מאמרים אחרונים

שתף בפייסבוק שיתוף בפייסבוק
RSS - מאמריםמאמרים
RSS - פורומיםפורומים
דווח למנהל דיווח למנהל
קישור לעמוד זה קישור לעמוד זה
עוד בקבוצת HT



שיפורים ב-Thorens TD-160


עמוד 13 מתוך 22
עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  | ... |  12  |  13  |  14  | ... |  20  |  21  |  22  |  הבא 
   פורומים > אודיו > וינטאג'
מחבר הודעה
Adix
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Nov 18, 2004
הבעות תודה: 23
מספר הודעות: 721

 #181  נשלח: ה' 10/10/2013 16:27
מוריד את הכובע

רק עכשיו נתקלתי בשרשור הזה, פשוט מדהים, ממש בקנה מידה בינלאומי. , אני מלא הערכה.
מזכיר לי את ימי הטורנס שלי לפני עשור כל מיני כיולים ושיפורים קלים.

הקוריוז זה ששנים אחרי שמכרתי את הטורנס לטובת פטיפון מודרני ואודיופילי, נפל לידי טורנס לתקופה של כמה חודשים ששימש כפטיפון "ב'" וכל זה גם עם ראש פשוט יותר. הצליל עדיין היה מענג ומצויין. פשוט קסם.

מעבר לכך, כנראה שעד היום לא המציאו משהוא שיחליף את הצליל האנלוגי.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
tnsilver
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Feb 24, 2012
הבעות תודה: 1339
מספר הודעות: 4166

 #182  נשלח: ד' 23/10/2013 20:28
לעזאזל הנאמנות!

Adix כתב:
...נפל לידי טורנס לתקופה של כמה חודשים ששימש כפטיפון "ב'" וכל זה גם עם ראש פשוט יותר. הצליל עדיין היה מענג ומצוין. פשוט קסם.
תודה על המילים החמות. אתה צודק. השרשור הזה מופיע בגלגולים שונים גם באתרים בינ"ל כ-Vinyl Engine וגם ב-Audio Karma. גם לי היו גלגולים שונים של טורנס מתחילת שנות ה-80' והם הוחלפו או שודרגו בפטפונים אחרים, טובים יותר וטובים פחות, אבל הם תמיד שבו לסלון. אני לא מכיר פטפונים אחרים שהם כל-כך כריזמטיים וריתמיים. הסוד שלהם (TD-160 ושכמותו) הוא בפשטות שלהם. הם פשוט כל-כך טרוויאליים שקל היה ליצרן להתמקד ולמקצע כל חלק קריטי. בשורה התחתונה הם פשוט בנויים נכון והמעט שהוזנח, הוא בר-שיפור בקלות.

Adix כתב:
מעבר לכך, כנראה שעד היום לא המציאו משהוא שיחליף את הצליל האנלוגי.
אני לא בטוח שזה נכון... קל יותר, לעניות דעתי (יתקנו אותי המומחים) להגיע לערך ה'קדוש' של נאמנות למקור בציוד דיגיטלי - לפחות מבחינת רמות עיוות נמוכות יותר. יש ציוד דיגיטלי לא רע בכלל וביחס לציוד אנלוגי - במחירים סבירים.

לדעתי הטעות העיקרית בקידוש המונח 'נאמנות למקור' בחלק מהקהיליות ה'אודיופיליות' נובע מהתרגום הקלוקל לעברית של המונח. hi-fi - פירושו high fidelity, כלומר נאמנות 'גבוהה' למקור. לא מדובר בנאמנות 'מוחלטת' למקור כמו שמשתמע מהתרגום. לדעתי מי שסבור שפטפון מייצג את ה'מקור' בנאמנות רבה יותר מציוד דיגיטלי איכותי טועה משום שרמת העיוות או השגיאה בציוד אנלוגי, ככל הנראה, גבוהה יותר. עם זאת...

יצרנים רבים גילו, מי בטעות ומי במחקר מדוקדק, שנאמנות גבוהה מידי למקור - לא ממש ערבה לאוזני המין האנושי ברובו - בדיוק כפי שמזון 'בריא' מדי, לא ממש מספק את רוב הציבור. התאווה לסוכר ושומן, פחמימות וגלוטמין טבועה גנרית בדי.אן.איי של המין האנושי ורוב ההסברים המלומדים, למורת רוחן של ממשלות ושירותי הבריאות, נופלים על אוזניים ערלות בחלקן.

אותו עיקרון תופס גם במוזיקה. חוש השמיעה של המין האנושי שטווח הרגישות שלו נע בממוצע בין 20 ל-20KHz מחבב את הקיצוניות שבתדרים הללו. באסים מודגשים, מידים מתגלגלים וגבוהים חדים - פשוט עושים את זה לרובינו למרות שישנם כאלה שטורחים להסביר לנו כל הזמן שאין בזאת מן ה'נאמנות למקור'.

אלה הן בדיוק הסיבות לחיבה הגדולה של קהיליות שלימות לציוד מנורתי (שבו רמת העיוות גדולה בהרבה מציוד טרנזיסטורי), להעדפת הפטפון לעומת ה-DAC וה-CDP, על אחוזי השגיאה הרבים יותר שלו, ולהעדפת הציוד הטרנזיסטורי הוינטאז'י שמחמת הטולרנסים הגבוהים שלו - 'מזייף' הרבה יותר.

טורנס, כמו גם יצרני ציוד אודיו רבים ונוספים, כ-JBL למשל, הבינו את העיקרון הזה מזמן, עוד במחצית הראשונה של המאה ה-20. הקונספציה של פטפון 'כריזמטי' וסאונד West Coast נוגדת בהגדרתה את עיקרון הנאמנות הגבוהה למקור. Who Cares? מצידי תספרו לי עד מחר שסוכר ושומן זה לא בריא. אני על הסאנדיי עם הפאדג' והשוקולד של מקדונלד'ס - לא מוותר, ואני גם רוצה אקסטרה קצפת. זה אולי לא בריא - אבל זה ת-ע-נ-ו-ג! !!!Viva La Thorens
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
yosiaz
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Aug 18, 2011
הבעות תודה: 210
מספר הודעות: 830

 #183  נשלח: ד' 23/10/2013 20:53

טומי.. פשוט לקרוא ולהתענג כל ערב מחדש מול הפורום....
אם לא הייתי אתה וחברינו האחרים לפורום, לא היה בי את הכח הנפשי להשקיע כה רבות בכוונון קפיצים ישנים, ברזלים מסתובבים, טרנזיסטורים שרופים ושאר מיני מטעמים הקרויים לעיתים וינטאז'
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
tnsilver
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Feb 24, 2012
הבעות תודה: 1339
מספר הודעות: 4166

 #184  נשלח: א' 03/11/2013 2:03
ללא מילים...




















| פרופיל | שלח הודעה | חפש
harari (דניאל)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  May 16, 2007

מיקום: רמת גן
הבעות תודה: 267
מספר הודעות: 4030

 #185  נשלח: א' 03/11/2013 9:28

גם אותנו הותרת ללא מילים..

_________________
Don't Let The Facts Ruin a Good Story !
HarariProjects.com

HomeTheater Over-Dose
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
tnsilver
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Feb 24, 2012
הבעות תודה: 1339
מספר הודעות: 4166

 #186  נשלח: א' 03/11/2013 20:44
רק בגלל שאין כאן כלום על טורנס...

























(1) הבעות תודה: nkorah
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
BennyO
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Dec 27, 2011
הבעות תודה: 205
מספר הודעות: 939

 #187  נשלח: ג' 05/11/2013 19:39

טומי נראה מדהים! עם כזה ברק הייתי מוותר על המראות בבית.
הזרוע ממש חתיכה - גם היא משדרגת את המראה ליוקרתי.
נשמע כמו שנראה?

_________________
Rust never sleeps
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
yosiaz
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Aug 18, 2011
הבעות תודה: 210
מספר הודעות: 830

 #188  נשלח: ג' 05/11/2013 23:30

ווווואאווו !
איזו עבודת אומנות !לא פחות !
איזה ברק ! איזו גלזורה !
החיסרון היחיד בפטיפון שלך טומי הוא....
שאנחנו לא יכולים לשמוע אותו !!!
מבחינתי הוא יכול להישמע כמו מכונת כביסה.. אבל הוא נראה HIGH END !
טומי כל הכבוד!
עכשיו חובת ההוכחה מוטלת על כל בעלי הטורנסים חוביי ה DIY בפורום
בהצלחה לכולנו
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
tnsilver
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Feb 24, 2012
הבעות תודה: 1339
מספר הודעות: 4166

 #189  נשלח: ד' 06/11/2013 1:20

ציטוט:
מבחינתי הוא יכול להישמע כמו מכונת כביסה..


מכונת הכביסה שלנו נשמעת כמו טיסת קונקורד לפאריז דרך חלון של מחלקה ראשונה. יש לה אוושת סילון חרישית שאני, באופן אישי, מוצא מרגיעה מאוד. אבל... היא לא מנגנת ויניל. לפחות בינתיים. הפטפון לעומת זאת, נשמע בדיוק כמו שהוא נראה. טרזן בן ממותה. זה לא חכמה גדולה. TD-160 מטופל ומכוון נותן תוצאה מדהימה ביחס לפשטות שלו - בכל מקרה. הקטע עם הפטפון הזה הוא הבסיס העבה, המבודד מבפנים והספייקים האלה.




התוצאה היא שכמעט לא ניתן לגרום לו להקפיץ. אני יכול לכדרר, לקפוץ ולטרוק דלתות וזה לא מזיז את המחט מהמקום. כמובן, שהוא מבודד גם מהרמקולים וגם בווליום גבוה אין פידבק. אבל מה שהכי משפיע כאן... זה הראש הזה:







ה-Denon DL-110 מתברר כאחד הראשים הכי כדאיים ששמתי עליהם יד לאחרונה. במחיר של $89 (Commet Supply) הוא נותן כל כך הרבה שהמחיר פשוט לא נתפס. ב-eBay הוא נמכר ב-$139 וגם במחיר הזה הוא עדיין מציאה.

יש לו כשרון נדיר לעקוב אחרי החריצים ונראה ששום דבר לא יכול להסיט את היהלום ממסלולו. הראש מאוזן בצורה פנומנלית ועשיר בפרטים ברמות שנתקלים בהן בראשים בסדר גודל של סדרת Rondo של או'פון. ראש מדהים. הוא גם מתאים כמו כפפה ליד ל-SME 3009 Mk-II והשילוב הזה פנטסטי ועושה חשק להאזין שוב לכל התקליטים הישנים...







השלייפלק הזה הוציא לי את הנשמה בחמישה חודשים האחרונים. יש סיבה שהמומחיות הזו נעלמת מהעולם. היא קוץ רציני. זה פשוט לוקח יותר מידי זמן. כל פתית אבק או שערה תועה עלולים להרוס שבועות של מאמץ ולכה אקרילית היא חומר שלוקח לו 24 שעות להתייבש לרמה שאפשר לשייף ודרושות לפחות חמש עשרה שכבות כדי להגיע לרמת גימור כזו. מי היה מוכן לשלם עבור חמישה חודשי עבודה...

את הבסיס לפטפון הזה נאלצתי לשייף לאפס, למייפל 'לבן', ארבע, חמש פעמים. כל פעם מסיבה אחרת. אבק, לכלוך, נזילה, שריטה, טביעת אצבע לא זהירה, ערבוב לא נכון של מדלל, סתם יום רע... וכדומה. כמות החומר שנשפכה' על הבסיס הזה דומה לכמות החומר שעמה שיפצתי פסנתר שלם - ושני הגוונים של הבסיס לא ממש מקלים על כל ביצוע של כל שכבה. זו פשוט משימת התאבדות. זוהי עבודת הזיגוג\צביעה\פוליטורה האחרונה בחיי וחזרה עליה היא ה'בלתי מומלצת ביותר' לאף אחד. פשוט אל תנסו. בפעם הבאה אני אבצע שלייפלק במכון צביעת רכב, בתנור, ביומיים - ובכמעט חינם. בריסוס ותנור אפשר להגיע לתוצאות מדהימות בדיוק מדעי והחומרים האקריליים שיש היום להגנה על צבע של רכב נותנים תוצאות לא פחות טובות מפוליטורה.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Obi-Wan
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד

הצטרף בתאריך:
  Sep 07, 2008

מיקום: עיר מוכת גראדים
הבעות תודה: 13
מספר הודעות: 367

 #190  נשלח: ד' 11/12/2013 22:32

מממממממממדדדדדדדדדדדדההההההההההההההיייייייייייייייייםםםםםםםםםםםםם
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
yanivol
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Jul 23, 2006

מיקום: השכן של השכן שלא ישן
הבעות תודה: 102
מספר הודעות: 2706

 #191  נשלח: שבת 14/12/2013 10:01

מזכיר (אבל לא ברמת הברק) את כמות החומר ששפכתי בשיפוץ של ה L50 עד שזרקתי את המברשת ועברתי למרוח לזור במטלית microfiber.

כל הכבוד על רמת הביצוע והתוצאה!

_________________
איסטרה בלגינא קיש קיש קריא
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
rick090
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Mar 13, 2005
הבעות תודה: 15
מספר הודעות: 612

 #192  נשלח: ב' 23/12/2013 2:50

וואו!!! טומי, אתה גאון. עשית לי חשק לפרויקט כזה
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
BennyO
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Dec 27, 2011
הבעות תודה: 205
מספר הודעות: 939

 #193  נשלח: שבת 28/12/2013 0:59

שאלה למומחה:
איך אני מגרז את הבוכנה שמרימה את הזרוע? היא נופלת מהר מדיי אצלי.
פרקתי את החלק מפלסטיק ע"י פתיחת בורג האלן. איך אני ממשיך מכאן כדי להגיע למקום אותו צריך לגרז?

תודה,
בני

_________________
Rust never sleeps
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
tnsilver
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Feb 24, 2012
הבעות תודה: 1339
מספר הודעות: 4166

 #194  נשלח: שבת 28/12/2013 1:15

פתח את המכסה התחתון ותראה ששני ברגים מחזיקים את כל ה-Lift לתושבת הזרוע. הברג את הברגים החוצה וכל ההתקן נשלף. תוכל לראות שהמוט שבבוכנה, מחובר בבורג קטן לממסר מתכתי שתלוי בשני קפיצים על המסגרת של ההתקן. הברג את הבורג החוצה והמוט נשלף מהבוכנה. אל תמלא את כל הבוכנה בגריז, רק את החלק העליון שפונה החוצה. כשתכניס את המוט בחזרה - הוא ימשוך כמות נכונה של גריז במורד הבוכנה.

התקן ההרמה והבורג המחבר את המוט שבבוכנה





הבחור הזה שולף את הבורג הקטן שמחזיק את המוט - מבלי להוציא את כל ההתקן מהמקום. זה אפשרי - אך הגישה משם לאחר הגירוז מאוד לא נוחה משום שההברזה הקטנה במוט מתמלאת בגריז ולא רואים אותה. לא מומלץ.


(1) הבעות תודה: BennyO
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
BennyO
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Dec 27, 2011
הבעות תודה: 205
מספר הודעות: 939

 #195  נשלח: שבת 28/12/2013 21:54

!!!Help
טוב... אז פירקתי את כל המכלול, פתחתי את הבורג שמחזיק את המוט, גרזתי בגריז לבן את החלק העליון של הבוכנה, רבתי עד אין סוף עם הבורג הקטן כשהרכבתי אותו כדי לכוון אותו להברזה הקטנטונת המלאה בגריז, חיברתי הכל, כיוונתי גובה, ו...
לא עזר! אין שום תחושה של "הידראוליות" כמו בטורנס השני שלי. המחט פשוט נופלת על התקליט
מה פיספסתי?

_________________
Rust never sleeps
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
כל הזמנים הם שעון חורף - ישראל (GMT+2) הצג הודעות קודמות:    
פורומים > וינטאג' עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  | ... |  12  |  13  |  14  | ... |  20  |  21  |  22  |  הבא 


  
    שם משתמש:
נתוני כניסה לכל אתרי HT:

  סיסמא:
 

  


 | 

קפוץ אל: 
לא ניתן לשלוח הודעות בפורום זה
לא ניתן להגיב להודעות בפורום זה
לא ניתן לערוך את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן למחוק את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן להצביע לסקרים בפורום זה
לא ניתן לצרף קבצים בפורום זה
לא ניתן להוריד קבצים בפורום זה

תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht