לאחרונה אני נמצע במסע עזרה לחבר פורום ע"מ לרכוש סטאפ שלם.
נתקלתי לא אחת בבעיה מרכזית .
אתה מגיע לחנות \ ליבואן שהציודים שלו ממוקמים בשורה הראשנה ציודים שאינם זולים כלל
והאקוסטיקה סליחה על הביטוי חר* גרועה שלא להאמין .
לטעמי זה גובל בעוול לציוד .
הציוד אינו מקבל את התנאים המגיעים לו .
אני יכול להניח שיש לזה השפעה גם על המכירות .
איך ניתן להתרשם באמת מציוד אם סביבת ההצגה כל כך גרועה , כל כך לא מטופלת.
(וזאת מבלי קשר לזה שלעיתים היבואנים \ חניות מבצעות שלובי סטאפים גרועים .)
האם גם אתם נקלתם \ הרגשתם את אותה התחושה ???
חדרי תצגה אקוסטיים
- Eyal_W (פותח השרשור)
- עוסק בתחום
- הודעות: 7639
- הצטרף: יולי 2005
- נתן תודות: 16 פעמים
- קיבל תודות: 17 פעמים
חדרי תצגה אקוסטיים
המטרה הינה להנות ממוסיקה המערכת הינה רק האמצעי.
: Amarra Dealer
http://www.sonicstudio.com/amarra
פרטים
: Amarra Dealer
http://www.sonicstudio.com/amarra
פרטים
- MartinHSabag
- מנהל
- הודעות: 59332
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: מרטין סבג
- מיקום: כפר-סבא
- נתן תודות: 858 פעמים
- קיבל תודות: 1619 פעמים
- יצירת קשר:
- Sheffield-Tunes
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 270
- הצטרף: אוקטובר 2005
- מיקום: תל אביב
- נתן תודות: 0
- קיבל תודות: 1 פעם
גם אצל אורי יפה החדר מטופל אקוסטית ובהחלט שמעו הבדל בחנות ובבית עם אותם הרמקולים.
נערך לאחרונה על ידי Sheffield-Tunes ב 08/09/2006 16:23, נערך פעם 1 בסך הכל.
Maggies, because you can never be too thin...
- Sheffield-Tunes
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 270
- הצטרף: אוקטובר 2005
- מיקום: תל אביב
- נתן תודות: 0
- קיבל תודות: 1 פעם
סוחרים-זה נשמע כמו מילת גנאי כאן, לא נורא. בכל אופן-
עם כל הכבוד לאורי יפהSheffield-Tunes כתב:נמר שלא תבין לא נכון אני מאוד מרוצה מהרמקולים שלי הם פשוט נשמעו אחרת בשתי המקומות.
אני בהחלט מרגיש את הנמוכים אצלי יותר מבחנות, יכול להיות שהחדר המטופל יבש קצת......
אני הרגשתי שהחדר שם יבש לחלוטין-מה שגרם לחדר להיות פחות חיי זאת לפי טעמי המאוד סוביקטיבי). אין שום ספק שכאשר תעבור עם הרמקולים לחדר שלך הרמקול ישמע שונה לחלוטין .
אקוסטיקה בחדר ניתנת לכיוון ממש כמו מערכת. "הצליליות של החדר" יש אספקט סוביקטיבי. יש אחד שאוהב עם אמביאנס א' ואחר אוהב משהו אחר.
האקוסטיקה של החדר אין לה משמעות רבה לבדה אלא ביחס לרמקולים (והאלקטרוניקה המזינה אותם).
- סוגי טיפול שונים יכולים לגרום להבדל משמעותי בצליל שרמקול נתון יכול לתת.
הטענה היא בדרך כלל הפוכה- באולם התצוגה האקוסטיקה יותר טובה מאשר בבית ולא ההיפך. הסיבה היא שרוב האנשים לא מטפלים אקוסטית בחדר האזנה בניגוד לאולם המכירה. וכאשר כבר מטפלים- הטיפול לרוב ספוראדי (להוסיף כרית או שטיח) ולא סיסטמי ומובנה.
חדר-אקוסטי: אני חושב שבאולפן ההקלטות שבו עידוא שותף (משתדל לא לקדם מכירות שלהם-אז לאילו שיש בעיה עם זה-יש עוד אלפי אולפני הקלטות יותר טובים, כי אין הטוב ביותר,למעט מערכות של אנשים כאן)
בקיצור- יש במבנה שלהם לפחות שני חדרים מטופלים ססטמי שונה-אחד-אולפן ההקלטות שם יש יותר ספיגה (עדיין לא מאוד יבש ואמביאנס סביר) ואולפן על יד עם כל מיני שילובים של חומרים בולעים ומחזירים שנותנים יופי של אמביאנס (לא שמעתי בחדר הזה מוזיקה)
- logankungfu
- חבר ותיק
- הודעות: 2462
- הצטרף: מאי 2005
- נתן תודות: 0
- קיבל תודות: 0
מסכים עם DIZ1. החדר אצל אבי יפה באמת מאוד "יבש", וגם מאוד קטן בהתחשב בחלק מהדברים שמודגמים שם (עם כל הערכתי הבאמת רבה למקום). המקום עד כדי כך קטן, שבהשמעה של אלקטרות רצפתיות שהיו שם (יותר כדי להתרשם מהגברות האמת, ולא כ"כ בקטע של רמקולים, אבל בכ"ז) לא יכולתי כמעט להתרשם מנושא האימג'ינג. שיחקתי עם Toe in / out וזה לא שינה הרבה.
מאידך, אולי זה עדיף כי אז בבית הרמקולים נשמעים מרשימים יותר.
מאידך, אולי זה עדיף כי אז בבית הרמקולים נשמעים מרשימים יותר.
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75317
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
לפי דעתי,חדר הדגמה כדוגמת חדר בייתי ממוצע ,יהווה אינדיקציה נכונה יותר לאיכות המערכת.משם אפשר רק לשפר - ע"י טיפול אקוסטי נכון .oferlaor כתב:השאלה מה עדיף - חדר מטופל שגורם למערכת להישמע טוב מכפי שתשמע בביתך, או חדר דומה יותר לחדר האמיתי בו תוצב המערכת.
הברירה קשה, אין ספק....
! Ride with the wind of change
זאת שאלה עקרונית, פילוסופית משהו..aviv007 כתב:לפי דעתי,חדר הדגמה כדוגמת חדר בייתי ממוצע ,יהווה אינדיקציה נכונה יותר לאיכות המערכת.משם אפשר רק לשפר - ע"י טיפול אקוסטי נכון .oferlaor כתב:השאלה מה עדיף - חדר מטופל שגורם למערכת להישמע טוב מכפי שתשמע בביתך, או חדר דומה יותר לחדר האמיתי בו תוצב המערכת.
הברירה קשה, אין ספק.......
האם למצות או לא למצות פוטנציאל מירבי ממערכת כלשהיא (לא מערכת הגברה דווקא, אלא מערכת/מכלול המורכבת מסך רכיבים).
האם עדיף לי לא לחשוב על עולם טוב יותר בגלל שקיימת סבירות שלא אחווה אותו באופן ריאלי?
האם אני רוצה למשל שהאנשים שמקיפים אותי "יורידו" ברמה שלהם כדי להשתוות לרמה שלי..
האם אני מעדיף לעצום עיניים כאשר עובר בכביש רכב שאני חושב שהוא יותר טוב משלי, או סתם רכב שאני חושק בו..
אה, ועל נשים אני לא מדבר, זה אבוד מראש (אבל כיוון שבורא עולם ידע שהגבר המערבי הממוצע חושב יותר מדי עם הראש האנליטי, הוא שם רצונות מסויימים נמוך יותר באזורים שאינם בשליטתינו) ..
או, האם להנחית בכוונה תחילה מפוטנציאל השמע של מערכת הגברה בגלל שקיימת סבירות שבחלק מהמקרים היא תישמע גרוע יותר..
ואני לא מפריד בין ההשפעה של האקוסטיקה של החלל בו נמצאת המערכת לבין ההשפעה של הרכיבים השונים המרכיבים את אותה המערכת.
בקיצור, לי זה נשמע לא נכון באופן עקרוני, אבל זאת שאלה של גישה כמובן, ואפשר להרחיב על זה עוד רבות.
אני למשל שואף להיות בסביבה של אנשים "טובים" ממני, WHATEVER THAT MEANS
שאלה עקרונית אחרת שאפשר להציג היא האם "מוסרי" להציג/להשמיע מערכת הגברה ב- SETUP אקוסטי שהאדם הפרטי לעולם לא יוכל לעשות בביתו, ואני בכוונה כותב את זה באופן ערמומי משהו.
עדוא יאיר
מרחב מוסיקלי
musical-environment.com
מרחב מוסיקלי
musical-environment.com
זו בדיוק הטעות הנפוצה של קניני אודיו
לאילו שקונים מכשירי אודיו על מנת ליהנות ממוזיקה הנשמעת טוב-מה שקובע בסופו של דבר זה הצליל. מה שקובע את הצליל היא האקוסטיקה ורק אחר כך הציוד.oferlaor כתב:השאלה מה עדיף - חדר מטופל שגורם למערכת להישמע טוב מכפי שתשמע בביתך, או חדר דומה יותר לחדר האמתי בו תוצב המערכת.
הברירה קשה, אין ספק....
החלל בו מושמע הציוד הוא קריטי.
חייבים להודות שרוב האנשים שכאן מתעסקים "בצעצועים" מגבר כזה רמקול אחר עץ איטלקי , נחושת אינדונזית ועוד ועוד. כדי "להצדיק" את ההתעסקות בצעצועים-מצרפים אידאה=המוזיקה.
מי שחושב שמה שהכי חשוב זה המוזיקה-צריך ל"אפס" את החדר שלו כדי שציוד אודיו בתוכו ייתן את המקסימום.
אנשים אוהבים לקנות עץ או ברזל עם מנורות ותגיות שמיות ותו מחיר-כל אילו בשם האגו.
ספוג\צמר סלעים\דיפיוזר מעץ, פוליטילן מוקצף-אינם צעצועים אטרקטיביים. אין עליהם תג מחיר ובטח לא ברנד ניים.
לסיכום- לפי דעתי מי שרוכש מערכת מושקעת כדי להקשיב למוזיקה-ולא "מאפס" את החדר כדי להתאימו לציוד ואופי המוזיקה-לא יקבל תוצאה אופטימלית-גם אם יצעק עד מחר שבאורך פלא (ועל פי ניסיון אישי ייחדי) נוצרה אצלו סינרגיה מטורפת בין מכשירי האודיו , כל עוד החדר לא מטופל-חבל על הזמן.זה כמו לקנות יאכטה ללא מנוע או מפרש. אז נקשרים לנמל ועושים רעשים של ספנים מנוסים.
- MartinHSabag
- מנהל
- הודעות: 59332
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: מרטין סבג
- מיקום: כפר-סבא
- נתן תודות: 858 פעמים
- קיבל תודות: 1619 פעמים
- יצירת קשר:
diz1,
הכל נכון, אבל מה לעשות של-95% מאיתנו אין חדר ייעודי ויש הנהלה שלא מאפשרת טיפול אקוסטי מאסיבי בסלון.
אז נכון שיכול להיות שאותה מערכת בחדר מטופל היתה נשמעת פי כמה יותר טוב, אין על זה ויכוח.
אבל עדיין, אני לפחות, רוכש מה שנותן לי הבדל שמיע, כלומר, יש שיפור? קונה. אין שיפור ? לא קונה וממשיך לחלום על הרגע שיתאפשר לי לשדרג את הבית למקום עם חדר ייעודי.....
הכל נכון, אבל מה לעשות של-95% מאיתנו אין חדר ייעודי ויש הנהלה שלא מאפשרת טיפול אקוסטי מאסיבי בסלון.
אז נכון שיכול להיות שאותה מערכת בחדר מטופל היתה נשמעת פי כמה יותר טוב, אין על זה ויכוח.
אבל עדיין, אני לפחות, רוכש מה שנותן לי הבדל שמיע, כלומר, יש שיפור? קונה. אין שיפור ? לא קונה וממשיך לחלום על הרגע שיתאפשר לי לשדרג את הבית למקום עם חדר ייעודי.....
....מכיוון אחר...
לומר שקיימת העדפה שהאקוסטיקה בחדר התצוגה תהיה נחותה במתכוון זה לומר שהקונה הפוטנציאלי לא רוצה לדעת למה המערכת שלו באמת מסוגלת.
....מכיוון אחר...
אני יכול לעשות פרשנות על עופר ואביב ולומר בשמם (ברשותכם רבותי..) שהם היו רוצים אקוסטיקה טובה, אך במתכונת "טבעית", ללא יישומים אקוסטיים ייעודיים.
בזה אני יכול לראות הגיון מסויים, והדבר לא בלתי אפשרי. ממש לא.
קחו סלון אירופאי מהמאה ה-19, וקיבלתם אחלה אקוסטיקה טבעית:
ריבוי בליעה אקוסטית טבעית ומאוזנת BROADBAND של ווילונות קטיפה מאסיביים, הרבה כורסאות כבדים ומרופדים,
ריבוי ריהוט, חפצים, ARTIFACTS של אמנות וכדומה שנותנים דיפוזיה DIFFUSION,
וחלל גדול ולא סגור (אין בעיות גלים עומדים),
מי אמר שמודרניזציה זה תמיד טוב?
לומר שקיימת העדפה שהאקוסטיקה בחדר התצוגה תהיה נחותה במתכוון זה לומר שהקונה הפוטנציאלי לא רוצה לדעת למה המערכת שלו באמת מסוגלת.
....מכיוון אחר...
אני יכול לעשות פרשנות על עופר ואביב ולומר בשמם (ברשותכם רבותי..) שהם היו רוצים אקוסטיקה טובה, אך במתכונת "טבעית", ללא יישומים אקוסטיים ייעודיים.
בזה אני יכול לראות הגיון מסויים, והדבר לא בלתי אפשרי. ממש לא.
קחו סלון אירופאי מהמאה ה-19, וקיבלתם אחלה אקוסטיקה טבעית:
ריבוי בליעה אקוסטית טבעית ומאוזנת BROADBAND של ווילונות קטיפה מאסיביים, הרבה כורסאות כבדים ומרופדים,
ריבוי ריהוט, חפצים, ARTIFACTS של אמנות וכדומה שנותנים דיפוזיה DIFFUSION,
וחלל גדול ולא סגור (אין בעיות גלים עומדים),
מי אמר שמודרניזציה זה תמיד טוב?
עדוא יאיר
מרחב מוסיקלי
musical-environment.com
מרחב מוסיקלי
musical-environment.com