כ-3,500$ יד שניה בארה"ב במצב "סביר".
במצב "מעולה" הם עולים הרבה יותר.
קלסיקות של כל הזמנים
מעניין לעניין באותו העניין
VINTAGE AUDIO TRADER
http://homepage.mac.com/ikecarumba/Menu4.html
אחלה תמונות
VINTAGE AUDIO TRADER
http://homepage.mac.com/ikecarumba/Menu4.html
אחלה תמונות
המטרה הינה להנות ממוסיקה המערכת הינה רק האמצעי.
: Amarra Dealer
http://www.sonicstudio.com/amarra
פרטים
: Amarra Dealer
http://www.sonicstudio.com/amarra
פרטים
- MartinHSabag
- מנהל
- הודעות: 59332
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: מרטין סבג
- מיקום: כפר-סבא
- נתן תודות: 858 פעמים
- קיבל תודות: 1619 פעמים
- יצירת קשר:
ramkol כתב:אהלן לכולם,
הרעיון היה לא רק תמונות אלא גם ובעיקר להסביר למה זה קלסיקה. אז אנא...
/quote]
לא ממש ברור לי השאלה
קליסיקה היא כזאת
בגלל:
הגיל שלה!
בגלל איך שהיא ניראית !
בגלל איך שהיא נשמעת !
בגלל רמת הנדירות של המכשיר!
ע"פ רוב אין מה להגיד על קלסיקה "תמונה אחת שווה 1000 מילים "...
המטרה הינה להנות ממוסיקה המערכת הינה רק האמצעי.
: Amarra Dealer
http://www.sonicstudio.com/amarra
פרטים
: Amarra Dealer
http://www.sonicstudio.com/amarra
פרטים
- alchimedes
-
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 185
- הצטרף: מאי 2006
- נתן תודות: 0
- קיבל תודות: 0
RAMKOL ,
ה ESL57 הוא הראשון שקפץ לי לראש בתור קלאסיקה של כל הזמנים לפחות בתחום הרמקולים .
לגבי הטורנס TD124 לא נראה לי שיש "אגדה" גדולה יותר ממנו אולי רק ה 301 שהבאתי לעיל ,
CROC
הקנווד מכשיר מצויין (למרות שלא הרחבת בנושא) אבל אני לא יודע עד כמה אגדתי הוא
אך מצד שני ה EMT950 הוא אגדה חיה ! ואם מישהו מוצא כזה למכירה , לקחתי !
למי שזה מזיז יש את האח הקטן שלו באיביי לפני סגירה (7שעות לערך) הוא כבר בתחום הכמעט 3K$ מעניין לראות בכמה יסגר .
EMT 948
לינק למאותגרים
http://cgi.ebay.com/EMT-948-Vintage-Tra ... dZViewItem
METHENY ,
האוקפייז הם מכשירים מעולים ונראים מדהים אבל לא נראה לי שהם נחשבים לאגדות או קלאסיקות כפי שRAMKOL התכוון להציג כאן את הדברים , למרות שמאד יכול להיות שהם יהיו כאלו עוד כמה עשרות שנים . (כפי שכתבת כבר נראה לי)
אם כבר לקחת את הlook הזה אז ה "מאקים" יותר מתאימים כאן .
לגבי הGARRARD באמת הזרוע שם שודרגה (לפי שאלתו של זה עם הילדים שעפים) והיא כמו שכתבתי על התמונה עצמה שייכת לחברת דיננאווקטור , הזרוע יקרה מאד מאד ורק פאנאט כמו זה שה301 שיך לו יכול לחשוב על "הרכב" כזה .
(אני מכיר אותו אישית )
לינק לזרוע למי שזה מעניין :
http://www.dynavector.com/products/tone ... 07mk2.html
נב. האיקונים מקסימים בצד .
ה ESL57 הוא הראשון שקפץ לי לראש בתור קלאסיקה של כל הזמנים לפחות בתחום הרמקולים .
לגבי הטורנס TD124 לא נראה לי שיש "אגדה" גדולה יותר ממנו אולי רק ה 301 שהבאתי לעיל ,
CROC
הקנווד מכשיר מצויין (למרות שלא הרחבת בנושא) אבל אני לא יודע עד כמה אגדתי הוא
אך מצד שני ה EMT950 הוא אגדה חיה ! ואם מישהו מוצא כזה למכירה , לקחתי !
למי שזה מזיז יש את האח הקטן שלו באיביי לפני סגירה (7שעות לערך) הוא כבר בתחום הכמעט 3K$ מעניין לראות בכמה יסגר .
EMT 948
לינק למאותגרים
http://cgi.ebay.com/EMT-948-Vintage-Tra ... dZViewItem
METHENY ,
האוקפייז הם מכשירים מעולים ונראים מדהים אבל לא נראה לי שהם נחשבים לאגדות או קלאסיקות כפי שRAMKOL התכוון להציג כאן את הדברים , למרות שמאד יכול להיות שהם יהיו כאלו עוד כמה עשרות שנים . (כפי שכתבת כבר נראה לי)
אם כבר לקחת את הlook הזה אז ה "מאקים" יותר מתאימים כאן .
לגבי הGARRARD באמת הזרוע שם שודרגה (לפי שאלתו של זה עם הילדים שעפים) והיא כמו שכתבתי על התמונה עצמה שייכת לחברת דיננאווקטור , הזרוע יקרה מאד מאד ורק פאנאט כמו זה שה301 שיך לו יכול לחשוב על "הרכב" כזה .
(אני מכיר אותו אישית )
לינק לזרוע למי שזה מעניין :
http://www.dynavector.com/products/tone ... 07mk2.html
נב. האיקונים מקסימים בצד .
- MartinHSabag
- מנהל
- הודעות: 59332
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: מרטין סבג
- מיקום: כפר-סבא
- נתן תודות: 858 פעמים
- קיבל תודות: 1619 פעמים
- יצירת קשר:
- ramkol (פותח השרשור)
- חבר מביא חבר
- הודעות: 3075
- הצטרף: אפריל 2006
- נתן תודות: 74 פעמים
- קיבל תודות: 34 פעמים
אהלן
ה LP12 הוא באמת קלסה ועדיין מיוצר ונימכר.
הטורנס הקלסי בעיני הוא הרפרנס. מצורף אתר:
http://www.thorens-info.de/html/thorens_reference.html
הפטיפון שוקל תישעים קילו ויוצר לפי הזמנה וגימור לפי דרישות הלקוח. יוצרו רק 100 יחידות ממוספרות כמובן. המישקל מרשים יותר כשזוכרים שכבמסורת של טורנס גם הפטפון הזה הוא עים שילדה מישנית שיושבת על קפיצים... ניתן כפי שרואים בתמונה להרכיב שלוש זרועות.
ה LP12 הוא באמת קלסה ועדיין מיוצר ונימכר.
הטורנס הקלסי בעיני הוא הרפרנס. מצורף אתר:
http://www.thorens-info.de/html/thorens_reference.html
הפטיפון שוקל תישעים קילו ויוצר לפי הזמנה וגימור לפי דרישות הלקוח. יוצרו רק 100 יחידות ממוספרות כמובן. המישקל מרשים יותר כשזוכרים שכבמסורת של טורנס גם הפטפון הזה הוא עים שילדה מישנית שיושבת על קפיצים... ניתן כפי שרואים בתמונה להרכיב שלוש זרועות.
- arama-audio
-
- עוסק בתחום
- הודעות: 232
- הצטרף: דצמבר 2005
- מיקום: ירושלים
- נתן תודות: 0
- קיבל תודות: 0
dynaudio consequnce
תמיד רציתי את זה ....קלאסיקה אמיתית.
נא להרשם/להכנס לחשבון בפורום על מנת לצפות בקבצים או בתמונות המצורפים לשרשור
אמיר ארמה יבואן "ארמה אודיו" www.arama-audio.com
- ramkol (פותח השרשור)
- חבר מביא חבר
- הודעות: 3075
- הצטרף: אפריל 2006
- נתן תודות: 74 פעמים
- קיבל תודות: 34 פעמים
כמו שהבטחתי,
אין ספק שבאחד המקומות הראשונים (אם לא הראשון) ברשימה של הקלסיקה של כל הזמנים יהיה ה Quad ESL 57 לידו וקרוב מאוד יהיה ה ESL 63.
הירחון Hi-Fi News and record העניק ל ESL 57 בינואר 2000 את התואר:
"Greatest Hi-Fi Product of All Time" .
תיקצר היריעה מילתאר את מעלות ויתרונות הרמקולים האלקטרוסטטים. עולם האודיופילים נחלק לשניים: אלה ששומעים מוסיקה ברמקולים אלקטרוסטטים ואלה המשדרגים כל הזמן.
ההרד דיסק במחשב שלי קטן מידי מלהכיל את התישבחות ושירי ההלל שיכולתי ליכתוב עליהם.
לדעתי, ואנא אל תיתפסו אותי במילה, אבל ניראה לי שיש סכוי סביר, במידה מסוימת, שרמקולים אלקטרוסטטים יצליחו לעצור אפילו שדרגנים מהוללים וידועי שם. אבל כמו שאמרתי במיקרה הזה אני לא ממש בטוח..
האלקטרוסטטים של קווד הם חלק ממישפחה של רמקולים ביפולרים. כלומר, רמקולים (בדרך כלל בלי קופסה) המשגרים את גלי הקול לפנים ולאחור באותה מידה פחות או יותר. במישפחה הזו נימנים גם, להבדיל, ה Jamo האחרון וגם קלסיקות כמו טורנס 380 או אקוסטיק קומפוננט, בהם מישתמשים באלמנטים רגילים של רמקולים אך ללא מארז. במישפחת הביפולרים ניכללים גם מגנטוסטטים וכמובן קלסיקות של אינפיניטי וכו.
אלקטרוסטטים בנויים בצורה שונה לגמרי מהקונבנציונאלים. בקונבנציונאלים נע סליל שמחובר לממברנה בתוך שדה מגנטי. באלקטרוסטטים זה כך: בין שתי *רשתות* שניקראות סטטורים מתוחה ממברנה שניטענת במתח גבוה. הסיגנל, האות החשמלי שמגיע מהמגבר, מגיע לסטטורים וגורם לממברנה לירעוד ולהשמיע את הצליל המבוקש. היתרון הגדול הוא שהמסה שנעה באלקטרוסטט היא מינימאלית, רק הממברנה. ברמקול קונבנציונאלי המסה כוללת גם את הסליל וכו.
הרעיון הזה פותח באמצע שנות החמישים בידי Peter Walker, שזכה ב1978 בפרס המלכה להישג טכנולוגי. בשנת 1957 הציג הוא את ה ESL 57. (המיספרים מיצגים אצל קווד את שנת הצגת המוצר, אצל בורמסטר נידמה לי זה סיום הפיתוח...). ה ESL 57 יוצר רישמית עד 1985 ויוצרו ממנו כ 54000 יחידות. היום מיוצרים שוב אותם רמקולים בדיוק, באותו עיצוב, אותה טכנולוגיה פשוט אותו דבר, וזה כימעט חמישים!! שנה אחרי שיוצרו לראשונה, על ידי קווד גרמניה. מחיר זוג הוא 4000 יורו וזה שווה כל גרוש!!!
ב1981 הוצג ה ESL 63. הוא יוצר עד 1999 ונימכרו 35000 יחידות. גם הוא מיוצר היום בגרמניה, מחירו 5250 יורו ושווה... וגו.
קווד האנגלית מיצרת היום שלושה רמקולים אלקטרוסטטים. ה ESL 988, ה989 ESL והחדש ביותר ה ESL 2905.
החיסרונות? צריך להשקיע הרבה זמן ומאמץ במיקום הרמקולים.
היתרונות? צריך לישמוע כדי להאמין.
עוד חומר ניתן לימצא כאן:
http://www.quadesl.org/index.html
אין ספק שבאחד המקומות הראשונים (אם לא הראשון) ברשימה של הקלסיקה של כל הזמנים יהיה ה Quad ESL 57 לידו וקרוב מאוד יהיה ה ESL 63.
הירחון Hi-Fi News and record העניק ל ESL 57 בינואר 2000 את התואר:
"Greatest Hi-Fi Product of All Time" .
תיקצר היריעה מילתאר את מעלות ויתרונות הרמקולים האלקטרוסטטים. עולם האודיופילים נחלק לשניים: אלה ששומעים מוסיקה ברמקולים אלקטרוסטטים ואלה המשדרגים כל הזמן.
ההרד דיסק במחשב שלי קטן מידי מלהכיל את התישבחות ושירי ההלל שיכולתי ליכתוב עליהם.
לדעתי, ואנא אל תיתפסו אותי במילה, אבל ניראה לי שיש סכוי סביר, במידה מסוימת, שרמקולים אלקטרוסטטים יצליחו לעצור אפילו שדרגנים מהוללים וידועי שם. אבל כמו שאמרתי במיקרה הזה אני לא ממש בטוח..
האלקטרוסטטים של קווד הם חלק ממישפחה של רמקולים ביפולרים. כלומר, רמקולים (בדרך כלל בלי קופסה) המשגרים את גלי הקול לפנים ולאחור באותה מידה פחות או יותר. במישפחה הזו נימנים גם, להבדיל, ה Jamo האחרון וגם קלסיקות כמו טורנס 380 או אקוסטיק קומפוננט, בהם מישתמשים באלמנטים רגילים של רמקולים אך ללא מארז. במישפחת הביפולרים ניכללים גם מגנטוסטטים וכמובן קלסיקות של אינפיניטי וכו.
אלקטרוסטטים בנויים בצורה שונה לגמרי מהקונבנציונאלים. בקונבנציונאלים נע סליל שמחובר לממברנה בתוך שדה מגנטי. באלקטרוסטטים זה כך: בין שתי *רשתות* שניקראות סטטורים מתוחה ממברנה שניטענת במתח גבוה. הסיגנל, האות החשמלי שמגיע מהמגבר, מגיע לסטטורים וגורם לממברנה לירעוד ולהשמיע את הצליל המבוקש. היתרון הגדול הוא שהמסה שנעה באלקטרוסטט היא מינימאלית, רק הממברנה. ברמקול קונבנציונאלי המסה כוללת גם את הסליל וכו.
הרעיון הזה פותח באמצע שנות החמישים בידי Peter Walker, שזכה ב1978 בפרס המלכה להישג טכנולוגי. בשנת 1957 הציג הוא את ה ESL 57. (המיספרים מיצגים אצל קווד את שנת הצגת המוצר, אצל בורמסטר נידמה לי זה סיום הפיתוח...). ה ESL 57 יוצר רישמית עד 1985 ויוצרו ממנו כ 54000 יחידות. היום מיוצרים שוב אותם רמקולים בדיוק, באותו עיצוב, אותה טכנולוגיה פשוט אותו דבר, וזה כימעט חמישים!! שנה אחרי שיוצרו לראשונה, על ידי קווד גרמניה. מחיר זוג הוא 4000 יורו וזה שווה כל גרוש!!!
ב1981 הוצג ה ESL 63. הוא יוצר עד 1999 ונימכרו 35000 יחידות. גם הוא מיוצר היום בגרמניה, מחירו 5250 יורו ושווה... וגו.
קווד האנגלית מיצרת היום שלושה רמקולים אלקטרוסטטים. ה ESL 988, ה989 ESL והחדש ביותר ה ESL 2905.
החיסרונות? צריך להשקיע הרבה זמן ומאמץ במיקום הרמקולים.
היתרונות? צריך לישמוע כדי להאמין.
עוד חומר ניתן לימצא כאן:
http://www.quadesl.org/index.html
- MartinHSabag
- מנהל
- הודעות: 59332
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: מרטין סבג
- מיקום: כפר-סבא
- נתן תודות: 858 פעמים
- קיבל תודות: 1619 פעמים
- יצירת קשר:
ramkol,
אין ספק שלאלקטרוסטטיים יש קסם ויתרונות מסויימים שקשה למצוא ברמקולים קונבנציונאליים, אולם יש להם גם לא מעט מגבלות שלא מתאימות לכל אחד (לפחות לי).
למשל:
1. אלא אם מדובר על פאנלים גדולים מאוד, הם דיי דלים בתחום הבאס. שילוב של סאב וופר הוא, כמו במרטין-לוגן לא תמיד מוצלח.
2. WAF בריצפה.
3. SWEET SPOT חד כתער. תזוזה של הראש בכמה סנטימטרים וכל הבמה קורסת ונעלמת.
4. דורש המון מרחב מכל הצדדים - מטר-מטר-וחצי מינימום מהקירות האחוריים וחצי מטר עד מטר מהקירות הצדדיים.
5. דורש לרוב מגברים עם יכולת אספקת זרם גבוהה. אלו רמקולים שיכולים להציג עומס גבוהה - 1-2 אוהם.
6. לא בנויים "לתת בראש", כלומר, לא מסוגלים להגיע לווליומים גבוהים.
7. בארץ שלנו, מרובת האבק, התחזוקה של רמקולים כאלה דיי בעייתית. הפאנלים מתמלאים אבק, לא רק שסתם יש באויר אלא בגלל המתחים הגבוהים. מעט לחות והסכנה ל-ARCING בין הפאנלים הוא ממשי.
מעבר לזה, כמובן שהשקיפות, רמת הפירוט והמהירות של הרמקולים הללו הם משהו שקשה מאוד למצוא.
אני חייב להתוודות שאחד הרמקולים שהיו המועמדים הראשונים שלי היו מרטין-לוגן ובגלל כמה מהמגבלות שלעיל, לא נשארו אצלי בבית.
אם היה לי חדר סטריאו ייעודי עם כורסא יחידה ב-SWEET SPOT, הרבה מהחסרונות היו הופכים ליתרונות אולי, אבל במערכת שאמורה להיות משולבת עם ק"ב, לא יכול כ"כ מהר להתפשר על זה.
הרמקולים שיש לי היום, לדעתי, נותנים לי הרבה מהיתרונות שלהם (שקיפות, מהירות ונייטראליות) עם מינימום פשרות בדברים האחרים.
אין ספק שלאלקטרוסטטיים יש קסם ויתרונות מסויימים שקשה למצוא ברמקולים קונבנציונאליים, אולם יש להם גם לא מעט מגבלות שלא מתאימות לכל אחד (לפחות לי).
למשל:
1. אלא אם מדובר על פאנלים גדולים מאוד, הם דיי דלים בתחום הבאס. שילוב של סאב וופר הוא, כמו במרטין-לוגן לא תמיד מוצלח.
2. WAF בריצפה.
3. SWEET SPOT חד כתער. תזוזה של הראש בכמה סנטימטרים וכל הבמה קורסת ונעלמת.
4. דורש המון מרחב מכל הצדדים - מטר-מטר-וחצי מינימום מהקירות האחוריים וחצי מטר עד מטר מהקירות הצדדיים.
5. דורש לרוב מגברים עם יכולת אספקת זרם גבוהה. אלו רמקולים שיכולים להציג עומס גבוהה - 1-2 אוהם.
6. לא בנויים "לתת בראש", כלומר, לא מסוגלים להגיע לווליומים גבוהים.
7. בארץ שלנו, מרובת האבק, התחזוקה של רמקולים כאלה דיי בעייתית. הפאנלים מתמלאים אבק, לא רק שסתם יש באויר אלא בגלל המתחים הגבוהים. מעט לחות והסכנה ל-ARCING בין הפאנלים הוא ממשי.
מעבר לזה, כמובן שהשקיפות, רמת הפירוט והמהירות של הרמקולים הללו הם משהו שקשה מאוד למצוא.
אני חייב להתוודות שאחד הרמקולים שהיו המועמדים הראשונים שלי היו מרטין-לוגן ובגלל כמה מהמגבלות שלעיל, לא נשארו אצלי בבית.
אם היה לי חדר סטריאו ייעודי עם כורסא יחידה ב-SWEET SPOT, הרבה מהחסרונות היו הופכים ליתרונות אולי, אבל במערכת שאמורה להיות משולבת עם ק"ב, לא יכול כ"כ מהר להתפשר על זה.
הרמקולים שיש לי היום, לדעתי, נותנים לי הרבה מהיתרונות שלהם (שקיפות, מהירות ונייטראליות) עם מינימום פשרות בדברים האחרים.
- רונן
- חבר מכור קשה
- הודעות: 5559
- הצטרף: נובמבר 2004
- מיקום: מול המחשב
- נתן תודות: 1053 פעמים
- קיבל תודות: 152 פעמים