שיפורים ב-Thorens TD-160

פורום המיועד לציוד אודיו וינטאג' על כל סוגיו וכן אודיו אנלוגי - פטיפונים, ויניל וטייפים
tnsilver (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4166
הצטרף: פברואר 2012
נתן תודות: 619 פעמים
קיבל תודות: 1299 פעמים

נושא שלא נקרא #181 

גריז לבן הוא גריז תרמי. אני השתמשתי בו פעם או פעמיים אבל זה ממש לא הייעוד שלו. צריך גריז אמיתי. 'שמן סיליקון' זה נקרא. אם אתה משתמש בגריז תרמי - דרוש יותר מסתם גירוז של קצה הבוכנה - צריך ממש לדחוף אותו פנימה. בכל מקרה ההתנהגות ההידרולית שלו נתונה לשינויים בטמפרטורה ולחשק שלו באותו יום. יותר מידי וודו.

BennyO
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 972
הצטרף: דצמבר 2011
נתן תודות: 487 פעמים
קיבל תודות: 213 פעמים

נושא שלא נקרא #182 

יש איזה תחליף ביתי שיכול לעבוד טוב יותר מהגריז הזה? וזלין יעשה עבודה יותר טובה? וההברגה מחדש של הבורג הקטנצ'יק הזה זה חתיכת סיוט
Rust never sleeps

tnsilver (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4166
הצטרף: פברואר 2012
נתן תודות: 619 פעמים
קיבל תודות: 1299 פעמים

נושא שלא נקרא #183 

בבית של מוסכניק יכול להימצא תחליף ביתי. לא ניסיתי ווזלין. יכול להיות שיעבוד. עדכן. אני מכניס מחט או סיכה להברזה, דרך מחבר המתכת, לפני שאני מבריג את הבורג הקטן ומנקה קצת גריז משם. זה עוזר מאוד משום שרואים את המיקום ומקבלים פרספקטיבה.

האם יכול להיות שה-Cue Bar (ה 'ר' השחור) שלך פשוט לא מהודק למוט והוא זה שיוצר את התנועה החופשית מטה ומעלה?

BennyO
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 972
הצטרף: דצמבר 2011
נתן תודות: 487 פעמים
קיבל תודות: 213 פעמים

נושא שלא נקרא #184 

בפעם השנייה זה קל ומהיר יותר.
ה-Cue Bar מהודק עם הבורג אלן. פוצצתי את הבוכנה עכשיו עם הגריז, ועם פטנט הסיכה הברגתי תוך שנייה (f) .
לחמשת הפעמים הראשונות ירד לאט אבל עולה ממש בקפיצה פראית - כאילו הקפיצים חזקים מדיי. אחרי חמש פעמים כבר חזר גם לרדת בפראות.

הטורנס השני שלי ממש יורד ועולה בצורה הידראולית. גם כשאני דוחף את הבוכנה עם האצבע היא עולה ממש לאט. בעוד שזה שאני מזיע עליו עכשיו ממש קפיצי.
אנסה להשיג גריז "אמיתי" ולראות אם יהיה שינוי
Rust never sleeps

BennyO
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 972
הצטרף: דצמבר 2011
נתן תודות: 487 פעמים
קיבל תודות: 213 פעמים

נושא שלא נקרא #185 

אני אהיה נודניק אבל מפספס משהו. אפקט הידראולי לא נגרם ע"י לחץ אוויר בבוכנה סגורה? הבוכנה כאן פתוחה משני הצדדים.
אגב, יש לי גם שמן סיליקון - הוא נוזלי לחלוטין מגיע בבקבוק עם פיפטה ומשמש לשימון בורג מוליך בציוד אופטי מדוייק.
אני מתעסק עם הסיפור הזה בלי סוף ללא תוצאות - מה אני מפספס?
Rust never sleeps

raniburg
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1434
הצטרף: אוקטובר 2012
נתן תודות: 738 פעמים
קיבל תודות: 395 פעמים

נושא שלא נקרא #186 

אני שמתי וזלין, מה שנקרא pure petroleum jelly (חפש בארון התרופות),סמיך מאוד,(אצלי)עובד יופי
תשים לב :!: הוא פוגע וממיס LATEX :lol:
שאלה, רק למען הסר ספק ומבלי לפקפק בכישוריך :wink: .... הזרוע מכוונת ?
אני לא זז מכאן עד סוף הצד

BennyO
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 972
הצטרף: דצמבר 2011
נתן תודות: 487 פעמים
קיבל תודות: 213 פעמים

נושא שלא נקרא #187 

raniburg כתב:אני שמתי וזלין, מה שנקרא pure petroleum jelly (חפש בארון התרופות),סמיך מאוד,(אצלי)עובד יופי
תשים לב :!: הוא פוגע וממיס LATEX :lol:
שאלה, רק למען הסר ספק ומבלי לפקפק בכישוריך :wink: .... הזרוע מכוונת ?
...
טוב, אנסה וזלין. מילאת את הבוכנה או שמת רק בחלק החיצוני העליון?
תפקפק בכישוריי חופשי :-) נראה לי שהזרוע שמכוונת כהלכה. אם לא היית גר מאות קילומטרים ממני הייתי מזמין אותך לביקור...
מה שלום הלנקו?

raniburg
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1434
הצטרף: אוקטובר 2012
נתן תודות: 738 פעמים
קיבל תודות: 395 פעמים

נושא שלא נקרא #188 

רק בחלק החיצוני העליון?
...
(Y)
הלנקו..עידכונים בשירשור :wink:
אני לא זז מכאן עד סוף הצד

BennyO
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 972
הצטרף: דצמבר 2011
נתן תודות: 487 פעמים
קיבל תודות: 213 פעמים

נושא שלא נקרא #189 

התייאשתי :(
פוצצתי את הבוכנה בוזלין, הכל נראה בדיוק כמו בשני ואין אפילו טיפת תחושה של הידראולי. הזרוע פשוט נופלת וטסה למעלה כשמזיזים את המנוף...
רעיונות נוספים למישהו?
Rust never sleeps

tnsilver (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4166
הצטרף: פברואר 2012
נתן תודות: 619 פעמים
קיבל תודות: 1299 פעמים

אל תתיאש... זה לא מסובך.

נושא שלא נקרא #190 

לא מדובר כאן על מכניזם מסובך. לחץ 'הידראולי' בבוכנות - קשור ללחץ נוזל (לרוב שמן) ולחץ 'פנאומטי' קשור לגז (אוויר בד"כ) וב-lift של הטורנס אין לא זה, ולא זה. כל הרעיון שם הוא שהחיכוך של המוט במשחה שסובבת אותו - יוצר התנגדות ומקשה על הקפיץ למשוך את המוט למטה, כלומר, מאט את ירידת הזרוע. אותו סוכן צמיגי מאט גם את עליית המוט והזרוע. ללא המצאות גריז בעל צמיגות מתאימה, הקפיצים פועלים ללא התנגדות, או אך ורק מעט התנגדות והתנועות של ה-lift אלימות.

כמיטב המסורת, טורנס לא הגדירו איזה סוג של גריז עושה את העבודה. ההתייחסות היחידה שלהם היא 'silicon based oil' כלומר שמן על בסיס סיליקון. זה יכול להיות אלף סוגים של שמן או גריז. השמן שיש לך, הנוזלי, לא מיועד לזה.

תאמין או לא, אפילו לצמיגות של גריז (למעשה של כל נוזל) יש יחידות פיזיקליות למדידה. הסוג המתאים ל-lift הוא בעל צמיגות גבוהה מאוד. צמיגות נמדדת ביחידות centipoise כאשר למים בטמפרטורה של 20 מעלות צלזיוס יש צמיגות של 1.0020 cP ולגריז שדרוש למכנזים של טורנס יש צמיגות של 60 cP. לכן, וזלין, גריז תרמי, וכל מיני סוכנים אחרים, עלולים לא לעשות את העבודה, להתעייף בדרך, או פשוט לנזול תחת לחץ.

את הבעיה הזו אפשר לפתור בכמה צורות. אפשר להזמין גריז של 'טורנס' או של טכניקס שנקרא נוזל שיכוך (damping fluid) מאחד האתרים היעודיים או מ-eBay, או לגרד קצת גריז מהציריה ברכב, מפלטה של משאית, או שתבקש קצת גריז שחור מהמוסכניק שלך. לא כל סוג של גריז מתאים שם. צריך למצוא את הסוג בעל הצמיגות המתאימה. יש דבר שנקרא 'וזלין מינרלי לבן' שמשתמשים בו להגן על משטחים אקריליים מפני פגיעת מזג האוויר (קפיאה בחורף). גם זה טוב. תשאל בתחנת דלק, או איפה שנהגי משאיות עושים טיפולים.

דבר נוסף שאפשר לעשות, זה לרכך קצת את הקפיצים. אפשר למתוח אותם בעדינות כדי שיאבדו קצת מהחוזק שלהם. זאת כדי שתידרש פחות התנגדות כדי להאט את תנועת המוט בבוכנה - כלומר, כדי שגריז דליל יותר יעשה את העבודה. האופציה הזו פחות עדיפה משום שקל מאוד לפגוע בקפיצים העדינים. דבר נוסף שיש להקפיד עליו - זה לא להדק את הבורג שמחבר את המוט עד הסוף. זה חייב להיות רופף קצת ולא הדוק מידי.

בכל מקרה, הגריז שטורנס השתמשו בו, עובד למעלה מ-40 שנים ללא בעיה בחלק מהפטפונים שלי, וגריז שחור שקיבלתי מנהג משאית בעלת נגרר - מניע את ה-lift של השאר.

yosiaz
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 847
הצטרף: אוגוסט 2011
נתן תודות: 189 פעמים
קיבל תודות: 208 פעמים

נושא שלא נקרא #191 

בני היקר
תסלח לי על השאלה אולי יש מצב שלא הרכבת את הקפיצים / מכניקה נכון ? תמונות יש ?

BennyO
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 972
הצטרף: דצמבר 2011
נתן תודות: 487 פעמים
קיבל תודות: 213 פעמים

נושא שלא נקרא #192 

מחכה לגריז שחור. בינתיים תמונה - הלוואי ותראו משהו לא בסדר. זה אחרי שיחרור חלקי של הבורג שהיה מהודק לגמרי כדי שיהיה רופף קצת
נא להרשם/להכנס לחשבון בפורום על מנת לצפות בקבצים או בתמונות המצורפים לשרשור

tnsilver (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4166
הצטרף: פברואר 2012
נתן תודות: 619 פעמים
קיבל תודות: 1299 פעמים

נושא שלא נקרא #193 

נראה תקין לחלוטין. רק למצוא גריז מתאים. כמו זה למשל...

BennyO
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 972
הצטרף: דצמבר 2011
נתן תודות: 487 פעמים
קיבל תודות: 213 פעמים

עדכון

נושא שלא נקרא #194 

כבר החלטנו שמעדכנים נכון?
אז ככה, הגיע הגריז השחור מחבר, הוכנסה כמות למזרק והוזרק לבוכנה.
התחיל להגיב יותר טוב, אבל עדיין לא מספיק "רך".
כבר עשיתי דוקטורט על ההרכבה הזו. ממש משונה מה שקורה כאן, יש שני קפיצים - אחד מושך לעלייה, השני לירידה (ועוד אחד שמושך הצידה ולא קשור לבעייה). שני הקפיצים האמורים ממש "מטיסים" בפראות את הזרוע למטה או למעלה.
בסוף נפתר ע"י מתיחה וריכוך הקפיצים - מה שהשאיר חתיכה עודפת שקטמתי שכן הקפיץ נהיה ארוך יותר.
אין לי הסבר - אולי מישהו מתישהו החליף את הקפיצים האלה לחזקים מדיי אני לא יד ראשונה.
עכשיו המנגנון עובד מצויין!
נא להרשם/להכנס לחשבון בפורום על מנת לצפות בקבצים או בתמונות המצורפים לשרשור

tnsilver (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4166
הצטרף: פברואר 2012
נתן תודות: 619 פעמים
קיבל תודות: 1299 פעמים

נושא שלא נקרא #195 

יופי של ערכה. מזכירה לי את הערכה של וינסנט וגה מספרות זולה. 8) :lol:

כל הכבוד על הדבקות במשימה. שים לב למשחק המילים: 'דבקות' זה בדיוק מה שצריך שם. הגריז הזה הוא בסך הכל מקדם חיכוך שמאט את עבודת הקפיצים. מצאתי לינק לגריז כזה שמגיע מעולם המכוניות בשלט רחוק. אין לי מושג מה עושים איתו שם (אולי קלאטש) אבל הוא מתאים. יש לו מקדם חיכוך מאוד גבוה. אני מניח שהגריז שהשגת דומה או זהה.

לא נראה לי סביר שמישהו החליף קפיצים אבל גם אני נאלצתי 'לחבל' בקפיצים המקוריים, לפחות פעם אחת, כדי לרכך אותם קצת, וגם אני בסוף הייתי צריך לחתוך שאריות :)

כל הכבוד. (Y) רק צריך להחזיק אצבעות שהגריז - לא יקבל 'קריז' ויתחיל לשנות את התכונות שלו בקיץ או בעוד כמה ימים...

שלח תגובה

חזור אל “וינטאג' ואנלוגי”