בכל הקשור לגבי כבלים שמעבירים מידע דיגיטלי כל הויכוח פשוט מגוחך. זה אפסים ואחדים, יש מנגנוני תיקון שגיאות, אם יש הבדל הבדל באיכות אז יהיה אובדן מידע ואז כל מני תופעות ברורות, בטח לא סאונד טוב או פחות טוב. זו שטות מוחלטת.תחשבו על קובץ אודיו, או כל קובץ אחר שמורידים מהרשת. בסוף יש חתימה שמשווים אליה. או שזה זהה או שזה לא. אף אחד לא משקיע בכבלי רשת שיש להם שיש שמונע מהם לגעת באדמה.
אני לא מבין למה שמעבירים קובץ וורד או HTML אז לא מדברים על איכות, וכשזה סטרים של אודיו או וידאו אז פתאום יש כבלי איכותיים. זה #$% שכל.
שרשור תגובות: על הבדלים, השוואות עיוורות ועל טעם ועל ריח
·nir11 כתב:בכל הקשור לגבי כבלים שמעבירים מידע דיגיטלי ......
אמירה די טריוויאלית , אבל רק לכאורה .
הערך המוסף הטמון באינטרקונקטים איכותיים עבור תעבורה ספרתית לא בא לידי ביטוי במשלוח ערכים בינארים "יפים" יותר , והם ממלאים את תפקידם כראוי כל זמן שמבנה המידע נשמר . הבנה זו לא מצריכה יותר מהגיון בסיסי או השכלה רלוונטית. אבל זה לא סוף הסיפור , כיוון שפיוריזם במתחם הדיגיטלי זה רק מאפיין אחד של כבילה כזו וכידוע , השורה התחתונה של כל אות ספרתי היא המרה חזרה לאנלוג . כבילה איכותית מתיימרת לבודד רעשים חשמליים אנלוגיים שונים שעלולים לנסות "לתפוס טרמפ" עליה . אלו , במידה והכבל לא מבודד/בנוי נכון , יגיעו בסופו של דבר מהמקור או הממיר אל המגבר . זה הרעיון שמשמש , בין היתר , כצידוק למיתוג ותמחור "פרמיום" בתחום הזה.
ולכן הדרך הנכונה ביותר לבדוק את הכיסוי להבטחות היא לא לבדוק רק את הכבל עצמו , אלא את כל שרשרת הסיגנל מהמקור עד הכניסה להגברה ולחפש הבדלים במשרעת של כבלים שונים - רוברט מוזמן לחדד את דבריי.
למה אף אחד לא מדבר על הנדסת אקלים?
- oferlaor (פותח השרשור)
- מנהל
- הודעות: 75317
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
·אני לא חושב שיש יומרה של יצרני כבלי רשת או USB למנוע רעש אנלוגי מלעבור דרך המערכת. המאמר ספציפית התייחס לכבלים כאלה והיומרות שלהם. אני בכוונה גם מתעלם מכל העולם הבעייתי של HDMI שבו יש התנהגות שונה לקצבי נתונים שונים שעלולים להכניס שגיאות מסוגים שונים לסינגלים שונים. בסופו של דבר עבור סיגנל ספציפי - או שהכבל מעביר את הנתונים כל שלאחר תיקון השגיאות יש לנו את הסיגנל המקורי או שלא. ואחרי שמבודד את זה עדיין יש לנו את אפקט החושים הנוספים. אגב, בתחום הראיה ידוע שהוא דומיננטי מאוד ולכן כנראה ששם יש הרבה פחות אפקט פלסבו (אם כי גם כאן הוא קיים).clip99 כתב:·......
אמירה די טריוויאלית , אבל רק לכאורה .
הערך המוסף הטמון באינטרקונקטים איכותיים עבור תעבורה ספרתית לא בא לידי ביטוי במשלוח ערכים בינארים "יפים" יותר , והם ממלאים את תפקידם כראוי כל זמן שמבנה המידע נשמר . הבנה זו לא מצריכה יותר מהגיון בסיסי או השכלה רלוונטית. אבל זה לא סוף הסיפור , כיוון שפיוריזם במתחם הדיגיטלי זה רק מאפיין אחד של כבילה כזו וכידוע , השורה התחתונה של כל אות ספרתי היא המרה חזרה לאנלוג . כבילה איכותית מתיימרת לבודד רעשים חשמליים אנלוגיים שונים שעלולים לנסות "לתפוס טרמפ" עליה . אלו , במידה והכבל לא מבודד/בנוי נכון , יגיעו בסופו של דבר מהמקור או הממיר אל המגבר . זה הרעיון שמשמש , בין היתר , כצידוק למיתוג ותמחור "פרמיום" בתחום הזה.
ולכן הדרך הנכונה ביותר לבדוק את הכיסוי להבטחות היא לא לבדוק רק את הכבל עצמו , אלא את כל שרשרת הסיגנל מהמקור עד הכניסה להגברה ולחפש הבדלים במשרעת של כבלים שונים - רוברט מוזמן לחדד את דבריי....
·Nir547 כתב:·אכן.......
צריך לקנות רמקולים (על סמך מדידה מדידה כמובן - לא צריך לשמוע) שנבחנו בחדרים האקוסטיים של מעבדות הרמן, שהושקעו בהן מיליוני $ עם טובי האקוסטיקאים בעולם, למקם אותם בסלון (לא לשכוח את היציאה למטבח והכניסה לבית), לטפל בבעיות האקוסטיות, ואז זה ישמע בדיוק כמו בחדרים האקוסטיים של הרמן.
העיקר שיש מדידה.
...
תשובה ישירה בעניין מאת האיש עצמו, בעיקר שים לב לשתי הפסקאות האחרונות.
https://www.audiosciencereview.com/foru ... ost-170639
- robo7
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 714
- הצטרף: נובמבר 2004
- מיקום: קרית-אונו
- נתן תודות: 74 פעמים
- קיבל תודות: 75 פעמים
·הכוונה לחדר האזנה טיפוסי - אמריקאי.eliad2 כתב:"
listening tests .. designed to resemble typical domestic rooms.
"
אם באמת היה דבר כזה חדר האזנה טיפוסי הכל היה פשוט יותר.
למשל אצלי בבית יש שני אזורים שבהם אני שומע מוזיקה והסאונד בכל אחד מהם שונה מאוד ,גם עם אותו הציוד....
לא החדר הטיפוסי שאנחנו מכירים.
אמריקקי טיפוסי אומר שטיחים וילונות ריהוט והכי חשוב, אפשרות להרחיק את הרמקול לפחות מטר מהקיר.
לפחות.
R