האם יש מקצוע כזה כיול-מן? איש שמכייל לך את המערכת אם אמצעים הכי טובים בשוק?

אודיו בקולנוע-ביתי ופורמטים רב-ערוציים - רסיברים, מגברי כח-רב ערוציים, פרוססורי-אודיו וכו'
grahav (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 199
הצטרף: ינואר 2005
נתן תודות: 24 פעמים
קיבל תודות: 11 פעמים

האם יש מקצוע כזה כיול-מן? איש שמכייל לך את המערכת אם אמצעים הכי טובים בשוק?

נושא שלא נקרא #1 

אתגר הכיול יוצא לדרך.
כיילתי את המערכת ואני שומע מעולה לטעמי
ואני ממש סקרן אם יש מישהו שמסוגל לכייל עוד יותר טוב
עם ציוד מיקצועי , אבל ממש מיקצועי ולא שיבוא ויפעיל לי את מיקרופון הכיול.
ציוד:
רסיבר YAMAHA 781 (תומך אטמוס ומשמש כ-PRE AMP)
רסיבר DENON AVC-A1SR(משמש כ-POWER AMP)
DUNE 303D
BLURAY SONY 5200
קדמיים CANTON LE107
סנטר CERWIN VEGA
אטמוס JBL CONTROL ONE

מי נענה לאתגר?

Lior_M
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 7869
הצטרף: מרץ 2006
מיקום: נס-ציונה
נתן תודות: 404 פעמים
קיבל תודות: 390 פעמים

נושא שלא נקרא #2 

מה זה יעזור ?
בדרך כלל הכיול בנוי משני חלקים ( בהנחה שאתה לא מתכוון לטפל אקוסטית בחדר )

1. מדידה
2. טיפול באמצעות EQ
באופן עקרוני הרסיבר שלך עושה את שני השלבים.
מן הסתם אתה לא יכול להחליף את המיקרופון במיקרופון טוב יותר משום שעקומת ההענות שלו חייבת להיות ידועה למערכת הכיול.

הדרך היחידה שלך לכיול אחר זה לעקוף את מערכת הכיול של הרסיבר..
שזה אומר רכישה של DSP שיבצע את התיקון הנדרש בהתיחס למדידות שבוצעו עם מקרופון אחר.
היה פה לא מזמן שרשור עלDirac Live . ממש לא עסק זול..

https://www.hometheater.co.il/modules.p ... sc&start=0
בעבר טכנאי סאונד באולפני טריטון כיום עוסק בתחום ההי-טק.
הקולנוע שלי

MarioMan
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 3538
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: יונתן פת-יה
מיקום: תל-אביב
נתן תודות: 19 פעמים
קיבל תודות: 195 פעמים

נושא שלא נקרא #3 

אין חובה שהמדידה והכיול עצמו באמת יבוצעו ע"י אותו אלמנט במערכת (לדוגמא: רסיבר שמצד אחד מודד את ההיענות בנקודות האזנה שונות ולאחר מכן מבצע תיקון בהתאם) אך במקרה הזה הציוד עצמו שברשותך לא יאפשר לבצע תיקונים שיהיו נדרשים ע"י מדידות יותר מתקדמות.

לכן במקרה הזה נראה שאתה דיי מסודר.
Vermoze - Innovative Technology Solutions Ltd.

grahav (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 199
הצטרף: ינואר 2005
נתן תודות: 24 פעמים
קיבל תודות: 11 פעמים

נושא שלא נקרא #4 

ל-YAMAHA 781 יש אפשרות לכיול ידני אחרי האוטומטי
עם עקומות לכל רמקול, הגברות ותדרים, GAIN,
האם שווה להביא את ה-DIRAC למשל ואז להעתיק ממנו?

MarioMan
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 3538
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: יונתן פת-יה
מיקום: תל-אביב
נתן תודות: 19 פעמים
קיבל תודות: 195 פעמים

נושא שלא נקרא #5 

יש אפשרות לכל מה שאמרת אבל זה באופן מוגבל למדיי וזה עוד מבלי להכנס לסוגיית איכות הביצוע (בהקשר של רמת הדיוק של תהליכי העיבוד הללו).

אין לך מה להעתיק מ-DIRAC כי התיקון שעושה ה-DIRAC הוא לא EQ סטנדרטי אלא הוא מתקן בהיבטים נוספים.

בקיצור כמו שאמרתי - אתה דיי מסודר.

ADICT
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 9087
הצטרף: מאי 2007
נתן תודות: 70 פעמים
קיבל תודות: 297 פעמים

נושא שלא נקרא #6 

למה אין תמונות wtf

עופרפולק
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6538
הצטרף: ינואר 2005
מיקום: נתניה
נתן תודות: 21 פעמים
קיבל תודות: 403 פעמים

נושא שלא נקרא #7 

רהב זה הטענה שלי פה כול הזמן וחברים פה מכירים אותי שאם אחרי כיול אתה מתחיל לשחק ידני אז כול האוטומט לא שווה גרוש והרבה חברה קונים מגברים בגלל הכיול
Sony 1040
Monitor mass

עופרפולק
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6538
הצטרף: ינואר 2005
מיקום: נתניה
נתן תודות: 21 פעמים
קיבל תודות: 403 פעמים

נושא שלא נקרא #8 

אחד המנהלים פה באתר לא חשוב שם יודע ויש לו ציוד אבל נראה לך שיתחיל להסתובב בארץ גם לא בשביל כסף יש לו מספיק על הראש
Sony 1040
Monitor mass

Amir64
גורו
גורו
הודעות: 10043
הצטרף: אוגוסט 2012
נתן תודות: 178 פעמים
קיבל תודות: 1733 פעמים

נושא שלא נקרא #9 

עופרפולק כתב:רהב זה הטענה שלי פה כול הזמן וחברים פה מכירים אותי שאם אחרי כיול אתה מתחיל לשחק ידני אז כול האוטומט לא שווה גרוש והרבה חברה קונים מגברים בגלל הכיול
...
ממש לא נכון שהכיול לא שווה כלום.
הכיול הוא הבסיס.

אחר כך, אם יש דברים שאתה לא מרוצה מהם, ויש לך אפשרות לשנות ידנית, תרגיש חופשי לשנות.

לדוגמה בפיוניר בין שאר האפשרויות, אפשר לשנות את ה- time delay בין הפקת אות ע"י הרסיבר והזמן בו המיקרופון ידגום את גלי הקול בחדר.
זה יכול לשפר פלאים (או לקלקל).
הגדרת המחדל של פיוניר היא כזו שאמורה להפיק כיול סביר ברוב החדרים, אבל לא כיול הכי טוב שניתן.
הם אפילו ממליצים להקטין את ה- Delay הזה, ולבדוק את זה משפר אצלך בחדר.

כמו כן, אם לאחר הכיול אתה מעדיף -
שהסנטר\הסאב\הסוראונדים יהיו חזקים יותר
או שהרמקולים יפיקו באסים\מיד\גבוהים ביחס שונה אחד מהשני (אקולייזר)
או כל שינוי אחר שניתן לבצע, ושלאחריו אתה מרוצה יותר.

המטרה בסוך היא להנות ממה שאתה שומע, לא שהרסיבר יהיה מרוצה שלא נגעת בכיול.
עושים כיול הכי טוב שאפשר לקבל מכל מערכת כיול.

HazooM
כתב
כתב
הודעות: 6805
הצטרף: ינואר 2005
נתן תודות: 306 פעמים
קיבל תודות: 958 פעמים

נושא שלא נקרא #10 

אני ממש סקרן אם יש מישהו שמסוגל לכייל עוד יותר טוב
עם ציוד מיקצועי , אבל ממש מיקצועי ולא שיבוא ויפעיל לי את מיקרופון הכיול.
...
למה להתעסק עם הכיול? הכיול זה לא קסם שיהפוך מערכת גרועה לטובה, ויכול אפילו להפוך מערכת טובה לפחות טובה. מערכת הכיול לא יכולה לתקן בעיות אקוסטיקה וזו הבעיה העיקרית ברוב המערכות של אנשים - אפס טיפול אקוסטי.

itay123
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 7031
הצטרף: פברואר 2006
נתן תודות: 479 פעמים
קיבל תודות: 859 פעמים

נושא שלא נקרא #11 

HazooM כתב:
...
...
למה להתעסק עם הכיול? הכיול זה לא קסם שיהפוך מערכת גרועה לטובה, ויכול אפילו להפוך מערכת טובה לפחות טובה. מערכת הכיול לא יכולה לתקן בעיות אקוסטיקה וזו הבעיה העיקרית ברוב המערכות של אנשים - אפס טיפול אקוסטי.
...
·(Y)

מילא "טיפול" כזה או אחר (שבאמת לא קיים כמעט אצל אף אחד - על אחת כמה וכמה בסלון),
אבל אפילו מיצוב ומיקום כמו שצריך של הרמקולים הראשיים ברוב המערכות שאני נתקל - ללא חשיבה בכלל (פרט לאסטתיקה - ואחידות עם הריהוט).

למדתי ככ הרבה על החלל שלי בעזרת מדידות של החלל בתוכנה כזו או אחרת - ובמיוחד מיצוב הקדמיים שלי בחלל, כמובן שיש מגבלות, אך בעזרת מדידה, ידעתי איפה הבעיות שקיימות, וכמה "להוציא" את הרמקול קדימה ומהצדדים החובקים אותו, או כמה לשחק עם הזווית בכדי לקבל מדידה טובה יותר לאחר מעשה.

לצערי בזמן האחרון אני מוצא את עצמי יותר "מתקן ומענה" את עצמי לגבי מיצוב ומיקום ה-קדמיים אצלי מאשר "נהנה" מהם,
בכדי להגיע למדידה טובה יותר,
ככל שהמדידה טובה יותר - גם התגובה של הרמקול ביחס לחלל והסביבה שלו, משתפרת פלאים.
ועל כן התוצאה הסופית.
לפני כיול כזה או אחר, קריטי ביותר העמדה של הרמקולים והמערכת בחלל, זה הבסיס ובעצם הבסיס לכיול מוצלח יותר שנעשה בעקבות אותן מדידות.

RoomCorrection כזה או אחר, אינו קיים בשביל לפתור בעיות אקוסטיות, אלא קיים בשביל להביא את המערכת למצב אופטימלי יותר - כאשר החלל והרמקולים מקבלים התייחסות ראשית
RoomCorrection מודד את התגובה של הרמקול בחלל, במידה והרמקול אינו מגיב כראוי בחלל (ניתן לראות זאת ע"י מדידה),
הכיול פשוט לא יצא מספיק טוב, נכון ואיכותי...פיזיקה פשוטה.

בכדי להגיע לכיול איכותי (כיול שמביא את הרמקול לרמה אופטימלית ולא "מסורסת" - אלא יותר קרובה ככל הניתן לאופי/התנהגות וגוון הרמקול) מצריך (ואני לא צוחק) 3 חפיסות אופטלגין, הרבה אנרגיה והמוווון סבלנות.

itay123
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 7031
הצטרף: פברואר 2006
נתן תודות: 479 פעמים
קיבל תודות: 859 פעמים

נושא שלא נקרא #12 

Amir64 כתב:
...
...
ממש לא נכון שהכיול לא שווה כלום.
הכיול הוא הבסיס.

אחר כך, אם יש דברים שאתה לא מרוצה מהם, ויש לך אפשרות לשנות ידנית, תרגיש חופשי לשנות.

לדוגמה בפיוניר בין שאר האפשרויות, אפשר לשנות את ה- time delay בין הפקת אות ע"י הרסיבר והזמן בו המיקרופון ידגום את גלי הקול בחדר.
זה יכול לשפר פלאים (או לקלקל).
הגדרת המחדל של פיוניר היא כזו שאמורה להפיק כיול סביר ברוב החדרים, אבל לא כיול הכי טוב שניתן.
הם אפילו ממליצים להקטין את ה- Delay הזה, ולבדוק את זה משפר אצלך בחדר.

כמו כן, אם לאחר הכיול אתה מעדיף -
שהסנטר\הסאב\הסוראונדים יהיו חזקים יותר
או שהרמקולים יפיקו באסים\מיד\גבוהים ביחס שונה אחד מהשני (אקולייזר)
או כל שינוי אחר שניתן לבצע, ושלאחריו אתה מרוצה יותר.

המטרה בסוך היא להנות ממה שאתה שומע, לא שהרסיבר יהיה מרוצה שלא נגעת בכיול.
עושים כיול הכי טוב שאפשר לקבל מכל מערכת כיול.
...
(Y)
אוסיף מעט:

כיול "אוטמטי" (מה שרוב המשתמשים מבינים ורגילים לעשות) בחלל שאינו מטופל בשום צורה ואופן, לא משנה איכות ורמת הדיוק של אותה מערכת RC, המדידה תביא את המערכת (לא רלוונטי איכותה ורמתה) - בדר"כ לתוצאה סופית לרמה שלצערי ברוב המקרים נחותה מאי כיול, זאת מסיבה פשוטה סירוס וקטימה וניסיון להתמודד עם בעיות ש-RC אינו מיועד ויודע לטפל - כאשר החלל ומיצוב המערכת "עירום".

אין שום מנוס מתחושה שהתוצאה לגמרי לא מיצתה עצמה, ועל כן יש תחושה ורצון לפלפל את התוצאה (ידנית) בכדי להגיע לטעם המשתמש ששונה לחלוטין ממשתמש כזה או אחר.

כמו שנכתב
כיול "אוטומטי" הוא בסיס - אך לפניו הבסיס הוא החלל עצמו ומיקום המערכת ויכולת להביאה עד כמה שאפשר למצב אופטימלי יותר בכדי שהכיול האוטמטי ימדוד טוב יותר את הרמקולים.
·
זו דעתי בנושא
ומניסיוני (בעיקר בחודשים האחרונים).

itay123
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 7031
הצטרף: פברואר 2006
נתן תודות: 479 פעמים
קיבל תודות: 859 פעמים

Re: האם יש מקצוע כזה כיול-מן? איש שמכייל לך את המערכת אם אמצעים הכי טובים בשוק?

נושא שלא נקרא #13 

grahav כתב:אתגר הכיול יוצא לדרך.
כיילתי את המערכת ואני שומע מעולה לטעמי
ואני ממש סקרן אם יש מישהו שמסוגל לכייל עוד יותר טוב
עם ציוד מיקצועי , אבל ממש מיקצועי ולא שיבוא ויפעיל לי את מיקרופון הכיול.
ציוד:
רסיבר YAMAHA 781 (תומך אטמוס ומשמש כ-PRE AMP)
רסיבר DENON AVC-A1SR(משמש כ-POWER AMP)
DUNE 303D
BLURAY SONY 5200
קדמיים CANTON LE107
סנטר CERWIN VEGA
אטמוס JBL CONTROL ONE

מי נענה לאתגר?
...
·תמיד אפשר יותר (במיקום טוב יותר, בהחלפת הציוד לציוד טוב יותר, תמיד אפשר יותר ויותר ויותר ויותר...)

מה חסר לך עכשיו?

כתבת:

כיילתי את המערכת ואני שומע מעולה לטעמי
...
מעולה!
מה חסר לך בכל זאת...?

עופרפולק
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6538
הצטרף: ינואר 2005
מיקום: נתניה
נתן תודות: 21 פעמים
קיבל תודות: 403 פעמים

נושא שלא נקרא #14 

ממש כן נכון
Sony 1040
Monitor mass

grahav (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 199
הצטרף: ינואר 2005
נתן תודות: 24 פעמים
קיבל תודות: 11 פעמים

נושא שלא נקרא #15 

לא בטוח שחסר לי,
סתם סקרנות.
השדרוג ל-DENON AVC-A1SR עשה פלאים לעומת הימאהה 781.
ולדנון אין בכלל ROOM CORRECTION/
איתי, מעניין ואודה לך אם תוכל להמליץ על תוכנות למיצוב הרמקולים בחלל וכל מיני חוקים ומצוות, אולי אפילו לתרגם איזו כתבה מהאינטרנט.
בטוח זה יעזור לכולם מנסיונך הרב שצברת על המערכת שלך.

שלח תגובה

חזור אל “אודיו רב-ערוצי (ק''ב)”