שלום חבר'ה,
אני מתכנן לבנות מלכודות בס DIY , המורכבות ממסגרת עץ ומכוסות בס המשודך למסגרת כנהוג...
השאלה שלי היא באיזה חומר מבודד כדאי להשתמש, צמר סלעים או צמר זכוכית..יש הבדל גדול במחיר אבל המקדם ספיגה של שניהם כמעט זהה (סטיה של 0.03).
בנוסף פרסמתי הודעה בפורום gearslutz ובתגובה נאמר לי כי בחדר כמו שלי שמידותיו 3 על 3 כדאי להשתמש בבולעים ולא במפזרים שיש לי עכשיו בחדר (הספוגים האפורים שיש בשוק).
אם תוכלו להגיב ו/או להמליץ על דברים נוספים שכדאי לי לשקול אני אשמח מאוד!
תודה רבה.
מלכודות בס לאולפן הביתי - עזרה!
בוא ונשים כמה דברים במקומם:
1. ספוגים לא יכולים להיות מפזרים. בישראל, לצערי, יש כמה "יועצים אקוסטיים" שמשווקים ספוגים אפורים כהים ובהירים כמפזרים. אני ממליץ בחום ללמוד מעט את נושא האקוסטיקה ולא לחזור כמו תוכים על דברי הבל שיווקיים שאין מאחוריהם אמת מקצועית. ספוגים הם חומר רך שסופג, אלא מה, ומפזרים עשוים חומר קשה שמפזר, אל מה.
בחדר כה קטן אני ממליץ להצמד לספיגה בלבד. דיפיוזרים, ריפלקטורים ודיפלקטורים זקוקים למרחב כדי שפעולתם תורגש - אצלך לא מתקיים המרחב הזה.
בחדר כה קטן אני ממליץ להשתמש בכמה שיותר מוצרים לספיגה רחבת תדר = לשכך כמה שיותר בתחום התדר הנמוך. מלכודות בס יעילות, בכמות מספקת ולא להתקמצן בנושא. למעשה רצוי להתמקד בתחום התדר הנמוך גם במחיר הזנחת התחומים האחרים. אם אתה מבצע מיקסים יהיה עליך לטפל גם בנקודות ההחזר הראשוניות ליצירת סביבה "נקיה" מהחזרים אלו. בחדר קטן זה די קריטי משום שזמן ההגעה של ההחזר הראשון יהיה קרוב מאד לזמן ההגעה של הסאונד הישיר מהרמקול. התוצאה אין עומק מרחב סטריאופוני או יכולת להבין ממש מה יוצא מהרמקול.
תתיחס לתקרה כמו עוד קיר ואל תזניח את הטיפול בה. תליה של פנל בעובי 5-10 סמ מורחק מעט מהתיקרה יכולה לספק לך טיפול ראשוני טוב גם בתחום תדר נמוך.
סע לשלום המפתחות בפנים
1. ספוגים לא יכולים להיות מפזרים. בישראל, לצערי, יש כמה "יועצים אקוסטיים" שמשווקים ספוגים אפורים כהים ובהירים כמפזרים. אני ממליץ בחום ללמוד מעט את נושא האקוסטיקה ולא לחזור כמו תוכים על דברי הבל שיווקיים שאין מאחוריהם אמת מקצועית. ספוגים הם חומר רך שסופג, אלא מה, ומפזרים עשוים חומר קשה שמפזר, אל מה.
בחדר כה קטן אני ממליץ להצמד לספיגה בלבד. דיפיוזרים, ריפלקטורים ודיפלקטורים זקוקים למרחב כדי שפעולתם תורגש - אצלך לא מתקיים המרחב הזה.
בחדר כה קטן אני ממליץ להשתמש בכמה שיותר מוצרים לספיגה רחבת תדר = לשכך כמה שיותר בתחום התדר הנמוך. מלכודות בס יעילות, בכמות מספקת ולא להתקמצן בנושא. למעשה רצוי להתמקד בתחום התדר הנמוך גם במחיר הזנחת התחומים האחרים. אם אתה מבצע מיקסים יהיה עליך לטפל גם בנקודות ההחזר הראשוניות ליצירת סביבה "נקיה" מהחזרים אלו. בחדר קטן זה די קריטי משום שזמן ההגעה של ההחזר הראשון יהיה קרוב מאד לזמן ההגעה של הסאונד הישיר מהרמקול. התוצאה אין עומק מרחב סטריאופוני או יכולת להבין ממש מה יוצא מהרמקול.
תתיחס לתקרה כמו עוד קיר ואל תזניח את הטיפול בה. תליה של פנל בעובי 5-10 סמ מורחק מעט מהתיקרה יכולה לספק לך טיפול ראשוני טוב גם בתחום תדר נמוך.
סע לשלום המפתחות בפנים
נערך לאחרונה על ידי Sync ב 27/03/2012 9:26, נערך פעם 1 בסך הכל.
יועץ אקוסטי מומחה בחדרי האזנה, בידוד ואקוסטיקה פנימית
- JEXY
- עוסק בתחום
- הודעות: 12241
- הצטרף: אפריל 2009
- מיקום: פתח תקווה
- נתן תודות: 41 פעמים
- קיבל תודות: 625 פעמים
- יצירת קשר:
כל מילה בסלע.Sync כתב:בוא ונשים כמה דברים במקומם:
1. ספוגים לא יכולים להיות מפזרים. בישראל, לצערי, יש כמה "יועצים אקוסטיים" שמשווקים ספוגים אפורים כהים ובהירים כמפזרים. אני ממליץ בחום ללמוד מעט את נושא האקוסטיקה ולא לחזור כמו תוכים על דברי הבל שיווקיים שאין מאחוריהם אמת מקצועית. ספוגים הם חומר רך שסופג, אלא מה, ומפזרים עשוים חומר קשה שמפזר, אל מה.
בחדר כה קטן אני ממליץ לצמד לספיגה בלבד. דיפיוזרים, ריפלקטורים ודיפלקטורים זקוקים למרחב כדי שפעולתם תורגש - אצלך לא מתקיים המרחב הזה.
בחדר כה קטן אני ממליץ להשתמש כמה שיותר במוצרים לספיגה רחבת תדר = לשכך כמה שיותר בתחום התדר הנמוך. מלכודות בס יעילות, בכמות מספקת ולא להתקמצן בנושא. למעשה רצוי להתמקד בתחום התדר הנמוך גם במחיר הזנחת התחומים האחרים. אם אתה מבצע מיקסים יהיה עליך לטפל גם בנקודות ההחזר הראשוניות לצירת סביבה "נקיה" מהחזרים אלו. בחדר קטן זה די קריטי משום שזמן ההגעה של ההחזר הראשון יהיה קרוב מאד לזמן ההגעה של הסאונד הישיר מהרמקול. התוצאה אין עומק מרחב סטריאופוני או יכולת להבין ממש מה יוצא מהרמקול.
תתיחס לתקרה כמו עוד קיר ואל תזניח את הטיפול בה. תליה של פנל בעובי 5-10 סמ מורחק מעט מהתיקרה יכולה לספק לך טיפול ראשוני טוב גם בתחום תדר נמוך.
סע לשלום המפתחות בפנים...
גם מנסיוני, ייעוץ אקוסטי מאיש מקצוע יתן לך פתרון אקוסטי יעיל. פיזור בדים ומסגרות עץ לא יתנו שום דבר חוץ מעוד חפצים בחדר...
אם כבר מדברים על gearslutz הנה פרויקט DIY שבזמנו גם אני בניתי משהו דומה: http://www.gearslutz.com/board/bass-tra ... fuser.html
אם אתה מבין בנושא, הנה תוכנה שדרכה תוכל לבנות ולתכנן דפיוזרים משלך, תוכנה בשם QRDUDE.
- JEXY
- עוסק בתחום
- הודעות: 12241
- הצטרף: אפריל 2009
- מיקום: פתח תקווה
- נתן תודות: 41 פעמים
- קיבל תודות: 625 פעמים
- יצירת קשר:
לא ניתן להגיד באיזה חומר עדיף להשתמש... צריך למדוד ולבדוק את התנהגות התדרים בחדר ולטפל בהתאם.toxictoy כתב:באיזה משני החומרים עדיף להשתמש? סלעים 80 או זכוכית24? בקשר לאיש המקצוע בזמנו קיבלתי ושילמתי על ייעוץ כזה...התוצאה היא שאני כותב לכם כאן את הטופיק הזה ;(...
צמר סלעים או זכוכית משמש גם כבידוד טרמי, לכן הוא לא מתאים רק לאקוסטיקה כך שיעילות שלו היא חצי ממה שאמור לעשות חומר אקוסטי ייעודי.
התוצאה שחזר לכן כי איש מקצוע שפנית אליו סביר להניח שלא הסביר לך את המהלכים ואת צורת הטיפול.
יש חומר יחסית חדש בשוק הישראלי הנקרא אקו זט, זהו למעשה בד שבנוי בצורה שגורמת לגלית הנחתה משמעותית.
היופי בחומר שניתן להדפיס אליו בצבע ולרקום עליו טקסטורות שונות. מתאים לחדרי קולנוע, גלריות, אולמות כנסים, בתי עסק, חדרי ישיבות ובין היתר אולפנים אך בכמות גדולה יותר.
למעשה אולפן בונים לאטימה נגד בריחת סאונד החוצה ונגד כניסת סאונד חיצוני פנימה, בין היתר גם לבלימת גלים לא רצוים ליצירת באלאנס בין הצלילים לבין הטכנאי.
http://i907.photobucket.com/albums/ac27 ... C00760.jpg
http://i907.photobucket.com/albums/ac27 ... C00762.jpg
זה החדר, 3 קירות גבס ו כל השאר בטון...הקיר בצורת ריבוע 2.73*3.00 הרהיטים הוצאו והמוניטורים הוחלפו בפוקל.
היועץ האקוסטי לו שילמתי בעל שם ידוע מאוד בתעשייה, הייתי בביתו כאשר הוא הסביר לי כל דבר וצייר לי ופירט לי באיזה מרווחים ואיך לתלות מה.
החדר נשמע נורא...לכן אני מאוד מאוכזב מהטיפול שקיבלתי.
חלק מחבריי שעובדים בסצנת ההאוס העולמית עשו את אותו טיפול לבד עם מלכודות בס מצמר זכוכית/סלעים והחדר נשמע מעולה, ברור לי שזה מאוד אינדיווידואלי וכל זה..אבל אני לא רוצה שיתחמנו אותי יותר ככה שאני אשמח לעוד עצות ממוקדות אם אפשר.
תודה
http://i907.photobucket.com/albums/ac27 ... C00762.jpg
זה החדר, 3 קירות גבס ו כל השאר בטון...הקיר בצורת ריבוע 2.73*3.00 הרהיטים הוצאו והמוניטורים הוחלפו בפוקל.
היועץ האקוסטי לו שילמתי בעל שם ידוע מאוד בתעשייה, הייתי בביתו כאשר הוא הסביר לי כל דבר וצייר לי ופירט לי באיזה מרווחים ואיך לתלות מה.
החדר נשמע נורא...לכן אני מאוד מאוכזב מהטיפול שקיבלתי.
חלק מחבריי שעובדים בסצנת ההאוס העולמית עשו את אותו טיפול לבד עם מלכודות בס מצמר זכוכית/סלעים והחדר נשמע מעולה, ברור לי שזה מאוד אינדיווידואלי וכל זה..אבל אני לא רוצה שיתחמנו אותי יותר ככה שאני אשמח לעוד עצות ממוקדות אם אפשר.
תודה
התמונת שהעלית אכן מדכאות מאד... נראה כמו מחסן ספוגים.
חומר לא נכון במקום לא נכון לעולם יספק תוצאה לא נכונה.
ההמלצה במצבים כאלו היא לחזור לנקודת האפס ולהתחיל מחדש עם תכנון אחר. החלפת חומר בחומר שוב תניב תוצאה לא נכונה. מעבר לכל האמר מעלה, כל המיקומים בחדר אינן נכונים: לא מיקום השולחן, לא נקודת הישיבה של הטכנאי ולא מיקום הרמקולים. מכך נגזרים מיקומי כל שאר המרכיבים האקוסטיים בחדר.
תכנון הוא לב ליבה של אקוסטיקה נכונה - לכל חדר. יש לחשב את ההתנהגות המודלית של החדר הנגזרת ממימדיו, למקם נכון את הטכנאי על ציר ההאזנה והעבודה, לחשב כמה ואילו מרכיבי אקוסטיקה צריך כדי לתת מענה להתנהגות החזויה או המדודה של החדר ולקבוע את המיקומים של כל רכיב. הביצוע הוא השלב הקל והאחרון...
אם זה יעזור לך אני מצרף תמונה של חדר שתכננו עבור DJ Braindead אי שם בישראל. הבחור הוא יצרן להיטים מבוקש (גוגל איט). החדר קטן אפילו מהמידות שלך, התמונה היא בקנה מידה מדוייק וכל המיקומים הם מיקומי אמת בשטח. מיקום הישיבה הוא האופטימלי לחדר אבל לא אידיאלי. החומרים מצד ימין מסתירים חלון שנסגר בגבס בתכנון מיוחד, הרצפה נעקרה ונחפרה מטה, דיפיוזרים על הקיר האחורי השאירו מידה של נוחות בהתנהגות האויר בחדר והם מסתירים מאחוריהם ספיגה! תמונה זו אינה מראה את תכנון התקרה שבוצע לפי הנחיה מאד ספציפית של הלקוח. התוצאה היא חדר מאוזן מאד, סאונד פתוח, בס ממוקד ביותר ותמונה סטריאופונית מדוייקת.
[/img]
חומר לא נכון במקום לא נכון לעולם יספק תוצאה לא נכונה.
ההמלצה במצבים כאלו היא לחזור לנקודת האפס ולהתחיל מחדש עם תכנון אחר. החלפת חומר בחומר שוב תניב תוצאה לא נכונה. מעבר לכל האמר מעלה, כל המיקומים בחדר אינן נכונים: לא מיקום השולחן, לא נקודת הישיבה של הטכנאי ולא מיקום הרמקולים. מכך נגזרים מיקומי כל שאר המרכיבים האקוסטיים בחדר.
תכנון הוא לב ליבה של אקוסטיקה נכונה - לכל חדר. יש לחשב את ההתנהגות המודלית של החדר הנגזרת ממימדיו, למקם נכון את הטכנאי על ציר ההאזנה והעבודה, לחשב כמה ואילו מרכיבי אקוסטיקה צריך כדי לתת מענה להתנהגות החזויה או המדודה של החדר ולקבוע את המיקומים של כל רכיב. הביצוע הוא השלב הקל והאחרון...
אם זה יעזור לך אני מצרף תמונה של חדר שתכננו עבור DJ Braindead אי שם בישראל. הבחור הוא יצרן להיטים מבוקש (גוגל איט). החדר קטן אפילו מהמידות שלך, התמונה היא בקנה מידה מדוייק וכל המיקומים הם מיקומי אמת בשטח. מיקום הישיבה הוא האופטימלי לחדר אבל לא אידיאלי. החומרים מצד ימין מסתירים חלון שנסגר בגבס בתכנון מיוחד, הרצפה נעקרה ונחפרה מטה, דיפיוזרים על הקיר האחורי השאירו מידה של נוחות בהתנהגות האויר בחדר והם מסתירים מאחוריהם ספיגה! תמונה זו אינה מראה את תכנון התקרה שבוצע לפי הנחיה מאד ספציפית של הלקוח. התוצאה היא חדר מאוזן מאד, סאונד פתוח, בס ממוקד ביותר ותמונה סטריאופונית מדוייקת.
[/img]
יועץ אקוסטי מומחה בחדרי האזנה, בידוד ואקוסטיקה פנימית
אוקיי אז כפי שהבנתי פניה לאיש מקצוע היא הפתרון היחידי..
אז בהנחה שאני כן ארצה לפנות לאיש מקצוע על מי הייתם ממליצים לייעוץ, ומה יכולה להיות העלות של דבר כזה? במה זה כרוך?
ובקשר לשני החומרים ששאלתי עליהם, אם אני בונה פאנלים עם צמר סלעים 80 האם היעילות שלהם תהיה בהרבה יותר גרועה מאותם פאנלים בדיוק רק מצמר זכוכית 24..ללא התייחסות לסוג החדר וכדומה...רק בהתייחס לפאנלים?
אז בהנחה שאני כן ארצה לפנות לאיש מקצוע על מי הייתם ממליצים לייעוץ, ומה יכולה להיות העלות של דבר כזה? במה זה כרוך?
ובקשר לשני החומרים ששאלתי עליהם, אם אני בונה פאנלים עם צמר סלעים 80 האם היעילות שלהם תהיה בהרבה יותר גרועה מאותם פאנלים בדיוק רק מצמר זכוכית 24..ללא התייחסות לסוג החדר וכדומה...רק בהתייחס לפאנלים?
מאוד צורם לי לראות פה בפורום מידע שגוי ומטעה שניתן כנראה על ידי אנשים שלא למדו את תחום האקוסטיקה בצורה רצינית מעולם.
והכוונה לא לתשובות המושכלות והמדויקות של יואב.
אז בבקשה - אם אתם לא יודעים - אל תענו ואל תטעו אנשים במידע לא נכון - חברים פה בפורום יכולים לבזבז זמן וכסף בגלל זה וחבל !!!
ולצורך העניין -
גם צמר זכוכית וגם צמר סלעים הינם חומרים סטנדרטים לשימוש באקוסטיקה ובבניית פאנלים אקוסטים.
כמו שיואב אמר - המצב האידיאלי הוא להשתמש בדחיסות לפי תכנון אקסוטי מדויק - אבל בגדול אם אתה רוצה לבנות מלכודות בס בעצמך -
כאשר מדברים על צמ"ז - דחיסות נפוצה לשימוש באקוסטיקה היא 48 קילו לקוב (פחות זמין בארץ ולכן לרוב משתמשים בדחיסות של 36).
כאשר מדברים על צמ"ס - דחיסות נפוצה לשימוש באקוסטיקה היא 80 קילו לקוב.
נתון מעניין ורלוונטי לשאלה שלך לגבי דחיסויות -
כאשר מתייחסים לחומר שמיושם ישירות על גבי הקיר (ללא מרווח אוויר) - יש הבדל קטן יחסית בנתוני ספיגה של צמ"ז בדחיסויות 24/48/96
בטווח תדרים 125hz - 4khz
והכוונה לא לתשובות המושכלות והמדויקות של יואב.
אז בבקשה - אם אתם לא יודעים - אל תענו ואל תטעו אנשים במידע לא נכון - חברים פה בפורום יכולים לבזבז זמן וכסף בגלל זה וחבל !!!
ולצורך העניין -
גם צמר זכוכית וגם צמר סלעים הינם חומרים סטנדרטים לשימוש באקוסטיקה ובבניית פאנלים אקוסטים.
כמו שיואב אמר - המצב האידיאלי הוא להשתמש בדחיסות לפי תכנון אקסוטי מדויק - אבל בגדול אם אתה רוצה לבנות מלכודות בס בעצמך -
כאשר מדברים על צמ"ז - דחיסות נפוצה לשימוש באקוסטיקה היא 48 קילו לקוב (פחות זמין בארץ ולכן לרוב משתמשים בדחיסות של 36).
כאשר מדברים על צמ"ס - דחיסות נפוצה לשימוש באקוסטיקה היא 80 קילו לקוב.
נתון מעניין ורלוונטי לשאלה שלך לגבי דחיסויות -
כאשר מתייחסים לחומר שמיושם ישירות על גבי הקיר (ללא מרווח אוויר) - יש הבדל קטן יחסית בנתוני ספיגה של צמ"ז בדחיסויות 24/48/96
בטווח תדרים 125hz - 4khz
- Aharon1233
-
- חבר שרק התחיל
- הודעות: 19
- הצטרף: פברואר 2016
- נתן תודות: 0
- קיבל תודות: 2 פעמים