במקום שהלינקים הללו יהיו ברשימת המועדפים אצלי במחשב
נראה לי מקום נכון לאגור אותם מעל דפי הפורום
אומנם שייך לחברה עסקית , אבל קצת תכני וידאו המנסים להסביר אפשרויות טיפול שונות בחדר
http://www.realtraps.com/videos.htm
אותה חברה עם קצת מאמרים "דיסק בדיקה" של החדר
http://www.realtraps.com/info.htm
פורום לאקוסטיקה
http://www.gearslutz.com/board/bass-tra ... -work.html
פורום לאקוסטיקה
http://johnlsayers.com/phpBB2/index.php
כל מיני סוגי מאמרים- מישהו יכול לספר לי מה כתוב שם?
http://malcolm.bignoisybug.com/rsdp/
זהו בנתיים.
טיפול אקוסטי לא נועד רק לגרום לחוסר הידהוד או מניעת בסים בומים וכו'
הוא חלק אינטגרלי מכיוון מערכת.הוא אמור לגרום לגלי הקול להגיע באנרגיה שווה ובאותו זמן למאזין ועוד כל מיני מטרות.
רוב החדרים בהם מוצבת המערכת הם חדרי סלון. הרמקולים כמעט צמודים לקיר ממול לספה.
בין הרמקולים יש קוננית עם טלוויזיה ושאר ירקות
קיר צידי אחד עשוי החלון זכוכית גדול למרפסת\גינה
ממולו חלל חדר האוכל או המטבח.
הספה שבה יושב המאזין צמודה לקיר ממול המערכת.
אפשרות שניה זה מערכת בתוך ממד 2.542 על 3.1423 מטר (שגם טיפול אקוסטי מסיבי
יביא לתוצאה של צינוק פלוס).
אפשרות שלישית- קומת מרתף מהדהדת עם קירות מסיבים.
כל אילו ואחרים מצריכים טיפול אקוסטי על מנת שהמכשירים האודיופילים שנקנים יוכלו להשמע כמו שהתכוון המתכנן.
לרוב טיפול אקוסטי מצריך איש מקצוע אקוסטי שחיי את העניין ויכול לחסוך המון זמן וכסף ובטח להביא לתוצא טובה.
ולשאלה:
כמה אחוזים מערך המערכת הושקע באקוסטיקה?
קצת מידע על אקוסטיקה
- boazj
- חבר ותיק
- הודעות: 2374
- הצטרף: דצמבר 2004
- מיקום: הוד השרון
- נתן תודות: 157 פעמים
- קיבל תודות: 91 פעמים
תודה.
אקוסטיקה - השידרוג הבא שלי. לבושתי נדחה שנים
אקוסטיקה - השידרוג הבא שלי. לבושתי נדחה שנים
אימון אישי/קואצינג, טיפול, הנחיית קבוצות וסדנאות.
פריצות דרך בתחום האישי והכלכלי,חיבור ליעוד.
וגם מוזיקה, אופני הרים, קפה, מערכות סטראו, יוגה, ריצה ועוד כאן: https://asimonim.ravpage.co.il/BOAZJ
פריצות דרך בתחום האישי והכלכלי,חיבור ליעוד.
וגם מוזיקה, אופני הרים, קפה, מערכות סטראו, יוגה, ריצה ועוד כאן: https://asimonim.ravpage.co.il/BOAZJ
- איתי_הגיתי
- חבר מכור קשה
- הודעות: 6031
- הצטרף: נובמבר 2004
- נתן תודות: 92 פעמים
- קיבל תודות: 76 פעמים
זה לא מפתיע או חדש.
רוב "האודיופילים" כאן מבינים את את החשיבות של אקוסטיקה באופן אמורפי בלבד.
למרות זאת יש רק תוצאה אחת להבנה הזו-לא עושים כלום.
חלקנו יאמין באופן קוסמי כי חלל האזנה שלו מצוין כמו שהוא.
חלקינו יבין שחלל האקוסטי יכול להשתפר על מנת להשיג שיפור בצליל ומספיק להוסיף כריות ושטיח מאיקאה כולל וילון –והכול מסודר.
חלקינו יתנו תירוצים שונים ומשונים למה לא לעשות. מחיר טיפול (פתאום נראה יקר אל מול בזבוז של קניית מוצר אודיו) עיצוב(למרות שרוב המקומות שמטופלים בצורה אקוסטית מקצועית יכולים להתבצע עם רמות אסטטיות גבוהות ) הסלון הוא לא חדר הקלטות (למרות שבחדר הקלטות צריך טיפול אקוסטי מסוג שונה והרמקולים הגדולים עם הקופסאות בסלון הם לא בדיוק פסל אומנות של מור) ועוד ועוד.
כל החדרים שאנחנו בוחרים לשים את המערכת בהם-אינם מותאמים אקוסטית או יכולים לשפר את הצליל עוד יותר ובאופן משמעותי לאחר טיפול אקוסטי.
כול החדרים שאנחנו מקשיבים בהם אינם סימטרי.
מעניין שכל ציוד האודיו שמיוצר אמור להשמיע מוזיקה בצורה סימטרית.
תמיד מדהים אותי מחדש לקרוא על אימג' מדויק, נגנים עם מיקום מדויק , במה כזו או אחרת וכל הניסים הללו מתרחשים על ידי ציוד "סימטרי" בחדר לא סימטרי
די מדהים אותי איך כולנו בעלי שמיעת זהב היודעים לעשות אודיוגרם בראש הכולל את כל התדרים הנשמעים ולדעת שב 4567 הרץ יש לנו "בור" בחדר.
רוב האנשים שכותבים כאן יגדירו את מה שהם שומעים אצלם בחדר כמאוזן עם טווח הענות שטוח.
גם זה מעניין. היות והחדר מגביר או מחסיר תדרים שונים וציוד האודיו שלנו בעל עקומת היענות שטוחה לחלוטין-משהו לא מסתדר לי עם כל הדיווחים השונים של מאזינים שונים.
למרות שאני בא מהגישה "הוודאויסטית"( בניגוד לגישה הטכנוקרטית) הדוגלת בזה שמה שחשוב זה מה שנשמע או נתפס כנשמע ולא מה שנמדד, עדיין אני חושב שמדידות יכולות לעזור לנו למקום את העדפותינו ואולי לכוון אותם יותר טוב במקרים מסוימים.
לצורך זה , אני ממליץ למי שמעניין אותו –להשתמש בדיסק\מקור בודק תדרים עם מכשיר כמו
http://www.tnt-audio.com/clinica/spl-meter_e.html
שניתן לרכוש חדש או משומש –ולהתחיל למדוד טיפה את החדר את נקודת האזנה את מה שיוצא מהרמקולים את הרעש שיש בחדר עוד לפני שצליל בוקע מהרמקולים ועוד.
למרות זאת יש רק תוצאה אחת להבנה הזו-לא עושים כלום.
חלקנו יאמין באופן קוסמי כי חלל האזנה שלו מצוין כמו שהוא.
חלקינו יבין שחלל האקוסטי יכול להשתפר על מנת להשיג שיפור בצליל ומספיק להוסיף כריות ושטיח מאיקאה כולל וילון –והכול מסודר.
חלקינו יתנו תירוצים שונים ומשונים למה לא לעשות. מחיר טיפול (פתאום נראה יקר אל מול בזבוז של קניית מוצר אודיו) עיצוב(למרות שרוב המקומות שמטופלים בצורה אקוסטית מקצועית יכולים להתבצע עם רמות אסטטיות גבוהות ) הסלון הוא לא חדר הקלטות (למרות שבחדר הקלטות צריך טיפול אקוסטי מסוג שונה והרמקולים הגדולים עם הקופסאות בסלון הם לא בדיוק פסל אומנות של מור) ועוד ועוד.
כל החדרים שאנחנו בוחרים לשים את המערכת בהם-אינם מותאמים אקוסטית או יכולים לשפר את הצליל עוד יותר ובאופן משמעותי לאחר טיפול אקוסטי.
כול החדרים שאנחנו מקשיבים בהם אינם סימטרי.
מעניין שכל ציוד האודיו שמיוצר אמור להשמיע מוזיקה בצורה סימטרית.
תמיד מדהים אותי מחדש לקרוא על אימג' מדויק, נגנים עם מיקום מדויק , במה כזו או אחרת וכל הניסים הללו מתרחשים על ידי ציוד "סימטרי" בחדר לא סימטרי
די מדהים אותי איך כולנו בעלי שמיעת זהב היודעים לעשות אודיוגרם בראש הכולל את כל התדרים הנשמעים ולדעת שב 4567 הרץ יש לנו "בור" בחדר.
רוב האנשים שכותבים כאן יגדירו את מה שהם שומעים אצלם בחדר כמאוזן עם טווח הענות שטוח.
גם זה מעניין. היות והחדר מגביר או מחסיר תדרים שונים וציוד האודיו שלנו בעל עקומת היענות שטוחה לחלוטין-משהו לא מסתדר לי עם כל הדיווחים השונים של מאזינים שונים.
למרות שאני בא מהגישה "הוודאויסטית"( בניגוד לגישה הטכנוקרטית) הדוגלת בזה שמה שחשוב זה מה שנשמע או נתפס כנשמע ולא מה שנמדד, עדיין אני חושב שמדידות יכולות לעזור לנו למקום את העדפותינו ואולי לכוון אותם יותר טוב במקרים מסוימים.
לצורך זה , אני ממליץ למי שמעניין אותו –להשתמש בדיסק\מקור בודק תדרים עם מכשיר כמו
http://www.tnt-audio.com/clinica/spl-meter_e.html
שניתן לרכוש חדש או משומש –ולהתחיל למדוד טיפה את החדר את נקודת האזנה את מה שיוצא מהרמקולים את הרעש שיש בחדר עוד לפני שצליל בוקע מהרמקולים ועוד.
מסכים עם כל מילה, רק הערה קטנה..
לדעתי, אודיופילים גם אם הם מודעים לחשיבות האקוסטיקה יתפנו ויחשבו להשקיע בתחום האקוסטי רק כשרמת ההשקעה הכספית בציוד האודיו עצמו היא גבוהה יחסית..
חובב האודיו (כולל האודיו הרב ערוצי - ק"ב) הממוצע, שברוב המקרים אכן ממקם את הציוד ב"סלון ישראלי" ממוצע, בגלל חוסר מודעות ואילוצי עיצוב ו - WAF בכלל לא יחשוב אפילו לכיוון האקוסטיקה.
גידי
שאלה הבאמת מעניינת היא לדעתי משולבת - באופן כללי איזה אחוז/ חלק מההשקעה בציוד צריך לדעת כל אחד ןאחד להשקיע בטיפול אקוסטי ??
שאלה הנובעת או הקשורה לשאלה הקודמת - האם החלק המוקדש לאקוסטיקה משתנה כשהעלות הכוללת של הציוד עולה ??
כדי להמחיש את כוונתי - אני מניח שבעלים של מערכות אודיו בעלות כוללת של 5K ש"ח לא יקדישו אפילו שקל אחד לאקוסטיקה..
- michael123
- חבר מכור קשה
- הודעות: 6161
- הצטרף: פברואר 2008
- מיקום: מרכז הארץ
- נתן תודות: 164 פעמים
- קיבל תודות: 37 פעמים
moshem74,
אני לא מומחה באקוסטיקה, אך ממה שקראתי מומלץ לטפל בכל נקודות ההחזר הראשוניות של הגלים בחדר. לדעתי כן ניתן לכלול בזה את הרצפה, ולפי מאמרו של רוברט אי גרין יש לכך חשיבות רבה ( שים לב לסעיף 2 ולפסקה האחרונה ):
" [left]In the famous Archimedes/Eureka project sponsored by the EU (mostly conducted in Denmark and the UK), experiments were done to determine the coloration/timbre alteration effects of reflections. The summary conclusions were these:
1. The earlier the reflection, the more alteration for a given level of reflection from a given direction.
2. In practice, in domestic audio, the biggest culprits in introducing timbre changes (compared to the direct sound) are ,first, the floor reflection and then some combination of the ceiling, side wall, back wall (behind the speakers) and wall behind the listener.
3. Secondary reflections, off more than one boundary surface, are seldom going to be audible as discrete alterations of timbre in domestic audio, but the overall room sound will contribute to perceived timbre.
In practice, the floor is the one boundary surface you cannot get far from, so the floor reflection is crucial. This is one reason why the High End’s early interest in large planar radiators made sense. They essentially get rid of the floor reflection problem. Curiously, audio magazines used to ignore the dip in the 100-300 Hz region that typically occurs with a floor-standing box speaker. Hi-Fi News used to refer to it as “the usual floor dip” as if its frequent occurrence made it inconsequential.[/left]"
כשלא מדובר בשטיח מקיר לקיר לדעתי שטיח בגודל המרחק שבין הרמקולים ינתן מענה לא רע לסוגיה הזו מבלי לפגוע באיזון הכולל בחדר. אתה צודק ששטיח בהחלט לא יספק מענה לתדרים נמוכים, אך לכך ממילא דרוש טיפול מקיף יותר.
אני השקעתי באקוסטיקה פסיבית כ- 10% ממחיר המערכת - קניתי וילון עבה לכיסוי החלונות בצד אחד, מלכודות בספקטרום תדרים רחב לפינות החדר, פס סונקס לתקרה, שטיח לרצפה והשולחן הוחלף משולחן זכוכית לעץ. כמו כן בלגנתי יפה את הספרים בקיר הצדדי השני. לצערי אין לי כלי שיציג את התוצאה שהתקבלה. התחושה היא שהחדר איננו " מת " אך הוא בהחלט שקט יותר ומהדהד פחות.
מבחינת טיפול אקטיבי, בחנתי רק רמקולים עם פיזור צליל כיווני ובחרתי כאלה שמתנהגים יפה במובן הזה, וגם הוספתי מערכת RC למגבר ( זו מערכת אוטומטית ואין לה הצגה גראפית של לפני ואחרי ).
נקודת התורפה שהיא בלתי נמנעת היא הקיר שמאחורי האוזניים שלי - לא ניתן להרחיקו מבלי לכבוש את דירת השכנים ומכיוון שזהו סאלון קשה לשים שם חומר בליעה שלא יהיה מאוד בולט לעין. קניתי פס סונקס עבה שאני יכול להציב מאחורי להאזנה סופר קריטית, אך לא ממש ניסיתי אותו ומכיוון שכיול ה - RC נעשה בלעדיו אני תוהה אם הוספה שלו לא תקלקל את התיקון... ה - RC השלים יפה את הטיפול הפסיבי בתדרים הנמוכים.
למי שמשקיע במערכות - על או מישהו שיש לו חדר יעודי הייתי בהחלט ממליץ לערב איש מקצוע בתכנון, אך לדעתי למערכות ביניים בחדרי מגורים כדאי לנסות לבד לפחות טיפול מינימלי שעשוי להניב תוצאות מוצלחות.
אני לא מומחה באקוסטיקה, אך ממה שקראתי מומלץ לטפל בכל נקודות ההחזר הראשוניות של הגלים בחדר. לדעתי כן ניתן לכלול בזה את הרצפה, ולפי מאמרו של רוברט אי גרין יש לכך חשיבות רבה ( שים לב לסעיף 2 ולפסקה האחרונה ):
" [left]In the famous Archimedes/Eureka project sponsored by the EU (mostly conducted in Denmark and the UK), experiments were done to determine the coloration/timbre alteration effects of reflections. The summary conclusions were these:
1. The earlier the reflection, the more alteration for a given level of reflection from a given direction.
2. In practice, in domestic audio, the biggest culprits in introducing timbre changes (compared to the direct sound) are ,first, the floor reflection and then some combination of the ceiling, side wall, back wall (behind the speakers) and wall behind the listener.
3. Secondary reflections, off more than one boundary surface, are seldom going to be audible as discrete alterations of timbre in domestic audio, but the overall room sound will contribute to perceived timbre.
In practice, the floor is the one boundary surface you cannot get far from, so the floor reflection is crucial. This is one reason why the High End’s early interest in large planar radiators made sense. They essentially get rid of the floor reflection problem. Curiously, audio magazines used to ignore the dip in the 100-300 Hz region that typically occurs with a floor-standing box speaker. Hi-Fi News used to refer to it as “the usual floor dip” as if its frequent occurrence made it inconsequential.[/left]"
כשלא מדובר בשטיח מקיר לקיר לדעתי שטיח בגודל המרחק שבין הרמקולים ינתן מענה לא רע לסוגיה הזו מבלי לפגוע באיזון הכולל בחדר. אתה צודק ששטיח בהחלט לא יספק מענה לתדרים נמוכים, אך לכך ממילא דרוש טיפול מקיף יותר.
אני השקעתי באקוסטיקה פסיבית כ- 10% ממחיר המערכת - קניתי וילון עבה לכיסוי החלונות בצד אחד, מלכודות בספקטרום תדרים רחב לפינות החדר, פס סונקס לתקרה, שטיח לרצפה והשולחן הוחלף משולחן זכוכית לעץ. כמו כן בלגנתי יפה את הספרים בקיר הצדדי השני. לצערי אין לי כלי שיציג את התוצאה שהתקבלה. התחושה היא שהחדר איננו " מת " אך הוא בהחלט שקט יותר ומהדהד פחות.
מבחינת טיפול אקטיבי, בחנתי רק רמקולים עם פיזור צליל כיווני ובחרתי כאלה שמתנהגים יפה במובן הזה, וגם הוספתי מערכת RC למגבר ( זו מערכת אוטומטית ואין לה הצגה גראפית של לפני ואחרי ).
נקודת התורפה שהיא בלתי נמנעת היא הקיר שמאחורי האוזניים שלי - לא ניתן להרחיקו מבלי לכבוש את דירת השכנים ומכיוון שזהו סאלון קשה לשים שם חומר בליעה שלא יהיה מאוד בולט לעין. קניתי פס סונקס עבה שאני יכול להציב מאחורי להאזנה סופר קריטית, אך לא ממש ניסיתי אותו ומכיוון שכיול ה - RC נעשה בלעדיו אני תוהה אם הוספה שלו לא תקלקל את התיקון... ה - RC השלים יפה את הטיפול הפסיבי בתדרים הנמוכים.
למי שמשקיע במערכות - על או מישהו שיש לו חדר יעודי הייתי בהחלט ממליץ לערב איש מקצוע בתכנון, אך לדעתי למערכות ביניים בחדרי מגורים כדאי לנסות לבד לפחות טיפול מינימלי שעשוי להניב תוצאות מוצלחות.
אקוסטיקה בחדרים ישראלים טיפוסיים
במסגרת העבודה בתחום האקוסטיקה אנחנו פוגשים הרבה מאד אנשים "מביני עניין" שמרוב "ידע" מבולבלים לגמרי. בניגוד למה שנהוג לחשוב מדע האקוסטיקה כיום נשען על כמות עצומה של מחקרים מתקדמים ששופכים אור על התנהגות הקול באוויר ובכל חומר אחר ובחלל סגור. התנהגויות תזזיתיות הכוללות מחיאת כפים, שימוש בנוצות, וריקודי גשם למיניהם אינם חלק מעבודת היום יום של האקוסטיקאי ולעיתים רחוקות אם בכלל מניבות תוצאות שעליהן אפשר לבסס מערך עובדתי מקיף.
הגישה הרווחת כיום שונה מהותית ממה שהיה נהוג אך לפני 20 שנה. הידע הנצבר כמו גם כלים לניתוח אקוסטי ולפתרון שונים וטובים יותר מבעבר. ולא רק זה, המודלים שבהם משתמשים כיום לא היו קיימים אך לפני 10 שנים ולפעמים גם לא לפני 5. נושא החיזוי התפתח מאד ובין שאר הכלים גם כאלו המאפשרים חיזוי אקוסטי מהימן המבוצע על מודלים תלת מימדיים ממוחשבים המציגים בפנינו את סאונד החדר בעודו על נייר השרטוט בלבד. בפרוייקטים אמיתיים כמעט ולא נעשה שימוש בשיטת ה"ניסוי והטעייה". אמנם אין זו הדמיה של 100% אך הקירוב המוצע מאפשר להבין איך יתנהג החדר לאחר בניתו בשילוב חומרי הבניה מהם הוא נבנה ומסוג הריהוט או הטיפול בחדר.
וכמו בכל תחום מעניין אי אפשר שיהיה טוב בלי קצת רע ולכן, למרות האמור למעלה, ישנם אתרי אינטרנט רבים המוסיפים שמן למדורת ההבלים ומלבים את חוסר הידע הכללי תוך שימוש בחצאי אמיתות, במושגים שגויים, בחוכמת רחוב שאינה מבוססת על דבר מלבד דמיונו הפורה של הכותב וכך הלאה ולהלאה. מעבר לכך תוכנות ל"ניתוח" אקוסטיקת החדר אותן אפשר להוריד מראש חוצות הינן חסרות משמעות לחלוטין אם לא יודעים כיצד לנתח את התוצאות המתקבלות ולחלץ את המידע הרלוונטי לחדר אותו מודדים.
אם תחום זה של אקוסטיקה בחדרי האזנה ישראלים טיפוסיים, הממ"ד והסלון ביניהם מעניין את החברים אפשר להציג הרצאה על נושאים אלו בערב לחברי הפורום/מועדון בלבד. כמות המידע והידע שאפשר לרכוש במסגרת הרצאה חברית של שעה וחצי שווה להרבה מאד שרשראות.
הגישה הרווחת כיום שונה מהותית ממה שהיה נהוג אך לפני 20 שנה. הידע הנצבר כמו גם כלים לניתוח אקוסטי ולפתרון שונים וטובים יותר מבעבר. ולא רק זה, המודלים שבהם משתמשים כיום לא היו קיימים אך לפני 10 שנים ולפעמים גם לא לפני 5. נושא החיזוי התפתח מאד ובין שאר הכלים גם כאלו המאפשרים חיזוי אקוסטי מהימן המבוצע על מודלים תלת מימדיים ממוחשבים המציגים בפנינו את סאונד החדר בעודו על נייר השרטוט בלבד. בפרוייקטים אמיתיים כמעט ולא נעשה שימוש בשיטת ה"ניסוי והטעייה". אמנם אין זו הדמיה של 100% אך הקירוב המוצע מאפשר להבין איך יתנהג החדר לאחר בניתו בשילוב חומרי הבניה מהם הוא נבנה ומסוג הריהוט או הטיפול בחדר.
וכמו בכל תחום מעניין אי אפשר שיהיה טוב בלי קצת רע ולכן, למרות האמור למעלה, ישנם אתרי אינטרנט רבים המוסיפים שמן למדורת ההבלים ומלבים את חוסר הידע הכללי תוך שימוש בחצאי אמיתות, במושגים שגויים, בחוכמת רחוב שאינה מבוססת על דבר מלבד דמיונו הפורה של הכותב וכך הלאה ולהלאה. מעבר לכך תוכנות ל"ניתוח" אקוסטיקת החדר אותן אפשר להוריד מראש חוצות הינן חסרות משמעות לחלוטין אם לא יודעים כיצד לנתח את התוצאות המתקבלות ולחלץ את המידע הרלוונטי לחדר אותו מודדים.
אם תחום זה של אקוסטיקה בחדרי האזנה ישראלים טיפוסיים, הממ"ד והסלון ביניהם מעניין את החברים אפשר להציג הרצאה על נושאים אלו בערב לחברי הפורום/מועדון בלבד. כמות המידע והידע שאפשר לרכוש במסגרת הרצאה חברית של שעה וחצי שווה להרבה מאד שרשראות.
יועץ אקוסטי מומחה בחדרי האזנה, בידוד ואקוסטיקה פנימית
ההתייחסות של כמה להוציא על אקוסטיקה מול כמה עולה המערכת אינו נכון.
חלק לא מבוטל מהעלות של הטיפול האקוסטי קשור בסוג החומרים ובגימור.
אני יודע ובטוח ומשוכנע בכמה דברים:
ההשקעה באקוסטיקה "מחזירה את עצמה" יותר מכל מוצר או קופסא אחרת שקשורה למערכת (למעט קיום שקע בקיר לחשמל)
למרות שכולנו בטוחים שאנחנו יודעים לקנות מערכות ולהרכיב אותם ואפילו לטפל באקוסטיקה- הידע שלנו בתחום אקוסטי הוא שולי.
אנשים משלימים לבעלי מקצוע עבור ייעוץ והידע שלהם. זה יכול להיות עו"ד, רואה חשבון, פסיכולוג, יועץ לתחום הלא יודע מה ,שף במסעדה ועוד.
כאן אנשים לא מוכנים לשלם לייעוץ אקוסטי. כולם עדיין במחשבה שאם זורקים משהו על הקירות ומוסיפים שטיח ווילונות זה מספיק.
מה שאני יודע שאם לוקחים איש מקצוע הוא יכול להתאים את הפיתרון בצורה כזו שיהיה שיפור ניכר בצליל בצורה משמעותית. עלות ייעוץ מאיש מקצוע כזה היא לא בשמים .
יש אנשים שמשלמים מאות שקלים (ובצדק) כדי שסוחר יבוא וידגים מוצרים אצלם בבית).
רואים לפעמים כל מיני "טיפולים" אקוסטיים שאנשים עושים על דעת עצמם. לפעמים זה מעניין , לרוב זה מוזר עד מצחיק.
דובר על "נפלאות" השטיח. אני טוען שמי ששטיח עושה לו כאילו נפלאות באוזן , זה רק מרמז עד כמה החדר מופרע מבחינה אקוסטית.
מצחיק אותי לראות כל כמה חודשים פוסט חדש החוקר את הדמוגרפיה של הגישות הנפשיות של שוכני פורומיי אודיו ,האם הם אודיופילים או ציודפילים (כולם מגדירים את עצמם כאוהבי מוזיקה).
אני יודע שכולם הם ציודפילים. אם הם באמת היו רוצים לשמוע בסאונד טוב הם היו קודם כל מתייחסים לחלל שבו הם שומעים את המוזיקה ולא לקופסא אלף או בית.
אני חייב לציין שלגבי הבחור שמופיע בלינק שהבאתי כולל סרטונים המסבירים כל מיני דברים-יש הרבה אקוסטיקאים שחושבים שאותו אדם הוא בעיקר איש פרסום לא רע .
בכל זאת בסרטונים מוצגת גישה לטיפול בחלל באופן שלם. זה לא משנה כרגע אם יעוד הטיפול הוא לחדר הקלטות, חדר מוזיקה יעודי או סלון מגורים- כל הטיפולים מתיחסים לחלל האזנה בכללותו.
חלק לא מבוטל מהעלות של הטיפול האקוסטי קשור בסוג החומרים ובגימור.
אני יודע ובטוח ומשוכנע בכמה דברים:
ההשקעה באקוסטיקה "מחזירה את עצמה" יותר מכל מוצר או קופסא אחרת שקשורה למערכת (למעט קיום שקע בקיר לחשמל)
למרות שכולנו בטוחים שאנחנו יודעים לקנות מערכות ולהרכיב אותם ואפילו לטפל באקוסטיקה- הידע שלנו בתחום אקוסטי הוא שולי.
אנשים משלימים לבעלי מקצוע עבור ייעוץ והידע שלהם. זה יכול להיות עו"ד, רואה חשבון, פסיכולוג, יועץ לתחום הלא יודע מה ,שף במסעדה ועוד.
כאן אנשים לא מוכנים לשלם לייעוץ אקוסטי. כולם עדיין במחשבה שאם זורקים משהו על הקירות ומוסיפים שטיח ווילונות זה מספיק.
מה שאני יודע שאם לוקחים איש מקצוע הוא יכול להתאים את הפיתרון בצורה כזו שיהיה שיפור ניכר בצליל בצורה משמעותית. עלות ייעוץ מאיש מקצוע כזה היא לא בשמים .
יש אנשים שמשלמים מאות שקלים (ובצדק) כדי שסוחר יבוא וידגים מוצרים אצלם בבית).
רואים לפעמים כל מיני "טיפולים" אקוסטיים שאנשים עושים על דעת עצמם. לפעמים זה מעניין , לרוב זה מוזר עד מצחיק.
דובר על "נפלאות" השטיח. אני טוען שמי ששטיח עושה לו כאילו נפלאות באוזן , זה רק מרמז עד כמה החדר מופרע מבחינה אקוסטית.
מצחיק אותי לראות כל כמה חודשים פוסט חדש החוקר את הדמוגרפיה של הגישות הנפשיות של שוכני פורומיי אודיו ,האם הם אודיופילים או ציודפילים (כולם מגדירים את עצמם כאוהבי מוזיקה).
אני יודע שכולם הם ציודפילים. אם הם באמת היו רוצים לשמוע בסאונד טוב הם היו קודם כל מתייחסים לחלל שבו הם שומעים את המוזיקה ולא לקופסא אלף או בית.
אני חייב לציין שלגבי הבחור שמופיע בלינק שהבאתי כולל סרטונים המסבירים כל מיני דברים-יש הרבה אקוסטיקאים שחושבים שאותו אדם הוא בעיקר איש פרסום לא רע .
בכל זאת בסרטונים מוצגת גישה לטיפול בחלל באופן שלם. זה לא משנה כרגע אם יעוד הטיפול הוא לחדר הקלטות, חדר מוזיקה יעודי או סלון מגורים- כל הטיפולים מתיחסים לחלל האזנה בכללותו.
diz 1
שלום שמי מלכי שמואל
הייתי מעוניין אם אפשר להחליף עמך מספר מילים בטלפון
0544-317147
WWW.MALKI-ELECTRONICS.COM
נ.ב אני מאוד מרוצה מהלינקים שהכנסת לאתר
שלום שמי מלכי שמואל
הייתי מעוניין אם אפשר להחליף עמך מספר מילים בטלפון
0544-317147
WWW.MALKI-ELECTRONICS.COM
נ.ב אני מאוד מרוצה מהלינקים שהכנסת לאתר