מאמרים אחרונים

שתף בפייסבוק שיתוף בפייסבוק
RSS - מאמריםמאמרים
RSS - פורומיםפורומים
דווח למנהל דיווח למנהל
קישור לעמוד זה קישור לעמוד זה
עוד בקבוצת HT



DOLBY ATMOS & DTS-X המשותף ההבדלים ועוד.


עמוד 1 מתוך 2
עבור לעמוד  1  |  2  |  הבא 
   פורומים > אודיו > אודיו רב-ערוצי (ק''ב)
מחבר הודעה
mbd
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  May 02, 2013
הבעות תודה: 1373
מספר הודעות: 2765

 #1  נשלח: ד' 15/07/2015 17:29
DOLBY ATMOS & DTS-X המשותף ההבדלים ועוד.

מאחר שיותר ויותר חברים אשר יקנו רסיברים חדשים בעתיד הקרוב וודאי יקבלו מכשיר עם ATMOS או
עם ATMOS+DTS-X ויחליטו גם להתיקין רמקולים נוספים אז ברשותכם החלטתי לשתף
כמה תובנות ומידע על המשותף וההבדלים בין ATMOS ל DTS-X והתקנה של רמקולים.
בסלון/חדר ישראלי ממוצע.

קצת רקע.

ATMOS פותח ע'י DOLBY עבור שימוש בקולנוע מסחרי . והותקן לראשונה ב 2012 בבתי קולנוע.
השינוי הגדול לעומת הפורמטים הקודמים היה ע'י הקלטה וקידוד בפורמט מבוסס OBJECTS כדי
לייצר 3D SOUND בחלל נתון לעומת 2D שהיה בשימוש עד אז . הרעיון חולק ל 2 . התקנת
רמקולים יעודיים בתקרה ב 3 שורות לאורך החלל. מרכז .שמאל . וימין . והחלק השני והעיקרי
של הרעיון . הקלטה וקידוד מיוחדים עבור הרמקולים הללו. ההקלטה הופרדה ל 7 ערוצים עיקריים כמו
שאנחנו מכירים היום 7.1 ואליהם נוספו עוד ערוצים עבור 3D . הערוצים הנוספים קודדו כ OBJECTS
כל צליל בחלל זה OBJECT וניתן לקודד ולהשמיע עד 128 OBJECTS בכל רגע נתון בפסקול
הסרט ולהשמיע/לכוון אותם לעד 64 רמקולים . הקידוד עצמו נעשה ע'י טכנאי SOUND באולפן
ההקלטה/עריכה שנראה כמו אולם קולנוע קטן בזמן צפיה בסרט עצמו. הקידוד מועבר כ METADATA
למחשב יעודי. ובזמן הגדרת וכיול המערכת הבנויה בבית הקולנוע [כן גם בבתי קולנוע מגדירים ומכיילים]
הנתונים מועברים ל METADATA וע'פ ההגדרות ומספר הרמקולים העליונים נשלחים הצלילים לרמקולים
בחלל החדר לפי הפעילות על המסך. [זה ההסבר הפשוט ביותר] בנוסף חשוב לציין שבקולנוע הכל נעשה בזמן אמת.
כש DOLBY הכריזו על הפורמט והחלו בהתקנתו בבתי קולנוע ל DTS לא היה פורמט תואם או דומה.
אבל היות ובשל התחרות בניהם הם לא יכלו להשאר מאחור הם החלו לפתח פורמט דומה מבוסס OBJECTS .
הבעיה של DTS היא שניתן לשמוע את הפורמטים/הקידודים שלהם רק ב BD למרות שהם קיימים גם בפסי קול
של סרטים מסחריים. אבל אף בית קולנוע מסחרי לא משתמש בהם . כיוון שכמעט כולם עובדים/בנויים/ומשתמשים
עם ציוד של DOLBY ולא יכולים לפענח קידוד של DTS . כך שהמצב הוא ש DOLBY נמצאים בטלוויזיה. בקולנוע
המסחרי. וגם ב BD ביחד עם DTS . לכן DTS החליטו לשנות גישה ולפתח סוג שונה של מעבד אשר מצד אחד
יפענח את הקידוד המקורי שלהם [DTS-X] שגם הוא מבוסס על OBJECTS . אבל בנוסף יוכל לפעול כמו
CLONE ולהתאים לכל הרכב והתקנת רמקולים של כל פורמט אחר. [ATMOS+AURO 3D]. והסיבה והמחשבה
מאחרי זה לא היו עבור הקולנוע הביתי. אלא עבור הקולנוע המסחרי. הם האמינו שאם הם יוכלו להציג בפני בעלי
האולמות פרוססור שיכול לעבוד עם מערכות הרמקולים וההגברה הקיימות כבר באולם ללא הוצאה כספית נוספת
לבעלי האולמות הם יוכלו להשיג דריסת רגל באולמות של DOLBY ושל AURO 3D . ד.א. זאת לאחר שהם
ניסו להכנס לשותפות עם חברת האם של AURO 3D ולהשתמש באולמות שלהם אבל זה לא עבד.
כש DOLBY הכריזו על ATMOS לקולנוע הביתי זה הפתיע את כולם. ידעו שזה יקרה אבל כולם חשבו שיקח
לפחות עוד שנה שנתיים. זאת הסיבה שלקח ליצרנים זמן לצאת עם המכשירים הראשונים. וזאת הסיבה שלוקח
ל DTS הרבה זמן יחסית בכדי לצאת עם מוצר דומה ולצרף אותו למכשירי הקולנוע הביתי. ע'פ DTS המעבד
החדש יהיה מסוגל לבצע פעולות שהמעבד של DOLBY לא מסוגל לבצע. אבל כרגע אין שום דרך לוודא את
נכונות הטענות ואת רמת הביצועים היות שכרגע זה לא עובד באף מכשיר קיים בשוק. [המעבד כבר מותקן כמו
גם הזיכרון הנוסף אבל ממתינים לשדרוג התוכנה] אין תאריך מדויק אבל כולם מניחים שבסביבות ספטמבר
אוקטובר זה יצא באופן רישמי במכשירים חדשים וישודרג לקיימים. [כולם ממתינים]

שני הפורמטים כמעט זהים ביכולת ואופן העבודה הבסיסי שלהם. הבסיס בשניהם זה 7.1 או בהפחתת 2 ערוצים
5.1 [כיוון שהקידוד המקורי לקולנוע זה 7 ולא 5] וכאן מתווספים הערוצים העליונים וכאן גם מתחילים ההבדלים.
ב ATMOS ההקלטה הקידוד והתמיכה לקולנוע הביתי היא עד 34 ערוצים. כאשר החלוקה האולטימטיבית עבור
SUPER קולנוע ביתי זה . 24 על הרצפה ו 10 בתיקרה. [מס' הערוצים נתון לשיקול דעת היצרן לפי רמת המכשיר]
ובנוסף כל הערוצים העליונים אמורים להיות מותקנים בנקודות מוגדרות מראש. לעומת זאת ב DTS-X המצב שונה.
נכון להיום ההקלטה והקידוד המקוריים של DTS-X זה 11.1 לא יותר מכך. וזאת למרות הטענה של DTS שהמעבד
שלהם מסוגל לתמוך בין 1-100 רמקולים. אבל זה רק ע'י שימוש בהתקנה של ATMOS ולא בקידוד המקורי שלהם.
DTS טוענים שהם עדיין מפתחים את הפורמט ומספר הערוצים יגדל. הבעיה כרגע היא שבקולנוע וכמובן גם בבית
כל פענוח של DTS מעל 11.1 לא נעשה /מושמע ע'פ MATADATA אמיתית בזמן אמת . אלא ע'י הערכה של
המעבד לפי מס' הרמקולים בחלל הנתון ויצירת MATADATA משנית /מאולתרת לפי הנתונים של המקורית.
זאת אחת הסיבות העיקריות שהמעבד שלהם מסוגל לעבוד כ CLONE . המעבד של DTS לא מסוגל לקרא
ולפענח את הקידוד של ATMOS ולכן מעבר ל 11.1 ערוצים זה חייב לייצר METADATA מדומה.
ב ATMOS למרות שהקידוד וה METADATA המקוריים לקולנוע מאפשרים עד 64 ערוצים ומופחת ל 34 עבור


הקולנוע הביתי עדיין קיים הבדל בין הגרסאות. בגרסה הקולנועית ה METADATA והפיענוח עובדים ב REALTIME
כלומר זמן אמת לכל הערוצים. אבל בגרסה הביתית בגלל מגבלות קצב העברת נתונים יכולת עיבוד וגודל זכרון
אין כיום אפשרות להשתמש בזמן אמת לכל הערוצים כמו בקולנוע. ולכן בזמן ההעברה לפסקול ב BD נעשית הפרדה
ל 2 . ה 7.1 מופרדים ומותקנים כ DOLBY HD 7.1 . ואילו כל הערוצים האחרים [כ METADATA] מצורפים
כניספח ATMOS נפרד. בזמן ניגון ATMOS ה 7.1 הם בזמן אמת אבל כל שאר הערוצים [לפי הגדרות הכיול]
מפוענחים ומצורפים מתוך ה METADATA רק באותו הרגע. ולא בזמן אמת כמו בקולנוע כשכל הערוצים ביחד כל הזמן.
גם DOLBY טוענים שבעקרון ATMOS יכול לעבוד עם כל מיקום של הרמקולים אבל זה אף פעם לא יצא מדויק ומושלם
כמו הגדרות המיקום כפי שנקבעו בזמן ה MIXING ב METADATA . גם DTS וגם DOLBY מסכימים לעובדה שגם
DTS-X מסוגל לעבוד טוב עם הרמקולים היעודיים ל ATMOS אלו שמותקנים/מונחים על הקידמיים ויורים בזווית מוגדרת
לתיקרה ומשם הצליל חוזר לכיוון המאזין. כך שהיכולת של DTS לעבוד עם התקנות הרמקולים של DOLBY פועלת
לטובת הלקוחות אשר מתכננים התקנת רמקולים ע'פ DOLBY ויודעים שגם DTS יעבוד בלי בעיה עם אותה התקנה.
הדבר החשוב ביותר ש DTS הוסיפו לפורמט החדש זאת היכולת להגביר רק את ה DIALOG [הדיבור] מתוך ערוץ הסנטר.
[CENTER CHANNEL] מבלי להגביר את כל ה SOUND של הערוץ. DTS הפרידו את הדיבור מה MIX של הסנטר
והקליטו רק את הדיבור כ OBJECT ניפרד לתוך ה METADATA . כשמגדירים את המכשיר בבית לעבוד עם DTS-X
יש אפשרות להגדרת הדיבור בסנטר בניפרד. ואן בוחרים להשתמש באפשרות הזאת הדיבור של ה OBJECT מחליף את
הדיבור הרגיל ומאפשר הגברה ניפרדת רק לדיבור. מאחר ו DTS-X זה קוד פתוח זה מאפשר ל DTS לתת למשתמשים
את היכולת להכנס לקידוד עצמו ולשנות ערכים בקידוד [אבל רק של ה OBJECTS] ה 7.1 המקורי עדיין תחת קוד סגור
ולא מאפשר כניסה ושינויים. זה אחד ההבדלים המשמעותיים ביותר לעומת DOLBY שם בגלל הרבה פטנטים רשומים כל
הקוד הוא סגור ואין אפשרות למשתמשים לבצע שינויים בתוכנה עצמה.
ברגע ש DTS-X תותקן במכשירים באופן סופי ואפשרות הגברת ה DIALOG תעבוד בהתאם להכרזות ולציפיות
לדעתי DOLBY יצרפו אפשרות דומה ל ATMOS מחוסר ברירה. דבר נוסף ש DTS הוסיפו ליכולת של המעבדים החדשים
זאת הפעלת DTS NEURAL-X 11.1 שמאפשרת UPMIX+DOWNMIX לכל קידוד מ-2.1 ועד ל-7.1 ע'פ DTS
זה לא נעשה ב MATRIX זה בא להחליף את ה MATRIX ומסוגל לעשות REMIX מבלי לפגוע באיכות הצליל ולהשמיע
את כל הערוצים בצורה הטבעית ביותר שאפשר. ובנוסף מאפשר דימוי של DTS-X מתכנים שלא מכילים את הקידוד כמו
ATMOS. חלק מהמכשירים החדשים כבר הודיעו שהם מכילים את NEURAL-X . נכון להיום אף אחד לא באמת יודע איך
יעבדו כל החידושים הללו ורק כשיצאו לשוק המכשירים החדשים יהיה אפשר לחוות דעה.

קצת על התקנות הרמקולים.

כפי הנראה אצל לפחות 90% מהמשתמשים [בישראל] בקולנוע ביתי המערכת מותקנת בסלון. למי שמשתמשים בחדר
יעודי לק'ב כמובן שהרבה יותר קל ואפשרי [תלוי ברצון] להוסיף רמקולים עבור הפורמטים החדשים. אבל התקנה בחדר המגורים
[סלון] זה כבר סיפור הרבה יותר מסובך עם הרבה בעיות ומגבלות. [אסטטיות-עלויות-מנהלתיות] . אבל היכן שקיים רצון
אפשר למצוא את הדרך אפילו עם מדובר בפשרה מסוימת. לפחות ב 99% מההתקנות בסלון ממוצע הספה [מקומות הישיבה]
צמודים לקיר האחורי ולכן אם אין אפשרות להתקין את רמקולי ה SUROUND בצידי איזור הישיבה לא ניתן להתקין 7.1
ערוצים באופן נכון. החלק האחורי של מקומות הישיבה אמור להיות במרחק של לפחות 1.5 מ' מהרמקולים האחוריים כדי
לקבל תוצאה סבירה של 7.1 ערוצים. הסיבה שאני מזכיר את זה היא . שכל מי שראה את שרטוט ההדמיה של DOLBY
http://www.dolby.com/us/en/guide/dolby-atmos-speak...
לגבי מיקום הרמקולים בהתקנת ATMOS בוודאי שם לב שבשרטוט מקום הישיבה נימצא הרחק מהקיר האחורי וכמו כן יש
קירות צדדיים [כן זאת צורת החדר האידיאלית ל ק'ב] אבל רק למעטים יש כזה חדר. כמעט כל חדרי הסלון בדירה ממוצעת
הם מאורכים עם חלל פתוח ומשותף למטבח ולפינת אוכל מצד אחד ודלתות זכוכית בצד השני. מה שאומר שכמעט ואין אפשרות
להתקין רמקולים צדדיים על הקירות. ואם בכל זאת מנסים אז בדרך כלל זה גבוה מאוד או רחוק מאוד. אומנם מערכת כיול טובה
מסוגלת לשפר את ההפרשים בין הרמקולים אבל זאת רק פשרה. כיוון שהרמקול הקרוב אלינו תמיד יהיה הרבה יותר דינמי
ודומיננטי מאשר הרמקול המרוחק. אפשרות נוספת והרבה יותר טובה [גם DOLBY מראים כך] זה להציב את הצדדיים על
סטנדים בגובה הנכון לצד איזור הישיבה. אבל זה לא מתאים לכל אחד [ולהנהלה] ובכל בית. באותה מידה גם לא ניתן בכל
חדר סלון להרחיק את הספה מהקיר האחורי כדי לאפשר התקנה נכונה של 7.1 . כך שבמרבית המקרים [והבתים] הפשרה
היא של 5.1 ערוצים למרות שחלק גדול מהרסיברים תומכים ב 7.1 . עכשיו בעקרון גם ל ATMOS+DTS-X במרבית
המקרים יהיה צורך בפשרה מסוימת בהתקנת הרמקולים אבל גם כאן אם באמת רוצים זה אפשרי [כמובן עם המגבלות שהוזכרו]
וכאן זה תלוי במכשיר שרוכשים. אם זה 7.1 זה אומר שיהיה אפשרי להתקין רק 5.1.2 כלומר 5 רמקולים עיקריים + סאב
ו 2 עליונים. אם ההתקנה נעשית בתקרה אז רצוי שהרמקולים יותקנו כ 1 מ' לפני מקום הישיבה וברוחב קצת פחות מאשר הקדמיים.
הרמקולים עצמם ע'פ DOLBY מומלצים כ MONOPOLE עדיף יעודיים. אבל אם אין אפשרות אז BIPOLE גם אפשרי אבל
DIPOLE לא רצוי. הסיבה היא שהצליל לא אמור להיות DIFFUSED כמו של ה SURROUND הצדדי אלא נקודתי [POINT SOURCE]
ד'א. שגיאה נפוצה אצל חלק גדול מאלו שמשתמשים ב 7.1 זה השימוש ב DIPOLE עבור האחוריים. גם כאן רצוי MONOPOLE .
אם אין אפשרות להתקנה בתקרה תמיד ניתן להתפשר ולרכוש רמקולים יעודיים ל ATMOS אשר ניתנים להתקנה על גבי הרמקולים
הקידמיים כאשר הזוויות של הדרייברים כבר מחושבות להקרנה נכונה מהתקרה לכיוון מקום הישיבה. מאחר והזדמן לי להקשיב לשני
סוגי הרמקולים [וההתקנות] לדעתי למרות שרמקולים יעודיים בתקרה עדיפים [בהרבה] גם הרמקולים המונחים על הקידמיים מוסיפים
הרבה בזמן ניגון תכנים המכילים ATMOS . כל מי שירצה יותר מ 2 רמקולים עליונים חייב לעלות שלב ברסיבר לפחות ל 9.1 מה
שאומר 5.1.4 או 7.1.2 זה במקרה ומשתמשים בהתקנה של 7.1 בתור בסיס. אם רוצים התקנה של 7.1.4 חייבים
רסיבר של 11.1 ערוצים כאשר 11 הם מוגברים או 9 מוגברים ו 2 נוספים כ PREOUT'S לשם חיבור למגבר חיצוני עבור
2 הערוצים הנוספים. אם הכוונה היא להתקין את 4 הרמקולים בתקרה אז מיקומם יהיה תלוי באם הספה/מקומות הישיבה צמודים
לקיר האחורי או מרוחקים ממנו. במקרה של מרחק מהקיר האחורי ניתן למקם זוג אחד בתקרה כמעט מעל איזור הישיבה לכיוון
הקיר האחורי ואת הזוג השני כ 1.5-2 מ' מהקדמיים לכיוון איזור הישיבה אבל להשאיר כ 1.5 מ' בין הזוגות. אבל אם הישיבה
היא צמודה לקיר האחורי מתקינים זוג אחד כ 1.5 מ' מהקיר האחורי ואת הזוג השני כ 1.5 מ' מהם לכיוון הקידמיים.
גם כאן ניתן לבצע פשרה בהתקנה. ניתן להתקין זוג אחד [ATMOS יעודי] על הקידמיים וזוג שני על האחוריים [לא על הצדדיים]
וזה נותן תוצאה לא רעה בכלל [כמובן בתור פשרה]. הזוויות של הרמקולים העליונים [בתיקרה] תלויות בכמה דברים . האם
הם שקועים או חיצוניים. מיקומם בתיקרה [בחלל החדר] אבל כמעט בכל המיקרים הרמקולים חייבים בזווית הטייה לכיוון
נקודת הצפיה המרכזית בחדר.[ד'א. כך מתבצעת גם ההתקנה בבתי הקולנוע של ATMOS]כרגע קיימות רק כמה מערכות כיול בודדות אשר מאפשרות כיול הזוויות של העליונים לדוגמא בספינות הדגל החדשות של YAMAHA . אבל כנראה שלאחר
חודש אוקטובר יתווספו עוד יצרנים עם עידכון למערכות הכיול שלהם.
ד'א. כל המידות/מרחקים הם תוצאה של בדיקות שערכנו בזמן התקנה בשני חדרים שונים בסלון ביתי יחסית גדול ובחדר קולנוע
ביתי יעודי בגודל בינוני. ההתקנה הסופית היתה של 4 רמקולים בתקרה בשני המקרים . אבל בדקנו את כל האפשרויות.
בשני המקרים נעשה שימוש ברמקולים חיצונים ולא שקועים. בסלון היתה בקשה לרמקולים לבנים לתיקרה [הבוסית] ומאחר והמערכת
מבוססת על B&W 802 לבמה הקדמית ו DS6+DS3 צדדיים ואחוריים הוספו 4X-LM1 שמותקנים בקלות בעזרת הרגליות
המעולות שלהם שמאפשרות שינויים לכל הכיוונים והזוויות שאפשר. בחדר הקולנוע היעודי כל המערכת 7.1 היא של WILSON
וכאן הוספו רמקולים יעודיים של JBL אשר משמשים לאולמות קולנוע מסחרי עבור ATMOS . ב 2 המקרים התוצאה היתה מעולה.
[ההתקנות נעשו בבתים של חברים] . אבל במקרים של חדרים גדולים מהממוצע [לפחות כ 6 מ' אורך] ויש יכולת כדאי כבר לחשוב
על 6 רמקולים עליונים. מתוך ההבנה שנכון להיום זה מחייב גם שימוש בפרוססור+הגברה יעודית מה שמיקר את ההשקעה הכספית
אבל כרגע אף יצרן לא הוציא רסיבר עם אפשרות ליותר מ 4 רמקולים עליונים. [יתכן ובצדק] התמיכה ליותר ערוצים קיימת בפסקול
של ATMOS וההגבלה היא רק של היצרנים. היות ותוספת של PREOUT'S מיקרת את עלות היצור של הרסיבר וזאת הסיבה
שכמעט תמיד רק הסדרות הגבוהות מכילות PREOUT'S לכל הערוצים. אבל למען האמת אם רוכשים רסיבר ויש את האפשרות
כדאי בהחלט לרכוש אחד שמכיל PREOUT'S לכל הערוצים.
כן דילמות דילמות. כרגע הענינים נרגעו קצת היצרנים הג'נרים הוציאו/הכריזו כמעט את כל הרסיברים [של הדור הראשון] לשוק
וכנראה שה PRE/PRO יוכרזו ויצאו לשוק בסמוך לתערוכת CEDIA 2015 בחודש אוקטובר הקרוב וכמותם גם המוצרים
של יצרני ה HI END שמחכים לרגע האחרון כדי להכריז מה ועד כמה רחוק הם מתכוונים להגיע הפעם עם השיכלולים החידושים
והתוספות. [כן וכמובן גם המחירים] .
טוב בינתיים נמתין בסבלנות.
בתקווה שהמידע אולי יעזור לחלק מהחברים בעתיד.


נערך בפעם אחרונה על-ידי mbd בתאריך ב' 24/08/2015 11:32, נערך סך הכל פעם אחת
(19) הבעות תודה: istarmini , sam22 , itay123 , Amir64 , Newboy , guys , Dbso , avishw , IGAL4d , spacedude , d-tox , scarbon , wegabi , dima_vy , חיים , עמית_לגו , eyali , saar156 , MONI
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
sam22
חבר במועדון 10K
חבר במועדון 10K


הצטרף בתאריך:
  Nov 30, 2006

מיקום: תל אביב
הבעות תודה: 824
מספר הודעות: 20256

 #2  נשלח: ד' 15/07/2015 17:55



לגזור ולשמור

_________________
העם דורש..... כל מיני דברים
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
mbd
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  May 02, 2013
הבעות תודה: 1373
מספר הודעות: 2765

 #3  נשלח: ד' 15/07/2015 18:31

sam22 כתב:


לגזור ולשמור
·
תודה.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
avihuli
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Aug 06, 2011
הבעות תודה: 876
מספר הודעות: 6486

 #4  נשלח: ד' 15/07/2015 22:42

תודה, אוהב את המידע שאתה מוסיף כל פעם על הנושא...

רק 2 דברים קטנים להבהרה נוספת אם אפשר:
1. לא כ"כ הבנתי את ההבדל בין ניגון הערוצים הבסיסיים בזמן אמת לבין ערוצי האובג'קט שמנוגנים או אולי צריך לרשום מפוענחים באותו הרגע ?
2. אתה רושם שמפענח ה- NEURAL-X מסוגל לדמות את הפורמטים החדשים כמעט מבלי לפגוע בסאונד המקור גם אם קודד ב- 2.1.
אם אני מדמה את הנ"ל למצבי ה- DSP של הרסיברים של ימהה, יש הנחתה משמעותית בדיצבלים כאשר מנגנים פיור דיירקט לעומת שימוש באחד מהמצבים. השאלה האם זה יהיה גם כך במפענח החדש ? ועל הדרך אוסיף עוד שאלה - מדוע מתרחשת ההנחתה הזו בכלל ? אני מניח שבגלל שיש צורך לדוגמא לקחת 2.1 ולפזר אותו ל- 7.1 "לוקח" מעוצמת הסיגנל של ערוץ המקור. השאלה למה הרסיבר לא מתקן את ההנחתה הזו ומוסיף ווליום בצורה יחסית לקידוד המקורי שלו ?

_________________
יאללה השתכנעתי..
זוג ביאופול Polk Audio RM8, שחור 555 שקל
זוג Monitor Audio Mass 10, שחור 999 שקל
זוג Focal Little Bird, לבן 1,111 שקל

** עדיין מחפש תחליפיים, תהיו חברים ותציעו. פרטי/בשרשור:
https://www.hometheater.co.il/vp2839204#2839204
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
עופרפולק
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Jan 19, 2005

מיקום: נתניה
הבעות תודה: 240
מספר הודעות: 5279

 #5  נשלח: ד' 15/07/2015 23:02

יואו כמה כתבת
_________________
Sony 1040
Monitor mass
Svs pb3000
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
טלHD
חבר במועדון 10K
חבר במועדון 10K

הצטרף בתאריך:
  Nov 15, 2008
הבעות תודה: 962
מספר הודעות: 13095

 #6  נשלח: ה' 16/07/2015 1:03

mbd
מידע מפורט ומרתק
תרשה לי לשאול מאיפה כל המידע המפורט הזה?
אתה עוסק בתחום? בפיתוח בתחום?
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
mbd
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  May 02, 2013
הבעות תודה: 1373
מספר הודעות: 2765

 #7  נשלח: ה' 16/07/2015 2:37

avihuli כתב:
תודה, אוהב את המידע שאתה מוסיף כל פעם על הנושא...

רק 2 דברים קטנים להבהרה נוספת אם אפשר:
1. לא כ"כ הבנתי את ההבדל בין ניגון הערוצים הבסיסיים בזמן אמת לבין ערוצי האובג'קט שמנוגנים או אולי צריך לרשום מפוענחים באותו הרגע ?
2. אתה רושם שמפענח ה- NEURAL-X מסוגל לדמות את הפורמטים החדשים כמעט מבלי לפגוע בסאונד המקור גם אם קודד ב- 2.1.
אם אני מדמה את הנ"ל למצבי ה- DSP של הרסיברים של ימהה, יש הנחתה משמעותית בדיצבלים כאשר מנגנים פיור דיירקט לעומת שימוש באחד מהמצבים. השאלה האם זה יהיה גם כך במפענח החדש ? ועל הדרך אוסיף עוד שאלה - מדוע מתרחשת ההנחתה הזו בכלל ? אני מניח שבגלל שיש צורך לדוגמא לקחת 2.1 ולפזר אותו ל- 7.1 "לוקח" מעוצמת הסיגנל של ערוץ המקור. השאלה למה הרסיבר לא מתקן את ההנחתה הזו ומוסיף ווליום בצורה יחסית לקידוד המקורי שלו ?
·
1.בפס הקול לקולנוע המסחרי אשר ממנו נוצרים כל שאר הגרסאות כל הערוצים עד 64 מוזרמים ומופענחים בזמן אמת
בעת הקרנת הסרט. זה מתאפשר היות והפרוססור של DOLBY מכיל מעבדים מהירים וזכרון לא מוגבל עבור
ה METADATA שבעצם שולחת את הצלילים [OBJECTS] לרמקולים השונים לפי ההגדרה המוקדמת של
מס' הרמקולים באולם הקולנוע. [כמו מערכת כיול של האולם אבל יותר מתוחכמת] כל זה עובד בכל הקרנה
דרך מחשב נייד אשר מחובר לפרוססור בחדר הציוד/הקרנה של האולם. בגלל מהירות התקשורת ומהירות
המעבדים והזכרון הגדול הפרוססור מסוגל להפנות את כל הצלילים לכל הערוצים/הרמקולים באותו הזמן
לפי קריאה של ה METADATA בזמן אמת.
אבל במערכת קולוע ביתית יש לנו הרבה מגבלות. המעבדים הרבה יותר חלשים [לא מהירים מספיק] והזיכרון
קטן מידי ואיטי מידי. כל זה בגלל מגבלות הרסיבר . גם ספק הכוח לא חזק מספיק כדי להפעיל את כל הרכיבים
כולל המגברים. ובנוסף כל זה מייצר המון חום אשר ברמות מסוימות עלול לגרום נזק לרכיבים אחרים במכשיר.
כדי להגדיל את העוצמות ואת הזכרון חייבים להוסיף מאווררים וזה אומר עוד כוח עוד חשמל עוד עלית מחיר
ובקיצור זה לא משתלם. לכן DOLBY חיפשו ומצאו פתרון. הם החליטו לחלק את פס הקול ל 2 .ולהפריד את
ה OBJECTS משאר הערוצים [7.1] לפני ההעברה ל BD היות וה 7.1 כבר קיים ב BD לדוגמא [DOLBY THD]
להשאיר את זה כמו קודם לעבוד ולנגן בזמן אמת כמו בעבר. אבל את ה METADATA עם קידוד ה OBJECTS
לשמור בערוץ ניפרד אשר יצטרף ל 7.1 רק ברגע שהמערכת מזהה מעבד מפענח של ATMOS . בגלל ההפרדה
הזאת לא כל הערוצים עובדים/מפוענחים בזמן אמת. אבל זה בעצם ענין טכני עבור המשתמש הביתי זה
באמת לא משנה.
2.זה בדיוק הענין DTS טוענים ש NUERAL-X לא עובד כמו ה MATRIX של הדור הקודם ולא כמו DSP
ולא מנחית או מאבד כמעט מאיכות הסאונד מ 2.0 ועד 7.1 ערוצים. זה פטנט חדש שלהם אבל הם
משתמשים במילה "כמעט" כמה זה כמעט נחכה ונראה/נשמע . היצרנים ניסו כבר הרבה זמן ע'י
MATRIX לצמצם את הירידה באיכות [COMPENSATE] ועוד דרכים אחרות אבל זה אף פעם לא עבד נכון.
אבל אתה צריך להבין שכל עבודת ה DSP פוגעת באיכות הצליל יותר מאשר עוזרת. והאמת אני אף פעם
לא ממליץ להשתמש ב DSP [בסופו של דבר זה צליל מזויף]
מקווה שהצלחתי להסביר/לענות על השאלות.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
mbd
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  May 02, 2013
הבעות תודה: 1373
מספר הודעות: 2765

 #8  נשלח: ה' 16/07/2015 2:57

טלHD כתב:
mbd
מידע מפורט ומרתק
תרשה לי לשאול מאיפה כל המידע המפורט הזה?
אתה עוסק בתחום? בפיתוח בתחום?
·
אני לא עוסק בתחום. אבל יש לי הרבה קשרים טובים מאוד בתחום גם בפיתוח וגם במכירות
שבניתי במשך הרבה שנים. והיות שאני אוהב את התחום אני ממשיך ללמוד כל הזמן.
האמת היא שהרבה יותר קל לקבל מידע ללמוד ולבחון מוצרים בארצות הברית
מאשר בהרבה מקומות אחרים כך שזה מקל עלי . [אני אוהב לדעת .למה .ואיך. ולא רק להשתמש]
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
firebird
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Oct 10, 2005
הבעות תודה: 28
מספר הודעות: 1375

 #9  נשלח: ה' 16/07/2015 3:39
Re: DOLBY ATMOS & DTS-X המשותף ההבדלים ועוד.

mbd כתב:

בשני המקרים נעשה שימוש ברמקולים חיצונים ולא שקועים. בסלון היתה בקשה לרמקולים לבנים לתיקרה [הבוסית] ומאחר והמערכת
מבוססת על B&W 802 לבמה הקדמית ו DS6+DS3 צדדיים ואחוריים הוספו 4X-LM1 שמותקנים בקלות בעזרת הרגליות
המעולות שלהם שמאפשרות שינויים לכל הכיוונים והזוויות שאפשר.


·כמה מידע, איזה כיף לקרוא.

שאלות אסטטיקה שאני חייב להבין כי זה מה שבעצם יעצור הרבה פרוייקטים כאלו (בהעדר מגבלת תקציב)

1. רשמת שהבוסית רצתה רמקולים לבנים אבל זה שייש לה 4 LM1 תקועים בתקרה לא מפריע לה? (יש לך במקרה תמונה של גמר ההתקנה?)
2. מכיוון שאני מבין שמדובר כבר בסלון קיים איך העברת כבלים לרמקולי התקרה? יש שם תקרה מונמכת?
3. אם התקרה מונמכת האם אי היה אפשר להשתמש ברמקולים שקועי תקרה או שהם לא מתאימים למטרות האלו בגלל הצורך בהתקנה בזוויות?

_________________
אין מסך מושלם! כן, אני יודע שפעם היה ......
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
IGAL4d
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד

הצטרף בתאריך:
  Jul 09, 2013
הבעות תודה: 83
מספר הודעות: 451

 #10  נשלח: ה' 16/07/2015 8:27

שאלה שאולי כבר נשאלה- עד כמה ה atmos רלוונטי לקולנוע הביתי מבחינת תכנים קיימים או מתוכננים?

דבר שני, מבחינת האסטטיקה לסלון המצוי וההנהלה...אחת האפשרויות להתקנת רמקולים לתקרה (לאחר סיתות קווי תעלות, ולאחר סיתות שקע לרמקול עצמו- בתקווה שבסיתות עמוק מדי לא נמצא את עצמנו בביקור לא מתוכנן אצל הסלון של השכן מלמעלה) היא רמקולים שקועים. בתת קטגוריה של רמקולים שקועים, יש את הרמקולים השקועים הנסתרים- שמכוסים בכבת טיח דקה, או ציפוי אחר
דוגמא:
https://www.youtube.com/watch?t=206&v=fOw8eLop...
איך הרמקולים האלה בהשוואה למקולים אחרים- שקועים רגילים, לא שקועים..
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
avihuli
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Aug 06, 2011
הבעות תודה: 876
מספר הודעות: 6486

 #11  נשלח: ה' 16/07/2015 9:00

אז אם הבנתי נכוון מה שאתה אומר (במילים פשוטות) זה שהרסיבר למעשה "רק מנגן" AS IS את ה- 7.1 כפי שהפסקול קודד במקור ואילו ערוצי האובייקטים שעוברים בערוץ נפרד ייעודי עוברים פיענוח און ליין ורק אז מנוגנים בהתאם למספר האובייקטים בחלל.
הבנתי אותך נכון ?

_________________
יאללה השתכנעתי..
זוג ביאופול Polk Audio RM8, שחור 555 שקל
זוג Monitor Audio Mass 10, שחור 999 שקל
זוג Focal Little Bird, לבן 1,111 שקל

** עדיין מחפש תחליפיים, תהיו חברים ותציעו. פרטי/בשרשור:
https://www.hometheater.co.il/vp2839204#2839204
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
mbd
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  May 02, 2013
הבעות תודה: 1373
מספר הודעות: 2765

 #12  נשלח: ה' 16/07/2015 12:32
Re: DOLBY ATMOS & DTS-X המשותף ההבדלים ועוד.

firebird כתב:
ציטוט:
...


·כמה מידע, איזה כיף לקרוא.

שאלות אסטטיקה שאני חייב להבין כי זה מה שבעצם יעצור הרבה פרוייקטים כאלו (בהעדר מגבלת תקציב)

1. רשמת שהבוסית רצתה רמקולים לבנים אבל זה שייש לה 4 LM1 תקועים בתקרה לא מפריע לה? (יש לך במקרה תמונה של גמר ההתקנה?)
2. מכיוון שאני מבין שמדובר כבר בסלון קיים איך העברת כבלים לרמקולי התקרה? יש שם תקרה מונמכת?
3. אם התקרה מונמכת האם אי היה אפשר להשתמש ברמקולים שקועי תקרה או שהם לא מתאימים למטרות האלו בגלל הצורך בהתקנה בזוויות?
·
רק להבהיר. ההתקנה המדוברת לא בוצעה אצלי . "והבוסית" היא לא שלי. [של חבר טוב]
לפני ההתקנה הוצגו עבורה גם רמקולים יעודיים שיושבים על הקדמיים. והיא העדיפה את הדבר האמיתי
עם הגבלת גודל וצבע לבן. ה LM1 לא גדולים ויורדים כ 30 סמ' מהתקרהכאשר הכל בצבע לבן ובאמת
לא בולט כל כך.
אם אין הגבלת מחיר ויש תקרה מונמכת הרבה יותר טוב להשתמש בשקועים וקיימים רמקולים יעודיים
מעולים לכך אשר מאפשרים שינוי זוויות לכל האלמנטים. ומערכת הכיול כמו ב YAMAHA החדש
יכולה להשלים את הזוויות בזמן הכיול.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
mbd
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  May 02, 2013
הבעות תודה: 1373
מספר הודעות: 2765

 #13  נשלח: ה' 16/07/2015 12:48

IGAL4d כתב:
שאלה שאולי כבר נשאלה- עד כמה ה atmos רלוונטי לקולנוע הביתי מבחינת תכנים קיימים או מתוכננים?

דבר שני, מבחינת האסטטיקה לסלון המצוי וההנהלה...אחת האפשרויות להתקנת רמקולים לתקרה (לאחר סיתות קווי תעלות, ולאחר סיתות שקע לרמקול עצמו- בתקווה שבסיתות עמוק מדי לא נמצא את עצמנו בביקור לא מתוכנן אצל הסלון של השכן מלמעלה) היא רמקולים שקועים. בתת קטגוריה של רמקולים שקועים, יש את הרמקולים השקועים הנסתרים- שמכוסים בכבת טיח דקה, או ציפוי אחר
דוגמא:
https://www.youtube.com/watch?t=206&v=fOw8eLop...
איך הרמקולים האלה בהשוואה למקולים אחרים- שקועים רגילים, לא שקועים..
·
בקשר לאסטטיקה ולרמקולים עצמם .
כדאי לעשות הבחנה בין רמקולים שקועים עבור מוזיקת רקע למעליות ומישרדים לבין כאלה שמסוגלים
להביר את תווח התדרים עבור קולנוע ביתי ובמיוחד כאלו שיאפשרו שינוי כיוונים וזוויות של האלמנטים.
איך יראה הכיסוי/ציפוי לא כל כך משנה למרות שבזמן הפעלה בעוצמות גבוהות יתכן ושכבת הטיח
תתחיל להתפורר.
מבחינת רלוונטיות. רלוונטי מאוד . אני מצרף רשימה עדכנית למה שכבר קיים ומה עומד לצאת אתה
יכול להחליט לבד.
The Jungle Book (April 15, 2016)

Monster Trucks (March 18, 2016)

Last Day in the Desert (2015)

No Letting Go (2015)

In the Heart of the Sea (December 11, 2015)

Capture the Flag (November 30, 2015)

Deep (November 30, 2015)

The Hunger Games: Mockingjay - Part 2 (November 20, 2015)

The 33 (November 13, 2015)

Hands of Stone (October 30, 2015)

Pan (October 9, 2015)

Everest (September 18, 2015)

Sicario (September 18, 2015)

The Man from U.N.C.L.E (August 14, 2015)

Fantastic Four (August 7, 2015)

Mission: Impossible - Rogue Nation (July 31, 2015)

Pixels (July 24, 2015)

Marvel's Ant-Man (July 17, 2015)

Minions (July 10, 2015)

The Gallows (July 10, 2015)

Terminator Genisys (July 1, 2015)

Magic Mike XXL (July 1, 2015)

Inside Out (June 19, 2015)

Traffic (June 15, 2015)

Entourage (June 5, 2015)

Spy (June 5, 2015)

San Andreas (May 29, 2015)

Tomorrowland (May 22, 2015)

Mad Max: Fury Road (May 15, 2015)

Main Aur Charles (May 15, 2015)

Avengers: Age of Ultron (May 1, 2015)

The Age of Adaline (April 24, 2015)

Home (March 27, 2015)

Prizrak (March 26, 2015

Insurgent (March 20, 2015)

Skammerens Datter (The Shamer's Daughter) (March 18, 2015)

McFarland USA (February 20, 2015)

Kingsman: The Secret Service (February 13, 2015)

Jupiter Ascending (February 6, 2015)

American Sniper (January 16, 2015)

Taken 3 (January 9, 2015)

Tadeo Jones 2 (January 1, 2015)
(2) הבעות תודה: itay123 , IGAL4d
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
mbd
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  May 02, 2013
הבעות תודה: 1373
מספר הודעות: 2765

 #14  נשלח: ה' 16/07/2015 12:49

avihuli כתב:
אז אם הבנתי נכוון מה שאתה אומר (במילים פשוטות) זה שהרסיבר למעשה "רק מנגן" AS IS את ה- 7.1 כפי שהפסקול קודד במקור ואילו ערוצי האובייקטים שעוברים בערוץ נפרד ייעודי עוברים פיענוח און ליין ורק אז מנוגנים בהתאם למספר האובייקטים בחלל.
הבנתי אותך נכון ?
·
כן.
(1) הבעות תודה: avihuli
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
firebird
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Oct 10, 2005
הבעות תודה: 28
מספר הודעות: 1375

 #15  נשלח: ה' 16/07/2015 15:27
Re: DOLBY ATMOS & DTS-X המשותף ההבדלים ועוד.

mbd כתב:

ציטוט:
...


·
רק להבהיר. ההתקנה המדוברת לא בוצעה אצלי . "והבוסית" היא לא שלי. [של חבר טוב]



·זה היה ברור כבר מההסברים בהודעות הקודמות.
אצלי ההנהלה לא היתה מאשרת כזה דבר בחיים.

בוצעה חציבה להנחת תעלות לכבילה על התקרה?

_________________
אין מסך מושלם! כן, אני יודע שפעם היה ......
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
כל הזמנים הם שעון חורף - ישראל (GMT+2) הצג הודעות קודמות:    
פורומים > אודיו רב-ערוצי (ק''ב) עבור לעמוד  1  |  2  |  הבא 


  
    שם משתמש:
נתוני כניסה לכל אתרי HT:

  סיסמא:
 

  


 | 

קפוץ אל: 
לא ניתן לשלוח הודעות בפורום זה
לא ניתן להגיב להודעות בפורום זה
לא ניתן לערוך את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן למחוק את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן להצביע לסקרים בפורום זה
לא ניתן לצרף קבצים בפורום זה
לא ניתן להוריד קבצים בפורום זה

תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht