כה אמר הגורו 2...

כל מה שקשור לאודיו בסטריאו, פטיפונים, נגני CD, קדם מגברים, מגברי כח, כבלים וכמובן רמקולים - רכיבים עד 3000$ בלבד.
Booboo
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1929
הצטרף: דצמבר 2005
מיקום: ראש העין
נתן תודות: 23 פעמים
קיבל תודות: 20 פעמים

נושא שלא נקרא #31 

truejoker כתב:בובו , אני מסכים עם כול מילה , רק שאני אומר לך את השני סנט שלי
אם אתה לא מוכן להודות בטעויות , אתה תחיה את כול חייך בטעות
והחיים קצרים מידי מכדי שמשחקי אגו ישפיעו עלי מלחוות חוויה יותר טובה

ולגבי ניקוי אוזניים , אני לא מסכים איתך , למוח שלך יש המון יכולות שאתה אפילו לא יודע עליהן , הוא יכול בהחלט אם הצליל מאוד קרוב , לגרום לך להאמין שזה האמיתי . זה כמובן אם אתה עושה "כיול" מידי פעם בפעם ע"י שמיעה של הדבר האמיתי
עכשיו אני לא אומר שאתה יכול עכשיו ללכת ולקנות רדיוטייפ ולשמוע פסנתר , אבל אני בהחלט חושב שאתה יכול להתקרב מה שיותר למגבלות המציאותיות שלך ולהנות מהמוסיקה
...
הייתי כל כך קפדן, זהיר ואיטי בבחירת כל רכיב ורכיב שלי במערכת כך שיותר מדי טעויות בוודאי שלא עשיתי.
הייתי מאוד שמח למכור את כל הסטאפ שלי ולבנות מאפס את מערכת החלומות שלי, שאולי תהיה מבוססת על Horns והגברת SET. בנוסף אני בהחלט מעיד על עצמי שאני חף משיקולי אגו.
יש לי רק כמה בעיות זניחות שמונעות ממני לממש את הפוטנציאל הגלום ביכולת השמיעה המדהימה שלי:
1. אין לי מספיק כסף
2. אין לי חדר מוזיקה ייעודי וגם לא מקום להכניס עוד מערכת סטריאו בסלון המסכן שלי
3. אין לי אפילו מספיק מקום להחליף את הקופסאות הצרות והארוכות שלי בסלון ברמקולי Horn חביבים
4. אין לי מספיק כסף
5. אני שומע קלאסית וג'אז אבל גם רוק כבד ומטאל. אין מצב מבחינתי שמערכת אחת תספק לי את כל הצרכים
ולכן אני צריך שתי מערכות נפרדות וחדר ייעודי
6. אין לי חדר ייעודי
7. אין לי מספיק כסף כבר אמרתי?
"When all are one and one is all, To be a rock and not to roll"

truejoker
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 5738
הצטרף: יולי 2007
נתן תודות: 72 פעמים
קיבל תודות: 52 פעמים

נושא שלא נקרא #32 

טוב , אתה מוכן לעשות לי טובה אחת ? אל תזכיר את נושא הכסף בזמן הקרוב ליידי :lol:

דורון3 (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 361
הצטרף: מרץ 2006
שם מלא: דורון אור
מיקום: Edmonton, Canada
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 6 פעמים

נושא שלא נקרא #33 

הנה עוד חברה מעניינת:
[left]http://www.tonianlabs.com/[/left]
רמקולים נצילים (95-97dB), טוויטר ריבון, Semi Open Baffle, דרייברים שונים:
Phy בעל התנגדות 16 אוהם או Fostex בעל התנגדות 8 אוהם.

יש התלהבות גדולה במחנה הרמקולים הנצילים, במיוחד בהשוואה לרמקולים קופסתיים לא נצילים (דאלי, דיינאודיו וכו'):
http://www.tnt-audio.com/casse/tonianlabs_tld1_e.html
http://www.positive-feedback.com/Issue3 ... n_labs.htm
http://www.audioasylum.com/audio/speake ... 48147.html
http://forum.audiogon.com/cgi-bin/fr.pl ... w&zztonian
המחיר לא מטורף (אני חושב שה - TL-D1 עולה כ - $2,200 חדש).
נערך לאחרונה על ידי דורון3 ב 06/11/2009 10:35, נערך פעם 1 בסך הכל.

Booboo
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1929
הצטרף: דצמבר 2005
מיקום: ראש העין
נתן תודות: 23 פעמים
קיבל תודות: 20 פעמים

נושא שלא נקרא #34 

דורון3 כתב:הנה עוד חברה מעניינת:
[left]http://www.tonianlabs.com/[/left]
רמקולים נצילים (95-97dB), טוויטר ריבון, Semi Open Baffle, דרייברים שונים:
Phy בעל התנגדות 16 אוהם או Fostex בעל נצילות 8 אוהם.

יש התלהבות גדולה במחנה הרמקולים הנצילים, במיוחד בהשוואה לרמקולים קופסתיים לא נצילים (דאלי, דיינאודיו וכו'):
http://www.tnt-audio.com/casse/tonianlabs_tld1_e.html
http://www.positive-feedback.com/Issue3 ... n_labs.htm
http://www.audioasylum.com/audio/speake ... 48147.html
http://forum.audiogon.com/cgi-bin/fr.pl ... w&zztonian
המחיר לא מטורף (אני חושב שה - TL-D1 עולה כ - $2,200 חדש).
...
השאלה היא האם רמקול של 95DB יוכל להיות מוגבר ע"י מגבר SET איכותי של 3W לדוגמה
כמו רמקול Horn של יותר מ-100DB כך שגם ברמקול הפחות נציל המוזיקה תישמע Flawless
וחסרת מאמץ/קומפרסיה לחלוטין.
אם כן - מצוין.
אם לא - לא חבל על הזמן ועל הכסף?
"When all are one and one is all, To be a rock and not to roll"

truejoker
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 5738
הצטרף: יולי 2007
נתן תודות: 72 פעמים
קיבל תודות: 52 פעמים

נושא שלא נקרא #35 

בובו , אני חושב שאולי 3 לא , אבל SET זקוק יותר לעכבה יציבה מאוד , מאשר לנצילות , כך שמאוד יתכן והם טובים צריך פשוט לבדוק ולראות את הגרף שלהם
דורון אני אבדוק את זה . כרגע אני במצב פיננסי מאוד גרוע כך שאני מעכב כול החלטה . מה עוד שאני זקוק לתקן את המגבר הנוכחי שלי או להחליפו כדי שאוכל בכלל לשמוע :lol:
מקווה שהמצב ישתפר בהקדם ואוכל לדווח בשורות טובות

דורון3 (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 361
הצטרף: מרץ 2006
שם מלא: דורון אור
מיקום: Edmonton, Canada
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 6 פעמים

נושא שלא נקרא #36 

ראיתי שהם גם באים בצורת קיט להרכבה עצמית (יוזיל עלויות).
דבר שיכול להיות בעוכריהם (וגם בעוכרי ה - Decware) הוא האינטגרציה של הריבון טוויטר עם ה - Extended Range Fostex Driver.

קשה לחזות איך רמקול ישמע מבלי להאזין לו. במיוחד לטון של הרמקול. הנייר לא אומר לך את זה.
השוויתי את הרמקול הנוכחי שלי לפולק מוניטור 7 (אתם יודעים כבר שאני לא סנוב) - לפולק יש באס נשלט יותר בתדירויות הנמוכות מאוד בגלל Passive Radiator אבל הטון סינתטי לחלוטין (לא נשמע כמו כלי נגינה אמיתיים אלא כמו סינתסייזר שמנגן כלים אחרים והרמקול נשמע קופסתי למהדרין). שום נתונים על הנייר לא יגידו לך את זה...

ב - Tonian Labs העכבה והנצילות טובות. בעובדה שזה Semi-Open Baffle יקטין Box Coloration, זה שזה 8 אינצ' דרייבר יתן צליל מלא יותר מה - Fostex הקטנים של ה - 4.5-5.5 אינצ' אם כי מעט איטי יותר ויותר רגיש ל - Cone Breakup.
לא יודע אם 3W יזיז אותם.
ניסינו להזיז את הקאינסידנט סופר אקליפס עם המגבר הבא:
http://www.musicalparadise.ca/mp/index. ... mua0hfnbn0
עם טרנספורמר Hammond משודרג (הטרנספורמר עלה כ - 400 דולר. לא top-of-the-line אבל לא דרעאק).
לעומת ה - JAS Audio 300B/805 נשמע פחות דינמי, פחות Extended, איטי יותר, חלקלק יותר. פחות כמו מוסיקה חיה.
תחושת בטן: אני לא בטוח שאיזשהו 300B לבד (כ - Output Tube ולא כ - Driver Tube) יכול לעשות את העבודה (להיות דינמי ו - Extended) בלי קשר לכמה נציל הרמקול. יתכן שאני טועה אבל זו לא פעם ראשונה שאני נתקל בבעיה הזאת.
805, 845, 211, EL-156 למשל זה סיפור אחר לגמרי.

אני שואל את עצמי אם הרמקול ישמע יותר דינמי מהגרנד פיאנו שלי כשהוא מחובר ל - Joule/JAS Combo.
ל - JAS יש 45 וואט לערוץ כך שמדובר במגבר חזק בהרבה.

אולי נשכנע את בעל החנות הקטנה והמטריפה (Audio Toyz) להביא זוג כי הוא מזמן רצה להביא רמקול מבוסס Fostex ואז אוכל לספר את התרשמותי מיד ראשונה.
אל תשכח שמה שאני תופש כטון "נכון" וצליל טוב זה טעמי האישי, בדיוק כמו התרשמויותיהם הסובייקטיביות של הסוקרים המקצועיים והלא מקצועיים שהאזינו לרמקול.

אני אבקש מהמתכנן עקומת הענות וגם צילום של הצד האחורי של הרמקול על מנת להבין מה זה ה - Semi Open Baffle הזה.

עוד דבר מעניין שאני אשאל אותו היא נקודת הקרוס אובר - נראה שהדרייבר הראשי מפיק את רוב התדרים (מ - 40 עד 6K או יותר) אבל זו רק השערה.

Booboo
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1929
הצטרף: דצמבר 2005
מיקום: ראש העין
נתן תודות: 23 פעמים
קיבל תודות: 20 פעמים

נושא שלא נקרא #37 

דורון,
תקן אותי אם אני טועה אבל טוויטר ריבון זקוק ליותר זרם מטוויטר רגיל?
אם זה אכן כך מה הועילו חכמים בתקנתם, כי לפי מה שאני מבין ולפי מה ששמעתי כל הקונץ ברמקול מאוד נציל עם עכבה יציבה זה להתאים לו הגברה שתתרכז יותר באיכות הבלתי מתפשרת של ה-3W "המסכנים" שלה במקום להתעסק בלספק יותר כח ע"י יותר זרם.
לפי מה שהבנתי לחבר מגבר מנורות "סטנדרטי" שמספק 30W לרמקול מאוד נציל עלול להיות בזבוז של כח "מיותר" ע"ח איכות הצליל של המגבר.
אני צודק?
"When all are one and one is all, To be a rock and not to roll"

דורון3 (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 361
הצטרף: מרץ 2006
שם מלא: דורון אור
מיקום: Edmonton, Canada
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 6 פעמים

נושא שלא נקרא #38 

יש כמה נקודות כאן:
1. ריבון דורש יותר זרם באופן כללי אבל ריבון שמייצר טרבל בלבד בניגוד לפול ריינג' כמו Apogee למשל לא דורש כל כך הרבה זרם. באופן מפתיע יכולה להיות לו נצילות דיי גבוהה (90dB ויותר).

הטוויטר בשימוש נסקר בכתבה הבאה:

http://www.6moons.com/audioreviews/tonian3/tlr1.html

ואם לצטט משם אז:
The R1 has a nominal impedance of 8 ohms and a sensitivity of 95dB

2. מגברי SET תלויים בעיקר במעגל, בשפופרות (סוג השפופרת ואיכותה) ובמידה רבה בטרנספורמר שלהם.
כל הפרמטרים האלה חשובים בין אם מדובר ב - 2W או ב - 160W.
אני לא חושב שעניין הוואטים חשוב כל כך.
יש עניין שככל שמעגל פשוט יותר (מינימליזם) הסיכוי להקטין פגיעה בסיגנל גבוהים יותר ולכן Purists יטענו שמגברי SET A2 (שני שלבי הגברה) בהכרח ישמעו פחות טוב ממגבר A1 ויש גם את עניין ה - Zero Global Feedback.

אם לצטט את VAC:
[left]Earlier I noted that the triode could be the most linear of amplifying devices. I left this small hedge because it is possible to build a rather flawed triode as well. The 300B is a highly linear tube. In fact, the high voltage supplies in the Renaissance Seventy/Seventy do not vary by one volt over the range from idle to clipping, indicating an absence of rectification effect (distortion). The type 845 is also a very linear tube, although requiring higher drive voltages, which can result in more overall distortion. The 211 is a bit more problematic; it requires a large drive voltage and drive power to deliver full output. In such operation (Class A2) the tube is said to "draw grid current." Entering the grid current region may cause a sort of crossover behavior as the driver stage is abruptly called to provide significant power into a suddenly lower impedance load (Moir, page 281; Ravenswood, Fixed Bias, Audio, Feb. 1958, page 48). Amplifiers running subscript 2 operation often may be identified by the use of a power tube (2A3, 300B, etc.) in the driver position. The 211 and 845 also require very high plate voltages (800-1200 VDC), about twice that of the 300B, and desire a higher load impedance, both of which complicate output transformer design.
[/left]

לפי המאמר הזה תהיה פשרה מסויימת באיכות בגלל בגלל מורכבות מסויימת של המעגל והטרנספורמר אבל מצד שני יש Headroom של כוח = דינמיות מוגברת גם ברמקול נציל. זאת הייתה התרשמותנו בקואינסידנט שהוא אמנם לא שיא הנצילות אך הוא בהחלט קל יחסית לדחיפה.

בסופו של דבר מבחן התוצאה הוא החשוב ביותר.

diz1
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1022
הצטרף: נובמבר 2004
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 28 פעמים

נושא שלא נקרא #39 

לדעתי הלכתם לאיבוד
רמקול נציל אינו ערובה לאיכות. יש הרבה רמקולים נצילים לא טובים
הנצילות הוא פרמטר אחד בלבד ואינו רלוונטי בפני עצמו

SET
אינו ערובה לאיכות. יש המון סינגל אנדד טריוד שנוצרו כי מישהו יודע לבנות ו\או למכור אותם
דינאמיות אינו רק עיניין של השפורפרת. יש מעגל, יש קבלים, טרנספורמר ואחרים ויש את ההתאמה לרמקול ועוד ועוד ועוד
The Dude:F_uck sympathy! I don't need your f_uckin' sympathy, man, I need my f_ucking
Johnson!

Booboo
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1929
הצטרף: דצמבר 2005
מיקום: ראש העין
נתן תודות: 23 פעמים
קיבל תודות: 20 פעמים

נושא שלא נקרא #40 

diz1 כתב:לדעתי הלכתם לאיבוד
רמקול נציל אינו ערובה לאיכות. יש הרבה רמקולים נצילים לא טובים
הנצילות הוא פרמטר אחד בלבד ואינו רלוונטי בפני עצמו

SET
אינו ערובה לאיכות. יש המון סינגל אנדד טריוד שנוצרו כי מישהו יודע לבנות ו\או למכור אותם
דינאמיות אינו רק עיניין של השפורפרת. יש מעגל, יש קבלים, טרנספורמר ואחרים ויש את ההתאמה לרמקול ועוד ועוד ועוד
...
למרות שלי לפחות זה ברור טוב שהבהרת את זה.
יש רק שתי אפשרויות: או שאתה שומע רכיבים אצלך בבית או שאתה סומך על המלצה של מישהו אחר שמכיר את הסטאפ הנוכחי שלך ואת טעמך ב-100% ואז קונה "על עיוור".
בכל מקרה מדובר בהרבה ניסויים ותהיות ותנחומיי הכנים לאותו אחד שקונה רמקול מהאינטרנט רק בגלל שיש לו נצילות של 98DB ב-8 אוהם, דרייבר של 8 אינטש ועכבה יציבה.
כנ"ל כמובן לגבי מגבר ומבחינתי לפחות בעצם גם כל רכיב אחר.
"When all are one and one is all, To be a rock and not to roll"

diz1
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1022
הצטרף: נובמבר 2004
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 28 פעמים

נושא שלא נקרא #41 

עדיין עבורי אני מאמין שאני אתחבר לרמקולים ניצלים טובים יותר מאשר רמקולים לא ניצלים טובים
בכל אופן הרשימה הבאה שאיננה מייצגת כלום, מכילה יותר כאילו ניצלים מלא ניצלים ויש לי תחושת בטן שבמבחן עיוור הייתי מתחבר לרמקולים שם מבחינת הסאונד
אבל זה רק ניחוש

http://www.dagogo.com/View-Article.asp?hArticle=525
היה בעבר פוסט באסילום- לגבי האם בעלי רמקולים נצילים בהווה רואים את עצמם משדרגים לרמקול לא נציל. התשובות היו חד גוניות.
לא :לארואהשומעמדבר:
The Dude:F_uck sympathy! I don't need your f_uckin' sympathy, man, I need my f_ucking
Johnson!

דורון3 (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 361
הצטרף: מרץ 2006
שם מלא: דורון אור
מיקום: Edmonton, Canada
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 6 פעמים

נושא שלא נקרא #42 

diz1 כתב:לדעתי הלכתם לאיבוד
רמקול נציל אינו ערובה לאיכות. יש הרבה רמקולים נצילים לא טובים
הנצילות הוא פרמטר אחד בלבד ואינו רלוונטי בפני עצמו
ועוד
...
למה הלכנו לאיבוד?
לא סייגתי את דברי וכתבתי שלא ניתן לחזות איך רמקול ישמע על סמך נתוניו הטכניים?

ואם כבר מדברים על רשימת Dagogo, במקרה "יש עלי" Audio Note AN-J (על משקל סרג'יו קונסטנצה מ"גבעת חלפון"). זה לא אותו דגם שהם התייחסו אליו אבל אני מניח שיש דמיון מסויים בין הדגמים - http://www.enjoythemusic.com/magazine/e ... eakers.htm
את הרמקול קיבלתי בהשאלה לשבוע מחנות אודיו שקיבלה אותו מ - Trade-In. הבטחתי לקנות כמה תקליטים בתמורה למבחן (במידה ולא אתלהב ולא ארכוש את הרמקול).

הרמקול נציל יחסית: משהו כמו 93-94dB וחובבי AN שיש בינהם מהפנאטיים ביותר שנתקלתי בהם באודיו לא מפסקים להלל ולקלס את הרמקול הזה.
אבל המציאות (שלי כמובן, לטעמי ולאוזניי) היא אחרת.
דיז - בהתייחסות לתנאי ההאזנה שלי בהנחה שלא האזנת ל - AN-J, קשה לי להאמין שאם אהבת את Coincident Super Eclipse III היית אוהב את הרמקול הזה.
ה - Mid Bass וה - Lower Mid-range עמום מאוד ואיטי מאוד ביחס לקאינסידנט והוא עמום ביחס לגרנד פיאנו. כאילו שמו סמיכה של הוופר. איפה האווריריות, התלת מימדיות, המיקרו דינמיקה, הניגודים בין מוסיקה לשקט? לא הבחנתי בהם וגם לא אישתי בעלת "אוזני הזהב" :lol: שאמרה לי מהחדר הסמוך שהם נשמעים "עמום" ביחס לגרנד פיאנו...
יש הטוענים שהדרייברים של AN שהם Snell משופרים, הם הסוד הגדול אבל לדעתי האישית, בהתייחסות לתנאי ההאזנה, ההשוואה לאלקטרוסטטיים כמו Acoustat 3, Kings Sound ולקואינסידנט סופר אקליפס היא מעליבה וכן, גם ההשוואה לגרנד פיאנו (טעמי האישי אז בבקשה לא להתנפל בכאפות).
זה רמקול שלאוזניי הוא עגול, חם, חלק, "מוסיקלי", בעל צליל מלא אך מעט עמום, מעט איטי, מעט Laid Back ובאופן מפתיע (אותי לפחות) לא מאוד דינמי ולא מאוד מפורט- ממש לא הטעם שלי.
הנצילות הגבוהה יותר לא התרגמה לאוזניי, בחדר שלי למיקרו ומאקרו דינמיקה משופרות אלא התרגמה לכך שדרושה רמת ווליום נמוכה יותר בכפתור על מנת להשוות ווליום לגרנד פיאנו.
אגב ניסיתי גם דיסקים וגם LP רק לנסות לראות אם יש עקביות בתוצאה.

יגידו חובבי AN שדרושה מערכת שלמה של AN, שצריך למקם אותם אחרת, בפינות החדר ולרוחב החדר ולא לאורכו וכו' וכו'.אולי. לא יודע.
אולי יש כאן חוסר התאמה מוחלט למערכת שלי (על רכיביה וכבליה) ולחדר. ייתכן. אתייעץ עם חברי.
ננסה רכיבים אחרים, חדר אחר ומיקום אחר.

diz1
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1022
הצטרף: נובמבר 2004
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 28 פעמים

נושא שלא נקרא #43 

דורון3 כתב:
diz1 כתב:לדעתי הלכתם לאיבוד
רמקול נציל אינו ערובה לאיכות. יש הרבה רמקולים נצילים לא טובים
הנצילות הוא פרמטר אחד בלבד ואינו רלוונטי בפני עצמו
ועוד
...
ה - Mid Bass וה - Lower Mid-range עמום מאוד ואיטי מאוד ביחס לקאינסידנט והוא עמום ביחס לגרנד פיאנו. כאילו שמו סמיכה של הוופר. איפה האווריריות, התלת מימדיות, המיקרו דינמיקה, הניגודים בין מוסיקה לשקט? לא הבחנתי בהם וגם לא אישתי בעלת "אוזני הזהב" :lol: שאמרה לי מהחדר הסמוך שהם נשמעים "עמום" ביחס לגרנד פיאנו...
.
...
אני לא ספרתי את אודיונוט אלא את שלושת הרמקולים הראשונים ברשימה.

אוי אוי אוי-נשמע בידיוק הרמקול שאפשר לספר עליו סיפורים של מוזיקליות ופסנתר נשמע אמיתי וכו' וכו' וכו'
אצלי הוא לא היה נכנס לחדר ילדים.
בכלל לא משתגע על אודיו נוט מכמה סיבות. אחד הסיבוב שפיטר מאנגליה עשה על קונדו הוא לא יפה למרות שביזנס זה ביזנס
דבר שני -לא מאמין במערכות שהטענה היא שכדי שהמערכת תשמע מצויין צריך להשקיע המון כסף באלקטרוניקה ומסביב.
רמקול טוב יראה את הפוטנציאל שלו גם על אלקטרוניקה במחיר סביר (נניח שיש איזה קשר בין מחיר לאיכות רק לצורך הדיון) והסאונד יבוא למלוא ביטוי האיכותי עם האלקטרוניקה שתותאם לו בסינרגיות .
אודיונוט טוענים שעל מנת לקבל צליל שמימי צריך להגיע לאלקטרוניקה דרגה 5 אצליהם וזה כבר במחירי בית בגבעתיים.
MBL אותו הדבר. מציגים מערכות במליון דולר בתערוכות שגורמת להרבה אנשים להתפעל. אבל כדי להניע את הרמקול שלהם בכמה עשרות אלפי דולרים הם נזקקים לאלקטרוניקה של מאות אלפי דולרים???
אחר יש מספיק פראיירים שאומרים לעצמם,,ואווו הסאונד שם היה טוב אז נקנה איזה משהו של
MBL מהסדרות הנמוכות וזה יהיה כמו או בדרך או בהקשר ל MBL
אותי זה לא מפליא שלוחות אודיוגון עמוסים בכל רגע נתון בציוד MBL יד שניה למכירה.
פראיירים לא מתים. באודיו הם כנראה לא רק מתחלפים אלא גם מתרבים.
מסכים עם החתול שטוען בצורה פוגעת שיש הרבה Moron
או בעברית מדוברת , מטומטמים.
סתם בשביל הקטע והשעמום הטרחתי את עצמי לקרוא כתבה שלו על הסידי החדש של Zanden
שעבורי הוא רק דוגמה להרבה סידי אחרים שזה בעצם רק דוגמה לאידיוטיזם של חובבי האודיו

http://www.goodsoundclub.com/Forums/Sho ... 2127#12127
פשוט מצחיק ומשעשע

דורון3 (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 361
הצטרף: מרץ 2006
שם מלא: דורון אור
מיקום: Edmonton, Canada
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 6 פעמים

Tonian Labs TL-D1

נושא שלא נקרא #44 

עוד על הרמקולים האלה ממנהל פורום הסינגל דרייבר ב - Audio Circle ש"שבר את החוקים" ורכש זוג:
http://www.audiocircle.com/index.php?topic=72365.0

דיברתי עם המתכנן, טוני, קרוב לשעה והוא איש מעניין מאוד.
הוא כמובן לא מתלהב מהגרנד פיאנו שלי ומרוב הרמקולים הקופסתיים ה"מתים" לטענתו. הוא טוען שהשיקולים של ייצרני רמקולים היום היא לשרת סיבות כלכליות ולכן עושים הרבה מאוד פשרות בתכנון. בעיקר ב - Voicing, למשל באיזה הקלטות משתמשים, באיזה מיקרופונים משתמשים וכו' הוא מקליט בעצמו והישקיע לטענתו 20 שנה של מחקר ופיתוח שכלל Voicing באמצעות אוזניו ומגוון של מיקרופונים שונים ויקרים.
עוד פשרות שהוא מדבר עליהם ברמקולים מוכרים:
על מנת להימנע מבעיות במסגרת האחריות בונים טוויטרים עם Ferro-fluid (לקירור והגנה על הטוויטר) שמאיט את הצליל, שמים גומי במסגרת הדרייבר שמאיט את הדרייבר והורג את הצליל וכו' וכו'
הוא טוען שהרבה מאוד אודיופיליים מחפשים עקומת הענות שטוחה שנשמעת "מתה" לאוזניו אבל יצרני הרמקולים מנסים לתת לאודיופיליים את מה שהם רוצים...Be careful what you wish for
הוא אגב לא מתלהב מה - Super Eclipse כי הוא טוען שהוא לא מאמין ברמקולים מרובי דרייברים (יותר משניים) אך טוען שחוקי הפיסיקה לא מאפשרים עדיין Full Range Single Driver וזה Wishful Thinking כמו שרומי החתול טוען (במילים המעודנות שלו הוא אומר: Burn all single driver speakers in hell).
הוא טוען שהחברה שהכי התקרבה לייצור דרייבר Full Range היא AER הגרמנית וזה עדיין לא זה:
http://www.10audio.com/a/AER-MK1.pdf

שאלתי אותו על הקרוס-אובר ועל שילוב הטוויטר.
הוא לא מוכן לפרט על נקודת הקרוס אובר (פוחד מהעתקה לטענתו) אבל טוען שזה Extended Range סינגל דרייבר עם סופר טוויטר כלומר שנחתך גבוה מאוד, אולי 13-15K.
הוא טוען לדינמיות וצלילות (Clarity) גבוהה יותר מהסופר אקליפס - צריך לעמוד במבחן התוצאה, כרגיל.

שאלתי אוו על הדרייברים של PHY והוא אמר שה TL-D1 אמור להיות Voiced זהה לספינת הדגל בעלת ה PHY אבל ה - PHY בעל צליל מעט יותר בשרני ונועד לחדר גדול יותר. לחדרים קטנים ה - TL-D1 יותר ממספק.
הבאס ניתן לכיוונון באמצעות הוספה/הסרה של משטחי עץ בחלק האחורי של הקופסה החצי פתוחה.

אני מקווה שיצא לי להאזין ואז אחווה דעה מיד ראשונה.

truejoker
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 5738
הצטרף: יולי 2007
נתן תודות: 72 פעמים
קיבל תודות: 52 פעמים

נושא שלא נקרא #45 

אשמח מאוד לשמוע את חוות דעתך . לגבי הנושא של סינגל דרייבר , לענ"ד הוא צודק לחלוטין (למרות שאולי תשפך עלי אש , על כך :lol: ) לא נראה לי שאפשרי לבצע דבר כזה מבחינה פיסית
ולגבי עקומת הענות , שאלת אותו למה עקומה שטוחה היא לא טובה ? , הרי אף אחד לא רוצה רמקול דינאמי שמבליט או מחסיר חלקים בתדר , ועל זה בדיוק עונה עקומה שטוחה . אז נכון שיש הגברה של החדר עצמו , אבל זה בכלל נושא לאקוסטיקה של החדר , ואם העקומה של הרמקות תטפל בזה , אזי הרמקול יתאים לחדרים מסויימים ולא לאחרים , ולכן נשאלת השאלה למה הוא יוצא חוצץ נגד עקומה שטוחה

עוד דבר אם תוכל כמובן , תבדוק איך המדפיים של קואינסידנט לגבי דינאמיות , ואם אפשר תדווח , בתודה מראש

שלח תגובה

חזור אל “אודיו דו-ערוצי (סטריאו)”