תהיות לגבי הפורום (דעתי האישית)

טלוויזיות ומסכים LED, QD, UHD, 4K
oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75316
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

נושא שלא נקרא #136 

אני מספר לך על מקרים אמיתיים שאני חוויותי בעבר. לא פעם ולא פעמיים. רובם התאדו בפורום אבל ידעתי עליהם כי החנות התלוננה לנו (בעלי האתר) כאילו אנחנו אחראים לכך שהרוכשים שלהם הדליפו את המחיר. אין טעם שאתן עוד פרטים, אתה ממילא מקשיב רק לעצמך.

oz007
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 297
הצטרף: אוקטובר 2008
נתן תודות: 7 פעמים
קיבל תודות: 24 פעמים

נושא שלא נקרא #137 

מי התאדה ? החנות או המחיר ?
אתה סותר את עצמך, אם החנות לא רוצה שמחיר יעלה יישרף כי הוא נשרף ברבים, הם דואגים לצרכן שלא ישלם יותר מידיי ? או הם פשוט מודאגים שאנשים ידרשו מחירים זולים יותר והם עלןלים לסגןר את העסק ? בעקבות אי יכולת עמידה בתחרות

בעולם מודרני מי שלא יכול לעמוד בתחרות אין לו זכות קיום,
אני ממש לא מבין אותך, ותופתע אני כן מקשיב

yevsh
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 419
הצטרף: אוקטובר 2013
נתן תודות: 28 פעמים
קיבל תודות: 8 פעמים

נושא שלא נקרא #138 

אני לא מבין על מה התלונה,
גילוי נאות אני בין אלו שלא פירסם את מחיר הטלוויזיה שקניתי ביום שישי שעבר.

במקרה שלי אני זה שבכלל שאל את המוכר אם אני יכול לפרסם את המחיר.

הוא ביקש לא לפרסם כי זה יגרום למצב לא נעים מול היבואן, וזה בגלל שהחנות נתנה לי מחיר "שגוי" (הרבה יותר נמוך ממחיר השור ליבואן רשמי) בפייסבוק לטלוויזיה.

ובשביל שאני לא אתאכזב נתן לי מחיר טוב (לא כמו שהבטיח בפייסבוק אבל נמוך מהמחיר הרשמי).


אמר לי שאני יכול לתת את הטלפון הפרטי שלו לאשנים שיבקשו מחיר (בטח יסתדר איתם כבר).

silver_poison (פותח השרשור)
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 513
הצטרף: ינואר 2006
מיקום: נתניה
נתן תודות: 29 פעמים
קיבל תודות: 19 פעמים

נושא שלא נקרא #139 

yevsh כתב:הוא ביקש לא לפרסם כי זה יגרום למצב לא נעים מול היבואן, וזה בגלל שהחנות נתנה לי מחיר "שגוי" (הרבה יותר נמוך ממחיר השור ליבואן רשמי) בפייסבוק לטלוויזיה.

ובשביל שאני לא אתאכזב נתן לי מחיר טוב (לא כמו שהבטיח בפייסבוק אבל נמוך מהמחיר הרשמי).


...
סתם שתדע שהחנות עברה על החוק התווית (מחיר), ברגע שראית פרסומת או שהוצע לך הצעת מחיר בכתב, בעל העסק חייב לעמוד מאחורי המחיר שקיבלת...ברגע שיש מחיר זה חוזה לכל דבר !
בדיוק כמו שמיליון פעם בסופר שיש מחיר לא נכון על המוצר, הסופר חייב לכבד את הטעות ולתת לך במחיר שמופיע.

מתי תלמדו להפסיק להיות פראיירים של המערכת (יבואנים במקרה שלנו) ותתחילו לדרוש את מה שמגיע לנו כצרכנים ?!?!?
כמו שoz007 רשם : "בעולם מודרני מי שלא יכול לעמוד בתחרות אין לו זכות קיום"

אין חיה כזו מחיר הפסד, יש מחיר "רווח" לא מספיק גדול (לצד המוכר)
ממש תסמונת האשה המוכה פה בפורום, המוכר ביקש לא לפרסם כי היבואן יעניש אותו...זה נשמע לי כמו "אוי אוי אוי"

Nemesis
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4533
הצטרף: יוני 2005
נתן תודות: 30 פעמים
קיבל תודות: 453 פעמים

נושא שלא נקרא #140 

oferlaor כתב:
...
...
·
מפתיע אותי שאתה אומר שהפורום עזר לך ואתה באופן קבוע תוקף אותו ואת מנהליו כמשת״פים...

אז זהו שכן התאדו הרבה מחירים וחנויות. אתה אומר שלא ואז כשמצביעים על כל שזה כן קרה אז פתאום הטיעון התחלף שאין לחנות הצדקה לקיומה. אתה ממשיך שוב ושוב לטעון טענה שהמציאות לא תואמת אליה ומשנה בכל פעם את התירוץ מדוע הטיעון שלך הוא הנכון.

מטרת הפורום הוא לשתף מידע. שכל אחד יעשה את החשבון שלו. מה שבטוח הוא שאם כולם ישתפו את המחיר אז המחיר יעלה. אם זה טוב או רע זה שכל אחד יחליט (זה בהחלט לא חד משמעי!!) אבל זה המצב.

זה גם די הגיוני. ברגע שהמחיר הזול ביותר פומבי אז כולם יישרו לפיו קו. זה אומר שבכל המקומות יהיה את אותו המחיר בדיוק ולא ניתן יהיה להתמקח. מכיוון שכולם ירצו להרוויח הרי ברור שהמחיר יהיה חייב להיות גבוה מכפי שהוא כיום בכדי להצדיק זאת. זה מאוד הגיוני.

אגב, במקרה כזה מעניין אותי אם בכלל חיה הצדקה לכל כך הרבה מקומות ריטייל. אם לכולם יש מחיר זהההלמה שלא יהיה רק חנות אחת שתספק לכולם (נניח של היצרן או היבואן)?
...
·

אם חנות צריכה למכור בממוצע במחיר X כדי להמשיך ולהתקיים, הרבה יותר הגיוני בעיני שימכרו לכולם במחיר X ולא לחצי במחיר 2X וחצי במחיר 0.5X.

yevsh
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 419
הצטרף: אוקטובר 2013
נתן תודות: 28 פעמים
קיבל תודות: 8 פעמים

נושא שלא נקרא #141 

@silver_poison
·
זה לא היה פירסום כמודעה, אחד מצוות החנות שלח לי מחיר בפרטי, שהסתבר כטעות כי התבלבל במחיר.

לגבי "הפסד" של החנות, נאמר לי שהוא ממש לא מספיד המחיר שנתן לי, פשוט רווח שלו יהיה קטן יותר.

מעוניין שיהיה לקוח שלו, הזמין אותי לבקר בחנות. התרשמתי וסגרתי עיסקה.

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75316
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

נושא שלא נקרא #142 

Nemesis כתב:
...
...
·

אם חנות צריכה למכור בממוצע במחיר X כדי להמשיך ולהתקיים, הרבה יותר הגיוני בעיני שימכרו לכולם במחיר X ולא לחצי במחיר 2X וחצי במחיר 0.5X.
...
בוא ולא נגזים. אף אחד לא מוכר X למישהו אחד, 2X לאחר ו-0.5X לשלישי. הם כן מוכרים בטווח מחירים שלעיתים מגיע קרוב ל-cost מסיבות מסויימות וגבוה במצבים אחרים.

ניקח לדוגמא לקוח שרוכש מסך ביחד עם מערכת אודיו מלאה: רסיבר, התקנה, רמקולים וכו'. החנות נותנת מחיר עלות (אפילו מתחת לעלות) על המסך ומרוויחה במקום אחר. עכשיו אותו לקוח מפרסם את המחיר. ליגיטימי? האם עכשיו כולם יכולים ליישר קו מול המחיר הזה?

@oz007

גם וגם. כיום יש הרבה פחות חנויות מכפי שהיה בעבר. עולם הריטייל הולך ונעלם. התגובה שלך בוודאי תהיה שמגיע להם. יתכן. אני לא מביע דעה בנושא, רק משקף את המציאות.

די ברור לי הסיפור שלך ושל אלה שמתלוננים על עצם הצורך בהתמקחות. בעולם אידאלי היה מחיר אחד פייר ואף אחד לא מתמקח. העולם לא אידאלי ובמעט בכל תחום אפשר להתמקח. בארה"ב זה נראה שהם יותר מתקדמים ויש פחות מסחרה, אבל כנס למכירת מכוניות בארה"ב והאם תנסה לרכוש מכונית במחיר שרשום על הפגוש או שתנסה להתמקח?

יש אנשים רבים שמזיעים כשהם צריכים להכנס למצב הזה. זה מכניס אותם לתחושה מאוד לא נעימה ואני מבין את זה לחלוטין. גם אני הייתי ככה. אם אתה רוצה אמליץ לך על ספר שמלמד כיצד להתמקח כי מתברר שהמסחרה הזו קורית בכל מובן בחיים שלנו. זה ספר אמריקאי חדש, מה שאומר שכנראה גם שם לא חפים מעולם המקח.

בעוד שאתה מתלונן ומקטר כיצד העולם אינו פייר, אני לא מביע דעה ומנסה לעזור לאנשים עכשיו. במיוחד לאותם אלה שלא יודעים או פשוט לא רוצים להתלכלך במסחרה הזו. אני גם לא מבקש שום דבר בתמורה לסיוע הזה. החנויות שמוכנות לכך לא יסכימו אם יתגלה המחיר. יתגלה? לא יהיו עוד מכירות מסוג זה. אבל מה אכפת למי שרכש? הוא מבחינתו רכש ולא מתכנן לרכוש עוד. הוא יגלה את המחיר, ועכשיו במקום לסייע לחנות שעשתה את הג'סטה, שרפנו אותם והם לא יעשו זאת שוב. איך אני יודע? כי הם מתקשרים ואומרים לי שהם לא יעשו זאת שוב. וגם כאן, התשובה שלך תהיה - בעיה שלהם, הפסד שלהם. אז לא, זה הפסד של הקהילה.

זה ההבדל בין פרגמטיזם (אני) לאידאליזם (אתה). עד שהעולם לא יהיה אידאלי, אתה ושכמותך תעשו הכל בכדי להפוך אותו לכזה. בהחלט יתכן שזה יקרה, אבל עד שהעולם יהיה אידאלי, אם הוא יהיה כזה אי פעם, ידפקו לא מעט אנשים שלא יהיה להם אופציה לרכוש במחיר זול.

אני חושב שעזרתי ללא מעט אנשים (ולא רק בלקבל מחיר הוגן אלא בעוד הרבה נושאים). זה נראה לי ילדותי לנסות ולהסביר לאיש מקצוע (במקרה הזה לבעל חנות) איך הוא צריך לעבוד. שיעבוד ודרוואין יעשה את העבודה שלו. אם אתה צודק, אם או בלי הפורום העולם יתיישר יותר ויותר לכיוון הזה. ואם לא, גם זה בסדר ודארווין יסדר להם גם את זה. גם עצם קיום הפורום הזה הוא דרוויאינסטי לחלוטין. אם יהיה פתרונות טובים יותר לאנשים (אולי צריך רק זאפ או פייסבוק, או אולי פורום קטנטן יותר, או אולי אתר חצוף ויעיל יותר מאיתנו, או אולי בכלל אין הצדקה לקיומנו ברגע שאמזון מגיע לארץ). אני מאמין גדול בתורת survival of the fittest גם לגבי האתר הזה.

יש כאן אנשי מקצוע שמכירים את המקצוע. אם היה נכון עבורם לעשות את כל הדברים שאתם ממליצים עליהם הם היו עושים אותם. מספיק הרי שאחד היה עושה את זה והופך לכוכב גדול בעולם הזה ובהנחה שזה היה רווחי לו היה הופך להצלחה גדולה. זה לא קרה ולכן אני מסיק מכך שזה גם לא יקרה בזמן הקרוב. יתכן שכאשר אמאזון יכנסו לארץ זה יהפוך את התמונה.


עכשיו לשאלה העקרונית. האם אתה מכיר בעולם מקום שבו אין בכלל מקח על המחיר? מקום שבו יש מחיר מוסכם שהוא תמיד הכי נמוך? אולי במקומות שיש בהם מונופול... יש מקומות זולים מאמזון. האמת היא שיש תחומים שבכל העולם יש רק מקח בכדי להגיע לעמק השווה, ממכירת נכס (בית למשל, או רכב).

אין דרך להתחמק מזה, מקח הוא חלק מהחיים וזה לא הולך להיעלם.

nir11
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3893
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 235 פעמים
קיבל תודות: 313 פעמים

נושא שלא נקרא #143 

oferlaor כתב:
...
...
ניקח לדוגמא לקוח שרוכש מסך ביחד עם מערכת אודיו מלאה: רסיבר, התקנה, רמקולים וכו'. החנות נותנת מחיר עלות (אפילו מתחת לעלות) על המסך ומרוויחה במקום אחר. עכשיו אותו לקוח מפרסם את המחיר. ליגיטימי? האם עכשיו כולם יכולים ליישר קו מול המחיר הזה?
...
·


בסוף יש פה שאלה אחת שאנשים קצת מפחדים לשאול - אתם, מנהלי הפורום - למי נתונה נאמנותכם? לקוראים? לחנויות?
בוא נניח שחשיפת מחירים סוגרת חנויות- למה זה צריך להטריד את מנהלי הפורום? הרי יש פה שוק חופשי, ואני בטוח שמנהלי הפורום לא מתיימרים לנסות לשלוט בו.
בנושא של רכישות, יש ניגוד אינטרסים ברור בין הקונים למוכרים. אלה רוצים לשלם כמה שפחות, ואלה רוצים שישלמו כמה שיותר. אי אפשר כאן להגיד - אני בעד שני הצדדים.


ולגבי הדוגמה שחנות מוכרת מסך במחיר עלות כשנמכר עוד ציוד - אני לא מבין מה הבעיה לפרסם המחיר. יבוא הקונה, יאמר שמאן דהו קיבל מחיר טוב, ויוסבר לו שזה היה בעיסקה מיוחדת כמו שתארת, ולא ניתן לתת את המחיר.

ושוב, השאלה האמיתית - נניח שזה כן בעיה, למה זה משהו שצריך להכנס לשיקול של מנהלי הפורום? הרי מנהל החנות לא יעזור לך להשיג הנחה בשידרוג המנוע של הפורום. זה לא מעניין אותו. למה מענייןן אותך אם הוא ירוויח, יפסיד, ישרוד או לא?

oferlaor
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 75316
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: עפר לאור
מיקום: מודיעין, ישראל
נתן תודות: 640 פעמים
קיבל תודות: 4750 פעמים

נושא שלא נקרא #144 

nir11 כתב:
...
...
·


בסוף יש פה שאלה אחת שאנשים קצת מפחדים לשאול - אתם, מנהלי הפורום - למי נתונה נאמנותכם? לקוראים? לחנויות?
בוא נניח שחשיפת מחירים סוגרת חנויות- למה זה צריך להטריד את מנהלי הפורום? הרי יש פה שוק חופשי, ואני בטוח שמנהלי הפורום לא מתיימרים לנסות לשלוט בו.
בנושא של רכישות, יש ניגוד אינטרסים ברור בין הקונים למוכרים. אלה רוצים לשלם כמה שפחות, ואלה רוצים שישלמו כמה שיותר. אי אפשר כאן להגיד - אני בעד שני הצדדים.


ולגבי הדוגמה שחנות מוכרת מסך במחיר עלות כשנמכר עוד ציוד - אני לא מבין מה הבעיה לפרסם המחיר. יבוא הקונה, יאמר שמאן דהו קיבל מחיר טוב, ויוסבר לו שזה היה בעיסקה מיוחדת כמו שתארת, ולא ניתן לתת את המחיר.

ושוב, השאלה האמיתית - נניח שזה כן בעיה, למה זה משהו שצריך להכנס לשיקול של מנהלי הפורום? הרי מנהל החנות לא יעזור לך להשיג הנחה בשידרוג המנוע של הפורום. זה לא מעניין אותו. למה מענייןן אותך אם הוא ירוויח, יפסיד, ישרוד או לא?
...
·שוב בעייה בהבנת הנקרא. איפה כתבתי שאני בעד שני הצדדים?!

כתבנו חד משמעית לאורך כל השרשור שיש לנו רק עניין בצד אחד - הצרכן הסופי. כהוכחה הראתי את רשימה של לא מעט גופים שכבר לא מוכנים לעבוד איתנו כי אנחנו לא מיישרים קו ולא חוסמים את אמזון כאן כאפשרות רכישה ליגיטימית.

אוקיי, אז אם אנחנו כל כך בעד הצרכן מדוע אנחנו עדיין חושבים שצריך לכבד את רצונות החנויות ולהגן עליהן? כי אם החנויות "ישרפו" לגולשים לא יהיה את האופציה הזו... אפשר לעשות את הטריק הזה רק מספר מוגבל של פעמים עד שכל החנויות יפסיקו לשתף פעולה ואז מי נדפק? באופן חד משמעי, הצרכן.

זה הסיבה והסיבה היחידה שצריך להגן על החנויות. בשיטה זו באמת יהיה מחיר אחד, אבל המחיר הזה יהיה המחיר של זאפ. אם זה מה שאתם רוצים, הכל סבבה, אבל צריך להבין שאם המטרה כאן היא להיטיב עם הצרכן ולהוריד לו את המחירים, זו לא הדרך. אני חוזר ומסביר, יש שתי אפשרויות: שקיפות או מחיר טוב. אין גם וגם.

שאלת שאלה נוספת - "למה זה משהו שצריך להכנס לשיקול של מנהלי הפורום"? אז זהו שזה לא... כפי שאתה רואה המחירים מפורסמים כאן ואנחנו לא מצנזרים. כלומר, זה לא נכנס לשיקולים שלנו... אז למה אני משתתף בשרשור. בתאכלס בשביל להסביר לכל החברים כאן מדוע הם כנראה אלה שגורמים לכך שהמחירים לחברי האתר תמיד יהיו יקרים מכפי שהם יכולים היו להיות אם הם היו מתנהלים אחרת. זה הכל... אני לא גננת, אם אנשים לא משתפים פעולה, זכותם וזכותם גם להשתמש בפלטפורמה הזו בכדי לעשות כך. אני לא אצנזר אותם. מה שכן, הם צריכים להיות מודעים להשלכות ההחלטה שלהם - הם קיבלו מחיר טוב, אבל לאורך זמן הבאים בתור לא רק שלא יקבלו את המחיר הטוב אלא שרוב הסיכויים שהאמון בין החנות לרוכשים תעלם והמחירים הטובים יעלמו ביחד איתם.

וזה נגד האינטרסט של הגולשים. זה הסיבה שאני משתתף בשרשור הזה ובאופן ברור נכשל בהסברת הנושא.

יאללה, חפרתי מספיק. מי שלא הבין מהחפירות שלי עד עכשיו או שלא מסוגל או שלא מעוניין להבין אותי.

avihuli
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8415
הצטרף: אוגוסט 2011
נתן תודות: 1376 פעמים
קיבל תודות: 1230 פעמים

נושא שלא נקרא #145 

עפר, בכל שנותיי כאן באתר לא ראיתי אותך כ"כ עיקש בתגובות לנכתב וזה עוד אחרי שרשמת שהרמת ידיים.
שאפו !!
גם בי זה בוער מבפנים לתקן את המעוות שנוגד את האמת שלי.

יחד עם זאת אני חושב שאם עברנו את המשוכה הזו וגולש כבר בחר לפרסם מחיר קנייה כלשהו...
אז במידה ויש תלונות של החנות כלפי האתר, עם כל הכבוד זה ממש לא אמור לעניין אתכם.
בדיוק כמו שלא תתערבו במקרה של תיאור חווית רכישה שלילית שפורסמה על חנות כזו או אחרת.
מדובר בפורום פתוח, שניתן לרשום בו הכל תחת מגבלות חוקי האתר.
ואם גולש הפר את הסיכום שלו מול החנות, או עשה את זה על דעת עצמו, אז זו ממש לא בעיה שלכם כי אתם לא בדיוק צד בעניין. גם במחיר שהיבואן "יכעס" על החנות.
חבל שהיבואן לא נוקט באותו "כעס" כאשר הוא לא נותן את מידת מינימום השירות שהיינו רוצים לראות כאן.

ואם החנות "תתעצבן" ולא תפרסם כאן, זה רק ההפסד הסופר גדול שלה !!
האתר הינו קומץ קטן מאוד בפעילות של כלל השוק אבל הגולשים והחברים בו יודעים להטות אותו בצורה הנכונה לאן שהשוק צריך להגיע.
לראייה, מסכי אולד והשירות שח.י. השכילו לאמץ ולשים את זה בחוד החנית שלהם.
ולמי שלא מבין את הפוטנציאל, שיציץ רגע בסקר המסכים שבוצע כאן לאחרונה.
Main 7.1.2: LG 77C9, Yamaha RX-A2050, Emotiva BasX A-150, Yamaha BD-A1020, Tronsmart Vega S95 Telos, Wii.
SVS ULTRA Bookshelf / Center, Focal Bird, M&K M40T, SVS Prime Elevation, SVS SB-3000.

Bedroom: LG 55EG910Y | Media Room: in progress

avihuli
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8415
הצטרף: אוגוסט 2011
נתן תודות: 1376 פעמים
קיבל תודות: 1230 פעמים

נושא שלא נקרא #146 

כתבתי את התגובה לפני שראיתי את שלך. צודק בהחלט.
גם אני חושב וכתבתי את זה בדוגמאות שהבאתי, פרסום המחיר ייעלה את מחיר הקנייה.
אין ספק פה בכלל.
אבל עד שמישהו יואיל בטובו לרכוש ולפרסם - הדרך ארוכה.
זה לא ייקרה, כי בסוף במבחן התוצאה לרוב הצרכן הבודד חושב על הכיס שלו ולא על טובת הכלל.
לכן הדיון מלכתחילה הינו עקר מיסודו.
אבל היה מעניין.
אפשר לנעול, חחח...
Main 7.1.2: LG 77C9, Yamaha RX-A2050, Emotiva BasX A-150, Yamaha BD-A1020, Tronsmart Vega S95 Telos, Wii.
SVS ULTRA Bookshelf / Center, Focal Bird, M&K M40T, SVS Prime Elevation, SVS SB-3000.

Bedroom: LG 55EG910Y | Media Room: in progress

Nemesis
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4533
הצטרף: יוני 2005
נתן תודות: 30 פעמים
קיבל תודות: 453 פעמים

נושא שלא נקרא #147 

oferlaor כתב:
...
...
בוא ולא נגזים. אף אחד לא מוכר X למישהו אחד, 2X לאחר ו-0.5X לשלישי. הם כן מוכרים בטווח מחירים שלעיתים מגיע קרוב ל-cost מסיבות מסויימות וגבוה במצבים אחרים.

ניקח לדוגמא לקוח שרוכש מסך ביחד עם מערכת אודיו מלאה: רסיבר, התקנה, רמקולים וכו'. החנות נותנת מחיר עלות (אפילו מתחת לעלות) על המסך ומרוויחה במקום אחר. עכשיו אותו לקוח מפרסם את המחיר. ליגיטימי? האם עכשיו כולם יכולים ליישר קו מול המחיר הזה?
...
·

זו היתה רק דוגמה, אבל הפערים יכולים להיות משמעותיים למדי, עשרות אחוזים.
בעל חנות שעושה עסקת חבילה, לרוב יתן מחיר חבילה ולא מחיר פריט בודד, אחרת בסופו של דבר ימצא את עצמו עם לקוח שמבטל את הפריטים היקרים ונשאר עם הפריט עליו הוא מפסיד. כמובן, גם לא יתן לאף אחד אחר שקונה פריט בודד את אותו המחיר ובטח לא יאמר לרוכש שהוא יכול להפנות אליו באופן פרטי רוכשים אחרים.

בכל מקרה, ברור שלא בכך עסקינן. במרבית המקרים מדובר בלקוח הרוכש מוצר בודד, והמחירים הם סוד מדינה שמור כך שרוכש מסוג אחד יקבל מחיר נמוך במיוחד ורוכש מסוג אחר יחטוף את כל האלמנט.

שלא יתפלאו אחר כך שנפח המסחר מול אמאזון, היכן שלא מתמקחים אוכל מנפח המסחר המקומי.
אעדיף להזמין מאמאזון כל דבר, גם אם ימכר בארץ במחיר זהה - אבל ידרש ממני לכתת רגלי ולהתחיל להתמקח עם מספר חנויות כמו בזאר בתאילנד. אם אני רוצה בזאר תאילנדי, אסע לתאילנד. כמוני אני מכיר עוד לא מעט אנשים.

nir11
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3893
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 235 פעמים
קיבל תודות: 313 פעמים

נושא שלא נקרא #148 

"
אוקיי, אז אם אנחנו כל כך בעד הצרכן מדוע אנחנו עדיין חושבים שצריך לכבד את רצונות החנויות ולהגן עליהן? כי אם החנויות "ישרפו" לגולשים לא יהיה את האופציה הזו... אפשר לעשות את הטריק הזה רק מספר מוגבל של פעמים עד שכל החנויות יפסיקו לשתף פעולה ואז מי נדפק? באופן חד משמעי, הצרכן.
"

קודם כל, אין שום בעיה בהבנת הנקרא. רק מחלוקת.
תיקח את הציטוט שלך מלמעלה, יש לך תאוריה שאם לא נכבד את הרצון של החנויות, אז הקונים ידפקו. רק מה, חלק גדול מהקונים רוצים אחרת. כמו שכבר אמרתי - תן לשוק להתנהל באופן טבעי. כרגע, בדיון הזה של קונים וחנויות, אתה טיפה לוקח את הצד של מבוגר אחראי שפועל מתוך הבנה שהוא רואה את התמונה טוב יותר מכל המתדיינים.


אני אישית לא משתכנע מהטיעונים שלך. אני אישית חושב שבדך כזו או אחרת יש חיבור בין האתר לגורמים מסחריים, ושזה כובל את הידיים שלכם, בחלק מהמקרים, כמנהלים.
אני לא חושב חלילה שאתם גורם שלילי, נהפוך הוא, אלא שכמו כל דבר בחיים -זה מסובך. בסוף האתר הזה הוא עסק.

כן, הפורום הזה הוא מקום נפלא לשיתוף מידע בין הגולשים. הוא עזר לי פעמים רבות לקבל תשובות על שאלות. אנשים עוזרים לאנשים אחרים. זה כוחו של הפורום. נדמה לי שכתבת שזו מטרתו של הפורום. בכל הקשור לפרסומות , ביקורות, קבוצות קניה, לפי דעתי, כמו שכבר ציינתי, הנהלת הפורום כלואה בסד מאוד מסובך של אינטרסים מתנגשים.
אני כן אקרא פה ביקורות, פרסומות, והודעות בפורומים (למעשה זה לא משהו שניתן למנוע ממישהו).

אבל אני מודע למורכבות שיש פה, וכמי שמחשיב את עצמו לצרכן חכם, אני כמובן אקרא גם במקומות נוספים, שמן הסתם גם הם מכילים דברים מורכבים.

lion77
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 627
הצטרף: נובמבר 2016
נתן תודות: 213 פעמים
קיבל תודות: 67 פעמים

נושא שלא נקרא #149 

אני אנסה גם להסביר מה שמנסים כמה מחברי הפורום הותיקים וכנראה משום מה ללא הצלחה, המחירים שאתם רואים מפורסמים על ידי חברי הפורום הם לרוב מחירים שכל אחד יכול לקבל בשיחת טלפון ומיקוח קל או בלי מיקוח בכלל בטלפון לאחת מהרשתות או החנויות האינטרנטיות.
המחירים שלא מפורסמים כאן ועליהם יוצא הכעס, לא מפורסמים מ 2 סיבות עיקריות לדעתי, המוכר יבקש לא לפרסם מכיון שנתן מחיר באמת תחרותי שכאשר הוא יפורסם בפורום והיבואן וחנויות אחרות יראו, המחיר הזה פשוט לא יהיה קיים יותר. את זה פה כולם אומרים מכיון שזה כבר קרה ןלא פעם אחת, לצחוק וללגלג על חברי הפורום שמזכירים את זה לא מקדם את הדיון, האם זה בסדר האם זה חוקי האם צריך לשנות את המצב ? היה יותר נחמד אם היה ניתן לקבל מחיר סופי והוגן ללא מיקוח מתיש או סקר שוק ארוך, המצב לא ישתנה כנראה אז בואו תנו פתרון לבעיה. אני לא מכיר חנות שמוכנה לסכן את היחסים שלה עם היבואן לא עבורי ולא עבור אחרים. רוב הפעמים כמו שאמרתי ניתן לקבל מחיר בהודעה פרטית ממי שקנה. אני נתתי מחירים למי שביקש בעבר בהודעה פרטית כאשר הרכישה עדיין הייתה טרייה. כרגע זאת הדרך היחידה לעזור לחברי הקהילה לקבל מחירים טובים וזה כנראה עובד. ואם מישהו לא רוצה לתת מחיר כמו שנאמר כבר מעלי זאת זכותו המלאה. עדיין אין חוק הפורום שמחייב מישהו לפרסם מחיר או להפך.
הסיבה השנייה היא שהמוכר לא רוצה שתשוו מחירים ותגלו או שילמתם יותר ממחיר השוק או בדיוק אותו מחיר שתקבלו בכל מקום אחר ואז גם יאבד אתכם בתור לקוחות. גם במקרה הזה פרסום המחיר לא יעזור כי הוא לא אטרקטיבי. אבל כמו שכבר קורה בהודעה פרטית תגלו את המחיר וגם הקונה יוכל לדעת בצורה הזאת אם באמת המחיר שקיבל טוב.
השיטה אולי עקומה אבל זה מה שיש כרגע, זה לא אומר שזאת דעתי ואני מרוצה מהשיטה, אני גם לא מאמין שחברי הפורום שדיברו כאן חושבים שזה בסדר רק אף אחד לא מבין נגד מי הטענות. אם יש פתרון שלא גורם ליבואנים לא לצאת כנגד חנויות שברוב המקרים פה אם לא שמתם לב החנויות הם כמו משפחה, הם שם בשבילנו כל השנה ולא רק בבלק פריידיי. הם לא אשמים זה ברור לכולם שהכל מתחיל ונגמר אצל היבואן אז לשם צריכים להיות מופנים החיצים לא לעבר חברי ומנהלי הפורום, אז מוזמנים החברים להציע פתרון שיוכל להחזיק לאורך זמן, פתרון אשר ימנע מהיבואן למנוע תחרות או מסחר חופשי לכולם.

gofmarat
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 641
הצטרף: פברואר 2009
מיקום: קריות
נתן תודות: 39 פעמים
קיבל תודות: 30 פעמים

נושא שלא נקרא #150 

TheCoolest כתב:@oz007
·
אני עדיין לא מצליח להבין מה אתה רוצה מאיתנו?
...
· אני מסכים איתו לחלוטין. והשיטה של כן לכתוב את המחיר ולא את החנות כדי לא "לשרוף" שום דבר נשמע לי כמו פשרה הגיונית. ככה אתה יודע לאן "אפשר" להגיע במיקוח אגרסיבי. כי הרי אם הB8 נמכרת ב10K ואתה תהיה הסוחר הכי חזק לא תצליח להוריד את המחיר ל6K, אבל אם תוריד ל8800 ותכתוב שהגעת למחיר הזה. מישהו שהוא סוחר חלש יותר יוכל להשיג את המחיר הזה בקלות. אפילו אין שום קשר לזה שאתה מכיר את הדוד, אבא או האחות של המוכר. הרבה פעמים מצליחים להגיע למחירים שאנשים אחרים אפילו לא העזו לחשוב עליהם.

אני אתן דוגמה מעצמי. שנה שעברה חיפשתי טלויזיה 55 אינץ', לא היה לי תקציב מוגדר אבל ידעתי שאולד היה מחוץ לתקציב(עלה רשמית באיזור ה12K) החלטתי ללכת על הסמסונג 9000 שגם עם קומבינה מטורפת! מטורפת! הצלחתי לקנות אותה ב6500, עם תוספת אחריות יצא 6700. פתאום אני רואה פרסום של ח.י לבלאק פריידי שהB7 נמכרת ב8000. אמרתי לעצמי, אין, מתחתי את התקציב במילא בטירוף, זה טו מאץ'. עוברים הימים, פתאום אני רואה מישהו מפרסם, קניתי את הB7 ב7700, מישהו אחר כותב קניתי ב7500, יום אחרי ב7200, ואצלי מתחיל לעלות החום, בסוף מישהו כתב קניתי את האולד ב6880. באותו הרגע התקשרתי לחנות שממנה הוא קנה וקניתי בעצמי וביטלתי את הסמסונג.
בלי הפרסום פה באתר לא הייתי מגיע לאולד בחיים.

שלח תגובה

חזור אל “טלוויזיות LCD,LED”