האם זה מייצג כמה צריך לפחות כדי להריץ את הרמקול או עד כמה הוא יכול להחזיק מעמד.
מה זה RMS (לא איך לחשב, אלא בכללי) ומה זה PMPO או הMAX ?
נגיד אם אני קונה טוויטר של 70W במקום אחד של 100W שנשרף אצלי, האם אני ארגיש בהבדל
והאם אחד שכותב שה RMS שלו זה 100W והPMPO שלו זה 200W האם הוא בסדר להחליף את זה שלי שרשום עליו 100W (ולא רשום עליו כלום חוץ מזה)
רציתי לדעת גם לגבי המגבר לסוגיו,ף מה הערך Watt מייצג אצלו ואיך זה מיושם על הרמקולים (מגבר טוב וחזק, מנצל 100% מהרמקול?, יכול לשרוף אותו? מגבר חלש לא ישמעו בכלל?)
מה פירוש הערך Watt על הרמקולים?
- Amir64
-
- גורו
- הודעות: 10043
- הצטרף: אוגוסט 2012
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 1733 פעמים
ערך ה- WATT על הרמקול הוא הערך המקסימאלי של הספק שהרמקול תוכנן לעמוד בו בלי להשרף או להתפרק.
PMPO זה ערך שקר שלא קשור לכלום. (אמור להיות ערך שיא רגעי של הספק, לא ניגון מתמשך)
אין חוקים למדידת ערך זה ולכן אין לו משמעות כל שהיא.
עוד על רמקולים קרא כאן:
http://www.hometheater.co.il/article04356.html
PMPO זה ערך שקר שלא קשור לכלום. (אמור להיות ערך שיא רגעי של הספק, לא ניגון מתמשך)
אין חוקים למדידת ערך זה ולכן אין לו משמעות כל שהיא.
עוד על רמקולים קרא כאן:
http://www.hometheater.co.il/article04356.html
- Amir64
-
- גורו
- הודעות: 10043
- הצטרף: אוגוסט 2012
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 1733 פעמים
- legopart (פותח השרשור)
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4953
- הצטרף: אוקטובר 2013
- נתן תודות: 942 פעמים
- קיבל תודות: 421 פעמים
·כן, אסביר בפירוט מאוחר יותר אם תבקש.s3t כתב:וואלה! יש סיבה מדעית לכך?...
סליל מלופף על גליל מחובר לממברנת הרמקול, נמצא בתוך מגנט קבוע.
זרם שעובר דרך הסליל גורם לו ליצור שדה מגנטי שדוחק או מקרב אותו מהמגנט הקבוע.
תדרים שונים של זרם גורמים לתנוע של הגליל+ממברנה ויוצרים צליל.
הסליל הוא מוליך (עם עקבה) ויחד עם הזרם נוצר הספק, הספק שעובר מעבר למה שהסליל בנוי יגרום להתכה שלו ו"הרמקול ישרף"
אם תגיב פה בבקשה שאשלח סירטונים והסברים נוספים אשמח.
·Amir64 כתב:תיאורטית יכול להיות.
אם אתה מחבר מגבר 5W לרמקול שמוגדר 15W-200W, כנראה לא תשמע כלום....
בפועל טרם נתקלתי ברמקול שלא מתחיל להשמיע בהספק של 1W.
למעשה כשמקשיבים לרמקולים סטנדרטיים בעוצמה סבירה ההספק הממוצע שמפיק המגבר הוא וואטים בודדים בלבד.
אם מצויין הספק על רמקולים, זה רק מציין את היכולת התרמית של הסליל לעמוד בזרם X מבלי להשרף. אין לזה קשר לעוצמה או ליכולת אחרת. זה פונקציה של אורך, שטח חתך ופיזור החום של הסליל. גם על זה לא ניתן לסמוך בצורה מוחלטת, כי זה תלוי בטמפרטורה חיצונית, ובמשך הזמן שההספק מועבר. יתכן מאוד שסליל מסויים יעמוד בהספק של 100W לאורך זמן, אך הלכה שעליו תשרף אחרי שתי דקות, שאחריהן הסליל יקצר את עצמו לליבת המתכת.
..
- legopart (פותח השרשור)
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4953
- הצטרף: אוקטובר 2013
- נתן תודות: 942 פעמים
- קיבל תודות: 421 פעמים
·אז זה הקטצ' אצלי.ZiggyMan כתב:·......
בפועל טרם נתקלתי ברמקול שלא מתחיל להשמיע בהספק של 1W.
למעשה כשמקשיבים לרמקולים סטנדרטיים בעוצמה סבירה ההספק הממוצע שמפיק המגבר הוא וואטים בודדים בלבד.
אם מצויין הספק על רמקולים, זה רק מציין את היכולת התרמית של הסליל לעמוד בזרם X מבלי להשרף. אין לזה קשר לעוצמה או ליכולת אחרת. זה פונקציה של אורך, שטח חתך ופיזור החום של הסליל. גם על זה לא ניתן לסמוך בצורה מוחלטת, כי זה תלוי בטמפרטורה חיצונית, ובמשך הזמן שההספק פועל. יתכן מאוד שסליל מסויים יעמוד בהספק של 100W, אבל הלכה שעליו תשרף אחרי שתי דקות, שאחריהן הסליל יקצר את עצמו לליבת המתכת....
האם רמקול של 3W יכול להפיק את אותו הצליל כמו אחד של 100W
והאם במידה ונשרף, אפשר להחליף במקום זה שהיה באחד פשוט, והקרוס-אובר עדיין יעשה את העבודה שלו כמו מקודם ויתקבל אותו סאונד מהרמקול (נגיד טוויטר) החדש
נגיד נשרף לי הטוויטר ואני שם במקום הקודם אחד של 5W כי יש לי (אותה עקבה ומימדים)
·הסברת יפה את אופן פעילות של רמקול, אך לא הסברת למה הוא לא ישמיע כלום בסף כלשהו של נגיד 1W.legopart כתב:·כן, אסביר בפירוט מאוחר יותר אם תבקש.......
סליל מלופף על גליל מחובר לממברנת הרמקול, נמצא בתוך מגנט קבוע.
זרם שעובר דרך הסליל גורם לו ליצור שדה מגנטי שדוחק או מקרב אותו מהמגנט הקבוע.
תדרים שונים של זרם גורמים לתנוע של הגליל+ממברנה ויוצרים צליל.
הסליל הוא מוליך (עם עקבה) ויחד עם הזרם נוצר הספק, הספק שעובר מעבר למה שהסליל בנוי יגרום להתכה שלו ו"הרמקול ישרף"
אם תגיב פה בבקשה שאשלח סירטונים והסברים נוספים אשמח....
כדי שלרמקול יהיה סף עבודה הוא אמור להכיל חיכוך סטטי כלשהו, שאינו קיים ברמקולים תקינים, ונוצר נגיד כשהסליל נתקע בפנים.
כמו שנכתב לפניי, 1-5W מספיקים בכדי למלאות חדר רגיל עם רמקול רגיל לעוצמת שמע נורמלית +.
אז אם אתם משתמשים ב-5~10W למה אתם בעצם צריכים את כל ציוד ההגברה היקר הזה?
יש לכם משאלת התחרשות??
לא ניתן לקנות ציוד הרבה יותר מנימליסטי להספקים כאלה?
זה בכלל עסק נוח עם שכנים או שכל שני וחמישי הם דופקים לכם עם מטאטא על הרצפה?
אוזניות אני מבין שזה NO NO חח
אני רק מקווה שזה לא בשביל שזה יראה טוב בסלון.
יש לכם משאלת התחרשות??
לא ניתן לקנות ציוד הרבה יותר מנימליסטי להספקים כאלה?
זה בכלל עסק נוח עם שכנים או שכל שני וחמישי הם דופקים לכם עם מטאטא על הרצפה?
אוזניות אני מבין שזה NO NO חח
אני רק מקווה שזה לא בשביל שזה יראה טוב בסלון.
בגלל שהכפלה סוביקטיבית של ווליום (כלומר נשמע פי 2 חזק יותר) זה משהו כמו 10DB של SPL, כלומר פי 10 הספק.
מה שמביא אותנו למקום שבו כדי לשמוע פי 4 חזק יותר יחסית ל1W צריך מגבר 100W.
וכשמדובר ברמקולים ומערכת איכותיים, ווליום חזק לא באמת מורגש שם, ותמיד משאיר טעם של עוד.
אך... בעבודה אני מסתדר עם מגבר 6W על ווליום נמוך, ויכול להפציץ את משרד אם צריך (לפחות כך זה נשמע ומורגש, למרות שרמקולים ממש לא נצילים, 84-85).
בבית אני בכיוון של 20-40W, וזה טיפה חלש כשרוצים קצת אקשן, רמקולים רגילים+ מבחינת נצילות. (87?)
ברכב - 300W + רמקולים מאוד נצילים (90-94), המערכת חשמל קורסת תחת עומס, לא שומעים כלום מבחוץ עם חלונות פתוחים ומוזיקה קלאסית מתנגנת, ועדיין בא לי להגביר עוד טיפה.
מה שמביא אותנו למקום שבו כדי לשמוע פי 4 חזק יותר יחסית ל1W צריך מגבר 100W.
וכשמדובר ברמקולים ומערכת איכותיים, ווליום חזק לא באמת מורגש שם, ותמיד משאיר טעם של עוד.
אך... בעבודה אני מסתדר עם מגבר 6W על ווליום נמוך, ויכול להפציץ את משרד אם צריך (לפחות כך זה נשמע ומורגש, למרות שרמקולים ממש לא נצילים, 84-85).
בבית אני בכיוון של 20-40W, וזה טיפה חלש כשרוצים קצת אקשן, רמקולים רגילים+ מבחינת נצילות. (87?)
ברכב - 300W + רמקולים מאוד נצילים (90-94), המערכת חשמל קורסת תחת עומס, לא שומעים כלום מבחוץ עם חלונות פתוחים ומוזיקה קלאסית מתנגנת, ועדיין בא לי להגביר עוד טיפה.
- Amir64
-
- גורו
- הודעות: 10043
- הצטרף: אוגוסט 2012
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 1733 פעמים
אני נתקלתי, יש לי רמקולים שמוגדרים 15W-350W.ZiggyMan כתב:·......
בפועל טרם נתקלתי ברמקול שלא מתחיל להשמיע בהספק של 1W.
למעשה כשמקשיבים לרמקולים סטנדרטיים בעוצמה סבירה ההספק הממוצע שמפיק המגבר הוא וואטים בודדים בלבד....
פעם ניסיתי להגביר אותם עם מגבר 5W, והם לא צייצו אפילו.
עם מגבר 15W כבר עבדו ממש יפה.
רמקולים של Mordaunt Short אם זה משנה. כבר קשישים בני 25 ועובדים יופי.
יכול להיות שמובנית איזו הגבלה בתוך הרמקול?
ברוב המכריע של הרמקולים לא מוצהר ערך מינימום.
- Amir64
-
- גורו
- הודעות: 10043
- הצטרף: אוגוסט 2012
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 1733 פעמים
בקולנוע ביתי, רמקול לפעמים עמוס הרבה יותר בבאסים, במיוחד אם אין סאב אקטיבי, או באסים גבוהים אם יש סאב.deepspace כתב:אז אם אתם משתמשים ב-5~10W למה אתם בעצם צריכים את כל ציוד ההגברה היקר הזה?
יש לכם משאלת התחרשות??
לא ניתן לקנות ציוד הרבה יותר מנימליסטי להספקים כאלה?
זה בכלל עסק נוח עם שכנים או שכל שני וחמישי הם דופקים לכם עם מטאטא על הרצפה?
אוזניות אני מבין שזה NO NO חח
אני רק מקווה שזה לא בשביל שזה יראה טוב בסלון....
באסים דורשים הרבה זרם, בפיקים, ואם אין יתרת הספק פנוי במגבר, הוא ייכנס לקליפינג.
עם זאת, הגברה של 50W לערוץ מספיקה מעל ומעבר למערכת בסלון גדול.
גם בזה אני מאמין שהיצרנים מזייפים במספרים.
לפעמים אתה רואה שבמשך כמה שנים כל שנה יוצא דגם חדש, עם אותם מגברים אבל עם הספק גבוה קצת יותר בכל שנה.
לא מאמין שתמיד הם מצליחים לסחוט עוד קצת מאותה הגברה.
ככל שעולים ברמת הרסיבר, מרמת הכניסה ועד לספינת הדגל של כל יצרן, היצרן, בנוסף לתחונות נוספות ואיכויות טובות יותר, "חייב" לעלות במספרי ההספק של כל דגם לעומת הדגם שמתחתיו. זה יוצר מירוץ וואטים בין היצרנים.
- legopart (פותח השרשור)
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4953
- הצטרף: אוקטובר 2013
- נתן תודות: 942 פעמים
- קיבל תודות: 421 פעמים
·אויי וואי, רק לא PIEZO אלמנט... זה קריסטל דק על חתיכה של נחושבת עגולה.s3t כתב:נזכרתי בסוג רמקול שאכן מתחיל לפעול רק החל מהספק מסויים. Buzzer...
הוא מאוד חלש בתור רמקול לפי דעתי (וכן, במקור היה לי רמקול של SONY עם אלמנט כזה שהם קראו לו "SUPER TWEETER")
כעיקרון רמקולים עם יותר WATT נשמעים טיפה חלש יותר מרמקולים עם פחות OHM ופחות WATT אבל עדיין מאוד זהים לרמת השמע שלהם.
אולי זה מייצג פשטות של רמקול, או סליל דק יותר ופחות עמיד לזרם גבוהה.
פשוט למדוד את השיפור בכמות DB (ובאמירה שזה נשמע חזק בקצת או יותר) זה בעייתי כי דציבל הוא סוג של לוגריטם (חישוב חזקה למספר 10 ) {10 בחזקה X}
*זה קצת יותר מורכב (בגלל זה דחיתי את הקורס של 'עיבוד אותות')
בגלל זה צליל שנשמע לנו לאוזן פי 2 יותר חזק בפועל מעלה רק 3DB או 6DB לסאונד
יש רמקולים "תקועים יותר" אבל מחזיקים מעמד ומשמיעים צליל יותר טוב בהגברות גבוהות ויש רמקולים "משחוררים יותר" (שיש הרבה זולים כאלו) שתענוג לשמוע אותם באווירה של חדר, אבל אין להם היקף באסי טוב כמו שיש לאלו ש "תקועים יותר".
הייתה לי בעבר תיאוריה על כך: שאם הסליל תקוע במקום ומזרימים בו זרם גבוהה, והוא לא ממיר את עצמו לתנוע, אז הוא ישרף בקלות. אבל זה בטח לא נכון כי הסליל עצמו צריך להיות עמיד למעבר זרם בו והשדה המגנטי נוצר, גם אם הוא לא מומר לתנוע
בנוסף ראיתי ששורפים רמקולים שאין להם את הגומי שתופס להם את הממברנה וזה קצת משונה, כי תנוע הרמקול כן מבצעה.