נחלצתי לעזרתו ואחרי שיחה עם תיק תק הבנתי שאין מה לעשות, או לשלם את הכופר או לוותר על החומרים.
גם בשיחה עם נציג מ ESET (חיים) הבנתי שמבחינת החומרים המוצפנים הכל אבוד.
במקרה של חבר שלי החומרים לא היו חשובים אלה התוכנות.
והתוכנות שלא עבדו משביתות את העסק.
נכון לעכשיו גרסאות הוירוסים למניהם לא מדביקות את המחשבים ברשת, למעט תיקיות בשיתוף.
המחשב שנדבק הדביק לצערי הרב תיקיות משותפות ברשת של מחשבים חשובים בחברה.
לדעתי במשרד שיש בו עובדים שגולשים באינטרנט ושאין דרך לפקח עליהם אי אפשר להמנע מהוירוס.
אין אף אנטי וירוס שימנע את ההדבקה.
כאשר הגורם להדבקה הוא אנושי (פתיחת מייל מפתה) אין דרך להמנע יותר מידי. (רק גיבויים יזומים שמנותקים ממחשבי החברה).
אני רוצה לציין לטובה את חברת ESET (שאנחנו לא לקוחות שלה כלל) נציג בשם חיים נתן לי רישיון זמני לשרת + 15 עמדות.
נתן לי אינפורמציה מקצועית ולא דרש כלום בתמורה (אפילו לא ניסה למכור לי).
בקיצור שירות מדהים שעדיין לא יצא לי להתקל בו בארץ הקודש.
לצערי אצל חבר שלי לא היה מה לעשות וזה היה מלחמה נגד הזמן על מנת להרים את התוכנות שנפלו כדי שהעסק יחזור לתפקד כמה שיותר מהר. (ועדיין היה מדובר בהפסד גדול מאוד של כסף על הזמן שהמחשבים לא עבדו).
אומנם הוירוס יכנס רק למחשב עם מע' הפעלה של ווינדוס אבל במידה ויש שיתופי תיקיות ממחשבי מק / או לינוקס גם תיקיות אלה ידבקו.
spacedude כתב:קרמריקה,
שמירה בענן רלוונטית רק למי שהחומר חשוב,
במקרה שלי, מערכות ההפעלה עם התוכנות הן החשובות.
וכאמור השבתה של השרת הספציפי ל 12 שעות עלתה 15K שקל.
...
·
אפשר לשמור Snapshots של המערכת כפי שהיא, עלייה מחדש זריזה מאוד במקרה הצורך.