מאמרים אחרונים

שתף בפייסבוק שיתוף בפייסבוק
RSS - מאמריםמאמרים
RSS - פורומיםפורומים
דווח למנהל דיווח למנהל
קישור לעמוד זה קישור לעמוד זה
עוד בקבוצת HT



עזרה: מעוניין לקבל יותר עוצמה בשמע דו ערוצי


עמוד 3 מתוך 3
עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3 
   פורומים > אודיו > אודיו רב-ערוצי (ק''ב)
מחבר הודעה
itay123
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Feb 23, 2006
הבעות תודה: 842
מספר הודעות: 6737

 #31  נשלח: ג' 03/01/2017 18:37

וכתוספת לסלט
סירוס "דיגיטלי".
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
BUGY (בוגי)
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Feb 24, 2009

מיקום: מודיעין
הבעות תודה: 715
מספר הודעות: 6632

 #32  נשלח: ג' 03/01/2017 18:44

RobotCop כתב:

ציטוט:
...


אז אולי כדאי שתנסה לעבור למציאות הפיזיקלית של אותם אנשים להם אתה מייעץ בכזו נחרצות.

חוקי הפיזיקה הקלאסית (בניגוד, נגיד, לחוקי הפיזיקה התרמו-גרעינית) ובמיוחד חוקי האקוסטיקה דורשים מרחק של לפחות חצי מאורך הגל כדי לייצר את אותו הגל כמו שצריך. כל מרחק שקטן מזה לא יאפשר לגל להתפתח ויפריע לתדרים קרובים להתפתח בעצמם. זה מה שאני אומר.

וחוצמזה, הנסיון שלך בכלל לא רלוונטי בנושא כיוון שבעליל אתה מערבב את מה שאתה יודע עם מה שנראה לך נכון ובדרך חוטא לאמת ומטעה אנשים שישמחו לקבל עיצה כמו שנתת ולרוץ לקנות סאב ענק לחדר שלהם בממ"ד כי הם קראו בפורום של מומחים ש"רק מי שלא מבין ממליץ לא לעשות את זה"


לעיון נוסף: http://www.acousticfields.com/wavelengths-in-our-r...


לא אמרת כלום,·הבאת איזה מאמר בחצי שקל. כן, אני מכיר את החוקים, רק מזכיר לך, שזה כדי לא לקבל הפרעות לגל, רק אז דרוש חדר בגודל מסויימם ובפרופורציות מסויימות בדיון שלנו אין קשר לגודל החדר, גם בחדר של מטר על מטר אתה תקבל באסים אולי מודגשים מאוד לתדר ספציפים, אבל אתה תקבל אותם. אין שום צורך בחדר מסויים כדי לקבל תדרים מסויימים, אמרת שטות לפני כמה פוסטים ועכשיו אתה תגיד הכל כדי להצדיק אותה. כך קשה לנהל דיון.
למה הנסיון שלי, עם אותו סאב, בחדר בגודל דומה, לא קשור לעניין? ולמה אתה לא מסוגל לנהל דיון בלי "לרד אלי"? ומה בדיוק אני מייצב לאילו אנשים? הפיזיקה שלי היא אולי מוזרה, היא לא שלי, אלה דברים מהעולם הזה...
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
BUGY (בוגי)
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Feb 24, 2009

מיקום: מודיעין
הבעות תודה: 715
מספר הודעות: 6632

 #33  נשלח: ג' 03/01/2017 18:55

Amir64 כתב:
@BUGY


ציטוט:
...


ברור שאתה מקבל באס חזק מאוד, ופאנצ'י.
השאלה אם זה מה שאתה אמור לקבל, כשאתה רואה סרט.
זה שאנשים אוהבים לפוצץ בומים, לא אומר שזה יותר טוב, באיזו שהיא צורה, חוץ מהיכולת להתרברב שהסאב שלי מזיז רהיטים.

סאב יותר קטן, שיורד מספיק נמוך, יעשה עבודה מעולה בחדר כזה.
כמו בהרבה דברים, לא תמיד יותר גדול ויותר חזק זה בהכרח יותר טוב, מבחינת התוצאה בחדר כזה.


·אני כן, אני רוצה באס חזק ומפוץ, כשבסרט יש פיצוץ, אני רוצה להרגיש אותו בחדר.

מה הקרש בין גודל הסאב לתדרים שהוא מפיק?
כמו שמישהו חכם ממני פעם אמר לי, האם 20הרץ של סאב ענק שונים מ20 הרץ של "סאב יותר קטן, שיורד מספיק נמוך"? האם זה משנה גודל הסאב, כל עוד הוא עושה את העבודה שלו, שחזור תדרי הבאס בצורה נכונה, מה זה משנה עם זה סאב קטן או גדול?
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Amir64 (אמיר)
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Aug 02, 2012
הבעות תודה: 898
מספר הודעות: 6288

 #34  נשלח: ג' 03/01/2017 19:04

BUGY כתב:

ציטוט:
...


·אני כן, אני רוצה באס חזק ומפוץ, כשבסרט יש פיצוץ, אני רוצה להרגיש אותו בחדר.

מה הקרש בין גודל הסאב לתדרים שהוא מפיק?
כמו שמישהו חכם ממני פעם אמר לי, האם 20הרץ של סאב ענק שונים מ20 הרץ של "סאב יותר קטן, שיורד מספיק נמוך"? האם זה משנה גודל הסאב, כל עוד הוא עושה את העבודה שלו, שחזור תדרי הבאס בצורה נכונה, מה זה משנה עם זה סאב קטן או גדול?


זה שאתה רוצה... זו זכותך, אבל זו לא הדרך שהתכנו טכנאי הסאונד שיצרו את הסרט.
בגלל זה נוצר כל עניין הרפרנס, וכיול ל- 75dB.
אם אתה שומע ברפרנס 75dB מהרמקולים, אבל מכוון את הסאב שיפיק 100dB, זו זכותך, אבל זו לא הדרך הנכונה.

לגבי הסאבים, זו בדיוק הטענה שלי.
כאשר מספיק סאב קטן (יחסית) שמסוגל להפיק את כל הבאסים שיש בפס הקול,מבחינת תחום תדרים והספק, אין שום תועלת לשים מפלצת בחדר קטן שתעשה את אותה עבודה.

בערך כמו לקנות אוטובוס כדי להסיע תמיד מקסימום 4 אנשים.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
RobotCop
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Nov 07, 2011

מיקום: בדיוק מול הרמקולים
הבעות תודה: 238
מספר הודעות: 1125

 #35  נשלח: ג' 03/01/2017 19:23

BUGY

לא קישרתי למאמר הזה כהוכחה לדברים שלי אלא כהשלמה.

החוקים לא מדברים על הפרעות אלא על התנאים שצריך כדי לאפשר לגל בתדר מסויים להווצר מלכתחילה. זאת אומרת שבחלל קטן כמו החדר המדובר חלק ניכר מהתדרים לא יכולים להווצר כמו שצריך וכולם נשמעים אותו דבר - בררררררררר ארוך וחסר תו. יש שם בס, המון בס, רק לא בתדרים הנכונים ולא בעוצמות הנכונות.

אם אתה חושב שאמרתי שטות, אנא הסבר, פרט ונמק. אני אומר את מה שלמדתי בלימודי הסאונד שלי אבל מוכן לקבל שהמורה שלי טעה אם יוצגו הוכחות שמפריכות את זה.

הנסיון שלך לא קשור לעניין משתי סיבות:
1. אנחנו דנים פה כרגע על פיזיקה בלבד ונסיון לא ממש משנה פה, לא שלי ולא שלך, רק החוקים שעליהם אנחנו אמורים להסכים בסוף התהליך
2. במעבר מחדר לחדר יש עוד המון גורמים שמשפיעים ואי אפשר לנטרל אותם כדי להשוות. בחדר אחד יש יותר דברים רכים, בשני יש ספריה ענקית שמשמשת כדיפיוזר וכו' כו'.

כמו כן, באמת הייתי קצת סרקסטי מדי, מתנצל

בנוגע למה אתה מייצג, כשאני הולך לחפש בפורומים תשובות לשאלות וביחוד בדברים שאני לא מבין בהם, אני נוטה לייחס חשיבות גדולה יותר לאנשים ותיקים באותו פורום בטח ובטח כאלו שמדברים בביטחון. אתה אחד כזה ולכן (לדעתי) מה שאתה אומר נכנס יותר טוב לאנשים מזדמנים מאשר נגיד, מה שאני כותב. יכול להיות שזה סופר דבילי אבל זו דעתי בנושא. מי שיש לו ותק יש לו גם נסיון ולכן שווה להקשיב לו.

בכל אופן, נראה לי שאנחנו מתקרבים לנקודת מיצוי, לי אישית קצת נמאס לשבת מול המחשב ולתקתק על המקלדת, אני עושה את זה מספיק בעבודה ועכשיו בבית אני הולך לשחק קצת SFV.

_________________
עזרו לך? יש כפתור במיוחד בשביל זה.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
BUGY (בוגי)
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Feb 24, 2009

מיקום: מודיעין
הבעות תודה: 715
מספר הודעות: 6632

 #36  נשלח: ג' 03/01/2017 19:33

Amir64 כתב:

ציטוט:
...


זה שאתה רוצה... זו זכותך, אבל זו לא הדרך שהתכנו טכנאי הסאונד שיצרו את הסרט.
בגלל זה נוצר כל עניין הרפרנס, וכיול ל- 75dB.
אם אתה שומע ברפרנס 75dB מהרמקולים, אבל מכוון את הסאב שיפיק 100dB, זו זכותך, אבל זו לא הדרך הנכונה.

לגבי הסאבים, זו בדיוק הטענה שלי.
כאשר מספיק סאב קטן (יחסית) שמסוגל להפיק את כל הבאסים שיש בפס הקול,מבחינת תחום תדרים והספק, אין שום תועלת לשים מפלצת בחדר קטן שתעשה את אותה עבודה.

בערך כמו לקנות אוטובוס כדי להסיע תמיד מקסימום 4 אנשים.


·75 זה אולי רפרנס לכיול. רפרנס לק"ב זה 85 עם תקרה של 15BD נוספים לאפקטים וג זה תלוי לפי איזה "רפרנס" אתה עובדים. חוץ מזה, באס הוא תחום שהאוזן שלנו פחות רגישה אליו ולכן כן צריך להגיר אותו, ומערכת כיול טובה אכן מגבירה אותו מעל 75, רק כדי להתאים את הבאס לתחום הבניינים. לכן לרוב צריך צריך סאב חזק, כי הוא עובד קשה יותר מהרמקולים, כי סאב גדול יותר עושה את העבודה טוב יותר מסאב קטן. יש פה רק יתרונות החסרון זה המקום שהוא תופס, אבל במקרה הספציפי הזה, זה פחות מהמקום של אחד מסדרת ה1000 כי זה סאב גלילי. ואני מזכיר לך, הבחור קנה סאב במחשבה לעבור לחדר גדול יותר, אז עכשיו הוא פשוט מנמיך אותו, יש כפתור בדיוק בשביל זה מאחורה, אבל כשיעבור לחדר גדול יותר הוא יגביר אותו במקום למכור את הסאב הקטן יותר שאתם אומרים שהוא היא צריך לרכוש, ולקנות את הסאב הזה בדיוק. בשביל מה?

לא מבין מה הבעיה שתם חושבים שיש פה? סאב חזק מדי חדר? מנמיכים אותו. סאב גדול מדי? לא ממש, שטח הרצפה שהוא טופס יחסית מאוד קטן. תדרי הבאס שהוא מייצר לא אותם התדרים כמו של סאב קטן יותר או שהם לא "נפתחים" בחדר הקטנה הזה ולכן אין לו מה לשמוע תדרים נמוכים בחדר הזה, שיחתוך אותם לגמרי ברסיבר?

אני עדיין אומר, מה שהוא צריך זה סאב כזה נוסף.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
avilior (אבי)
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Jul 03, 2007

מיקום: עכו
הבעות תודה: 141
מספר הודעות: 1608

 #37  נשלח: ג' 03/01/2017 19:38

סאב נוסף? לחדר כזה? נראה לי אוברקיל.
לי יש רושם ש״הבעיה״ היא פסיכולוגית. לא מסתדר לפותח השרשור שהוא נמצא בווליום גבוה אבל לא שומע כמו שהוא רוצה. אז מה? מי אמר שאי אפשר לעלות יותר בסקאלה? מאמין שהוספת ווליום פשוט תפתור את ״הבעיה״.
עכשיו קדימה, לקנות סנטר
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Amir64 (אמיר)
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Aug 02, 2012
הבעות תודה: 898
מספר הודעות: 6288

 #38  נשלח: ג' 03/01/2017 19:52

BUGY

ציטוט:
·75 זה אולי רפרנס לכיול. רפרנס לק"ב זה 85 עם תקרה של 15BD...

כל זה ברור, לא בא לי לפרט הכל כל הזמן את כל האפשרויות.
ה- 75 זו רק דוגמה, הרי רוב האנשים שומעים ב- 50-65dB.
מעטים מאוד שומעים ברפרנס ווליום, רק כי זה הרפרנס.
כל מה שרציתי להגיד הוא שהכיול גורם לכל תחום התדרים מכל הרמקולים להיות מאוזן. (זו לפחות השאיפה).
ואתה מפר את האיזון הזה עם באס מוגזם.
זו זכותך, אבל לא נכון להמליץ את זה לקוראים שלא מבינים מה המשמעות של הדברים.


ציטוט:
לכן לרוב צריך צריך סאב חזק, כי הוא עובד קשה יותר מהרמקולים, כי סאב גדול יותר עושה את העבודה טוב יותר מסאב קטן

אתה סותר את עצמך.
זה מה שכתבת, לפני כמה פוסטים:

ציטוט:
מה הקרש בין גודל הסאב לתדרים שהוא מפיק?
כמו שמישהו חכם ממני פעם אמר לי, האם 20הרץ של סאב ענק שונים מ20 הרץ של "סאב יותר קטן, שיורד מספיק נמוך"? האם זה משנה גודל הסאב, כל עוד הוא עושה את העבודה שלו, שחזור תדרי הבאס בצורה נכונה, מה זה משנה עם זה סאב קטן או גדול?

ולא, ממש לא צריך סאב נוסף בחדר הזה.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
BUGY (בוגי)
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Feb 24, 2009

מיקום: מודיעין
הבעות תודה: 715
מספר הודעות: 6632

 #39  נשלח: ג' 03/01/2017 19:59

RobotCop כתב:
@BUGY

לא קישרתי למאמר הזה כהוכחה לדברים שלי אלא כהשלמה.

החוקים לא מדברים על הפרעות אלא על התנאים שצריך כדי לאפשר לגל בתדר מסויים להווצר מלכתחילה. זאת אומרת שבחלל קטן כמו החדר המדובר חלק ניכר מהתדרים לא יכולים להווצר כמו שצריך וכולם נשמעים אותו דבר - בררררררררר ארוך וחסר תו. יש שם בס, המון בס, רק לא בתדרים הנכונים ולא בעוצמות הנכונות.

אם אתה חושב שאמרתי שטות, אנא הסבר, פרט ונמק. אני אומר את מה שלמדתי בלימודי הסאונד שלי אבל מוכן לקבל שהמורה שלי טעה אם יוצגו הוכחות שמפריכות את זה.

הנסיון שלך לא קשור לעניין משתי סיבות:
1. אנחנו דנים פה כרגע על פיזיקה בלבד ונסיון לא ממש משנה פה, לא שלי ולא שלך, רק החוקים שעליהם אנחנו אמורים להסכים בסוף התהליך
2. במעבר מחדר לחדר יש עוד המון גורמים שמשפיעים ואי אפשר לנטרל אותם כדי להשוות. בחדר אחד יש יותר דברים רכים, בשני יש ספריה ענקית שמשמשת כדיפיוזר וכו' כו'.

כמו כן, באמת הייתי קצת סרקסטי מדי, מתנצל

בנוגע למה אתה מייצג, כשאני הולך לחפש בפורומים תשובות לשאלות וביחוד בדברים שאני לא מבין בהם, אני נוטה לייחס חשיבות גדולה יותר לאנשים ותיקים באותו פורום בטח ובטח כאלו שמדברים בביטחון. אתה אחד כזה ולכן (לדעתי) מה שאתה אומר נכנס יותר טוב לאנשים מזדמנים מאשר נגיד, מה שאני כותב. יכול להיות שזה סופר דבילי אבל זו דעתי בנושא. מי שיש לו ותק יש לו גם נסיון ולכן שווה להקשיב לו.

בכל אופן, נראה לי שאנחנו מתקרבים לנקודת מיצוי, לי אישית קצת נמאס לשבת מול המחשב ולתקתק על המקלדת, אני עושה את זה מספיק בעבודה ועכשיו בבית אני הולך לשחק קצת SFV.


·גם אני כבר צריך הפסקה, אני מנהל 4 דיונים על דברים שונים במקביל

קיבלתי את כל מה שאתה אומר, לגבי הוותק לגבי למה הדוגמה שלי והנסיון שלי לא קשורים ואני אכן מנסה לכתוב רק דברים מנסיון אישי אשר משובל ידע ואם אני יכול אז גם לתמוך בזה בצורה מדעית, גם עם זה רק ציטוט מוויקיפדיה.

אבל עניין יצור התדרים הוא לא נכון, כי פספסת את המשך התיאוריה, שים לב, תיאוריה, אפילו במאמר ההוא שצירפת כתוב:

1: שזה עניין של הפרעות, הם לעולם לא ידברו אל יצור התדר. מה שאומר שההפרעות יכולות להגביר או להנמיך את התדר, הפרעה הורסת או בונה. אבל זה לא אומר שהתדר לא נוצר בחדר, רק אומר שהוא שונה בדרך. אין שום בעיה לתדר להיווצר בחדר. אתה מפספס, התיאורה תמיד מדבר על חדר ריק ואטום. במציעות יש רהיטים, אנשים ועוד רמקולים בחדר. חלק מהסאונד בורח מהחדר, חלק נספג, חלק מוחזר.

2: זה עניין של כפילות, אתה לא חייב חדר באורך של התדר, אתה יכול להסתפק בחדר שהוא חצי מהאורך, או רבע או שמינית או ששעשרית...תלוי בעוצמה של התדר, סוג הקיר, זווית הקיר, מיקום הסאב בחדר, מיקו המאזין והכי חשוב התדר. הרי לכל תדר יש את האורך שלו לכן יש תדרים אשר אשר נעלמים ויש כאלה שמקבלים חיזוק אבל זה כך בכל חדר "סטנדרטי" זה לא רק בחדר קטן. מה ששונה זה רק התדרים אשר עוברים שינוי. בסלון אתה יכול לקבל הגברה רצינית כשאתה יושב ליד הקיר האחורי, הגברה של פי שתיים בעוצמה לפחות, הרבה יותר ממישהו שיושב חצי מטר מהקיר, אבל התדר עדיין אותו התדר והוא כן נוצר בחדר בלי תלות בגודל. דרך אגב, מה שנחשב "חדר קטן" בעולם הסנאוד זה בגודל של סלון ממוצע.

אתה מבין, זה לא כזה פשוט, אין פה שחור ולבן. כל גורם משפיע. לטובה או לא, זה כבר עניין אישי. גם הסלון הממוצע משפיע על הבאס בצורה הרסנית אבל אנשים לא אומרים לבחור ההוא שקנה סאב ענק לסלון שהוא טועה, שהיה עדיף לו 4 קטנים או 2 בינויים, נכון? אז למה לרדת על הבחור הזה כי הוא עשה מהלך נכון ונבון וכל מה שרצה זה קצת עזרה בשיפור של מה שיש...
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
BUGY (בוגי)
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Feb 24, 2009

מיקום: מודיעין
הבעות תודה: 715
מספר הודעות: 6632

 #40  נשלח: ג' 03/01/2017 20:09

Amir64
·אמיר, אני לא סותר את עצמי, סאב גדול עובד טוב יותר כי הוא פחות מתאמץ, יש סיכוי קטן יותר להפרעות, לרעש מהפורט, לקליפינג מהמגבר, עדיף קצת כוח ברזרבה מאשר כל הזמן להיות קרוב לשיא. וזה בלי לדבר על הבדלים בגודל התיבה וגוגל הוופר.

סאב נוסף הוא לא בשביל הכוח, זה לא חסר, הסאב הנוסף הוא בשביל לעזור עם כל הבעיות שבתחום התחתון, זה נכון לא רק במקרה הזה אלה ברוב המקרים, סאב נוסף תמיד עדיף זה הטיפול האקוסטי הכי טוב שאתה יכול לעשות לטיפול בתחום התחתון, 4 סאבים זה עוד יותר טוב.


אבי:


לי יש רושם ש״הבעיה״ היא פסיכולוגית. לא מסתדר לפותח השרשור שהוא נמצא בווליום גבוה אבל לא שומע כמו שהוא רוצה. אז מה? מי אמר שאי אפשר לעלות יותר בסקאלה? מאמין שהוספת ווליום פשוט תפתור את ״הבעיה״.
עכשיו קדימה, לקנות סנטר מוציא לשון"

זה מה שאני חושב, שילוב של פסיכולוגיה וכיול.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
RobotCop
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Nov 07, 2011

מיקום: בדיוק מול הרמקולים
הבעות תודה: 238
מספר הודעות: 1125

 #41  נשלח: ג' 03/01/2017 20:12

BUGY
לא בטוח שאני מסכים אבל למען הסדר הטוב אבדוק את עצמי שוב עם מומחה אקוסטיקה שעובד איתי.
בכל מקרה, המשך ערב טוב.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Amir64 (אמיר)
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Aug 02, 2012
הבעות תודה: 898
מספר הודעות: 6288

 #42  נשלח: ג' 03/01/2017 20:25

BUGY כתב:
@Amir64
·אמיר, אני לא סותר את עצמי, סאב גדול עובד טוב יותר כי הוא פחות מתאמץ, יש סיכוי קטן יותר להפרעות, לרעש מהפורט, לקליפינג מהמגבר, עדיף קצת כוח ברזרבה מאשר כל הזמן להיות קרוב לשיא. וזה בלי לדבר על הבדלים בגודל התיבה וגוגל הוופר.

סאב נוסף הוא לא בשביל הכוח, זה לא חסר, הסאב הנוסף הוא בשביל לעזור עם כל הבעיות שבתחום התחתון, זה נכון לא רק במקרה הזה אלה ברוב המקרים, סאב נוסף תמיד עדיף זה הטיפול האקוסטי הכי טוב שאתה יכול לעשות לטיפול בתחום התחתון, 4 סאבים זה עוד יותר טוב.


אבי:


לי יש רושם ש״הבעיה״ היא פסיכולוגית. לא מסתדר לפותח השרשור שהוא נמצא בווליום גבוה אבל לא שומע כמו שהוא רוצה. אז מה? מי אמר שאי אפשר לעלות יותר בסקאלה? מאמין שהוספת ווליום פשוט תפתור את ״הבעיה״.
עכשיו קדימה, לקנות סנטר מוציא לשון"

זה מה שאני חושב, שילוב של פסיכולוגיה וכיול.


למה אתה נכנס לנושאים שאף אחד לא דיבר עליהם?
מה קשורות כל ההפרעות שכתבת עליהם, מסאב לא מתאים?

שמת לב שכתבתי:

ציטוט:
כאשר מספיק סאב קטן (יחסית) שמסוגל להפיק את כל הבאסים שיש בפס הקול,מבחינת תחום תדרים והספק, אין שום תועלת לשים מפלצת בחדר קטן שתעשה את אותה עבודה.

זה לא כולל סאב שלא מפיק תדרי סאב כמו שצריך, שהוא under powered, או כל בעיה אחרת.

לגבי מה שכתבת לאבי, על הווליום.
זה מה שכתבתי באחת ההודעות הראשונות, בדף הראשון בשרשור:

ציטוט:
בכל מקרה, כשאתה אומר שחסרה לך עוצמה, על איזה ווליום מכוון הרסיבר?
מניח שלא הגעת למקסימום, אז מה הבעיה להגביר?
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
ngold7
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Apr 11, 2012

מיקום: new york
הבעות תודה: 144
מספר הודעות: 828

 #43  נשלח: ג' 03/01/2017 21:06

לפותח השירשור, עכשיו כשראינו את החדר והבנו את ההבעיה המובנת (לכלל המערכת, לא רק הסאב) יש לי המלצה חמה שחלק מהחברים לא יסכימו איתה.
תשמע מוזיקה רק בדירקוט, אודוסי היא מערכת כיול טובה לסרטים אבל למוזיקה ממש לא, היא מסרסת את הגבוהים וגומרת על כל הבמה.
אני עם מראנץ, ובמוזיקה אני ישר מעביר לדירקט, והקדמיים שלי הם מדפיים עם וופר 5" וזה הרבה יותר טוב מאשר עם אודוסי במצב סטאריו (2.1) שלא לדבר על כל מצבי המוזיקה למיניהם, ממש לא שווה משהו.

לגבי הסאב, ידידי, אני מבין שאתה אוהב לשמוע אותו, מי לא אוהב לשמוע מרמקול שעלה כמה אלפי שקלים? אבל, וזה אבל גדול, כוונת המשורר היא שהסאב יבלע בשמע, ולא שהוא יבלוט מעל אחרים, יותר מיזה, הסיבה שהמיקום של הסאב לא משנה (לא ברמת אקוסטיקה, תירגעו!) היא כי תדרים מתחת ל80 הם לא כיוונים, האוזן שלנו לא יכולה לדעת מאיפה מגיע הרעש. ובגלל זה ההמלצה הגורפת היא תמיד לחתוך את הקרוס ב80.
מכל זה יוצא שמערכת הכיול מנסה בכח להעלים את הסאב, והיא מצליחה (בערך) ואז אתה בה ומשבש את כל הסיפור. (זכותך)

המלצתי היא (בהנחה שלא תסכים לשמוע רק בדירקט) שתשחק אם הווליום של הסאב עד שבכיול יצא לך ערכים של +-5 (ואף יותר קרוב אם אפשר) ואז, ורק אז, כאשר יש לך מערכת שמכוילת נכון לחדר שלך, רק אז תגביר את הסאב. כתוצאה מזה יהיה לך גם איזון יותר נכון של כל הרמקולים וגם שליטה על כמות הבאס (המכויל!!) שאתה רוצה.

בהצלחה!

_________________
.He who knows the past controls the future
.He who controls the future conquers the past
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
RobotCop
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Nov 07, 2011

מיקום: בדיוק מול הרמקולים
הבעות תודה: 238
מספר הודעות: 1125

 #44  נשלח: ד' 04/01/2017 11:58

BUGY
אז ככה. אתה צדקת ואני צדקתי, אבל אתה צדקת קצת יותר

גל בתדר נמוך מאוד כן יכול להווצר בחלל קטן אבל רק ברמת הוופר שמזיז את האוויר. בשניה שהוא יוצא אל החלל עצמו ונכנס בקיר מתחילה השתוללות מטורפת שגם מפריעה לו להתפתח כמו שצריך, גם מפריעה לתדרים שכנים להתפתח כמו שצריך וגם מתחרה ומעוותת את התוכן שממשיך לצאת מהרמקולים.

אני פשוט חשבתי לתומי (בתור טכנאי סאונד) שתדרים שמעוותים כל כך כבר ברמת החדר לא צריכים להווצר מלכתחילה כי לא בשביל זה אנחנו שומעים מוזיקה. מוכן לקבל שיש אנשים שזה לא כ"כ אכפת להם כל עוד הבית / חלונות / ספות רועדים עם הבס.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
כל הזמנים הם שעון חורף - ישראל (GMT+2) הצג הודעות קודמות:    
פורומים > אודיו רב-ערוצי (ק''ב) עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3 


  
    שם משתמש:
נתוני כניסה לכל אתרי HT:

  סיסמא:
 

  


 | 

קפוץ אל: 
לא ניתן לשלוח הודעות בפורום זה
לא ניתן להגיב להודעות בפורום זה
לא ניתן לערוך את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן למחוק את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן להצביע לסקרים בפורום זה
לא ניתן לצרף קבצים בפורום זה
לא ניתן להוריד קבצים בפורום זה

תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht