Panasonic ? תודעת שירות אפס

טלוויזיות ומסכים LED, QD, UHD, 4K
madrid (פותח השרשור)
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 7
הצטרף: נובמבר 2015
נתן תודות: 1 פעם
קיבל תודות: 1 פעם

Panasonic ? תודעת שירות אפס

נושא שלא נקרא #1 

מי שמבין בוחר פנסוניק? ממש

רציתי לשתף לגבי מקרה שקרה לי עם מעבדת ירוקום המייבאת את חברת פנסוניק לישראל.
לפניי כשנתיים רכשתי מסך פנסוניק "42 ממחסני חשמל מדגם smart tv THL42e5m בסכום של 2900 ש"ח כולל מע"מ , כחלק מהחלטתי לרכוש את מסך הפנסוניק הייתה העובדה שחברת פנסוניק מציעה 5 שנות אחריות על המסכים שלה, רכשתי את המסך והתקנתי אותו בבית.
לפני כשבוע וחצי כשהדלקתי את מסך הטלוויזיה לפתע גיליתי מסך שחור עם קווים מוזרים על המסך.
פניתי לחברת יורוקום על מנת שייבדקו מה הבעיה, לאחר כמה ימים שלחו שליח לאיסוף המסך למעבדה לבדיקה. מספר ימים לאחר מכן קיבלתי טלפון ונאמר לי שאין באפשרותם לתקן את מסך הטלוויזיה מכיוון שנשרף הפנל ואין להם את החלק הנדרש (על פי חוק חובה על יבואן לספק חלפים למשך 7 שנים מיום המכירה). הנציגה הציעה לתת לי מסך מדגם TH42AS610 דגם בעל נתונים נמוכים מהדגם שלי ועוד מתצוגה!! מהטענה שאין ברשותם את הדגם שרכשתי.
כמובן שלא הסכמתי ודרשתי לקבל מסך חדש!! באותם נתונים שהיה לדגם שרכשתי. (150MHZ , HDMI X4 יציאה אופטית ועוד).
הנציגה אמרה לי שאין באפשרותם לתת לי מסך חדש כלל ושכל מה שאקבל ללא תשלום נוסף יהיה מתצוגה. לאחר מכן במשך מספר ימים הוצעו לי דגמים שלא מתקרבים לנתונים של הדגם שרכשתי וכולם היו מתצוגה לא הסכמתי לקבל את הצעות אלה- לכן מייאוש ביקשתי לשדרג את הדגם בתוספת תשלום לדגם: TH50CX400 שעולה בחנויות 3700 ש"ח כולל מע"מ בלבד , הנציגה אמרה שעליי להוסיף סכום של 1500 ש"ח - שהינו מופרך לחלוטין! יוצא שאני צריך לשלם 4400 ש"ח כדי לקבל את הטלוויזיה שבחנויות אוכל לשלם הרבה פחות! אמרתי לנציגה שלא אשלם סכום מעל 800 שקלים- הנציגה אמרה שתבדוק את הנושא מול מנהליה ותחזור אליי חזרה. שום מנהל לא חזר אליי עד שנאלצתי להתקשר בעצמי ונעניתי בסירוב על דרישתי. לא ראיתי איך העניין מתקדם ונאלצתי לשלוח את אבי מת"א לאשדוד כדי לנסות לסדר את העניין פנים מול פנים - אבי הגיעה למעבדת יורוקום ודרש לדבר עם מנהל, אבי נכנס לשיחה עם מנהל השירות בשם גיא- אבי הסביר לו שהוא לא מוכן לקבל את ההצעות שניתנו לי כי הדבר נוגד את חוק ההגנה לצרכן ושדורש לקבל טלוויזיה חדשה אשר תואמת את הנתונים של הדגם שרכשתי או לקבל זיכוי מלא על סכום החשבונית- המנהל סירב בתוקף לתת זיכוי כספי בטענה ש"תשכח מזה , חברת יורוקום לא מחזירה כספים" אף על פי שבמצוין בתעודת האחריות (סעיף 4 לעיל) מצטט על פי האתר: "ירוקום מתחייבת כי במידה ולא תקיים את האמור בסעיף 2 (תיקון), ... תספק לצרכן מוצר חדש זהה או מוצר מסוג ואיכות דומים ושווה ערך או תשיב לצרכן את התמורה ששילם בעד המוצר". המנהל גיא שוב הציע לאבא שלי מסך בעל אותם נתונים כמו שלי ובתוספת תלת מימד אך מתצוגה!!!!! אמרתי שאסכים לקבל את המסך בתנאי שמתחייבים בפניי בכתב שהמוצר לא עבר תיקון ושעבד רק כ - 15 דקות כפי שנאמר לי בשיחות קודמות עם המנהל בעבר- אך המנהל לא הסכים להתחייב לי על כך בכתב אלא רק טען וחזר ש"סמוך עליי, הטלוויזיה הזאת עבדה רק רבע שעה ולא עברה תיקון". כמובן שלא הסכמתי, איך אני יכול לסמוך על התחייבות בעל פה?
אבא שלי הציע לו לעלות את סכום השדרוג ל1000 ש"ח כדי לסיים את הסאגה הנוראית הזאת (למרות שהסכום הסופי עולה על סכום הטלוויזיה הכולל בחנויות) - על דגם שהצענו קודם לכן TH50CX400 - אך הוא סירב ונאמר לו שמי שקובע את המחירים הוא מנהל הייבוא ואין לשנות את זה, ולאחר שכנועים רבים הוא אמר שינסה לדבר עם מנהל הייבוא ויחזור אליי יום למחרת .
אף אחד לא חזר אליי או לאבי יום למחרת ,נאלצתי להתקשר מספר פעמים באותו יום בעצמי עד שבסוף היום בשיחה שביצעתי מנהל שירות הלקוחות במעבדה גיא עלה לשיחה. בשיחה מולו גיא טען בפניי שאין לו תשובה בשבילי והוא לא מבין מדוע אני לא מקבל מסך שעבד רק שעתיים (ואני מזכיר, יום לפניי צוין בפניי ובפני אבי שהמסך עבד רק 15 דקות, איך זה קפץ לשעתיים???) כמובן ששאלתי אותו את אותה השאלה אך התעלם משאלתי וטען בפניי שרק מחר תהיה לו תשובה בשבילי לגבי שדרוג המסך.
היום בצהריים סוף סוף חזר אליי המנהל גיא בכבודו בעצמו ללא עירוב שלי בניסיון להשיג אותו, בשיחה איתו גיא אמר שאין באפשרותו להסכים לשדרוג המסך בעלות 1000 שקל ואין באפשרותו להחזר כספי מלא על המסך.
שוב חוזר הניגון והוצע בפניי מסך אומנם חדש, אך בעל נתונים ירודים מהמסך שהיה לי- כמובן ששוב לא הסכמתי - ודרשתי שוב החזר כספי!!!!!!!!!!!!!!!
ושוב נעניתי בשלילה. ביקשתי מגיא לדבר עם מישהו עם סמכות גבוהה ממנו בנושא הכספים, אך גיא אמר שאין סמכות גבוהה ממנו בנושא.
אגב גיא טוען שהטלוויזיה אצלי שנתיים (מצטער באמת שלא נהרסה אחרי שבוע) והם מעריכים אותה הרבה פחות ממה שהייתה שווה כשנקנתה, כשבתעודת האחריות רשום בפירוש החזר כספי מלא משמע גם ארצה להשתדרג גיא אמור להעריך את הטלוויזיה לפי מחיר הרכישה מה שלא קורה בפועל. בדיחה של ניהול מעבדה ושירות לקוחות.

קניתי מכשיר מחברה מכובדת עם שם עולמי ולא היה אכפת לי לשלם קצת יותר כדי לדעת שמאחורי המוצר שאני רוכש עומד מוצר טוב עם תודעת שירות מצוינת, אך כל זאת התגלה כאכזבה גדולה.
פשוט בושה שחברה גדולה כמו יורוקום יבואנית פנסוניק בישראל מגיעה לתודעת שירות אפס!!!!!!!! אני מתבייש שזאת רמת השירות במדינה שלי ושחברה כ"כ גדולה לא עומדת מאחוריי החוקים של עצמה!! ופשוט מזלזלת בלקוחותיה מבלי לחשוב פעמיים!!!

כנראה שמי שמבין באמת... לא יבחר פנסוניק!!!

jacko-il
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8340
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 783 פעמים
קיבל תודות: 1182 פעמים

נושא שלא נקרא #2 

תודה על השיתוף. עצוב לשמוע.
שקלת לקחת את זה לתביעות קטנות אולי? נראה על פניו שהצדק עמך..
אין צורך לצטט כדי להגיב. בשביל זה יש "הגב".

madrid (פותח השרשור)
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 7
הצטרף: נובמבר 2015
נתן תודות: 1 פעם
קיבל תודות: 1 פעם

נושא שלא נקרא #3 

כנראה שזה מה שאעשה. הם לא מוכנים לרדת מהעץ למרות שבאתי לקראתם והייתי מוכן לשלם מעבר למה שאשלם בחנויות רק כדי לסיים את העניין.

jtk
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4973
הצטרף: דצמבר 2012
נתן תודות: 454 פעמים
קיבל תודות: 533 פעמים

נושא שלא נקרא #4 

קשה עם יבואנים בארץ, ולא רק פנסוניק. זה מעצבן, אבל זה מה שאני מצפה כברירת מחדל.

הניסיון להציע דגם שלא כולל את כל התכונות שהיו לך בעייתי. לגבי מסך מתצוגה, אותי זה היה מטריד, אבל אני לא יודע אם טכנית/חוקית זו בעיה כי לכאורה הם רק צריכים להחליף במוצר שווה ערך פונקציונלית ואולי קוסמטית. לגבי שידרוג, אני לא חושב שהם חייבים להציע את האפשרות. ואם הם מציעים, אני לא בטוח שיש סיבה לצפות למחיר שדרוג לפי העלות המקורית של המסך הישן, או לפני מחיר השוק הנפוץ של המסך החדש.

הסיפור עם ה-"15 דקות" נשמע לי חשוד. תצוגה זה בד"כ מסך שדולק כל היום, אבל קשה לדעת מה העבר של המסך המסוים הזה. בד"כ אפשר לבדוק במסכים כמה שעות הם פעלו דרך "תפריט טכנאים". אבל לפעמים אפשר גם לאפס את הספירה (אם כי לא בטוח שהם עשו את זה). אם פונקציונלית המסך מתצוגה שהם מציעים הוא שווה ערך לישן, והוא לא נראה גרוע יותר קוסמטית ומבחינת מצב פיזי, יכול להיות שזה עונה על דרישות האחריות לגבי החלפה.

אולי תגיד להם שאתה מסכים למסך מתצוגה אם יתנו לך שבוע-שבועיים לבדוק שהכל בסדר מבחינת תכונות ומצב פיזי, ושיחליפו אם אתה מוצא בעיה?

Itay_Pollak
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון ה-15K
חבר במועדון ה-15K
הודעות: 19136
הצטרף: אוקטובר 2005
שם מלא: איתי פולק
מיקום: הולנד
נתן תודות: 825 פעמים
קיבל תודות: 878 פעמים

נושא שלא נקרא #5 

הבעייה לא נעים להגיד זה שקנית מרשת ולא מחנות מתמחה.
בחנות מתמחה היית מקבל מחיר דומה, אבל היחס שהם היו עוזרים לך לקבל היום, שווה את זה.
הם בקשר יומיומי עם יורוקום ושאר היבואנים ויודעים לדאוג ללקוחות שלהם.

כמובן שכל זה לא משנה כאשר הצדק עמך.
שווה אולי לנסות להעזר במנהלים של האתר.

istarmini
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון ה-15K
חבר במועדון ה-15K
הודעות: 16943
הצטרף: יולי 2008
נתן תודות: 1001 פעמים
קיבל תודות: 2180 פעמים

נושא שלא נקרא #6 

ישר לתביעות קטנות אתה הולך לזכות בגדול.

לאחר מתן פסק הדין ,פרסם אותו פה שכולם יראו ויראו.

חוצפה.

אילו אני המנהל שם הגיא הזה כבר מזמן בבית.

בהצלחה

madrid (פותח השרשור)
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 7
הצטרף: נובמבר 2015
נתן תודות: 1 פעם
קיבל תודות: 1 פעם

נושא שלא נקרא #7 

לא היה אכפת לי בהתחלה לקחת את המסך עם ה״15 דקות״ אך הוא לא הסכים להתחייב בכתב שהמסך לא עבר תיקון ושעבד רק את הזמן המסוים הזה שהם אומרים. רק רצה ש״אסמוך עליו״

לגביי קנייה מרשת ולא מחנות מתמחה לא ידעתי שיהיה הבדל אבל גם אינני חושב שהמחיר היה דומה ולא חשבתי על האפשרות הזו.

jacko-il
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8340
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 783 פעמים
קיבל תודות: 1182 פעמים

נושא שלא נקרא #8 

מחנות מתמחה או מבסטה בשוק - בסופו של דבר הלקוח קונה פנסוניק עם שירות ואחריות של היבואן הרשמי - ירוקום.
חנות מתמחה אולי יכולה לעזור (גם זה לא כולן עושות ולא בכל מקרה ולא עבור כל לקוח) אבל זה לא אמור לשנות את תודעת השירות של היבואן למוצרים שלו. היבואן הוא בסופו של דבר הוא זה המייצג את היצרן בארץ והוא הפרצוף שלו. רק תראו כמה אנשים בארץ הפסיקו לרכוש מסכי פיליפס בשנים האחרונות בגלל הסיפורים והמעשיות שהיו עם שירות אלקטרה וקבלני המשנה שלהם.

החוק היבש (תקנות הגנת הצרכן (אחריות ושירות לאחר מכירה) התשס"ו 2006 ) קובע שעל היצרן (יבואן הוא היצרן על פי החוק) לתקן את המוצר בשנה הראשונה ולהביא אותו לאותו מצב תקין בו היה לפני התקלה או להחליף את המוצר במוצר חדש, זהה או מסוג ואיכות דומים ושווי ערך, או להשיב ללקוח את הסכום ששולם עבור המוצר.
ואני מצטט מסעיף 6 בפרק ב' - צרפתי את הקישור למעלה:
6. אופן ביצוע התיקונים
(א) תיקון קלקול בטובין בתקופת האחריות יחזיר את הטובין למצב שבו
היו אלמלא הקלקול, בכפוף להוראת תקנה משנה (ב).
(ב) היה תיקון הטובין בתקופת האחריות כרוך בהחלפת חלקים בהם,
יהיו החלקים המחליפים מקוריים וחדשים.
(ג) לא מילא היצרן אחר הוראות תקנות משנה (א) ו-(ב), יספק לצרכן
טובין חדשים, זהים או מסוג ואיכות דומים ושווי ערך, או ישיב לו את
התמורה ששילם בעדם, לפי בחירת היצרן.
...
הבחירה על איזו אפשרות ללכת היא של היצרן לפי שיקולו. אבל החוק לא משתמע לשני פנים - ההחלפה בראש ובראשונה היא במוצר חדש. איזה מוצר חדש? - יכול להיות א) זהה לחלוטין ב) יכול להיות דומה ושווה ערך באיכות ובשווי הכספי. (סעיף ב' בא למעשה לתת עוד חלופה הגיונית ל- "זהה" שכן ידוע שבהרבה מוצרים כבר לא ניתן למצוא מוצר זהה לחלוטין כבר אחרי מס' חודשים והוא הוחלף בדגם מעט שונה או סתם עם תיאור ושם שונים.). במקרה שאין ליצרן אפשרות (או רצון) ללכת על אף אחת מהאפשרויות שניתנו לו - הוא רשאי פשוט להחזיר את הכסף.

עכשיו, חשוב לציין שהתקנות האלו בחוק להגנת הצרכן מתייחסות לאחריות הבסיסית הקבועה בחוק, היינו שנה אחת. יצרנים/יבואנים שמעניקים אחריות לתקופה ארוכה יותר מפרטים את תנאי האחריות שלהם בתעודת האחריות. סמליין לדוגמא מעניקים שנה מלאה כחוק + שנתיים עם מגבלות מסויימות (המפורטות בתעודה). ח.י אלק' עד כמה שידוע לי מעניקה 3 שנים מלאות, בלי אותיות קטנות בפעם האחרונה שבדקתי. יורוקום ידועים ב- "5 שנות אחריות מלאות" למוצרי פנסוניק אך מעולם לא החזקתי תעודת אחריות שלהם וירדתי לפרטים באותיות הקטנות. הכל מתחיל ונגמר שם. אם הם לא מסייגים בתעודת האחריות מגבלות כאלה ואחרות למשך ארבעת השנים הנוספות (מעבר לשנה הבסיסית) ורשום שהאחריות היא 5 שנים מלאות - אז לדעתי אין להם פה דרך מילוט - עליהם לפעול בהתאם לתקנות במלואן.

**חשוב לציין שאין לי ידע משפטי וכל מה שרשמתי אינו ייעוץ משפטי בשום אופן. אני מבסס את דעתי ועמדתי על סמך הבנת הנקרא והגיון ברמה הכי בסיסית שיש**

shraga007
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6362
הצטרף: נובמבר 2005
מיקום: גן-יבנה
נתן תודות: 129 פעמים
קיבל תודות: 244 פעמים

נושא שלא נקרא #9 

אין אמונה ביבואנים בארץ ודווקא במקרה הזה בחרת ביבואן שיחסית נחשב סביר.
אני מזמין מחו"ל כל מה שרק אפשר, אם כבר האחריות לא שווה את הנייר שהיא כתובה עליו אז לפחות לשלם פחות.
לדעתי אם יבוא מישהו ויאפשר שינוע וקניה של מסכים מחו"ל תהייה נהירה המונית גם בכיוון הזה.

אני בהחלט מבין את פותח השרשור, התסכול, מפח הנפש והעצבים שהוא חווה כבר לא ישכחו והנזק נעשה כבר גם אם ימצא לבסוף פתרון. בין אם זה דרך בית המשפט או דרך מנהלי האתר.

חבל שבשביל כמה מאות שקלים, שווה ליבואן להכתים ככה את שמו. הנזק שיגרם לו יהיה משמעותית גבוה יותר.

לפתוח השרשור, אני מציע לך לפרסם את הסיפור בכל דרך אפשרית ברשת. פייסבוק, פנה לתוכנית של סיוון כהן "הכל כלול" וכל מה שרק אפשר.
מה יותר גרוע מטיפש? טיפש שחושב שהוא חכם

jtk
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4973
הצטרף: דצמבר 2012
נתן תודות: 454 פעמים
קיבל תודות: 533 פעמים

נושא שלא נקרא #10 

jacko-il כתב:יספק לצרכן טובין חדשים, זהים או מסוג ואיכות דומים ושווי ערך, או ישיב לו את התמורה ששילם בעדם, לפי בחירת היצרן.
...
זה מעניין. באמת נראה שמשתמע שזה צריך להיות חדש. אפשר אולי לפרש את זה כרשימה של 3 אפשרויות בלי פסיק לפני ה-"או", אבל בגלל אופי האפשרויות זה נראה פחות סביר. לא שאפשר לסמוך בד"כ על מה שכתוב בחוקים, אבל תביעות קטנות, ובמיוחד בענייני צרכנות, יהיו ידידותיות יותר למשתמש.
**חשוב לציין שאין לי ידע משפטי וכל מה שרשמתי אינו ייעוץ משפטי בשום אופן. אני מבסס את דעתי ועמדתי על סמך הבנת הנקרא והגיון ברמה הכי בסיסית שיש**
...
לא צריך disclaimer....

jacko-il
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8340
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 783 פעמים
קיבל תודות: 1182 פעמים

נושא שלא נקרא #11 

@jtk
·
לפי דעתי הניסוח לא יכול לקבל פרשנות אחרת חוץ מאשר הפרשנות של לקבל חדש. זו עברית בצורה הכי ברורה ונקייה שאפשר לכתוב.
המחוקק רושם, בראש ובראשונה "יספק לצרכן טובין חדשים". ההמשך, לאחר הפסיק, זה למעשה הרחבה (או הבהרה אם תרצה) לגבי איזה טובין חדשים עליו לספק לצרכן. וההבהרה אומרת "זהים או מסוג ואיכות דומים ושווי ערך" - אין לאורך כל ההרחבה הזו פירצה הניתנת לפירוש כאילו המחוקק מאפשר לספק טובין לא חדשים. אם לא היתה ההרחבה הזו היצרן למעשה יכול לפרש את זה כאילו שמעצם כך שהוא מספק לצרכן מוצר חדש הוא מכסה את עצמו, אפילו אם לא מדובר במוצר זהה לחלוטין או זהה בתכונות שלו. המחוקק בא לסגור את הפירצה הזו ומגדיר ליצרן כדי שלא יהיו התחכמויות: עליך לספק ללקוח מוצר זהה. אם אין לך, גם מוצר מסוג זהה ובאותה איכות ושווי כספי זה פתרון הוגן בעיני החוק.
אני אמנם לא עוסק בעריכת דין ולא למדתי משפטים, אך הבנת עברית יש ולא צריך הרבה מעבר כדי להבין את ניסוח החוק.
לגבי ה Disclaimer, כן נו.. אנערף.. אחרי הכל, אני לא יודע מי האדם שעומד מאחורי השרשור ואיך הוא ייפרש את דבריי. היה חשוב לי להבהיר שאני לא מגיע מהתחום ולא מייעץ לו לעשות כלום. הכל בגדר דעה אישית מלומדת ולא מעבר לכך. :)

jtk
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4973
הצטרף: דצמבר 2012
נתן תודות: 454 פעמים
קיבל תודות: 533 פעמים

נושא שלא נקרא #12 

אני מתכוון לזה שיש שתי דרכים מקובלות לכתיבת רשימה: אחת מהן עם פסיק בין כל פריט, האחרת עם פסיקים חוץ מהאלמנט האחרון אם יש לפניו "או" או "ו".

זה היה יותר חד-משמעי אם היה כתוב "טובין חדשים - זהים או מסוג ואיכות דומים ושווי ערך - או ישיב לו את התמורה". בכל מקרה, אני מסכים עם פירוש הפשט שלך, אבל נתקלתי במקרים שלא התייחסו לדברים שכתובים מפורשות בחוקים. חלק מזה זה אולי אפקט של פסיקה קודמת (לא ברור לי איך אפשר "לפרש" דברים אחרת ממה שכתוב במפורש), וחלק מזה... לא יודע. חוקים הם סתם המלצה בחלק מהמקרים.

אם כבר מדברים על disclaimers, אני שונא את השטות הזאת שתוקעים בסוף של כמעט כל סרט, כולל הרבה שנעשו (והופצו) מחוץ לארה"ב. הקלישאה על fictitious characters ו-coincidental similarities, וכמובן לקינוח איום ב-criminal prosecution ו-civil liability. בלי איזה איום על הצופים (שממש משקשקים), זה לא סרט. וכן, זה לא קשור לדיון. :)

se1
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1294
הצטרף: יולי 2009
נתן תודות: 73 פעמים
קיבל תודות: 185 פעמים

נושא שלא נקרא #13 

הסיפור הזה נורא מרגיז וטוב מאד שפרסמת כאן.

זו לא הפעם הראשונה שאני נחשף כאן לסיפורי פנסוניק.
חשבתי לרכוש ואפילו המלצתי כאן בעבר לבדוק מסכים של פנסוניק בגלל האחריות המלאה ל-5 שנים
שהם מציעים לחלק מהדגמים.

לדעתי בביהמ"ש הם יצטרכו להחזיר את כל הכסף וההוצאות שנגרמו לך.
אין ספק שפרסום הסיפור שלך וההתנהלות של יורוקום והמנהל שאיתו היית בקשר, ירתיע אנשים רבים.
הנזק שנגרם ליורוקום ופנסוניק מהפרסום הזה הוא בהרבה יותר גדול מתוצאות הניסיון שלהם שלא לעמוד
בדרישות השירות והאחריות המלאה ל 5 שנים שבגללה רכשת מלכתחילה את המסך.

אני יודע שעוד חברות שירות מנסות לעיתים להתנער מדרישות האחריות בטענות ותירוצים שונים.
אבל ההבדל כאן הוא שהם מפרסמים בכל מקום בצורה בולטת שהם נותנים אחריות מלאה וארוכה בהרבה משאר היבואנים
וזה יתרון משמעותי במכירות לעומת אחרים.

לו אני במקומך, אחרי כל הטירטורים שעברת,
הייתי שולח להם העתק פניה לביהמ"ש לתביעות קטנות עם דרישה להחזר כספי לפי חוק.
וכמו כן כותב להם שיש כוונה מצידך לרכוש מסך חדש ומחברה אחרת תוך פרק זמן של שבוע/יים, באם הם לא נענים לדרישותך.

אנא עדכן אותנו כיצד העניין הסתיים.

jacko-il
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8340
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 783 פעמים
קיבל תודות: 1182 פעמים

נושא שלא נקרא #14 

אז ככה, זו תעודת האחריות של יורוקום למסכים. ההגדרה שלהם היא אחריות למשך שנה 1 + 4 כאשר הם דורשים למלא סה"כ פרטים באתר / לרשום את המוצר כדי לקבל את תוספת ארבעת השנים המלאות לחלוטין. אין סייגים.
http://www.eurocomdc.co.il/_Uploads/dbs ... en2015.pdf

הניסוח של יורוקום מאד דומה לניסוח היבש של החוק אך שונה ממנו. יורוקום תירגמו את סעיף 6 בחוק להגנת הצרכן לצורה כזו שלא תשתמע בהכרח שהם מתחייבים לספק מוצר חדש במקום זה המקולקל. הם ניסחו זאת כך:
"יורוקום מתחייבת כי במידה ולא תקיים את האמור בסעיף 2 לעיל, בכפוף לחריגים שבו, תספק לצרכן מוצר חדש זהה או מוצר מסוג ואיכות דומים ושווה ערך או תשיב לצרכן את התמורה ששילם בעד המוצר."
הניסוח בצורה הזו מתיר פרשנות שונה מפני שרשום "מוצר חדש זהה או מוצר מסוג ואיכות דומים ושווה ערך" וכשזה מנוסח כך ישנה הפרדה ברורה בין מוצר חדש זהה לבין מוצר מסוג ואיכות דומים ושווה ערך. התיאור "חדש" מתייחס למוצר הזהה אך אינו ממשיך אל המוצר מסוג ואיכות דומים, כך שהוא לא בהכרח חייב להיות (על פי הניסוח הזה) חדש.
הניסוח של החוק קודם כל הגדיר "טובין חדשים". אחרי זה הסביר איזה שתי אפשרויות לטובין חדשים יש ורק לאחר מכן ולאחר הפסיק יש את המילה "או" - "או ישיב לו את התמורה ששילם בעדם". הבדל קטן אבל ענק.
מה יתפוס בבית משפט? לא יודע. אני חושב שהחוק היבש כתוב בצורה הרבה יותר ברורה ופחות מתחכמת.
בנוסף לכל זה - כאשר עוסקים בדינים של "חוזים אחידים" (כמו תעודת אחריות, חוזה מול חברה גדולה כזו או אחרת וכו' שללקוח החותם אין יכולת של עריכת החוזה וביצוע שינויים וכו') מערכת המשפט נוטה לצדד בצד המופלה בחוזה במקרה שישנם סעיפים שניתן לפרש אותם לכמה פנים. כלומר, הפירוש ההגיוני שהכי בעד הצד המופלה בחוזה הוא זה התקף ברוב המקרים.

ובלי כל קשר לחוזים, תעודות אחריות וחוק יבש - נראה למישהו פה הגיוני שלקבל מוצר משומש ושונה זה פתרון הולם והגון?
למה שאני בכלל אסכים לקבל מוצר שאין לי שמץ של מושג מי השתמש בו, כמה זמן ומה עבר עליו?

madrid (פותח השרשור)
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 7
הצטרף: נובמבר 2015
נתן תודות: 1 פעם
קיבל תודות: 1 פעם

נושא שלא נקרא #15 

חברים אני רוצה רק לעדכן שהעניין הסתדר שדרגתי למסך חדש עם 5 שנות אחריות מלאות. כנראה שכמה עובדים בודדים גרמו לשירות להראות כך. תודה לכולם על התגובות והעזרה :)

שלח תגובה

חזור אל “טלוויזיות LCD,LED”