מאמרים אחרונים

שתף בפייסבוק שיתוף בפייסבוק
RSS - מאמריםמאמרים
RSS - פורומיםפורומים
דווח למנהל דיווח למנהל
קישור לעמוד זה קישור לעמוד זה
עוד בקבוצת HT



כה אמר הגורו.....


עמוד 1 מתוך 2
עבור לעמוד  1  |  2  |  הבא 
   פורומים > אודיו > אודיו יוקרתי
מחבר הודעה
diz1
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Nov 20, 2004
הבעות תודה: 43
מספר הודעות: 1022

 #1  נשלח: שבת 03/10/2009 9:45
כה אמר הגורו.....

במשך לטרד שהיה כאן פעם שבו דורון3 סיפר על הפלא החדש שרכש בדמות מגבר שפופרות סיני במחיר מציאה- והמחשבה שלי (ללא שמיעת המכשיר) שניתן לשפרו מאחר וחלקיו לא מספיק טובים כגון שפופרות וטרנספורמר (וזאת על ידי הסקה ממחיר המוצר בלבד)....

כמה מילים (גם על נושאים אחרים , כמו דיגיטלי\אנלוגי וכו') של הגורו קונדו
http://www.sibatech.co.jp/kondo/essays.html

לפני שכמה "מקומיים" קופצים- אומר ככה
זו רק דעתו של אדון קונדו שהיה אדם מאוד צנוע (יודע זאת מפי כאילו שהכירו אותו) והוא דוגמה למתכנני העל היפנים(כמו האנשים מאחורי,, KONDO,,WAVAC
Komuro
השימוש בחלקים בהגברה אינו נושא טרוויאלי (למי שרוצה להגיע לתוצאה מעולה), ולכן כל אלו לא השתמשו במוצרי מדף, למשל טרנספורמרים ( או שפופרות סיניות) ולא משנה באיזו מדינה יוצרו,אלא בנו אותם בעצמם או הזמינו מכאילו שבונים במיוחד עבורם מספסיפקציות מאוד מיוחדות.


נערך בפעם אחרונה על-ידי diz1 בתאריך שבת 03/10/2009 22:42, נערך סך הכל פעם אחת
(1) הבעות תודה: michael123
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
truejoker
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Jul 10, 2007
הבעות תודה: 65
מספר הודעות: 5756

 #2  נשלח: שבת 03/10/2009 20:11

דיז , אולי תעשה טובה לכולנו ותתן לנו תקציר מנהלים ?
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
diz1
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Nov 20, 2004
הבעות תודה: 43
מספר הודעות: 1022

 #3  נשלח: שבת 03/10/2009 22:28

ההיגדים של אדון קונדו בשורה של נושאים כולל נושאים כמו האנלוגי ושפופרות-ראויים כשלעצמם

הקישור שלי לדורון 3 היה בדיון שהתפתח בטרד הבא
http://www.hometheater.co.il/modules.php?name=Foru...

טרד שבו קרה משהו שלא ראיתי כמותו באף פורום אודיו ישראלי
דורון3 נכנס עם אג'נדה מסויימת שהתבססה על ניסיון מסויים אמיתי (ולא על סיפורי שקרים או סיפורי אגו ) - והכוונה לרושם של רמקול קואינסידנס בדגם ספציפי של חבר שלו- ובמקרה בקטע הזה חשבתי שהוא לגמרי טועה וההתרשמות נבעה מסטאפ לא מתאים- הוא ניסה שוב , התרשם אחרת ולא נבהל לומר שהוא התרשם בצורה קצת שונה , מהאופן בו האמין בו באדיקות, עד אותו רגע.
ההסבר היחיד שיש לי הוא שהוא יושב בקנדה יותר מידי זמן והתרגל לסוג שיח שונה והעברת מידע אחרת מהמתרחש בלבנטין הנפלא שלנו.

_________________
The Dude:F_uck sympathy! I don't need your f_uckin' sympathy, man, I need my f_ucking
Johnson!
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
michael123
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Feb 05, 2008

מיקום: מרכז הארץ
הבעות תודה: 65
מספר הודעות: 6163

 #4  נשלח: שבת 03/10/2009 22:42

ציטוט:
ההסבר היחיד שיש לי הוא שהוא יושב בקנדה יותר מידי זמן


קר שם.
זאת מדינה לגיבורים אמיתיים
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
truejoker
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Jul 10, 2007
הבעות תודה: 65
מספר הודעות: 5756

 #5  נשלח: שבת 03/10/2009 23:33

אני באמת לא חושב שזה קנדה או לא , זה פשוט האישיות של האדם . אני אוהב לקרוא את הדעות שלו גם אם אני לא מסכים איתו , בדיוק בגלל הסיבה הזו .
אבל אני לא חושב שאדם שיש לו אישיות של WIGHT TRASH יהפך לאדם שיודע להודות בטעויות כי הוא יהגר לקנדה , בדיוק כמו שאני לא חושב שאם דורון 3 יהגר לישראל הוא פתאום יהפך לבריון
ולגבי התרד ההוא אני אקרא אותו בעומק ואנסה להבין משם על מה אתה מדבר
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
michael123
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Feb 05, 2008

מיקום: מרכז הארץ
הבעות תודה: 65
מספר הודעות: 6163

 #6  נשלח: שבת 03/10/2009 23:37

בקנדה דווקא - בחלק האנגלו-סקסי - אנשים מאוד רגועים ונחמדים - ככלל.
נחמדים עד כאב. ישראלים שמיעים לשם אכן מתאימים את עצמם.

במונטריאול הסיטואציה שונה קצת.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
diz1
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Nov 20, 2004
הבעות תודה: 43
מספר הודעות: 1022

 #7  נשלח: א' 04/10/2009 9:00

בטורונטו יש איזה 70,000 ישראלים- אפשר לבצע את המחקר הסוציולוגי-שם
_________________
The Dude:F_uck sympathy! I don't need your f_uckin' sympathy, man, I need my f_ucking
Johnson!
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
michael123
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Feb 05, 2008

מיקום: מרכז הארץ
הבעות תודה: 65
מספר הודעות: 6163

 #8  נשלח: א' 04/10/2009 9:26

יש
אשתי אומרת שאנשים בארץ עצבניים בגלל הקרינה, יכול להיות שבקנדה הם קפואים?
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
דורון3 (דורון אור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד

הצטרף בתאריך:
  Mar 04, 2006

מיקום: Edmonton, Canada
הבעות תודה: 19
מספר הודעות: 361

 #9  נשלח: ד' 07/10/2009 2:48

diz1 כתב:
ההיגדים של אדון קונדו בשורה של נושאים כולל נושאים כמו האנלוגי ושפופרות-ראויים כשלעצמם

הקישור שלי לדורון 3 היה בדיון שהתפתח בטרד הבא
http://www.hometheater.co.il/modules.php?name=Foru...

טרד שבו קרה משהו שלא ראיתי כמותו באף פורום אודיו ישראלי
דורון3 נכנס עם אג'נדה מסויימת שהתבססה על ניסיון מסויים אמיתי (ולא על סיפורי שקרים או סיפורי אגו ) - והכוונה לרושם של רמקול קואינסידנס בדגם ספציפי של חבר שלו- ובמקרה בקטע הזה חשבתי שהוא לגמרי טועה וההתרשמות נבעה מסטאפ לא מתאים- הוא ניסה שוב , התרשם אחרת ולא נבהל לומר שהוא התרשם בצורה קצת שונה , מהאופן בו האמין בו באדיקות, עד אותו רגע.
ההסבר היחיד שיש לי הוא שהוא יושב בקנדה יותר מידי זמן והתרגל לסוג שיח שונה והעברת מידע אחרת מהמתרחש בלבנטין הנפלא שלנו.


במקרה יצא לי קרוא את ההיגדים של קונדו לפני מספר ימים.
ההיגדים שלו מעניינים מאוד בייחוד בהקשר של 300B לעומת 211 (שתי מנורות שיצא לי להאזין להן בטופולוגיות שונות) אבל דבר אחד הפריע לי במה שהוא כתב:
Quote: "Cost-conscious engineers try to avoid transformers and design circuits consisting of only capacitors and resistors. Transformers were excluded from electrical circuits. I think this is wrong. I still believe that high-quality transformers produce nice tone
."

לאורך המאמר הוא מודה בקשיים הכרוכים בייצור של טרנספומר איכותי אבל הוא מבטל לחלוטין את ה - OTL וטוען שזה ניסיון לחסוך עלויות ייצור.
מניסוני המוגבל אני לא מסכים עם הקביעה הזאת וגם חושב שהיא מעט מוטה כי הרי קונדו ביססו את הצלחתם העסקית בייצור טרנספורמרים איכותיים ומאוד יקרים ולא בניית OTL מה גם שאני לא מודע לאף ייצרן יפני שייצר OTL (יש צרפתיים, אמריקאיים, קנדים, בריטים שייצרו OTL אבל לא נתקלתי ב - OTL יפני).
הטענה שלו הייתה יותר קבילה לדעתי אם קודנדו ואחרים היו מנסים את הטופולוגיה של OTL ועל סמך נסיון רב טוענים שהיא נחותה מ SET. מה גם שמה שנחסך בעלות ייצור הטרנספורמר ב - OTL לא נחסך בעבודה של הלחמת חוטים רבים בין הרבה מאוד מנורות.
בסופו של דבר ומהאזנה לכמה וכמה דוגמאות עקביות בתוצאותיהן אני חושב בהכללה שלטופולגיות של SET ו - OTL יש פוטנציאל להיות בפסגת תחום ההגברה, לאוזני ולאוזני חברי.

לגבי השרשור הקודם -
תמיד טענתי שבאודיו כמו בכל תחום אחר - אני לומד כל יום ובסוף אמות טיפש. אין לי מונופול על האמת האודיופילית או כל אמת אחרת.

אכן דעתי השתנתה בשרשור ולקחתי ברצינות רבה את דבריך בשרשור (שהיו לעיתים מעט בוטים ונחרצים, אתה יכול להודות).

אני לא יודע כמה רע הטרנספורמר במגבר הסיני שלי. טרנספומר קובע איך נשמע המגבר והמגבר נשמע טוב לאוזני, גם בהשוואה למגברים יקרים בהרבה בעלי טופולוגיה זהה או SET A1. מסכים שלמנורות NOS נדירות ויקרות (בכחצי מעלות המגבר) יש תרומה ניכרת בעיניין הזה. דבר אחד ברור - המגבר הזה על מנורותיו הנדירות אינו סירופי אך גם אינו אנליטי. זה מגבר בעל מיד ריינג' עשיר, מפורט וחלק בו זמנית (מאוד קשה להשגה מניסיוני) בעל Excellent Ambiance and Spatial information retrieval ובעל באס וטרבל עגולים אך Extended מספיק (זה למעשה השיפור הגדול ביותר שעשו מנורות ה - RCA 805 - שיפור מהותי במיקרו ובמאקרו דינמיקה והפכו את המגבר ממכונת מיד ריינג' ל - Wide Band).
לאוזניי ולאוזניי חברי הוא מאוד מהנה ואני חייב להודות שככל שאני חי איתו זמן רב יותר אני אוהב את התוצאה יותר ויותר (ואני חשוף להשוואות ורפרנסים בדוגמת קונצרטים חיים, הופעות ג'אז, גיטרות אקוסטיות וכו' חדשות לבקרים אך גם מערכות של חברים שהן מתואמות היטב עם הגברות בטופולוגיות שונות). זה מגבר שלא מעייף אותי ולא את חברי. הוא לא טוב כמו ה - OTL של חברי אבל הוא לא מאוד רחוק והוא מאוד מאוד מהנה אותי רגשית.

לגבי מנורות NOS:
אני מסכים אתך שב - 99% מהמקרים NOS נשמעות לאוזני טוב יותר. יש מנורות כדוגמת מס' Mullard 12AX7 שאני אישית לא אוהב (טעם אישי).
אבל ביננו גם המגבר של רוג'ר מ - Wyetech נשמע טוב יותר עם שפופרות TJ Fullmusic שהוא מציע כשדרוג בתוספת תשלום או עם מנורות NOS שהוא לא מציע במחיר המגבר אלא משאיר למשתמש לנסות ולהחליט.
הרבה מתכננים כדוגמת McAlister וכדוגמת Jud Barber מ - Joule-Electra טוענים שההשפעה של החלפת מנורות היא שולית בהשוואה למעגל ולטרנספורמר (או ללא טרנספורמר במקרה של OTL).
אני לא מסכים אתם כי מניסיוני המוגבל החלפה למנררות NOS מסויימות כן הניבה תוצאה חיובית לאוזוננו ולא פעם ולא פעמיים. זה נכון שאם המעגל או הטרנספורמר לא איכותיים/לא תוכננו היטב, החלפת מנורות לא תעזור (גם את זה ניסינו עם מגברים שלא חשבנו שלטעמנו יש להם פוטנציאל להישמע טוב ועם מגוון של רמקולים וריכיבים אחרים והחלפת מנורות לא שינתה את דעתנו).

לגבי הקואינסידנט סופר אקליפס -

מעבר למסקנה שלי שזה עניין של התאמה השתכנעתי שאין לי בננות באוזניים גם מקריאת הציטטה הבאה מאתרו של ארתור:


[Quote]

DOWNSIDES: These models, all of them, do not equal the (former Class A ) Ars Acoustica System Max in neutrality, cohesiveness and retrieval of low-level information, though they are still "good" in these parameters. The modified WATTS (and the Ars Acoustica Diva-below) have lower "sound-floors" and are also more "complete" sounding. A few readers described the original Super Eclipses as "lean". I generally agree with them, but I would use the term "leanish", because it is more of a tendency than an obvious characteristic. In short, these speakers are not for everyone. It is their overall sonic excellence, easy drive capability, superb build-quality and reasonable price that make them exceptional.

I would use only good tube amplifiers with these speakers. Transistor amplifiers, even the better models, tend to emphasize their leanish character, making it more obvious and even obtrusive.


[End Quote]

כלומר היו עוד כמה קוראים שחשבו שהרמקול מעט רזה וכנראה השתמשו במגבר לא מתאים (גם SS וגם מנורתי אגב עשויים שלא להתאים ל - Super Eclipse).
היום אני יודע יותר טוב שאין כאן עניין של רזון אלא שהתאמה היא סופר קריטית ולא רק של מגבר/רמקולים.
CDP עם output נמוך שלא מסתדר עם הקדם עשוי להניב תוצאה רזה ברמקול גם אם המגבר והרמקול מותאמים מצויין.

כנ"ל לגבי קדם מגבר ומגבר. אם ההתאמה לא טובה (התנגדות, output Voltage, Gain או אחר) התוצאה עלולה להיות רזה מידי או שלל אפשרויות רעות אחרות. זו בדיוק הסיבה שצריך לדעתי סבלנות רבה בתחביב הזה ולא לרוץ ולהחליף רכיבים על ימין ועל שמאל ללא הבנה מעמיקה של הבעיה.

לגבי התגובות - תודה על המחמאות!

לגבי קנדה - עברתי עם משפחתי לקנדה לפני כשבע שנים כי זה היה שילוב של הזדמנות לעבודה בתחום שלי וגם קצתי במלחמות הקיום (ביננו לעצמנו יותר מאשר עם אויבינו על הנייר).
אכן קנדה מקום רגוע שיש בו מעט פחות מלחמות קיום ואגו (אולי אנשים כאן שבעים ואדישים מידי מכדי לקחת את עצמם ברצינות גדולה מידי) והקור ומרחבי המחיה גם משפיעים על האופי הלאומי ועם זאת אין מקום מושלם והיה נחמד אם היה אפשר לעשות טרייד-אין שבו הקנדים יקבלו קצת ספונטניות, יצירתיות ופילפל ישראלי והישראלים יקבלו טיפה רוגע, שקט ונימוס קנדיים...
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
diz1
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Nov 20, 2004
הבעות תודה: 43
מספר הודעות: 1022

 #10  נשלח: ד' 07/10/2009 7:24

OTL
המסקנה שלך לגבי קונדו והמגברים מהסוג הנ"ל אינה נכונה.
הוא פשוט נמנע מלבנות כאילו כי הוא לא האמין שזה פתרון טוב למה שחיפש. דרך אגב רוב המתכננים היפנים הטובים לא בונים מגברי
OTL
אחת הסיבות לזו לפי דעתי היא הרגשתם שבשימוש נכון ב output transformer מקבלים תוצאה עדיפה.
לכן, הטרנספורמים שהם משתמשים זה לא כאילו שאודיופילים מזילים ריר על שמם כמו טנגו ואחרים- כי הם לא מספיק טובים אם רוצים להגיע לתוצאות טובות.
אי לכך אין מנוס מייצור עצמי עם איכויות מאוד גבוהות- זה עולה כסף והרבה.

ההנחה שלך שהיפנים לא ייצרו או ניסו לייצר מגברים כאילו היא מוטעית. שוב אתה נסמך על אמונות שאין להם שום אחיזה במציאות. אני מכיר 2 יפנים לפחות שניסו לשחק (ושיפני כזה משחק-אירופאי כבר מזמן היה מקים חברה ומוכר) עם OTL
וממש לא אהבו. יש מתכננים שבכדי להבין מה הם עושים ולחפש את דרכם הם בונים עשרות ומאות ורסיות של הגברה בכל מיני תצורות כולל טרנזיסטורי.
בסופו של דבר אותם יפנים הלכו על טופולוגיה אחרת כי הם יודעים לייצר טרנספורמים טובים יותר. הם לא ישתמשו בטמורה , טנגו ודומיהם. אילו ישמשו את האמריקאים או האירופאים.
OTL-קיימים 50 שנים ועדיין לא מקובלים כי הם גוררים אחריהם המון בעיות
למשל הצורך והעלות הגבוה של החזקתם. יש צורך בהרבה שפופרות להחליף את הטרנספורמר
הם צרכים החלפה בתדירות גבוהה- יש עניין של עלות וגם זמינות (כאשר הבחירה היא שפופרות מייצור NOS ועליהם להיות מותאמות\זהות)
חלקם הגדול מייצרים חום בכמות ניכרת
חלקם מצריכים זרם גבוהה-לא משהו שמגיע מארון החשמל בצורה רגילה-
באופן כללי הם מגברים שחלשים בתחום התחתון בדינמיות ויצירת פנצ'יות בצליל.
בנוסף הם לא עובדים טוב עם רמקולים דינמיים במיוחד כאילו עם עכבה נמוכה
ואני שואל-למה להתעסק על כל כך הרבה שפופרות אם אתה יכול לשים במקומם טרנספורמר ממש טוב?
רק סיבה אחת- הרבה שפופרות הללו אולי יותר זולות מעלות טרנספורמר אחד טוב. זה הכול.

לגבי סלווטורה- אתה מרבה לצטט אותו ולקרוא מה שהוא רושם.
אני לא מחזיק ממנו "גורו". סתם בחור עם ניסיון ודעה מעניינת כאן או שם.
בעיני יש לו בעיות אמינות חמורות (וזאת למרות שיש לי כמה דברים שבמקרה הוא גם ממליץ). עיקרם כל מה שקשור לקואינסידנס.
לאורך השנים קואינסידנס (ולא קשור איזה דגם) היו בראש המלצותיו. לא רק רמקולים אלא גם כבלים ועכשיו מגברים.
אני מאוד מחבב חלק מהרמקולים של קואינסידנס אבל לא קונה את מה שאדון סלווטורה כותב עליהם.
אתן דוגמה ספציפית- היות והשתמשתי ברמקול קואיסידנס, כרמקול הראשי אצלי, ולאחר שיחות עם ישראל בלום- השתכנעתי לרכוש את הכבלים החדשים שייצר היות והיה הגיון להשתמש בהם בגלל החיוט הפנימי של הרמקול.
הכבלים מצוינים, במיוחד בהקשר עם הקואינסידנס-ולא יקרים . ניסיתי אותם מול הרבה כבלים אחרים גם במערכות אחרות. סלווטורה הגדיר אותם בזמנו בראש הטבלה של הכבלים הקיימים-(דרך אגב הוא הוריד לחלוטין את מה שכתב בזמנו באתר שלו)- מניסיוני , לא כך הדבר.
אני לא רוצה להיכנס להמלצותיו האחרות. לפי דעתי הוא מאוד מוגבל ביכולת והאפשרויות להאזין לציוד וחלק מההתרשמות שלו נסמכת על התרשמויות של קוראים שמי יודע מי הם מהיכן הם באים ואיזו אג'נדה יש להם.
חלק מההתרשמויות שלו נסמכות גם על התרשמות של קבוצת אודיופילים קרובה (שהוא לא מספר לנו עליה) שנדמה לי שישראל בלום מופיע שם מידי פעם. לדעתי כבר כמה שנים הוא עצמו כמעט לא מאזין אלא נסמך על מה שקבוצת ההתייחסות הנ"ל חושבת.

בקיצור- לא מריח לי טוב הדבר הזה

_________________
The Dude:F_uck sympathy! I don't need your f_uckin' sympathy, man, I need my f_ucking
Johnson!
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
דורון3 (דורון אור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד

הצטרף בתאריך:
  Mar 04, 2006

מיקום: Edmonton, Canada
הבעות תודה: 19
מספר הודעות: 361

 #11  נשלח: ד' 07/10/2009 8:24

היי דיז,

אני לא מחזיק מסלבטורה גורו. אני מכבד חלק מדעותיו ותהרשמויותיו כמו שאני מכבד חלק מהתרשמויות החתול אם כי הוא קיצוני מידי לדעתי.
אני מודע לכך שיש סיכוי גבוה שסלבטורה משוחד (כנראה חבר טוב של ישראל בלום וייתכן שגם מרוויח אחוזים ממכירת הקואינסידנט. מי יודע?). לא לוקח שום דעה כתורה מסיני. אני קורא, מתעניין ואז מנסה לבדוק בעצמי (כשמתאפשר) ולגבש דעה אישית מוגבלת להתנסותי.

מניסיוני עם OTL אני לא מסכים עם מה שכתבת לגביהם:
"באופן כללי הם מגברים שחלשים בתחום התחתון בדינמיות ויצירת פנצ'יות בצליל.
בנוסף הם לא עובדים טוב עם רמקולים דינמיים במיוחד כאילו עם עכבה נמוכה"

זה נכון לרוב המוצרים המשווקים באגרסיביות (Atmasphere, Joule-Electra, Tenor) אבל לא לכולם. זה כמו להגיד שכל רמקולי ההורן נשמעים כמו קליפשהורן.

לדעתי האישית הכל תלוי בטכנולוגיה וביישום.
לאקוסטאט הראשונים שיצאו קראו Acoustat X שהיו רמקולים אקטיביים מוגברי OTL. האקוסטאט האלה רחוקים משתהיה להם התנגדות יציבה וגבוהה. הם נעים בין 0.5 אוהם ל - 40 אוהם (Amplifier's hell).

ה- OTL שאני וחברי בחנו, 195 וואט לערוץ, דחף את ה - Acoustat 3 בקלות בלתי נסבלת, הדינמיקה הייתה קרובה מאוד לקונצרט חי (רק לפני שלושה ימים הלכתי לקונצרט הסימפוניה השנייה של בראמס שהוא מאוד דינמי בחלקו האחרון) ונשמע לי טהור כמו שאף מגבר שהאזנתי לו נשמע לי טהור. נכון שלא האזנתי ל - WAVAC ב - $67K וייתכן שעם הרמקול המתאים הוא נשמע אף יותר טהור. אין לי דרך לדעת ואין לי יכולת כלכלית או מעשית להאזין לו (וזה גם לא סדר עדיפויות מבחינתי להוציא סכום כזה על מגבר גם אם הטרנספורמר שלו לופף בכסף מצופה באבקת יהלום).
עם זאת אני מכבד אנשים שיש להם את הסכומים האלה וזה חשוב להם מספיק כדי להאזין ולהעריך מה שמגבר כזה יכול לעשות
כמו שאני מכבד אספני יינות בורדו מבצירים של שנות השישים שיש להם את הכסף אבל בנוסף הם מבינים ומעריכים יינות כאלה.
לי אישית אין שאיפות או פריטנציות. אני מאוד אוהב אודיו אבל אני אדם פשוט מהישוב שכיוונן במשך שנתיים אינטנסיביות את המערכת הפושטית שלו על רמקולי ה - Home Theater שלה שמשום מה, אחרי הרבה ניסוי וטעיה נשמעים טוב בחדר (ואת זה אפילו החתול יגיד - מערכת פושטית וזולה של קולנוע ביתי תישמע טוב עם מיקום והתאמה לחדר וטיפולים אקוסטיים יותר ממערכת סופר איכותית שלא הותאמה בינה לבין עצמה ולחדר).
זה לא שכנוע עצמי. אני מודע למגבלות הטכנולוגיות והאחרות של המערכת שלי ועם זאת אני מאוד נהנה ממנה ואין לי כרגע צורך בוער לשדרג או לשנות. ייתכן שבעוד כמה שנים כשהיה לי יותר זמן וכסף ארד לי לבייסמנט ואעמיד לי שם זוג אלקטרוסטיים מפלצתיים עם OTL וזוג הורנס עם SET קטנטן להשוואות או סתם כי אני יכול... .



| פרופיל | שלח הודעה | חפש
diz1
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Nov 20, 2004
הבעות תודה: 43
מספר הודעות: 1022

 #12  נשלח: ד' 07/10/2009 9:14

דורון3 כתב:
,

ואת זה אפילו החתול יגיד - מערכת פושטית וזולה של קולנוע ביתי תישמע טוב עם מיקום והתאמה לחדר וטיפולים אקוסטיים יותר ממערכת סופר איכותית שלא הותאמה בינה לבין עצמה ולחדר ... .


זה ההיגד האבסולוטי היחיד באודיו שאני יודע להגיד ומאמין בו

החדר הוא הדבר הכי חשוב . האקוסטיקה היא משהו שההתייחסות אליו צריכה להיות רצינית למי שאיכות הסאונד חשובה.
כדי להגיע לתוצאות , כפי שאנחנו דורשים ומנסים להגיע אליהם בעזרת מכשירי אודיו- עדיף שאיש מקצוע שמבין בעניין ייתן את דעתו והטיפול האקוסטי מצריך "ציוד" אמיתי כמו דיפיוזירים ובליעה שמונחים במערכת (=חדר) במקומות נכונים. ממש כמו בחירת קופסאות אודיו ומציאת הסינרגיה בניהם.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
truejoker
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Jul 10, 2007
הבעות תודה: 65
מספר הודעות: 5756

 #13  נשלח: ד' 07/10/2009 10:06

טוב , אני אשאל את שניכם . האם יצא לכם לשמוע מגבר מנורות ולא משנה הטפולוגיה שלו , שיכול לתת באס טוב ופאנצ'י (לא עגול ), ומדוייק לרמקולים רגילים בסדר גודל מחיר של עד 5K MSRPP ?
כשאני מדבר על באס אני מדבר על דיוק , אני לא מדבר על משהו עבה סמיך שנשמע יורד נמוך אבל לא נותן לך הפרדה בין הצלילים של הבאס , אני מדבר על משהו שלא נשמע שיורד נמוך אבל הוא נותן הפרדה והמון רבדים בבאס . ד"א בצורה האחרונה הוא יורד נמוך אבל זה לא נשמע כך כי התרגלנו לבאס נפוח

אשמח לשמוע כמה המלצות ממכם בנושא , וגם אם אתם מכירים רמקול שיכול להניב את זה
כמובן שאני מדבר על מנורות כי אני רוצה מיד חלומי מדוייק ומפורט מאוד , אבל אני לא רוצה לקבל באס מעוגל שמן וחסר רבדים , מסקרן לדעת אם יש חיה כזו במחיר שאני יכול לשאוף אליו (זה לא לכרגע , אבל עדיין הייתי רוצה לדעת על מה לחלום )
ואם אין תגידו לי מה היה הכי זול שמילא את זה
אשמח מאוד לקבל את האינפוט שלכם
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
diz1
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Nov 20, 2004
הבעות תודה: 43
מספר הודעות: 1022

 #14  נשלח: ד' 07/10/2009 13:27

אתה שואל שאלה רצינית?
כי המידע הכי חשוב בשאלתך חסר
העניין של הבס שהוא לא בעיה של המגבר – הוא בעיה של הרמקול והחדר
לפי אמונתי-מגבר אמור "עזור" "לשרת" את הרמקול-שהוא(הרמקול) כשלעצמו מכשיר אקוסטי נחות ביצירת חוויה אקוסטית.
כלומר- בס זה בעיה בעיקר של הרמקול והחדר. אודיופילים אוהבים לראות בזה יותר בעיה של מגבר.

דבר שני- כל אחד ומה שהוא חושב ומאמין שבס צריך להישמע. אני מאמין שבס צריך להישמע עבורי כמו שאני שומע אותו כיום- מצב שלא שמעתי ברוב רובם של הרמקולים ששמעתי ולא משנה לאן משודכים.

בתכלס- לא יכול להמליץ לך על שמות. באמת שלא.
אבל, אם אתה בעניין של יד שניה (ואני מאוד ממליץ)
5000 דולר משמעותו שאתה יכול לבחור מגברים בסדרי גודל של 15,000 ואולי יותר. ולא להתפשר על מגברים המוגבלים ב 5000$
רק טרספורמר טוב יכול לעלות מאות ואלפי דולרים, שלא נדבר על שפופרות, קבלים, חיוט, ושאר ירקות
אומנם מחיר איננו ערובה לאיכות אבל אין ספק שהסיכוי שלך למצוא מגבר שיתאים לך גבוהה יותר ככול שעולים במחיר –כי פשוט נכללים בו יותר פרטים.

_________________
The Dude:F_uck sympathy! I don't need your f_uckin' sympathy, man, I need my f_ucking
Johnson!
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
דורון3 (דורון אור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד

הצטרף בתאריך:
  Mar 04, 2006

מיקום: Edmonton, Canada
הבעות תודה: 19
מספר הודעות: 361

 #15  נשלח: ה' 08/10/2009 8:47

truejoker כתב:
טוב , אני אשאל את שניכם . האם יצא לכם לשמוע מגבר מנורות ולא משנה הטפולוגיה שלו , שיכול לתת באס טוב ופאנצ'י (לא עגול ), ומדוייק לרמקולים רגילים בסדר גודל מחיר של עד 5K MSRPP ?
כשאני מדבר על באס אני מדבר על דיוק , אני לא מדבר על משהו עבה סמיך שנשמע יורד נמוך אבל לא נותן לך הפרדה בין הצלילים של הבאס , אני מדבר על משהו שלא נשמע שיורד נמוך אבל הוא נותן הפרדה והמון רבדים בבאס . ד"א בצורה האחרונה הוא יורד נמוך אבל זה לא נשמע כך כי התרגלנו לבאס נפוח

אשמח לשמוע כמה המלצות ממכם בנושא , וגם אם אתם מכירים רמקול שיכול להניב את זה
כמובן שאני מדבר על מנורות כי אני רוצה מיד חלומי מדוייק ומפורט מאוד , אבל אני לא רוצה לקבל באס מעוגל שמן וחסר רבדים , מסקרן לדעת אם יש חיה כזו במחיר שאני יכול לשאוף אליו (זה לא לכרגע , אבל עדיין הייתי רוצה לדעת על מה לחלום )
ואם אין תגידו לי מה היה הכי זול שמילא את זה
אשמח מאוד לקבל את האינפוט שלכם


הגדר "רמקולים רגילים".

לא מזמן עשינו ניסוי. לחברי יש Monitor Audio GS60. החדר טוב (מטופל אקוסטית, פרופורציות ויחסים אורךXרוחבXגובה טובים, שטיח מקיר לקיר על גבי רצפה מדופנת עץ).
הרמקול על הנייר 90dB ו - 6 אוהם בדיוק כמו ה - Grand Piano Home שלי.
הנייר שווה כמו נייר טאולט. הבדל מהותי בקושי לדחיפה של שני הרמקולים.
ה - JAS Array 2.1 שלי דוחף את הרמקולים שלי בקלות, הרמקולים שלי מחוברים לחיבורי ה - 8 אוהם (ניסיתי את ה - 4 אוהם, נשמע מעט עמום ומעט מת בהשוואה).
ה - Monitor Audio לא מסוגלים להידחף ב - 8 אוהם (עיוותים גדולים ובלתי נסבלים). בחיבור ה - 4 אוהם זה כבר עובד אבל איטי, באס מעט רשלני ולא נקי, גבוהים מעט Rolled Off והמגבר באופן כללי נשמע מתאמץ מדי כמו איזה מכונית אמריקאית בעלת מנוע עצלני שאוהב להיות ב - 2500 RPM וכשאתה מעלה אותו בטורים המנוע מרעיש אבל זה לא מתרגם לתאוצה או מהירות גבוהה בהרבה.

המגבר המקורי שחברי ניסה הוא Jadis Orchestra , מגבר Push Pull מבוסס EL34 ביישום מאוד נקי ולא סירופי וטרנספורמים מלופפים ע"י Jadis עצמם.
המגבר הזה לא מדגדג את ה - Monitor Audio. באס על תוף בקוטר שני מטר נשמע כמו התוף הדו כיווני הקטנטן עם של הדרוזים עם החוטים עם שני החרוזים מהצדדים שאתה מסובב את המקל והחרוזים הקטנים מכים בתוף...
את הרמקולים שלי הוא דחף בקלילות ונשמע מאוד נקי ובעל באס מסיבי ביותר. מי שלא היה יודע שמדובר באותו מגבר לא היה מאמין.

לעומת זאת מגברי McAlister MB-130 דחפו את ה - MA כאילו אין מחר. הבאס היה מסיבי, מרובד ומדוייק, הבמה ענקית (רוחב, גובה ועומק בלתי נתפסים כמעט).
כלומר מעבר לחדר והתאמת הרמקולים לחדר ומיקומם איכות הבאס במגברי מנורות תלויה מאוד בהתאמת המגבר לרמקולים ולשאר הרכיבים. באס ללא מרקם, באס של טון אחד, באס רופף מדי, רזה או חלש מידי וכו' וכו' הן בעיות של חדר כמו שדיז אמר אך גם בעיות של התאמה מגבר/רמקולים.

הבעיה הנוספת היא: כבר סידרת את הבאס כמו שאתה אוהב ואז צץ לך mid range glare...
יש גם עניין של טעם אישי: כמה מחברי אוהבים מלאות צליל וחמימות על חשבון פירוט אבסולוטי וחלקם מעדיפים פירוט על חשבון גוף ומלאות צליל. לעיתים אפשר לקבל את שניהם (ניסיוני עם ה - OTL ועם המגבר שלי עם השפופרות הנכונות והרמקולים שלי שקלים מאוד לדחיפה וכמובן עם רמקולים אחרים כדוגמת קואינסידנט או Audio Note או אחרים שקלים אף יותר לדחיפה).
אין מנוס מניסוי וטעיה עם החדר, טיפולים אקוסטיים, והתאמת רכיבים שונים למציאת האיזון הנכון עבורך.

אז נחזור לשאלתך: מגבר מתחת ל - 5K$. יש לא מעט בתנאי שהרמקולים ה"רגילים" הם עומס קל ו - Tube Friendly כמו בכתבה שהצגתי לא מזמן:http://www.symphonysound.com/articles/tubefriendly.html
ובהנחה שעבדת קשה על מנת להתאים לחדר.

לי אישית יש נטייה ל - SET ול - OTL אבל יש מגברי Push Pull טובים שיבצעו את העבודה.
אחד שדיז היציג בעבר:
Eastern Electric M156 למשל.
אם לצטט את Positive Feedback :
The M-156 won't turn off solid-state listeners with softness at either frequency extreme or any colorations throughout the midrange either but it most certainly sounds like a tube amplifier. In terms of solidity of presentation, tonal saturation and a complete absence of hardness or sterility, the M-156's signature is all tube
.
ן

לא מזמן האזנתי ארוכות למגבר ה - SET מבוסס EL-156 בעל 15 וואט לערוץ שדחף בקלות מפתיעה את הרמקולים שלי ועם באס מאסיבי ביותר אך בו זמנית מדוייק:
http://www.musicalparadise.ca/mp/index.php?main_page=product_info&cPath=6&products_id=67

השפופרת נשמעה לי מאוד טבעית, מאוזנת מאוד לינארית, מאוד לא "צבועה", "איטית", או "חמה בצורה מוגזמת".
מאוד Extended top to bottom. זה גם הגיוני כי היא פותחה ע"י טלפונקן לצורך מגברי מחרטות מסטר של תקליטים.

אני מניח שבקונפיגורציית Push Pull כמו ב - M156 גם רמקולים קשים יותר לדחיפה כדוגמת ה - MA של חברי יזכו לעדנה.

המלצתי: האזן להרבה מגברי מנורות ולאו דוקא החשודים המידיים.
(1) הבעות תודה: truejoker
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
כל הזמנים הם שעון חורף - ישראל (GMT+2) הצג הודעות קודמות:    
פורומים > אודיו יוקרתי עבור לעמוד  1  |  2  |  הבא 


  
    שם משתמש:
נתוני כניסה לכל אתרי HT:

  סיסמא:
 

  


 | 

קפוץ אל: 
לא ניתן לשלוח הודעות בפורום זה
לא ניתן להגיב להודעות בפורום זה
לא ניתן לערוך את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן למחוק את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן להצביע לסקרים בפורום זה
לא ניתן לצרף קבצים בפורום זה
לא ניתן להוריד קבצים בפורום זה

תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht