אם כי דבריך נשמעים לי סבירים – אין לי דעה כל עוד לא שמעתי במו אוזניי.אילפור כתב: לדעתי ההבדלים בין פטיפונים גדולים בדיוק כמו בים מגברים, קומפקטים, ורמקולים, ומי שאמונתו אחרת, שימשיך להשתמש בפטיפון הנוכחי שלו....
השפעת חלקי הפטיפון על התוצאה הכללית - סאונד
- Joshua_G
-
- חבר מביא חבר
- הודעות: 3390
- הצטרף: יוני 2008
- שם מלא: יהושע גומא
- מיקום: תל מונד
- נתן תודות: 2 פעמים
- קיבל תודות: 20 פעמים
Re: פטיפונים
בברכה,
יהושע גומא
יהושע גומא
- yuvalb
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 756
- הצטרף: נובמבר 2005
- מיקום: תל אביב
- נתן תודות: 0
- קיבל תודות: 6 פעמים
Re: פטיפונים
אייל,אילפור כתב:בשירשור הזה הוזכר השם של נוטינגהאם, אבל אני מעדיף לדבר באופן כללי לגבי השוואה של פטיפונים פשוטים זולים וישנים מול פטיפוני היי - אנד איכותיים (ויקרים).
אם היה כותב כאן מישהוא שלדעתו ולפי אמונתו המגבר המיושן שלו (נגיד סונסוי ישן ופשוט) צריך להיות לא פחות טוב מסט חדיש של מרק לוינסון או קרל, היו די צוחקים עליו.
וזה גם אם הוא "ישפץ" אותו.
אם מישהוא אחר היה כותב כאן שלדעתו הרמקולים הפשוטים והישנים שלו, נגיד CELETION DL4 , לפי אמונתו יהיו יותר טובים מהווילסון אלקסנדריה או מהרוול סטודיו, גם כאן הוא היה זוכה לחוסר פירגון.
אבל בפטיפונים - כל אמונה נלקחת ברצינות. המחרשה הכי פשוטה היא ברת השוואה לכל פטיפון שיש בשוק - כולל אלו הכי נחשבים והכי טובים שיש.
הסיבה לכך פשוטה - לרוב הכותבים כאן יש נסיון עם השוואית ושמיעת מגברים או רמקולים, אבל כמעט שום נסיון עם שמיעת מקור אנאלוגי טוב במערכת שקופה. על סמך שמיעה חטופה במערכת זו או אחרת, או כל מיני סיפורים באינטרנט, בונים כאן תילי תילים של פרשנויות.
לדעתי ההבדלים בין פטיפונים גדולים בדיוק כמו בים מגברים, קומפקטים, ורמקולים, ומי שאמונתו אחרת, שימשיך להשתמש בפטיפון הנוכחי שלו....
קח את סיפור המגבר של אבטליון לדוגמא. מגבר של naim שעבר שיפוץ מקיף. כעת הוא (לטענת הכותב) הרבה יותר טוב מה naim המקורי אך גם לא מזכיר אותו בשום פרמטר.
הוא טען שהוא הישווה את המגבר למגברים יקרים פי כמה וכמה ועדיין העדיף את המגבר המשופץ.
לכן, DIY שמתבצע בצורה טובה, על מוצר שבבסיסו הוא איכותי, יכול להפוך מוצר בינוני למצויין.
אם כבר מציאות, אז הפטיפונים הקלאסיים, שנכון להיום מוגדרים כרפרנס לרמה גבוהה מאוד
כגון ה TD126/125/124, Technics SP10, Garrard 301 Linn LP12 ידועים ככאלו שעמדו במבחן הזמן (גם מול פטיפונים מודרנים).
הם תמיד יהיו רפרנס בתחום האנלוג, להבדיל מהנוטינגאם שגם אם מנגן "טוב" מהם עדיין לא נחשב ל value for money האולטימטיבי בתחום המחיר שלו.
ואפרופו ניסיון עם מקור אנלוגי טוב, מה לגבי שמיעת ה Spacedeck מס' לא מבוטל של פעמים אצל נמר?
+ האזנה ללא מעט פטיפונים כדוגמת Michell Gyro Linn LP12, Garrard 301 Clearaudio, Oracle Delphi.
+ ניסיון מעשי עם פטיפונים, החלפת זרועות, מחקר ושיפורים.
בנוסף, הדעה שלי כמובן נטולת אינטרס מסחרי. מאחר ואני לא עוסק בתחום, אלא חובב אובייקטיבי.
האם לדעתך ניסיוני מאפשר לי להביע דעה בנושא?
- MASTERMIX
- חבר ותיק
- הודעות: 2297
- הצטרף: אוקטובר 2007
- מיקום: טכנאי אולפן הקלטה ולוחות בקרת קול
- נתן תודות: 0
- קיבל תודות: 13 פעמים
לאור הטענות והלבטים נראה לי שהפגישה תיראה כך בסופו של יום......
http://www.oswaldsmillaudio.com/images/ ... tmos11.jpg
http://www.oswaldsmillaudio.com/images/ ... tmos11.jpg
דווקא את מה שהכי קרוב אלינו - אנחנו לא מצליחים לראות.. .
http://mastermix-production.blogspot.com/
המשך גלישה נעימה ..
http://mastermix-production.blogspot.com/
המשך גלישה נעימה ..
- Joshua_G
-
- חבר מביא חבר
- הודעות: 3390
- הצטרף: יוני 2008
- שם מלא: יהושע גומא
- מיקום: תל מונד
- נתן תודות: 2 פעמים
- קיבל תודות: 20 פעמים
Re: פטיפונים
המגבר הזה הוא תכנון מקורי שנעשה מתוך נקודת מוצא של מגבר מסוים של naim , כאשר אין כמעט קשר בין המגבר המקורי למגבר החדש. זה לא שיפוץ מגבר מקיים – זה תכנון מקורי.yuvalb כתב: קח את סיפור המגבר של אבטליון לדוגמא. מגבר של naim שעבר שיפוץ מקיף. כעת הוא (לטענת הכותב) הרבה יותר טוב מה naim המקורי אך גם לא מזכיר אותו בשום פרמטר.
הוא טען שהוא הישווה את המגבר למגברים יקרים פי כמה וכמה ועדיין העדיף את המגבר המשופץ....
DIY במקורו הוא בנייה מההתחלה, לא בהכרח שיפור מוצר קיים.yuvalb כתב: לכן, DIY שמתבצע בצורה טובה, על מוצר שבבסיסו הוא איכותי, יכול להפוך מוצר בינוני למצויין....
איני יודע מה פירוש "עמדו במבחן הזמן".yuvalb כתב: אם כבר מציאות, אז הפטיפונים הקלאסיים, שנכון להיום מוגדרים כרפרנס לרמה גבוהה מאוד
כגון ה TD126/125/124, Technics SP10, Garrard 301 Linn LP12 ידועים ככאלו שעמדו במבחן הזמן (גם מול פטיפונים מודרנים)....
אשמח לבצע השוואת האזנה עיוורת של הפטפון שלי מול כל אחד מהם.
אם אחד מהם יישמע לי לא פחות טוב מאשר הפטפון שלי, אחליף את שלי בזול יותר – גם אם מדובר בהחלפת גוף הפטפון בלבד, ללא הזרוע.
בברכה,
יהושע גומא
יהושע גומא
- yuvalb
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 756
- הצטרף: נובמבר 2005
- מיקום: תל אביב
- נתן תודות: 0
- קיבל תודות: 6 פעמים
אף אחד לא קובע דבר בלי לשמוע, כל מי שקצת "רציני" בתחום נוהג כך.Joshua_G כתב:חשבתי שמה שאשמע ...yuvalb כתב:מה שתגיד...
איני קובע דבר בטרם אשמע....
[אין טעם לחזור על זה מאחר וזה לא אינפורמטיבי, אין בזה שום חידוש, או משום גילוי יבשת חדשה, אתה מתכתב בפורום אודיופילים, מדברים כאן על "לשמוע"]
בשביל זה יש חתימה אישית ב"פרופיל המשתמש".
- Kosh
- גורו וינטאג'
- הודעות: 4068
- הצטרף: מרץ 2007
- מיקום: Vorlon homeworld
- נתן תודות: 339 פעמים
- קיבל תודות: 366 פעמים
Re: פטיפונים
אני מסכים איתך בגדול שיש בין הבדלים -גדולים- בין פטיפונים (ויש לי שניים-פרוג'קט אקספריישן X1 עם ראש MCאילפור כתב:בשירשור הזה הוזכר השם של נוטינגהאם, אבל אני מעדיף לדבר באופן כללי לגבי השוואה של פטיפונים פשוטים זולים וישנים מול פטיפוני היי - אנד איכותיים (ויקרים).
אם היה כותב כאן מישהוא שלדעתו ולפי אמונתו המגבר המיושן שלו (נגיד סונסוי ישן ופשוט) צריך להיות לא פחות טוב מסט חדיש של מרק לוינסון או קרל, היו די צוחקים עליו.
וזה גם אם הוא "ישפץ" אותו.
אם מישהוא אחר היה כותב כאן שלדעתו הרמקולים הפשוטים והישנים שלו, נגיד CELETION DL4 , לפי אמונתו יהיו יותר טובים מהווילסון אלקסנדריה או מהרוול סטודיו, גם כאן הוא היה זוכה לחוסר פירגון.
אבל בפטיפונים - כל אמונה נלקחת ברצינות. המחרשה הכי פשוטה היא ברת השוואה לכל פטיפון שיש בשוק - כולל אלו הכי נחשבים והכי טובים שיש.
הסיבה לכך פשוטה - לרוב הכותבים כאן יש נסיון עם השוואית ושמיעת מגברים או רמקולים, אבל כמעט שום נסיון עם שמיעת מקור אנאלוגי טוב במערכת שקופה. על סמך שמיעה חטופה במערכת זו או אחרת, או כל מיני סיפורים באינטרנט, בונים כאן תילי תילים של פרשנויות.
לדעתי ההבדלים בין פטיפונים גדולים בדיוק כמו בים מגברים, קומפקטים, ורמקולים, ומי שאמונתו אחרת, שימשיך להשתמש בפטיפון הנוכחי שלו....
AT30E+ספיד בוקס MKII+פונוסטייג' TUBE BOX MKII עם מנורות משודרגות ובנוסף פונו STEP UP לראשי MC
LENTEK.הפטיפון השני הוא טכניקס SL-1200MK5 עם ראש אורטופון MC 10 super) אילו סטאפים ברמת כניסה,
אבל כל אחד מהם הוא עולם בפני עצמו בהבדלים לפני מה שהיה לי קודם ובשינויים שעשיתי בסט אפ שלהם-המנורות
NOS בפונוסטייג' לעומת המודרניות,הפלטה האקרילית שרכשתי לפרוג'קט,ראש המובינג קוייל שהתקנתי בטכניקס
לעומת הראש הפשוט שהיה שם מקודם,וכן הלאה..כל השיפורים האלה עשו בנוסף הבדל גדול מאוד בסאונד לעומת פטיפונים פשוטים עם ראשים פשוטים שהיו לי בעבר,שלא ממש היה אפשר לשפר/לשדרג אותם במשהו.
בקשר למה שכתבת על המגברים,ואני לא כותב את זה רק בגלל שאני חובב וינטאג',כמדומני כמה מהחברות שאתה
מייבא (ולא הייתי מתנגד כלל שכמה מהמוצרים שלהן יהיו אצלי ) מתגאות במראה ובבנייה שלהן בעיצוב "וינטאג"
או אפילו "רטרו".למשל LEBEN שיש אצלך באגף ההייאנד או המוצרים של ADVANCE ACOUSTIC שנראים
(לפחות חיצונית) עם עיצוב וינטאג' קלאסי-מיטרים,כפתורי מתכת גדולים,וכיוצא באלה.בנוסף-בוודאי ידוע לך
שחברות כמו אקיופייז ומקינטוש למשל,בונות את המגברים שלהן באותה איכות ורמה כמו שהיו להן בעבר-עם תוספות
מודרניות- למשל כמו שלט רחוק וצגים.המגברים של אקיופייז,למשל נראים עד היום בתיכנון ובבניה כמו המפלצות
של קנווד משנות ה-70,(כי המהנדסים של אקיופייז תיכננו אז את המגברים של קנווד).גם לסאנסוי,שדיברת עליה קצת
בנימה קצת מזלזלת בתור דוגמה להשוואה בין ישן למודרני.אני בטוח שלא היית מתנגד שיהיו לך בסט אפ גם G-9000
G-22000/33000 או הפווארים הגדולים BA-2000 ו-3000 שיתנו בראש גם לציוד מודרני.סאנסוי לא הייתה רק
רסיברים זולים "ישנים פשוטים"..(רק באייטיז החברה החלה להידרדר ברמת המוצרים שלה).אני בכלל בעד שילובי וינטאג'
ומודרני,הרמקולים שלי הם מודרניים(פוקאל CHORUS 806) וכך גם הפטיפונים (לא כולל הראש בפרוג'קט) ונגן ה-CD שלי(דנון) וגם כרטיסי הקול שיש במחשב שלי.
הדיון עצמו מעניין מאוד וכיף לקרוא אותו,אבל הועלו בו כמה רעיונות "קצת" מוזרים,כמו להתחיל לשנע פטיפונים
לשם השוואות,כמו שכבר גדולים ממני אמרו כאן,זה ממש לא דבר מומלץ,אפילו את הטכניקס שלי שהוא בהמה כבדה וקשוחה לא הייתי משנע,בטח שלא את הפרוג'קט העדין.ובכלל השוואה בין TAYA לנוטינגהם זה קצת קיצוני,לא? אפילו ברמת התיאוריה.ראש ישן של שור לעומת ראש MC מודרני? אלה הן השוואות בין ציוד שהיה גם בשעתו
LOW END לבין ציוד הייאנד מודרני כמו נוטינגהם.ההשוואות,לפי דעתי,צריכות להיות אם כבר,קצת יותר "קרובות" אחת לשנייה.צריך רמה סבירה,להתחיל ממנה,במיוחד במקור אנלוגי כמו פטיפונים.בעניין הראשים למשל-מהניסיון האישי שלי,היו
הבדלים כל כך גדולים ועצומים בין ראשי ה-MC שיש לי היום בפטיפונים לעומת ראשי ה-MM שהיו שעליהם מקודם,לטובת
ה-MC כמובן.זה נובע,בין השאר,מזה שאין לי ניסיון רב שנים עם פטיפונים כמו יהושוע,למשל,ולא הספקתי להאזין להרבה ראשי MM ברמה גבוהה.עברתי ישר ל-MC,במקרה של האורטופון MC10 super,שהוא מראשי רמת הכניסה של אורטופון
ב-MC.אצלי בטכניקס MK5 הוא עשה הבדל ענק בסאונד לעומת ה-AT MM הפשוט שהיה שם מקודם.ראש ה-MM הכי
טוב שרכשתי לעצמי היה אורטופון 520 MKII,וגם הוא ראש לא יקר במיוחד,בערך 600-650 שקל.בגלל שהוא מותקן
כרגע על טכניקס פשוט SL-D2 שנמצא בעבודה שלי,שיתכן מאוד שהוא מגביל את היכולת של הראש הזה במלואנ.
אבל גם בטכניקס הפושטי הפלסטיקי שיש לי שם,הסאונד השתפר מאוד.יש על זה שירשור נפרד..
בכל מקרה,יפה מאוד ששירשור כזה ארוך על נושא שתמיד יהיה שנוי במחלוקת ורב דיעות,ורב ויכוחים כמו סאונד אנלוגי מתנהל כאן על מיי מנוחות,ובלי התנצחויות חסרות טעם והערות אישיות.יש לי הרגשה שאם הדיון הזה היו מתנהל באחד
משני האתרים המתחרים,כבר מזמן היו "הולכים שם מכות" וירטואליות מלוות בהעלבות והשמצות.
נערך לאחרונה על ידי Kosh ב 14/08/2009 17:56, נערך פעם 1 בסך הכל.
Vintage audio is a way of life
Retro audio is good for you
ערוץ הסטריאו וינטאג' שלי:
http://www.youtube.com/user/Kosh31100
Retro audio is good for you
ערוץ הסטריאו וינטאג' שלי:
http://www.youtube.com/user/Kosh31100
- MASTERMIX
- חבר ותיק
- הודעות: 2297
- הצטרף: אוקטובר 2007
- מיקום: טכנאי אולפן הקלטה ולוחות בקרת קול
- נתן תודות: 0
- קיבל תודות: 13 פעמים
Kosh
אהלן ,
הכל נעשה פה כמובן ברוח טובה וחשוב יותר מכל הרעיון של להאזין לציוד בסט אפים שונים,
אתה יודע אצלי הפטיפון מותקן על ציוד אולפן ,
היה נוכח אצלי לפני תקופת מה יהושוע גומא, התרשמתי לטובה ממנו , חייב לציין זאת.
הוא האזין וטען שחסר לו משהו בשמיעה אצלי, זו טענה שנלקחה עוד מבעוד מועד כיוון ש"סט אפ" שלי - האולפני לא היה מכוון ספציפית לטעמו או לייתר דיוק לאותו תקליט שיצא לו להאזין לו לפחות מבחינתי .
מבחינתי היה בהחלט טעון שיפור אך לא נכנסתי לעומק הבעיה ולכן נתתי לדיון בייננו לשוט..ולחוות את דעתו בנושא.
לעומת זאת היה בביקור אצלי חבר נוסף מהפורום שביינתים לא אזכיר את שמו , לפי תגובתו הוא מאוד היתעניין באיך להאזין לציוד שלי ונהנה בהחלט מווניל שנוגן , אציין שגם פה נעשה סוג של כיוון מסויים מבעוד מועד וללא ידיעתו , בדיוק כמו שנוסה כאשר יהושוע גומא היה נוכח אצלי וגם ללא ידיעתו.
לגביי תגובתו של ידידיינו היקר יהושוע גומא חשבתי שאולי שווה בהחלט להגיע אליו לבדיקה מתוך מחקר פרטי שאני עורך בימים אילו בנושא האזנות והיתרגלות האוזניים למצבי שמיעה שונים בתחום האודיופילי ובכלל בין אנשי "סאונד" שונים , אצייין ואוסיף שזהו (מחקר לצורך אישי בלבד) ולראות מה בדיוק הוא שמע אצלו שהוא לא שמע אצלי עם סט אפ שכווון מבעוד מעוד לאותה מטרה שצויינה קודם לכם ופטיפון אחר כולל ראש שונה או אם תרצה סט אפ אחר, הכל "נזיל" מבחינתי כרגע עד שאני לא יגבש עמדה יותר מדוייקת ממה שאני נמצא בה כרגע.
עכשיו תראה מעבר לבדיקת הפטיפונים ישנו מרכיב חשוב מאוד הוא להאזין למה שאודיופילים מבין חבריינו מקשיבים לו בסט אפ השונים כל אחד והסט אפ שלו \ שלהם, מה אני רוצה לומר בזאת שטוב לקבל דעות על ציוד שברשותך ולקבל ביקורות בונות, מעבר לכך אנו אנשים מבוגרים ולא ילדים שמחפשים להיתנגח, יותר חשוב לנו המטרה שלשמה אנו פה , אם לא לפחות גם למחקר האישי הפרטי שלי.
אני במקצועי והוא בהבנתו ובחוש שמיעתו, טוב ללמוד גם מהאחר.
אהלן ,
הכל נעשה פה כמובן ברוח טובה וחשוב יותר מכל הרעיון של להאזין לציוד בסט אפים שונים,
אתה יודע אצלי הפטיפון מותקן על ציוד אולפן ,
היה נוכח אצלי לפני תקופת מה יהושוע גומא, התרשמתי לטובה ממנו , חייב לציין זאת.
הוא האזין וטען שחסר לו משהו בשמיעה אצלי, זו טענה שנלקחה עוד מבעוד מועד כיוון ש"סט אפ" שלי - האולפני לא היה מכוון ספציפית לטעמו או לייתר דיוק לאותו תקליט שיצא לו להאזין לו לפחות מבחינתי .
מבחינתי היה בהחלט טעון שיפור אך לא נכנסתי לעומק הבעיה ולכן נתתי לדיון בייננו לשוט..ולחוות את דעתו בנושא.
לעומת זאת היה בביקור אצלי חבר נוסף מהפורום שביינתים לא אזכיר את שמו , לפי תגובתו הוא מאוד היתעניין באיך להאזין לציוד שלי ונהנה בהחלט מווניל שנוגן , אציין שגם פה נעשה סוג של כיוון מסויים מבעוד מועד וללא ידיעתו , בדיוק כמו שנוסה כאשר יהושוע גומא היה נוכח אצלי וגם ללא ידיעתו.
לגביי תגובתו של ידידיינו היקר יהושוע גומא חשבתי שאולי שווה בהחלט להגיע אליו לבדיקה מתוך מחקר פרטי שאני עורך בימים אילו בנושא האזנות והיתרגלות האוזניים למצבי שמיעה שונים בתחום האודיופילי ובכלל בין אנשי "סאונד" שונים , אצייין ואוסיף שזהו (מחקר לצורך אישי בלבד) ולראות מה בדיוק הוא שמע אצלו שהוא לא שמע אצלי עם סט אפ שכווון מבעוד מעוד לאותה מטרה שצויינה קודם לכם ופטיפון אחר כולל ראש שונה או אם תרצה סט אפ אחר, הכל "נזיל" מבחינתי כרגע עד שאני לא יגבש עמדה יותר מדוייקת ממה שאני נמצא בה כרגע.
עכשיו תראה מעבר לבדיקת הפטיפונים ישנו מרכיב חשוב מאוד הוא להאזין למה שאודיופילים מבין חבריינו מקשיבים לו בסט אפ השונים כל אחד והסט אפ שלו \ שלהם, מה אני רוצה לומר בזאת שטוב לקבל דעות על ציוד שברשותך ולקבל ביקורות בונות, מעבר לכך אנו אנשים מבוגרים ולא ילדים שמחפשים להיתנגח, יותר חשוב לנו המטרה שלשמה אנו פה , אם לא לפחות גם למחקר האישי הפרטי שלי.
אני במקצועי והוא בהבנתו ובחוש שמיעתו, טוב ללמוד גם מהאחר.
דווקא את מה שהכי קרוב אלינו - אנחנו לא מצליחים לראות.. .
http://mastermix-production.blogspot.com/
המשך גלישה נעימה ..
http://mastermix-production.blogspot.com/
המשך גלישה נעימה ..
- Joshua_G
-
- חבר מביא חבר
- הודעות: 3390
- הצטרף: יוני 2008
- שם מלא: יהושע גומא
- מיקום: תל מונד
- נתן תודות: 2 פעמים
- קיבל תודות: 20 פעמים
Re: פטיפונים
ראשית תודה על הסקירה של ציוד הוינטאג'.Kosh כתב: הדיון עצמו מעניין מאוד וכיף לקרוא אותו,אבל הועלו בו כמה רעיונות "קצת" מוזרים,כמו להתחיל לשנע פטיפונים
לשם השוואות,כמו שכבר גדולים ממני אמרו כאן,זה ממש לא דבר מומלץ,אפילו את הטכניקס שלי שהוא בהמה כבדה וקשוחה לא הייתי משנע,בטח שלא את הפרוג'קט העדין.ובכלל השוואה בין TAYA לנוטינגהם זה קצת קיצוני,לא? אפילו ברמת התיאוריה.ראש ישן של שור לעומת ראש MC מודרני?...
לעניין ההשוואה, גם לדעתי היא מיותרת. העניין הוא שטען מי שטען שפטפון ישן זה נשמע לא פחות טוב מכל פטפון יוקרתי אחר. הרמתי את הכפפה והזמנתי ההאזנה השוואתית. זה משום שעם כל מה שההיגיון הפשוט אומר, איני נעול על שום דבר ואיני פוסק דבר בטרם שמעתי במו אוזניי.
בברכה,
יהושע גומא
יהושע גומא
- Kosh
- גורו וינטאג'
- הודעות: 4068
- הצטרף: מרץ 2007
- מיקום: Vorlon homeworld
- נתן תודות: 339 פעמים
- קיבל תודות: 366 פעמים
Vintage audio is a way of life
Retro audio is good for you
ערוץ הסטריאו וינטאג' שלי:
http://www.youtube.com/user/Kosh31100
Retro audio is good for you
ערוץ הסטריאו וינטאג' שלי:
http://www.youtube.com/user/Kosh31100
Re: פטיפונים
רעיון נחמד אבל קצת בעייתי מבחינה טכנית. צריך 2 זרועות זהות רצוי עם שלה נשלפת, שלא יהיה צורך לחפש 2 ראשים זהים, צריך להכין 2 בסיסים לזרעות (אחד לכל פטיפון) - הרבה בלגן בקיצור.Joshua_G כתב:
לעניין ההשוואה, גם לדעתי היא מיותרת. העניין הוא שטען מי שטען שפטפון ישן זה נשמע לא פחות טוב מכל פטפון יוקרתי אחר. הרמתי את הכפפה והזמנתי ההאזנה השוואתית. זה משום שעם כל מה שההיגיון הפשוט אומר, איני נעול על שום דבר ואיני פוסק דבר בטרם שמעתי במו אוזניי....
- Kosh
- גורו וינטאג'
- הודעות: 4068
- הצטרף: מרץ 2007
- מיקום: Vorlon homeworld
- נתן תודות: 339 פעמים
- קיבל תודות: 366 פעמים
Re: פטיפונים
Joshua_G כתב:ראשית תודה על הסקירה של ציוד הוינטאג'.Kosh כתב: הדיון עצמו מעניין מאוד וכיף לקרוא אותו,אבל הועלו בו כמה רעיונות "קצת" מוזרים,כמו להתחיל לשנע פטיפונים
לשם השוואות,כמו שכבר גדולים ממני אמרו כאן,זה ממש לא דבר מומלץ,אפילו את הטכניקס שלי שהוא בהמה כבדה וקשוחה לא הייתי משנע,בטח שלא את הפרוג'קט העדין.ובכלל השוואה בין TAYA לנוטינגהם זה קצת קיצוני,לא? אפילו ברמת התיאוריה.ראש ישן של שור לעומת ראש MC מודרני?...
לעניין ההשוואה, גם לדעתי היא מיותרת. העניין הוא שטען מי שטען שפטפון ישן זה נשמע לא פחות טוב מכל פטפון יוקרתי אחר. הרמתי את הכפפה והזמנתי ההאזנה השוואתית. זה משום שעם כל מה שההיגיון הפשוט אומר, איני נעול על שום דבר ואיני פוסק דבר בטרם שמעתי במו אוזניי.
אבל לא נראה לי שלמרות שאתה לא פוסק שום דבר בטרם האזנת לו,אתה לא באמת מצפה שה-TAYA ישמע לא פחות טוב מפטיפון
הייאנד? או אפילו יותר מפטיפונים ישנים אבל טובים בהרבה כמו הטורנסים למינהם,טכניקסים מסדרות גבוהות,דנון,לנקו
L-75 (במידה ומוצאים אחד כזה שרכיביו שודרגו)אלו דוגמאות ש"זרקתי". ופטיפונים ישנים איכותיים אחרים?...
Vintage audio is a way of life
Retro audio is good for you
ערוץ הסטריאו וינטאג' שלי:
http://www.youtube.com/user/Kosh31100
Retro audio is good for you
ערוץ הסטריאו וינטאג' שלי:
http://www.youtube.com/user/Kosh31100
- Joshua_G
-
- חבר מביא חבר
- הודעות: 3390
- הצטרף: יוני 2008
- שם מלא: יהושע גומא
- מיקום: תל מונד
- נתן תודות: 2 פעמים
- קיבל תודות: 20 פעמים
Re: פטיפונים
לא – הרעיון הוא להשוות את שני הפטפונים, כל אחד עם הזרוע שלו והראש שלו – משום שזאת הייתה הטענה שהניעה את ההשוואה.sergeit כתב:רעיון נחמד אבל קצת בעייתי מבחינה טכנית. צריך 2 זרועות זהות רצוי עם שלה נשלפת, שלא יהיה צורך לחפש 2 ראשים זהים, צריך להכין 2 בסיסים לזרעות (אחד לכל פטיפון) - הרבה בלגן בקיצור.Joshua_G כתב:
לעניין ההשוואה, גם לדעתי היא מיותרת. העניין הוא שטען מי שטען שפטפון ישן זה נשמע לא פחות טוב מכל פטפון יוקרתי אחר. הרמתי את הכפפה והזמנתי ההאזנה השוואתית. זה משום שעם כל מה שההיגיון הפשוט אומר, איני נעול על שום דבר ואיני פוסק דבר בטרם שמעתי במו אוזניי.......
בברכה,
יהושע גומא
יהושע גומא
- Joshua_G
-
- חבר מביא חבר
- הודעות: 3390
- הצטרף: יוני 2008
- שם מלא: יהושע גומא
- מיקום: תל מונד
- נתן תודות: 2 פעמים
- קיבל תודות: 20 פעמים
Re: פטיפונים
איני מצפה לדבר.Kosh כתב: אבל לא נראה לי שלמרות שאתה לא פוסק שום דבר בטרם האזנת לו,אתה לא באמת מצפה שה-TAYA ישמע לא פחות טוב מפטיפון הייאנד? או אפילו יותר מפטיפונים ישנים אבל טובים בהרבה כמו הטורנסים למינהם,טכניקסים מסדרות גבוהות,דנון,לנקו L-75 (במידה ומוצאים אחד כזה שרכיביו שודרגו)אלו דוגמאות ש"זרקתי". ופטיפונים ישנים איכותיים אחרים?...
איני קובע דבר על פי מוסכמות.
הושמע טיעון ובכוונתי לבדוק אותו – במבחן השוואתי עיוור.
בברכה,
יהושע גומא
יהושע גומא