מתי הוא רציני ומתי הוא מתלוצץ? "הגאון הזה הוא מטורף", כפי שאמר Szell (או אולי "המטורף הזה הוא גאון" והפכתי, לא זוכר). אבל אצל גולד, גיבונס הוא מגדולי המלחינים, ולעומת זאת, מוצארט הייה מלחין בינוני שמת מאוחר מדי, לא מוקדם מדי, שהסונאטות שלו לפסנתר בלתי-ניתנות-לתיקון, שבסימפונייה ה-40 יש 8 תיבות ראויות לציון עטופות בחצי שעה של באנאליות, וכו' (וכל זה רק ה-4 העמודים הראשונים של ראיון עם ברונו Monsaingeon, איך שקוראים את השם הזה). אני מניח שאין צורך להמשיך במה הוא אמר על בטהובן שופן ואחרים, שאולי הם "ברמת אומנות והבנת אומנות פחותה מזו" של גלן גולד. אז אולי כדאי לקחת את מה שהוא אומר על ביל אוואנס הנערץ עם קצת סימן שאלה? טיפה? פיצי?

#4. מבחינתי, אין כל כך הרבה משמעות ל"ציונים" למלחינים ו/או למבצעים. יש כאלה שאני אוהב יותר וכאלה שפחות וכאלה שביום מסויים אני רוצה לשמוע אותם וביום אחר לא. אתה זה שקראת את זה כחלוקת ציונים, מתוך העולם שלך.

#5. הפוסל -- במומו פוסל. אם אתה מוצא בעיית אגו באיזשהו מקום, כנראה שקופצת אצלך הבעייה שלך.

חבל שבחרת לענות בטון כזה.

במשך שנים רבות הייתי -- ועדיין, זה לא "עבר" לי לגמרי -- מבין אלה ששואפים לצליל אמיתי וריאליסטי וטבעי וכו', אבל עם הזמן הבנתי שייש כאן איזושהי רמה של רמאות-עצמית, והתחלתי לחקור את הנושא ולהתבונן בעצמי ובאחרים, ולאט לאט אני מתחיל לחשוב שאולי בכל זאת יש משהו בכיוון של -- אם ממילא אי אפשר להשיג ריאליזם, וגם הריאליזם הוא לא תמיד שיא הכיף, אולי כדאי ללכת בכיוון של הכיף, ולוותר על הרמאות-העצמית של הריאליזם.

חשבתי שהייה יכול להיות מקום לקיים דיון ענייני בנושא, לא התנשאות וזילזול וניסיון להוכיח שבן שיחך הוא טיפש וקטן.

האם אתה מעוניין לעבור למוד שיחה או להמשיך בכיוון שהתחלת בו, או בכלל לא להגיב?
אין לי בעייה עם אף אחת מהאפשרויות.

עמיר
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
diz1
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Nov 20, 2004
הבעות תודה: 43
מספר הודעות: 1022

 #113  נשלח: א' 30/01/2011 17:21

בפעם הקודמת כתבתי על יתרונות הספיגה בקיר של הרמקולים, שבין השאר מאפשרים להעמיד את הרמקולים קרוב לקיר האמיתי (להרוויח מרחק) וכן גמישות גדולה בעמדה.
כמו כן הזכרתי את חשיבות הדיפיוזרים.
באופן כללי הן לספיגה והן לפיזור יש חשיבות לחומרים, כמותם, עובים ומה פני השטח אל מול גלי הקול.
שמעתי על כאילו שיוצרו קיר גבס במרחק קצר מקיר הרגיל ואת המרווח מלאו בצמר סלעים. זה לא טיפול אקוסטי. זה יותר חוסר הבנה בסיסי.

עתה אתייחס לתקרה וקיר מאחורי המאזין.
תקרה- באופן כללי הפתרון האקסטי הכי כוללני ויעיל הוא תקרה אקוסטית.
רוב האקוסטיקאים ימליצו על זה כהתחלה . לטעמי זה המינימום שכדאי לבצע.
מה זו תקרה אקוסטית , איך מבצעים –אדלג עתה.
היות וחדר האזנה אצלי גובהו 243 –העדפתי לא ללכת לאפשרות הזו בגלל הנמכת התקרה.
במספר מקומות בתקרה , במיוחד מעל נקודת האזנה וקידמית יותר התקנתי דיפיוזרים. התחושה הטונאלית איננה משתנה, כך גם לא האימז'. יש השפעה גדולה על האמביאנס, על נעימות הצליל ועומק במה.
ממליץ מאוד לא לוותר על התקרה כאתר טיפול אקוסטי.
קרי מאחורי המאזין-רוב החללים שישראלים מצלמים כחדרי האזנה הם בעצם הסלון. הסלון הטיפוסי הוא מלבני, כאשר הפאה הקצרה היא המרחק בין הרמקול למאזין. צד אחד נפתח לחלל ,צד שני חלונות מרפסת.
נקודת האזנה היא בספה מול הרמקולים והטלויזיה, קרוב מאוד לקיר מאחורי המאזין.
זו נקודה מאוד מאוד בעייתית בעיקר בגלל החזרים מהקיר הזה .
אין אף חברת רמקולים הממליצה למקם את המאזין בנקודה הזו.
לרוב המרחק בין המאזין והקיר מאחוריו צריך שיהיה גדול יותר מהמרחק בין הרמקולים לקיר מאחוריהם (סליחה על שיעור בהנדסה ביניין)
המשמעות היא שלכל הרמקולים פול רנג, צריך חדר עם מרחק מספיק בכדי לקיים כל זאת.
אני יושב במרחק של מטר וחצי פלוס מהקיר האחורי. במרכז הקיר דיפיוזר מהסוג שתארתי בקיר הצידי. הוא רחב יותר עם פלטת צמר סלעים נוספת לבליעה.
משני צידיו דיפיוזרים מסוג אחר, בשם JOCAVI® Coralreef
של חברה פורטוגלית , עם שורה של מוצרים אקוסטים נחמדים. קיים יבוא(על פי הזמנה).
המחיר של כל פאנל כזה הוא סביב 200 יורו.
לא זול אבל מאוד זול ביחס לתוצאה וביחס לשטויות שעליהם אודיופילים מוציאים כסף.
בלינק הבא יש משמאל שורה של דגמי דיפיוזרים. לחיצה על כל אחד מהם מאפשר להתרשם ציורית מצורת הפיזור של הגלים במרכז המסך
http://www.jocaviacousticpanels.com/uk/products/ht...

-יש אקוסטיקאים שימליצו דווקא על דיפיוזרים מקדימה ובליעה בקיר האחורי. אין זה מאוד משנה, צריך שיהיו שניהם.
-יש כאילו ששמים תמונה וחצי אקוסטית בקיר האחורי- וקוראים לזה טיפול אקוסטי. לדעתי זה יותר משהו להשתיק את המצפון מאשר באמת טיפול אקוסטי.

_________________
The Dude:F_uck sympathy! I don't need your f_uckin' sympathy, man, I need my f_ucking
Johnson!
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
gover
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Jun 22, 2005
הבעות תודה: 11
מספר הודעות: 819

 #114  נשלח: א' 30/01/2011 18:31

diz1 כתב:

שמעתי על כאילו שיוצרו קיר גבס במרחק קצר מקיר הרגיל ואת המרווח מלאו בצמר סלעים. זה לא טיפול אקוסטי. זה יותר חוסר הבנה בסיסי.
.


אשמח אם תסביר מה "רע" בטיפול למעלה ומדוע הוא מייצג בעיקר חוסר הבנה? כמו כן אם תוכל לתאר את תרשים הזרימה של עבודה עם איש אקוסטיקה. זה לא שזה לא מוסבר רק הייתי רוצה להבין את זה כרונולוגית קרי, קודם מדידות ובחינת הגרף והבעייתיות שהוא מראה, איך בוחרים את "אסטרטגיית" הטיפול והמוצרים שאמורים לפתור את הבעיה. שוב תודה על ההסברים המפורטים עד עכשיו.

_________________
כל יום לומדים משהו חדש
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
ילדיעפים
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה

הצטרף בתאריך:
  Aug 02, 2005

מיקום: צפת-אין רמזורים-יש אוויר
הבעות תודה: 66
מספר הודעות: 9346

 #115  נשלח: א' 30/01/2011 20:29

לא משנה אם בגיטרה יותר קשה לנגן מפסנתר או היפך,מה שברור ששניהם התאמנו קשות למען תקיעת כמה שיותר נשים

או גברים מבלי קשר לאקוסטיקה בכלל

_________________
אמן מייסר
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
AK1
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד

הצטרף בתאריך:
  May 28, 2009
הבעות תודה: 70
מספר הודעות: 483

 #116  נשלח: א' 30/01/2011 21:31

ילדיעפים כתב:
לא משנה אם בגיטרה יותר קשה לנגן מפסנתר או היפך,מה שברור ששניהם התאמנו קשות למען תקיעת כמה שיותר נשים

או גברים מבלי קשר לאקוסטיקה בכלל


מכיר את השיר Piano Picker של הקארפנטרס?

הנה המילים - זה ממש לא מקדם למטרה הזו


עמיר[/url]
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
panter
חבר פעיל
חבר פעיל

הצטרף בתאריך:
  Sep 02, 2009

מיקום: מרכז
הבעות תודה: 2
מספר הודעות: 77

 #117  נשלח: ב' 31/01/2011 12:23

diz1 כתב:
בפעם הקודמת כתבתי על יתרונות הספיגה בקיר של הרמקולים, שבין השאר מאפשרים להעמיד את הרמקולים קרוב לקיר האמיתי (להרוויח מרחק) וכן גמישות גדולה בעמדה.
כמו כן הזכרתי את חשיבות הדיפיוזרים.
באופן כללי הן לספיגה והן לפיזור יש חשיבות לחומרים, כמותם, עובים ומה פני השטח אל מול גלי הקול.
שמעתי על כאילו שיוצרו קיר גבס במרחק קצר מקיר הרגיל ואת המרווח מלאו בצמר סלעים. זה לא טיפול אקוסטי. זה יותר חוסר הבנה בסיסי.

עתה אתייחס לתקרה וקיר מאחורי המאזין.
תקרה- באופן כללי הפתרון האקסטי הכי כוללני ויעיל הוא תקרה אקוסטית.
רוב האקוסטיקאים ימליצו על זה כהתחלה . לטעמי זה המינימום שכדאי לבצע.
מה זו תקרה אקוסטית , איך מבצעים –אדלג עתה.
היות וחדר האזנה אצלי גובהו 243 –העדפתי לא ללכת לאפשרות הזו בגלל הנמכת התקרה.
במספר מקומות בתקרה , במיוחד מעל נקודת האזנה וקידמית יותר התקנתי דיפיוזרים. התחושה הטונאלית איננה משתנה, כך גם לא האימז'. יש השפעה גדולה על האמביאנס, על נעימות הצליל ועומק במה.
ממליץ מאוד לא לוותר על התקרה כאתר טיפול אקוסטי.
קרי מאחורי המאזין-רוב החללים שישראלים מצלמים כחדרי האזנה הם בעצם הסלון. הסלון הטיפוסי הוא מלבני, כאשר הפאה הקצרה היא המרחק בין הרמקול למאזין. צד אחד נפתח לחלל ,צד שני חלונות מרפסת.
נקודת האזנה היא בספה מול הרמקולים והטלויזיה, קרוב מאוד לקיר מאחורי המאזין.
זו נקודה מאוד מאוד בעייתית בעיקר בגלל החזרים מהקיר הזה .
אין אף חברת רמקולים הממליצה למקם את המאזין בנקודה הזו.
לרוב המרחק בין המאזין והקיר מאחוריו צריך שיהיה גדול יותר מהמרחק בין הרמקולים לקיר מאחוריהם (סליחה על שיעור בהנדסה ביניין)
המשמעות היא שלכל הרמקולים פול רנג, צריך חדר עם מרחק מספיק בכדי לקיים כל זאת.
אני יושב במרחק של מטר וחצי פלוס מהקיר האחורי. במרכז הקיר דיפיוזר מהסוג שתארתי בקיר הצידי. הוא רחב יותר עם פלטת צמר סלעים נוספת לבליעה.
משני צידיו דיפיוזרים מסוג אחר, בשם JOCAVI® Coralreef
של חברה פורטוגלית , עם שורה של מוצרים אקוסטים נחמדים. קיים יבוא(על פי הזמנה).
המחיר של כל פאנל כזה הוא סביב 200 יורו.
לא זול אבל מאוד זול ביחס לתוצאה וביחס לשטויות שעליהם אודיופילים מוציאים כסף.
בלינק הבא יש משמאל שורה של דגמי דיפיוזרים. לחיצה על כל אחד מהם מאפשר להתרשם ציורית מצורת הפיזור של הגלים במרכז המסך
http://www.jocaviacousticpanels.com/uk/products/ht...

-יש אקוסטיקאים שימליצו דווקא על דיפיוזרים מקדימה ובליעה בקיר האחורי. אין זה מאוד משנה, צריך שיהיו שניהם.
-יש כאילו ששמים תמונה וחצי אקוסטית בקיר האחורי- וקוראים לזה טיפול אקוסטי. לדעתי זה יותר משהו להשתיק את המצפון מאשר באמת טיפול אקוסטי.


אהבתי את ההסבר כמו גם את האתר תודה

ציטוט:
שאלתו של פנתר- לא הבנתי מה מעניין אותך השיפור האקוסטי באחוזים הבודדים ביותר? האם את עיקר השיפור, דרך טיפול אקוסטי מבוקר, כבר השגת?


זה לא העניין אם זה מעניין אותי או לא, (זה מעניין ללא קשר) אתה העלת את הנקודה הזו ואני שאלתי אותך אם זו הייתה כוונך והאם הבנתי נכון. לשאלתך על טיפול אקוסטי אצלי אז עדיין לא נעשה. אני מתכוון לעשות זאת בצורה מקצועית ועל ידי איש מקצוע כשיגיע הזמן המתאים.(סדר עדיפויות)

_________________
what you pay is what you get
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
diz1
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Nov 20, 2004
הבעות תודה: 43
מספר הודעות: 1022

 #118  נשלח: ד' 02/02/2011 18:28

לדעתי הצורך לשנות טיפול אקוסטי נכון ויעיל, כאשר משנים רמקולים- הוא יחסית זניח . זה ברמה של לשנות כבל.
_________________
The Dude:F_uck sympathy! I don't need your f_uckin' sympathy, man, I need my f_ucking
Johnson!
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
diz1
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Nov 20, 2004
הבעות תודה: 43
מספר הודעות: 1022

 #119  נשלח: ד' 02/02/2011 18:43

gover כתב:
diz1 כתב:

שמעתי על כאילו שיוצרו קיר גבס במרחק קצר מקיר הרגיל ואת המרווח מלאו בצמר סלעים. זה לא טיפול אקוסטי. זה יותר חוסר הבנה בסיסי.
.


אשמח אם תסביר מה "רע" בטיפול למעלה ומדוע הוא מייצג בעיקר חוסר הבנה? כמו כן אם תוכל לתאר את תרשים הזרימה של עבודה עם איש אקוסטיקה. זה לא שזה לא מוסבר רק הייתי רוצה להבין את זה כרונולוגית קרי, קודם מדידות ובחינת הגרף והבעייתיות שהוא מראה, איך בוחרים את "אסטרטגיית" הטיפול והמוצרים שאמורים לפתור את הבעיה. שוב תודה על ההסברים המפורטים עד עכשיו.


המקרה שלי לא הכי מייצג
אני פניתי לכמה אקוסטיקאים.
שלחתי אילהם שירטוט של החדר ואפילו צילומים .
אף אקוסטיקאי לא התעניין במיוחד בפרטי המערכת שהיו לי בזמנו.
הם שלחו הצעות כלליות לכיווני טיפול.
הצעד הבא הוא ביקור האקוסטיקאי בחדר. זה השלב שמתחיל לעלות כסף. נדמה לי שרובם מבקשים כ 500 ש"ח לביקור, כאשר ה 500 הללו מוחזרים אם אתה מזמין מהם את העבודה או מוצרים.
יש אקוסטיקאים שהם רק מיעצים ואולי יפנו אותך לבעלי מקצוע ויש אקוסטיקאים שגם עושים פיזית.
אני בחרתי אקוסטיקאי מהסוג השני, במיוחד בגלל שהיה לו קשר למתקין של פנלים של טופ אקוסטיק- שהתאים לי בזמנו , בעיקר מבחינה האסטטית שלהם.
נקבע יום שאיש המקצוע שמתקין את הטופ אקוסטיק היה צריך להגיע והוא הבריז .
אני די כעסתי על האקוסטקאי על זה. הוא ניסה לרצות אותי ולהגיע לפגישה ללא תשלום.
משם התאים לשנינו ובהמשך הפכנו לחברים. אז האקוסטקאי (עידוא) בילה אצלי הרבה פעמים הרבה שעות , סתם לשמוע מוזיקה בחדר דרך המערכת וככה לאט לאט הוספנו , הורדנו, הזזנו, עד ששנינו חשבנו שזה בסדר.
במצב הרגיל האקוסטקאי יציע לך מספר חלופות . אחר התקנה= אין צורך בבריק אין (לצער האודיופיל המצוי)
מה כן- כדאי להקדיש זמן רב , סתם להאזנה, מבלי להתכוונן על מחשבה מסויימת בקשר לאקוסטיקה ואז לנסות להוסיף, להזיז ,לשנות- ולראות האם זה בסדר ומתאים.
באופן כללי, כאשר אתה מתחיל להיות מודע לאקוסטיקה השונה בחדרים שונים, כאשר אתה יודע להאזין לאקוסטיקה בחדרים שונים- קל יותר להבין מה צריך להיות הכיוון אצליך גם באקוסטיקה וגם "בכיוון" הצליל על ידי קופסאות אודיו. וזו התגלית השניה עבורי, התמקצעות בהאזנה לחדרים ולאפקט הצליל בהם, משחררת אותך מהאפקט של ל"הקשיב לקופסאות אודיו" או "הקשבה למערכות" –היות והם כשלעצמם לא חשובים.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
diz1
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Nov 20, 2004
הבעות תודה: 43
מספר הודעות: 1022

 #120  נשלח: שבת 05/02/2011 9:59
פרולוג

עברו די הרבה נושאים בשירשור הזה( מעל 100 תגובות ואיזה 15,000 צפיות -ממש היכל נוקיה)
אודיו נרוונה-מתחילה ונגמרת במוחו וגישתו של המאזין.
השאיפה שבהחלט ניתנת להשגה היא לעבור ולהנות מהמוזיקה וגם מהסאונד ללא צורך להחליף ולהיות בחוסר סיפוק מתמיד.
יש "כתב " שטוען שלשדרג זה סוג של לימוד.
מתברר שהוא לא למד כלום (והסברתי לו כבר לפני 3 שנים לאחר שרצה לשפר את סאונד הפירלס שלו בכבל כוח שזה ממש הגיוני).מאז ההיגיון לא השתנה אלא רק ניפנופי תוויות המחירים שכביכול מייצגים הבנה.
אנשים לא מקבלים היגיון, לא לומדים אותו ורובם לא מפתחים או מתפתחים בתוכו.
בניית מערכת אודיו צריכה כמה תנאים בסיסים:
הבנה ממש טובה מהו הרפרנס (כיוון הסאונד). זה צריך להיות הסאונד האמיתי טבעי(עד כמה שאפשר), אחרת זה חיפוש אחר אפקטים שמשתנים כל פעם ללא הקשר מוזיקאלי.
דבר שני, זה בהירות מחשבה וקבלת החלטות או במילה אחרת -Common sense

רוב האנשים חושבים ובטוחים שיש להם את זה.

האמת היא שלרוב האנשים אין את זה במידה מספקת.



היגד זה איננו דעתי אלא דעה מתמשכת מדעית שנבדקה בכלים מדעיים.

מי שרוצה להרכיב מערכת אודיו טובה-
1-שילך לקונצרטים
2- שיקנה קופסאת אודיו (שהסאונד שהוא מפיק-מוצא חן בעיניו) רק מאחד שהתחייב שזה באמת המקסימום שהוא יודע לעשות ויש לו מספיק ניסיון בכדי להגיד זאת .
3-שילמד\התעניין (חומר תיאורתי עם ביסוס מדעי ) במה שנקרא "תורת ההחלטות", יבין כשלים לוגים שאולי ניתן להמנע מהם.בסופו של דבר מדובר כאן על בחירה לא פחות מאשר "הבנה" או "ניסיון"

לגבי הקופסאות עצמם- המדבקה, השם והמחיר הם הסימנים המובהקים לחוסר רציונאלית , רצינות והבנה של האודיופיל המצוי .Audiophool

אודיו נרוונה יכול להתקיים אצל אחד עם מערכת זולה ממש כמו אחר עם מערכת יקרה(במקרה שלי, למשל).
יש כמה תנאים לכך, חלקם גם אוביקטיבים (עליהם כתבתי).
זה שמישהו טוען שהנה הנה והנה הוא הגיע לנחלה,עדיין לא אומר כלום על אמיתות העיניין.
2-3 שנים והלוחות יגלו את האמת. בדרך כלל ההסבר יהיה כזה:" המכשיר שאני מוכר בלוחות הוא מדהים, נפלא (ברור, הרי אני בחרתי אותו ), אבל אני רוצה להתקדם "

מהי התקדמות? באודיופליה מדובר לרוב על קניה של מוצר יקר יותר או שינוי טכנולוגיה.

אין מה ללמוד מהקופסאות עצמם. קנייה והחלפה של קופסאות- לא מקדמות לכלום (מעבר לתקופת התנסות ראשונה בעולם האודיו שבה כן צריך להתנסות ולהחליף).


לסיכום, הלינק הבא מדבר יותר על כבלים אבל הוא נכון לכל מכשיר אודיופילי שהוא

Audiophool



נערך בפעם אחרונה על-ידי diz1 בתאריך שבת 05/02/2011 10:31, נערך בסך הכל 2 פעמים
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
כל הזמנים הם שעון חורף - ישראל (GMT+2) הצג הודעות קודמות:    
פורומים > אודיו יוקרתי עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  | ... |  7  |  8  |  9  | ... |  12  |  13  |  14  |  הבא 



 | 

קפוץ אל: 
לא ניתן לשלוח הודעות בפורום זה
לא ניתן להגיב להודעות בפורום זה
לא ניתן לערוך את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן למחוק את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן להצביע לסקרים בפורום זה
לא ניתן לצרף קבצים בפורום זה
לא ניתן להוריד קבצים בפורום זה

תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht