שיפורים ב-Thorens TD-160
- tnsilver (פותח השרשור)
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4166
- הצטרף: פברואר 2012
- נתן תודות: 619 פעמים
- קיבל תודות: 1299 פעמים
גריז לבן הוא גריז תרמי. אני השתמשתי בו פעם או פעמיים אבל זה ממש לא הייעוד שלו. צריך גריז אמיתי. 'שמן סיליקון' זה נקרא. אם אתה משתמש בגריז תרמי - דרוש יותר מסתם גירוז של קצה הבוכנה - צריך ממש לדחוף אותו פנימה. בכל מקרה ההתנהגות ההידרולית שלו נתונה לשינויים בטמפרטורה ולחשק שלו באותו יום. יותר מידי וודו.
- tnsilver (פותח השרשור)
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4166
- הצטרף: פברואר 2012
- נתן תודות: 619 פעמים
- קיבל תודות: 1299 פעמים
בבית של מוסכניק יכול להימצא תחליף ביתי. לא ניסיתי ווזלין. יכול להיות שיעבוד. עדכן. אני מכניס מחט או סיכה להברזה, דרך מחבר המתכת, לפני שאני מבריג את הבורג הקטן ומנקה קצת גריז משם. זה עוזר מאוד משום שרואים את המיקום ומקבלים פרספקטיבה.
האם יכול להיות שה-Cue Bar (ה 'ר' השחור) שלך פשוט לא מהודק למוט והוא זה שיוצר את התנועה החופשית מטה ומעלה?
האם יכול להיות שה-Cue Bar (ה 'ר' השחור) שלך פשוט לא מהודק למוט והוא זה שיוצר את התנועה החופשית מטה ומעלה?
בפעם השנייה זה קל ומהיר יותר.
ה-Cue Bar מהודק עם הבורג אלן. פוצצתי את הבוכנה עכשיו עם הגריז, ועם פטנט הסיכה הברגתי תוך שנייה .
לחמשת הפעמים הראשונות ירד לאט אבל עולה ממש בקפיצה פראית - כאילו הקפיצים חזקים מדיי. אחרי חמש פעמים כבר חזר גם לרדת בפראות.
הטורנס השני שלי ממש יורד ועולה בצורה הידראולית. גם כשאני דוחף את הבוכנה עם האצבע היא עולה ממש לאט. בעוד שזה שאני מזיע עליו עכשיו ממש קפיצי.
אנסה להשיג גריז "אמיתי" ולראות אם יהיה שינוי
ה-Cue Bar מהודק עם הבורג אלן. פוצצתי את הבוכנה עכשיו עם הגריז, ועם פטנט הסיכה הברגתי תוך שנייה .
לחמשת הפעמים הראשונות ירד לאט אבל עולה ממש בקפיצה פראית - כאילו הקפיצים חזקים מדיי. אחרי חמש פעמים כבר חזר גם לרדת בפראות.
הטורנס השני שלי ממש יורד ועולה בצורה הידראולית. גם כשאני דוחף את הבוכנה עם האצבע היא עולה ממש לאט. בעוד שזה שאני מזיע עליו עכשיו ממש קפיצי.
אנסה להשיג גריז "אמיתי" ולראות אם יהיה שינוי
Rust never sleeps
טוב, אנסה וזלין. מילאת את הבוכנה או שמת רק בחלק החיצוני העליון?raniburg כתב:אני שמתי וזלין, מה שנקרא pure petroleum jelly (חפש בארון התרופות),סמיך מאוד,(אצלי)עובד יופי
תשים לב הוא פוגע וממיס LATEX
שאלה, רק למען הסר ספק ומבלי לפקפק בכישוריך .... הזרוע מכוונת ?...
תפקפק בכישוריי חופשי נראה לי שהזרוע שמכוונת כהלכה. אם לא היית גר מאות קילומטרים ממני הייתי מזמין אותך לביקור...
מה שלום הלנקו?
- tnsilver (פותח השרשור)
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4166
- הצטרף: פברואר 2012
- נתן תודות: 619 פעמים
- קיבל תודות: 1299 פעמים
אל תתיאש... זה לא מסובך.
לא מדובר כאן על מכניזם מסובך. לחץ 'הידראולי' בבוכנות - קשור ללחץ נוזל (לרוב שמן) ולחץ 'פנאומטי' קשור לגז (אוויר בד"כ) וב-lift של הטורנס אין לא זה, ולא זה. כל הרעיון שם הוא שהחיכוך של המוט במשחה שסובבת אותו - יוצר התנגדות ומקשה על הקפיץ למשוך את המוט למטה, כלומר, מאט את ירידת הזרוע. אותו סוכן צמיגי מאט גם את עליית המוט והזרוע. ללא המצאות גריז בעל צמיגות מתאימה, הקפיצים פועלים ללא התנגדות, או אך ורק מעט התנגדות והתנועות של ה-lift אלימות.
כמיטב המסורת, טורנס לא הגדירו איזה סוג של גריז עושה את העבודה. ההתייחסות היחידה שלהם היא 'silicon based oil' כלומר שמן על בסיס סיליקון. זה יכול להיות אלף סוגים של שמן או גריז. השמן שיש לך, הנוזלי, לא מיועד לזה.
תאמין או לא, אפילו לצמיגות של גריז (למעשה של כל נוזל) יש יחידות פיזיקליות למדידה. הסוג המתאים ל-lift הוא בעל צמיגות גבוהה מאוד. צמיגות נמדדת ביחידות centipoise כאשר למים בטמפרטורה של 20 מעלות צלזיוס יש צמיגות של 1.0020 cP ולגריז שדרוש למכנזים של טורנס יש צמיגות של 60 cP. לכן, וזלין, גריז תרמי, וכל מיני סוכנים אחרים, עלולים לא לעשות את העבודה, להתעייף בדרך, או פשוט לנזול תחת לחץ.
את הבעיה הזו אפשר לפתור בכמה צורות. אפשר להזמין גריז של 'טורנס' או של טכניקס שנקרא נוזל שיכוך (damping fluid) מאחד האתרים היעודיים או מ-eBay, או לגרד קצת גריז מהציריה ברכב, מפלטה של משאית, או שתבקש קצת גריז שחור מהמוסכניק שלך. לא כל סוג של גריז מתאים שם. צריך למצוא את הסוג בעל הצמיגות המתאימה. יש דבר שנקרא 'וזלין מינרלי לבן' שמשתמשים בו להגן על משטחים אקריליים מפני פגיעת מזג האוויר (קפיאה בחורף). גם זה טוב. תשאל בתחנת דלק, או איפה שנהגי משאיות עושים טיפולים.
דבר נוסף שאפשר לעשות, זה לרכך קצת את הקפיצים. אפשר למתוח אותם בעדינות כדי שיאבדו קצת מהחוזק שלהם. זאת כדי שתידרש פחות התנגדות כדי להאט את תנועת המוט בבוכנה - כלומר, כדי שגריז דליל יותר יעשה את העבודה. האופציה הזו פחות עדיפה משום שקל מאוד לפגוע בקפיצים העדינים. דבר נוסף שיש להקפיד עליו - זה לא להדק את הבורג שמחבר את המוט עד הסוף. זה חייב להיות רופף קצת ולא הדוק מידי.
בכל מקרה, הגריז שטורנס השתמשו בו, עובד למעלה מ-40 שנים ללא בעיה בחלק מהפטפונים שלי, וגריז שחור שקיבלתי מנהג משאית בעלת נגרר - מניע את ה-lift של השאר.
כמיטב המסורת, טורנס לא הגדירו איזה סוג של גריז עושה את העבודה. ההתייחסות היחידה שלהם היא 'silicon based oil' כלומר שמן על בסיס סיליקון. זה יכול להיות אלף סוגים של שמן או גריז. השמן שיש לך, הנוזלי, לא מיועד לזה.
תאמין או לא, אפילו לצמיגות של גריז (למעשה של כל נוזל) יש יחידות פיזיקליות למדידה. הסוג המתאים ל-lift הוא בעל צמיגות גבוהה מאוד. צמיגות נמדדת ביחידות centipoise כאשר למים בטמפרטורה של 20 מעלות צלזיוס יש צמיגות של 1.0020 cP ולגריז שדרוש למכנזים של טורנס יש צמיגות של 60 cP. לכן, וזלין, גריז תרמי, וכל מיני סוכנים אחרים, עלולים לא לעשות את העבודה, להתעייף בדרך, או פשוט לנזול תחת לחץ.
את הבעיה הזו אפשר לפתור בכמה צורות. אפשר להזמין גריז של 'טורנס' או של טכניקס שנקרא נוזל שיכוך (damping fluid) מאחד האתרים היעודיים או מ-eBay, או לגרד קצת גריז מהציריה ברכב, מפלטה של משאית, או שתבקש קצת גריז שחור מהמוסכניק שלך. לא כל סוג של גריז מתאים שם. צריך למצוא את הסוג בעל הצמיגות המתאימה. יש דבר שנקרא 'וזלין מינרלי לבן' שמשתמשים בו להגן על משטחים אקריליים מפני פגיעת מזג האוויר (קפיאה בחורף). גם זה טוב. תשאל בתחנת דלק, או איפה שנהגי משאיות עושים טיפולים.
דבר נוסף שאפשר לעשות, זה לרכך קצת את הקפיצים. אפשר למתוח אותם בעדינות כדי שיאבדו קצת מהחוזק שלהם. זאת כדי שתידרש פחות התנגדות כדי להאט את תנועת המוט בבוכנה - כלומר, כדי שגריז דליל יותר יעשה את העבודה. האופציה הזו פחות עדיפה משום שקל מאוד לפגוע בקפיצים העדינים. דבר נוסף שיש להקפיד עליו - זה לא להדק את הבורג שמחבר את המוט עד הסוף. זה חייב להיות רופף קצת ולא הדוק מידי.
בכל מקרה, הגריז שטורנס השתמשו בו, עובד למעלה מ-40 שנים ללא בעיה בחלק מהפטפונים שלי, וגריז שחור שקיבלתי מנהג משאית בעלת נגרר - מניע את ה-lift של השאר.
- tnsilver (פותח השרשור)
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4166
- הצטרף: פברואר 2012
- נתן תודות: 619 פעמים
- קיבל תודות: 1299 פעמים
עדכון
כבר החלטנו שמעדכנים נכון?
אז ככה, הגיע הגריז השחור מחבר, הוכנסה כמות למזרק והוזרק לבוכנה.
התחיל להגיב יותר טוב, אבל עדיין לא מספיק "רך".
כבר עשיתי דוקטורט על ההרכבה הזו. ממש משונה מה שקורה כאן, יש שני קפיצים - אחד מושך לעלייה, השני לירידה (ועוד אחד שמושך הצידה ולא קשור לבעייה). שני הקפיצים האמורים ממש "מטיסים" בפראות את הזרוע למטה או למעלה.
בסוף נפתר ע"י מתיחה וריכוך הקפיצים - מה שהשאיר חתיכה עודפת שקטמתי שכן הקפיץ נהיה ארוך יותר.
אין לי הסבר - אולי מישהו מתישהו החליף את הקפיצים האלה לחזקים מדיי אני לא יד ראשונה.
עכשיו המנגנון עובד מצויין!
אז ככה, הגיע הגריז השחור מחבר, הוכנסה כמות למזרק והוזרק לבוכנה.
התחיל להגיב יותר טוב, אבל עדיין לא מספיק "רך".
כבר עשיתי דוקטורט על ההרכבה הזו. ממש משונה מה שקורה כאן, יש שני קפיצים - אחד מושך לעלייה, השני לירידה (ועוד אחד שמושך הצידה ולא קשור לבעייה). שני הקפיצים האמורים ממש "מטיסים" בפראות את הזרוע למטה או למעלה.
בסוף נפתר ע"י מתיחה וריכוך הקפיצים - מה שהשאיר חתיכה עודפת שקטמתי שכן הקפיץ נהיה ארוך יותר.
אין לי הסבר - אולי מישהו מתישהו החליף את הקפיצים האלה לחזקים מדיי אני לא יד ראשונה.
עכשיו המנגנון עובד מצויין!
נא להרשם/להכנס לחשבון בפורום על מנת לצפות בקבצים או בתמונות המצורפים לשרשור
- tnsilver (פותח השרשור)
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4166
- הצטרף: פברואר 2012
- נתן תודות: 619 פעמים
- קיבל תודות: 1299 פעמים
יופי של ערכה. מזכירה לי את הערכה של וינסנט וגה מספרות זולה.
כל הכבוד על הדבקות במשימה. שים לב למשחק המילים: 'דבקות' זה בדיוק מה שצריך שם. הגריז הזה הוא בסך הכל מקדם חיכוך שמאט את עבודת הקפיצים. מצאתי לינק לגריז כזה שמגיע מעולם המכוניות בשלט רחוק. אין לי מושג מה עושים איתו שם (אולי קלאטש) אבל הוא מתאים. יש לו מקדם חיכוך מאוד גבוה. אני מניח שהגריז שהשגת דומה או זהה.
לא נראה לי סביר שמישהו החליף קפיצים אבל גם אני נאלצתי 'לחבל' בקפיצים המקוריים, לפחות פעם אחת, כדי לרכך אותם קצת, וגם אני בסוף הייתי צריך לחתוך שאריות
כל הכבוד. רק צריך להחזיק אצבעות שהגריז - לא יקבל 'קריז' ויתחיל לשנות את התכונות שלו בקיץ או בעוד כמה ימים...
כל הכבוד על הדבקות במשימה. שים לב למשחק המילים: 'דבקות' זה בדיוק מה שצריך שם. הגריז הזה הוא בסך הכל מקדם חיכוך שמאט את עבודת הקפיצים. מצאתי לינק לגריז כזה שמגיע מעולם המכוניות בשלט רחוק. אין לי מושג מה עושים איתו שם (אולי קלאטש) אבל הוא מתאים. יש לו מקדם חיכוך מאוד גבוה. אני מניח שהגריז שהשגת דומה או זהה.
לא נראה לי סביר שמישהו החליף קפיצים אבל גם אני נאלצתי 'לחבל' בקפיצים המקוריים, לפחות פעם אחת, כדי לרכך אותם קצת, וגם אני בסוף הייתי צריך לחתוך שאריות
כל הכבוד. רק צריך להחזיק אצבעות שהגריז - לא יקבל 'קריז' ויתחיל לשנות את התכונות שלו בקיץ או בעוד כמה ימים...