למי שמעוניין
בטבלה יש אפשרות גם להשמיע וגם להוריד למחשב את הקובץ.
בתחתית הדף יש עוד קישורים שקשורים לבדיקת סאבוופר.
http://www.audiocheck.net/testtones_sub ... ortion.php
אתר עם תדרים לבדיקת סאב וופר
- טלHD
- גורו
- הודעות: 13958
- הצטרף: נובמבר 2008
- נתן תודות: 948 פעמים
- קיבל תודות: 1099 פעמים
- big007 (פותח השרשור)
- חבר מביא חבר
- הודעות: 3246
- הצטרף: אפריל 2005
- שם מלא: חיים
- נתן תודות: 631 פעמים
- קיבל תודות: 192 פעמים
נתקלתי בתופעה בזמן הבדיקה הסאב לא מגיב לסיגנל.(אצלי הראשיים מוגדרים כגדולים.כל השאר קטנים)
רק כאשר אני מגדיר את הראשיים כקטנים אז הסאב מגיב.
יש לציין שמדובר בסאב של AR בן 18שנים.
הרסיבר של ימהה RXA1010
רק כאשר אני מגדיר את הראשיים כקטנים אז הסאב מגיב.
יש לציין שמדובר בסאב של AR בן 18שנים.
הרסיבר של ימהה RXA1010
נערך לאחרונה על ידי big007 ב 08/03/2015 18:11, נערך פעם 1 בסך הכל.
- epony
- חבר במועדון 10K
- הודעות: 10572
- הצטרף: מאי 2005
- נתן תודות: 647 פעמים
- קיבל תודות: 1368 פעמים
big007big007 כתב:@epony
מפני שאני מעדיף לשמוע מוסיקה בעיקר מהראשיים ללא סאב.
בסרטים הסאב עובד במקביל לראשיים ולא בנוסף.
חוץ מזה נראה לי בזבוז להחזיק רמקול רצפתי ולא לנצל אותו....
לפעמים החלל - אקוסטיקה - קרבה למאזין פחות מאפשרים לרמקולים Full-Range להתבטות כפי שהיצרן תיכנן (בחלל אקוסטי אופטימלי),
בקולנוע רב ערוצי בבית כאשר צריך לשלב את הקדמיים יחד עם רמקולים סמוכים אליהם ועל אחת כמה וכמה עם סאב...שסמוך אליהם או במרחק פיזי ו-OFF AXIS מהם...יש חישובים ושיקולים אחרים לקבלת במה אחידה יותר...
גם אם הרמקול יורד נניח ל-20hz לא בטוח בכלל שה-20hz (ומעלה) מועברים אליך בדיוק הנכון וב-Delay הנכון (פשוט הוא מושפע מכל המסביב אליו ) על כן מומלץ לחתוך את הרמקולים (במידת הצורך) בנק' מסויימת עד שהקדמי/ים משתלבים כמקשה אחת עם הסאב.- משמע כאשר יש קטע בסרט למשל בו הקדמי והסאב עובדים יחד - רצוי שהאימפקט יגיע מאותו המיקום של הקדמי (דיוק מירבי) - תחושה שהבאס הנמוך בוקע ממנו...וזו עבודה לא פשוטה לעשות...למי שיש RC אוטומטי זו בהחלט נחמה.
להגיע לאיזון ידני זה כאב ראש.
אצלי למשל בקולנוע,, אפילו שאני עם קדמיים איכותים ו-Full-Range אני מוצא לנכון לחתוך אותם באיזור ה-60hz בקולנוע אצלי מכיוון שבנקודה זו הקדמי והסאב משתלבים הכי טוב...אם הייתי מרגיש שבחיתוך גבוה יותר התוצאה טובה יותר, הייתי חותך אותם אף גבוה יותר...ולהפך כמובן...
במוזיקה דו ערוצי לדעתי אותו עקרון אמנם זה הרבה טעם אישי...לאילו שמעדיפים לשלב סאב או לא...
לאחרונה אני מוצא לנכון לשלב סאב גם בדו ערוצי (אמנם החיתוך הרבה יותר נמוך מאשר בקולנוע תוך כדי שמיעה)
אצלי יש בלאגן באיזור ה-35hz חיתוך בהתאם ושילוב הסאב מתחת ל-35 נותן תחושת באס יותר "נעימה" ורזולטיבית...ופחות "בומית"...
- epony
- חבר במועדון 10K
- הודעות: 10572
- הצטרף: מאי 2005
- נתן תודות: 647 פעמים
- קיבל תודות: 1368 פעמים
@big007
·
אין אצלי (בכלליות) הגדרה של "קטנים" או "גדולים"...
(הגדרה של "קטנים" SMALL היו ועדיין חיתוך אבסולוטי של 80HZ ("גלובלי" או נניח תקן THX אם תירצה) ו"גדולים" LARGE היו ללא חיתוך בכלל..
"קטנים" במונח ההוא-לא אומר שיש לך רמקולים קטנים פיזית או לווינים (ז"א גם אבל לא רק) - פשוט אומר חיתוך של 80hz והעברתו לסאב-כאשר הבאס לא מועבר מספיק טוב, עשיר, מדוייק וברור.
כיום הרסיברים נעשו מדוייקים יותר ומאפשרים חיתוך נמוך יותר (וגם גבוה יותר).
יש כאמור עדיין חברות שמעדיפות את ה-GLOBAL CROSS ל-80 ומעניקות או אופציה SMALL או SUBֹ+LARGE אבל מעניקות EQ ידני בו אתה יכול לשלוט ו"לעדן" את הנמוכים (או גבוהים-לא רלוונטי לעניינינו) לאוזנייך יותר כדי שהראשיים ישתלבו יותר עם הסאב והחלל...
ויש רסיברים שמעניקים חיתוך עד 25hz...
·
אין אצלי (בכלליות) הגדרה של "קטנים" או "גדולים"...
(הגדרה של "קטנים" SMALL היו ועדיין חיתוך אבסולוטי של 80HZ ("גלובלי" או נניח תקן THX אם תירצה) ו"גדולים" LARGE היו ללא חיתוך בכלל..
"קטנים" במונח ההוא-לא אומר שיש לך רמקולים קטנים פיזית או לווינים (ז"א גם אבל לא רק) - פשוט אומר חיתוך של 80hz והעברתו לסאב-כאשר הבאס לא מועבר מספיק טוב, עשיר, מדוייק וברור.
כיום הרסיברים נעשו מדוייקים יותר ומאפשרים חיתוך נמוך יותר (וגם גבוה יותר).
יש כאמור עדיין חברות שמעדיפות את ה-GLOBAL CROSS ל-80 ומעניקות או אופציה SMALL או SUBֹ+LARGE אבל מעניקות EQ ידני בו אתה יכול לשלוט ו"לעדן" את הנמוכים (או גבוהים-לא רלוונטי לעניינינו) לאוזנייך יותר כדי שהראשיים ישתלבו יותר עם הסאב והחלל...
ויש רסיברים שמעניקים חיתוך עד 25hz...