מאמרים אחרונים

שתף בפייסבוק שיתוף בפייסבוק
RSS - מאמריםמאמרים
RSS - פורומיםפורומים
דווח למנהל דיווח למנהל
קישור לעמוד זה קישור לעמוד זה
עוד בקבוצת HT



אודיו נירוונה


עמוד 1 מתוך 14
עבור לעמוד  1  |  2  |  3  | ... |  12  |  13  |  14  |  הבא 
   פורומים > אודיו > אודיו יוקרתי
מחבר הודעה
diz1
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Nov 20, 2004
הבעות תודה: 43
מספר הודעות: 1022

 #1  נשלח: שבת 04/12/2010 3:47
אודיו נירוונה

אחרי די הרבה שנים של די הרבה מערכות הגעתי לסוף- למערכת האחרונה שתישאר איתי כנראה איזה עשור או שנים. התחושה הזו שהכול מושלם עבורך היא תחושת חופש אמיתי עבור אודיופיל.
זה לא משנה אם יש מוצרים יותר טובים בחוץ, או יותר נוצצים- כאשר מגיעים ל"נירוונה האודיופילית" מאבדים עיניין בלחפור בקרביים של כבלים או מגברים. זו תחושת חופש מטורפת. שוכחים מהמערכת ומרכיביה לחלוטין. שומעים מוזיקה נטו.
זה באמת לא מעסיק אותי אם יש לי כבל כזה או שפופרת אחרת ומה צריך לשנות או לבדוק.
זה פשוט נעלם מהמחשבה לחלוטין. שומעים מוזיקה וזהו.
נשמע משעמם? תלוי את מי שואלים
יש לי שתי מערכות בבית. אחת מאוד מושקעת ועליה אתייחס ואחרת "אודיופילית רגילה" (עשרות אלפי שקלים ניכרים) בסלון. רוב מוצרי האודיו ME TOOאותו הדבר עם שינויים כאילו או אחרים. ככה גם המערכות.

ההגעה לתוצאה מספקת,"נרוונה" במערכת היותר מושקעת, גרמה לי לאבד עיניין שידרוגי במערכת בסלון. עוד קצת ממשהו כזה או אחר? היא מספקת אותי להקשבה רגילה , בזמן קריאה, בזמן שיש אנשים אחרים בחלל הבית, בזמן רביצה על הספה , שמיעת רדיו וכו'. כלומר כל הפעילויות הרגילות שאנשים עושים כששומעים מוזיקה.
בא לי האזנה ממוקדת מאוד-המערכת היעודית המושקעת-זה כבר סיפור אחר. רק לשמיעת מוזיקה וזהו.
בפוסט אכתוב על המערכת לא בגלל שהיא חשובה כשלעצמה, או לשכנע מישהו שכדאי לו מוצר כזה או אחר, אלא סיפורים מסביב ואולי ראיה קצת אחרת על התחום הזה. אתייחס בעיקר למגבר . היממוטו עם שפופרות של 52VT ובעיקר המאמר עליהם ב SIXMOONS , הם הסיבה שהחלטתי להתחיל לכתוב על זה . אבל בקצב הבירבורים , מניח שזה יגיע עוד כמה ימים או שבועות.


מי שיצר המציצנות חשוב לו אציין עתה את עיקרי הקופסאות (בכדי שלא יצטרך להגרר ולקרוא את הברבורים שלי הלאה)
בשני משפטים: רמקולים שופריים מאוד נצילים, הגברה כפולה אחת פנימית של התחום התחתון והגברה שפופרתית, פטיפון וסידי בחדר יעודי ומטופל אקוסטית.
Horn speakers-bd design swing
SET komuro amp
Audion Premier Quattro 4 Box Pre-Amp
ASR Basis Exclusive-Phono
AudioMeca Mephisto IIx – CD Transports
Danish Audio Design Tube 10 reference-DAC
Verdier La Platine turntable
Teres audio motor controller
Schroder tonearm
Allaerts MC2 Finish Golds Cartridge
Running Springs Audio Dmitri AC filter
Cables
Vibraplane platform
SRA Ohio-Class
and more goodies

מצטער עם מי שהשמות לא מוכרים לו (באמת אין צורך להכיר ). אולי אתייחס בהמשך רק למגבר וקצת רמקול ואולי DAC. לגבי עלות תועלת ,אולי בהמשך, רק אציין שחלק גדול נקנה ביד שניה.המערכת ראתה מוצרים שונים אחרים שנמכרו בחזרה דרך אודיוגון (בהמשך)

אז על מה אני רוצה לדבר בפוסט הזה? מהו הרפרנס שלי:

לא תמצאו רבים שיגידו לכם שהמערכת שלהם לא טובה. מקסימום משהו בקטנה חסר.
המשהו בקטנה החסר הוא התירוץ לאודיופילים להוציא כספים ולשנות שוב ושוב.
בשנים האחרונות יוצא לי לדבר עם כמה אודיופילי פורומים מקומיים שאחד הדברים שהפתיעו אותי היה חוסר היכרות אמיתי עם "הצליל המוזיקאלי", וביתר פירוט-השמיע של מוזיקה אקוסטית בצורה אמיתית, לא היה מעיניינם.

אני חושב, ואני בטוח שיש רבים שילעגו או לא יסכימו עם דעתי , שאין לאודיופיל שום סיכוי להבין מה הוא רוצה כל עוד אינו שומע למוזיקה חיה בצורה רגילה וקבועה.
יש המון ששומעים פסנתר דרך המערכת מבלי באמת להכיר ולשמוע איך פסנתר במציאות נשמע. כנ"ל תזמורת, כנ"ל כלי נשיפה ועוד ועוד.
לא פעם יצא לי לשבת בבית של אודיופיל שהתפעל מהתוצאה הצלילית שנשמעה בהקשר לכלי אקוסטי או תזמורת וזה בהחלט נשמע רעש נחמד ואולי הזכיר לאותו אדם פסנתר מישום מה, אבל אני ידעתי שהמרחק לפנטזיה באמת גדול ואם אותו אלד היה מכיר טיפה טוב יותר איך פסנתר היה נשמע- הוא היה רץ לשדרג שוב באותו רגע.
אם אתה מכיר מוזיקה אקוסטית רק דרך המערכות אודיו- אין סיכוי שתבין לאיזה כיוון ללכת. אז הבס יהיה מהודק, הבמה רחבה, הרקע שחור אבל מוזיקאליות-יוק.
מבלי להתיחס למוזיקה אלקטרונית או רוק (שאותה אני גם שומע), ניתן לחלק את אופן הפקת המוזיקה לשנים:
כלים אקוסטים, שירה אקוסטית- כאילו שנשמעים כפי שהם נוצרים באופן טבעי
ומצד שני מוזיקה מוגברת. מוזיקה שחייבת לעבור דרך מערכת הגברה בכדי להשמע.
גיטרה חשמלית- חייבת מגבר. כלומר כאשר אני שומע בפארק את פול מקרטני או בוב דילן או ברוס ספרינגסטיין- אני שומע מערכות הגברה, אודיו. הקול שלהם, כלי המוזיקה ,עוברים מודיפקציה מאחר ומגבר או רמקול שדרכם שומעים אותם,משנים את המציאות. כלומר, הגעתי לפארק או לאולם ההופעות כדי לשמוע מערכת סאונד שברקע האומן.
מי שצריך לשמוע לד זפלין כמו במציאות – לא צריך רמקולים "אודיופילים"- שירכוש בוקסות כמו בהופעות וישמע את מכת תוף הבס מוגברת כמו (דרך אותו ציוד) ששמע בהופעה.
לכן שאני מתייחס לטבעיות של צליל, אני אישית חושב על פסנתר –כפי שהוא נשמע בחיים, על תזמורת כפי שהיא נשמעת בהופעה, על הרכב ג'אז באולם אינטימי וכו'.
כאמור מבלי לחיות את הסאונד הזה באופן רגיל,אי אפשר לדעת מהו.
כל זה כדי להגיד דבר אחר.
מה שאני מחפש במערכת הוא לא בס מהודק ובטח לא אפקט פיצוץ של תוף בס מוגבר, לא במה כזו או אחרת וכו'
מה שאני מחפש הוא אותו דבר חלקלק שנקרא "מוזיקאליות".
לא מכיר אודיופיל אחד שיגיד שהמערכת שלו היא לא "מוזיקאלית".
ההגדרה החמקמקה הזו מתקיימת לטעמי באופן הרבה יותר נדיר. זה באמת לא קשור לעלות המערכת והאמת היא שמירב המערכות האודיופיליות היקרות ששמעתי היו לא מוזיקאליות בעליל, אם כי מרשימות בדרכן שלהן.
מצד שני שמעתי כמה מערכות , אפילו DIY ואפילו וינטג' שהיו מוזיקאליות להפליא.
הכיוון הצלילי שעולם ההי אנד הולך אליו , באופן גורף, אינו לכיוון המוזיקאליות אלא לכיוון האפקטים.

בכיוון קצת שונה, אך אותו רעיון, בבלוג הבא מדברים על זה בצורה שאני יכול להתחבר אליה:
Small Tube Amps and Drug-like Sound
http://audiofederation.com/blog/archives/740#comme...

מהו "אודיו נירוונה"- הוא הצורך לא להתעסק באיכות הסאונד מאחר וזו איננה "מפריעה" לשמוע מוזיקה.
שאני בקונצרט, לא מפריע לי הידוק הבס. זה לא משהו שאני נותן עליו את הדעת כל רגע ורגע. אני שומע בעיקר את "המוזיקליות"
אודיו נירוונה לא מצריכה מערכת אודיופילית יקרה. רוב האנשים שנמצאים באודיו נרוונה עם מערכות "רגילות".
הבעיה עם אודיופילים,שבדרך לשיפור הסאונד (שהם מוצאים כחשוב מאוד כחלק מהחוויה המוזיקאלית) הסתובב לחלקם בורג והם שכחו למה יצאו לאותו מסע מאחר והם כבר במסע אחר עם מטרות אחרות שאינם קשורות במוזיקה או איכות סאונד (אבל זה עיניין לפסיכולוגים )


נערך בפעם אחרונה על-ידי diz1 בתאריך שבת 04/12/2010 11:29, נערך סך הכל פעם אחת
פרופיל | שלח הודעה | חפש
gro111
עוסק בתחום
עוסק בתחום

הצטרף בתאריך:
  Feb 23, 2009
הבעות תודה: 113
מספר הודעות: 1519

 #2  נשלח: שבת 04/12/2010 4:32

פרופיל | שלח הודעה | חפש
ילדיעפים
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה

הצטרף בתאריך:
  Aug 02, 2005

מיקום: צפת-אין רמזורים-יש אוויר
הבעות תודה: 66
מספר הודעות: 9346

 #3  נשלח: שבת 04/12/2010 9:21

gro111 כתב:


זה מה שיש לך לומר לו על כל האורך הזה?

_________________
אמן מייסר
פרופיל | שלח הודעה | חפש
Soli
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Jul 18, 2009
הבעות תודה: 70
מספר הודעות: 1080

 #4  נשלח: שבת 04/12/2010 10:38
Re: אודיו נירוונה

diz1 כתב:
אחרי די הרבה שנים של די הרבה מערכות הגעתי לסוף- למערכת האחרונה שתישאר איתי כנראה איזה עשור או שנים. התחושה הזו שהכול מושלם עבורך היא תחושת חופש אמיתי עבור אודיופיל.
זה לא משנה אם יש מוצרים יותר טובים בחוץ, או יותר נוצצים- כאשר מגיעים ל"נירוונה האודיופילית" מאבדים עיניין בלחפור בקרביים של כבלים או מגברים. זו תחושת חופש מטורפת. שוכחים מהמערכת ומרכיביה לחלוטין. שומעים מוזיקה נטו.
זה באמת לא מעסיק אותי אם יש לי כבל כזה או שפופרת אחרת ומה צריך לשנות או לבדוק.
זה פשוט נעלם מהמחשבה לחלוטין. שומעים מוזיקה וזהו.
אודיו נירוונה לא מצריכה מערכת אודיופילית יקרה. רוב האנשים שנמצאים באודיו נרוונה עם מערכות "רגילות".
הבעיה עם אודיופילים,שבדרך לשיפור הסאונד (שהם מוצאים כחשוב מאוד כחלק מהחוויה המוזיקאלית) הסתובב לחלקם בורג והם שכחו למה יצאו לאותו מסע מאחר והם כבר במסע אחר עם מטרות אחרות שאינם קשורות במוזיקה או איכות סאונד (אבל זה עיניין לפסיכולוגים )

הקדמת אותי בחודש......
תקופה ארוכה אני עוקב אחרי הגיגך בפוסטים השונים ואיך אומר הגשש "רואה ראי"....
שמח שאנשים כמוך כותבים את מה שהם חשים,ומדי פעם גם ממליצים.למרות שכל החלטותיי
מה לרכוש נובעות משתי סיבות עיקריות:
א.מה הממון שברשותי?
ב.איזה מוצר בערך הנ"ל יתן את המירב לפי שמיעת אוזניי.
את רב מרכיבי המערכת שלך אינני מכיר כלל,אך אני בטוח שהם עושים לך את זה.
וזה הדבר החשוב ביותר

_________________
מוזיקה היתה אהבתי הראשונה
פרופיל | שלח הודעה | חפש
valer_valer (ימניצקי ולרי)
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Aug 12, 2008

מיקום: תל אביב
הבעות תודה: 28
מספר הודעות: 1108

 #5  נשלח: שבת 04/12/2010 13:25
Re: אודיו נירוונה

diz1 כתב:
מהו "אודיו נירוונה"- הוא הצורך לא להתעסק באיכות הסאונד מאחר וזו איננה "מפריעה" לשמוע מוזיקה.

דבר מסוכן, הנרוונה הזאת. זה יכול למוטט בשניה תעשיות שלמות, שעוסקות בשינויים קוסמטים בסאונד, ומכירת ציוד ושירותים בסכומים אסטרונומיים ...

diz1 כתב:
הבעיה עם אודיופילים,שבדרך לשיפור הסאונד (שהם מוצאים כחשוב מאוד כחלק מהחוויה המוזיקאלית) הסתובב לחלקם בורג והם שכחו למה יצאו לאותו מסע מאחר והם כבר במסע אחר עם מטרות אחרות שאינם קשורות במוזיקה או איכות סאונד (אבל זה עיניין לפסיכולוגים [מגניב!] )

לדעתי, לרוב האודיופילים, שיפור המערכת, הוא כמו אצל החצי השני שלנו - "שופינג", התחדשות היא נטיה נפוצה. ואם יודעים לרסן את עצמם - זה בסדר. ואם לא - זה מחייב טיפולים !!!
פרופיל | שלח הודעה | חפש
diz1
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Nov 20, 2004
הבעות תודה: 43
מספר הודעות: 1022

 #6  נשלח: שבת 04/12/2010 19:47

הסר מלבך כל דאגה בעיניין

רוב אילו שנכנסו ללופ לא יוכלו לצאת ממנו , למרות שהם דואגים להסביר לעולם שהם נהנים או שהם לומדים. אי סיפוק מתמיד (רוב האודיופילים יטענו שהמערכת שלהם מספקת אותם-וישדרגו) הוא לא מטרה נעלה להתקדמות. אי סיפוק מדעי היא מטרה להתקדמות . אי סיפוק קנייני הוא מטרה להמשך קניינות.

אז כאמור, לפי דעתי, בכדי לדעת איך צריך להרכיב מערכת סאונד, צריך רפרנס. הרפרנס הוא לא מערכת סאונד אלא המציאות.
אז אודיופילים אומרים לחבריהם , לך תלמד, או אני מלומד, מאחר והאזנתי להמון מערכות וקניתי והחלפתי המון-אני חושב מאמין שאין לזה הרבה משמעות.
רוצה לדעת איך להרכיב מערכת- תחייה באופן רגיל בסביבת סאונד טבעי של כלי נגינה אמיתיים.
הביקורת על דיעה זו היא שמערכת לא יכולה לשחזר תזמורת או פסנתר ולכן אין לזה משמעות.
אני טוען שהמשמעות היא לא בשיחזור המדוייק של הצליל (למרות שהכיוון צריך להיות שיחזור כמה שיותר קרוב של הצליל הטבעי), אלא בשיחזור החויה והצליל ה"מוזיקאלי", על המגוון ההרמוני שלו.
העולם האודיופילי מתחלק לקבוצות הבאות " חובבי חוויה מוזיקאלית, חובבי צליל איכותי, חובבי ציוד.
כל קבוצה , כבודה במקומה מונח.
הטענה שלי שההבדל בין חובב צליל (אודיופיל) לחובב ציוד (ציודופיל) ,עבורי הוא ברור.
אודיופיל שנהנה מצליל טוב לא יפסח על שמיעת אותם צלילים בצורה טבעית בהופעה. עבור ציודופיל, אין משמעות לאותן הופעות..
יש כאילו שטוענים שהם מחליפים כי הם אוהבים לשנות צליל. פעם אוהבים חם אחר קר אחר גדול ולעיתים קטן ועוד ועוד.
שאני בא להיכל לשמוע קונצרט, אני לא מבקש מהכנרים שיחליפו אותם או שיפסיקו לנגן על פסנתר הסטיינווי ויתחילו לנגן על ימהה.
למה אודיופילים כן רוצים לשנות את הסאונד אצלהם? הסיבה הפשוטה היא שהסאונד מאוד לא טבעי וצבוע ומצד שני שאין רפרפנס צלילי עבורם.

בזמנו הוזמנתי מספר פעמים לביתו של "כתב אודיו" מפורום אחר להתרשם מהציוד שלו ומהשדרוגים.
אני לא מאילו שמתחילים לבקר והמקסימום שאני יודע להגיד במקרים כאילו, שקשה לי להתרשם כי מה שאני אוהב\רגיל הוא שונה.
ככה היה באותם מקרים. למרות שהסאונד היה מאוד היי אנד, עם חסרים מסויימים בקטגוריות שאודיופילים יודעים לבטא- לא היה שם רגע או תו אחד שנשמע מוזיקאלי.
מדהים היה לראות את אותם משתתפים אחרים ששמעו את התוצאה בזמנם- מפריחים השתפכויות על הצלילים ששמעו עתה.
המציאות לא משקרת ואותו כתב שטוען שיש לו ניסיון רב, שידרג בצ'יק את הרמקול ועוד כל מיני שידרוגים.
הגיעה אותה משלחת משתתפים ושוב טענה שהצליל נפלא ומדהים ועוד ועוד.
ראבק, אם הוא היה מדהים קודם –למה שידרגו אותו (אני יודע שהוא לא היה מדהים וגם בעל המערכת הבין זאת, בניגוד לעדר המתחנפים). האם הפעם הוא מדהים באמת? נמתין שנה וחצי ונבין עד כמה.
כל השידרוגים הללו אינם באמת "לימוד". הם אי הבנה מה מחפשים. מהו הרפרנס.
הבנתי שכנראה הבעיה אצלי ואני עדיין לא הגעתי להבנה מספיקה וליכולת "להבין".זאת אחת הסיבות שאני נמנע מלהמליץ על דברים ספציפים וגם אין להתייחס להמלצותי כבעלות משמעות.


הלאה,
בניית מערכת יש כמה מרכיבים לפי סדר חשיבותם:
1 חדר\אקוסטיקה\ העמדה
2 ציוד האודיו
3 חשמל
4 מניעת רעידות.

חדר\אקוסטיקה\העמדה
כתבתי במקומות אחרים על החשיבות שכולם מסכימים איתה.
אני שכרתי איש מקצוע (אקוסטקאי) שעברנו יחד תהליך של הבנת החדר והטיפולים השונים המתאימים.
היות ונהפכנו לחברים, זכיתי להמון שעות כאילו , לימוד, התנסות ובניה איטית המתואמת לחדר.
במקרה הפרטי שלי-חדר של קצת יותר מ 36 מטר מרובע (חדר לא מלבני סטנדרטי ).
קיר קדמי אולו בליעה. קונסטרוקציה של כ 15-20 ס"מ מהקיר. בפינות החדר הקונסטרוקציה הזו מתרחבת ואל מול הפינה יש אפשרות להכניס יותר חומר בליעה. על הקונסטרוקיה מתוח בד שנראה כמו קיר. בינו לקיר לוחות בליעה.
כמות נכבדה של בליעה. עדיין רחוק מלייבש את הצליל בחדר ,אבל, גורם לריצפת רעש אקוסטית נמוכה מאוד. בחדר נורמאלי שקט יש רעש של 30-40 דיבי שממסך חלק מהצלילים.
מעבר לריצפת רעש נמוכה, וחוסר הידהוד בבס (בשורה של רמקולים עומדים) יש התפקסות של הצליל ושל הבמה.
על כל הקירות מסביב דיפיוזרים שנבנו במיוחד. בתקרה יש דיפיוזר.
כלומר אין קיר אחד ששאינו לא מטופל אקוסטית.
דיפיוזר הוא דבר הכרחי וקיים בכל אולם קונצרטים.
יש שחושבים שאם יש מדף ספרים\תקליטים הוא משמש כדיפיוזר. רעיונית שזה נכון כי כנראה גלי הקול לא מוחזרים שם כגוש אחד אבל, וכאן ה"אבל" הגדול-דיפיוזר צריך שיהיה לו יכולת החזר בטווח תדרים רחב מאוד ולכן יש צורך במשהו שמסוגל לעשות זאת. ארון ספרים לא מסוגל לעשות זאת גם אם מדף אחד יש חסמבה ומדף אחר החטא ועונשו.
אחת הבעיות של דיפיוזרים היא שהם יכולים "לצבוע את הצליל" במיוחד אם נמצאים על ידיהם. כלומר דיפיוזר על טווח תדרים רחב, ובעל פעילות דיפיוזרית "חזקה" תצבע את הסאונד אם המאזין קרוב אליו.
לכן, בחדרים רגילים צריך לתת את הדעת לא להגזים עם "עוצמת" הדיפיוזר.

חדר מטופל מאפשר לרוב המערכות להשמע בצורה סבירה ואף טובה. זה אחד ה"תגליות" שגיליתי בכל העיניינים של האודיו.
אין לי ספק שאודיופיל יצליח להנות ממערכת פשוטה יחסית בחדר מטופל מאשר מערכת מאוד יקרה בחדר לא מטופל.
זו הדרך הכי קצרה ופשוטה לחסוך כסף.
אני לא זוכר בידיוק כמה עלה לי כלל העיניין של האקוסטיקה. מעריך שבסביבות 15,000 ש"ח אולי יותר(וזה עוד מחיר חברים).
האם זה יקר? לטעמי זה הוצאה זולה מאוד , למרות שאין מדבקה על זה עם ברנד ניים.

(נכתב כשברקע הסוויטה לצ'לו השניה של באך)

_________________
The Dude:F_uck sympathy! I don't need your f_uckin' sympathy, man, I need my f_ucking
Johnson!
פרופיל | שלח הודעה | חפש
danlior
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Jan 04, 2006

מיקום: תל-אביב
הבעות תודה: 98
מספר הודעות: 6467

 #7  נשלח: א' 05/12/2010 0:35

diz1

אני שמח עבורך שלטענתך הגעת לנחלה ואני מברך אותך על כך. אף על פי שטעמנו באודיו הוא בערך 180 מעלות זה מזה עדיין אומר לך שלדעתי לעולם לא ניתן להגיע לנחלה, לא לי ולא לך ולא בגלל ידע שיש או אין לנו, נסיון ואפילו רמת היכולת שלנו להבחין בפרטים. הסיבה טמונה בטבע האנושי תמיד להתרגל לקיים ותמיד לרצות ריגושים חדשים. לא רק באודיו, בכל דבר.

ולגבי התאוריה המענינת שלך שהמפתח לנחלה טמון ביכולת של המערכת לשחזר את הסאונד באופן מדויק...... מה תאמר לזה שישב בשורה הראשונה בקונצרט של הפילהרמונית ובסוף הקונצרט אמר שהיה נהדר אבל היה חסר לו באס? מצחיק, נכון? זו בדיחה ידועה אבל מה תאמר לאותו אדם? שהוא לא מבין מספיק? שהוא לא חכם כמוך? טעמו הוא כבודו. ישנם הרבה אנשים שמערכת מדויקת תשעמם אותם. מה גם שמערכת כזו תמיד תשאף להקלטות הכי אודיופיליות ומה עם כל ההקלטות המדהימות שנעשו בשבעים השנה האחרונות?

ולגבי הפסנתר, אני מסכים איתך שהוא כלי הנגינה שהכי קשה לשחזר אותו אבל מה שאני לא מסכים איתך הוא שמי שיכול לשחזר אותו הכי טוב זה דווקא רמקול דמוי טרומבון

_________________
"זו היא דעתי האישית והסובייקטיבית ואין לראות בדברי כאמת הבלעדית"
פרופיל | שלח הודעה | חפש
רועי51
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  May 20, 2005
הבעות תודה: 20
מספר הודעות: 687

 #8  נשלח: א' 05/12/2010 9:26

מאוד, אבל באמת מאוד, מרשימה רשימת ה"קופסאות", כלשונך, שהבאת למעלה. רשימה כזו, שגם במחירי יד שניה מכונסי נכסים, צריכה לגזול מהכיס 6 ספרות ירוקות, חסר לה שלא תביא לנירוונה. ואין שום סיבה להצטנע בענין.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
oferlaor (עפר לאור)
מנהל
מנהל


הצטרף בתאריך:
  Nov 10, 2004

מיקום: מודיעין, ישראל
הבעות תודה: 3902
מספר הודעות: 70018

 #9  נשלח: א' 05/12/2010 10:49

מכיר את התחושה הזו, אני נמצא בה דה פקטו כבר זמן מה בתחום הוידאו.

אבל עם הזמן, זה מתחיל להציק ונג׳ס לך.

שדרג פה, נגן קטן שם, חידוש קטן פה, זה מציק...

אז או שפתאום מתחילים לשדרג בתחום אחר (צילום, וכו) או שפשוט מחכים שאחד הרכיבים יפול, או עוברים בכלל תחום (מקרן?)

הג׳וק של השדרוג זה שריטה חזקה מאיתנו...

_________________
נודה לכם אם לא תשתפו את מחירי הקניות הקבוצתיות בכדי שנוכל לקיים עוד כאלה בעתיד
פרופיל | שלח הודעה | חפש
gover
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Jun 22, 2005
הבעות תודה: 11
מספר הודעות: 828

 #10  נשלח: א' 05/12/2010 15:48

מסכים מאוד אם נושא הרפרנס. עד כמה שאפשר צריך לשמוע הופעות חיות של המוסיקה שאתה אוהב. אם הרפרנס שלך הוא "יותר טוב ממה שהיה קודם" אז יש בהחלט בעיה. הבעיה הכי גדולה לדעתי זה שינוי טעם מוזיקלי כדי שיתאים לאודיופיליות מעיין "במערכת הזו רק הקלטות איכותיות אפשר לשמוע" וכל השאר לא נשמע מוזיקלי. גם מוזיקה מוגברת לא פשוט לשחזר כדי להפיק חוויה דומה להופעה. אם זה מה שאתה אוהב לשם צריך לשאוף ולא למערכת שבה הקלטות רפרנס של ג'אז ישמעו טוב...
_________________
כל יום לומדים משהו חדש
פרופיל | שלח הודעה | חפש
Soli
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Jul 18, 2009
הבעות תודה: 70
מספר הודעות: 1080

 #11  נשלח: א' 05/12/2010 16:31

gover כתב:
מסכים מאוד אם נושא הרפרנס. עד כמה שאפשר צריך לשמוע הופעות חיות של המוסיקה שאתה אוהב. אם הרפרנס שלך הוא "יותר טוב ממה שהיה קודם" אז יש בהחלט בעיה. הבעיה הכי גדולה לדעתי זה שינוי טעם מוזיקלי כדי שיתאים לאודיופיליות מעיין "במערכת הזו רק הקלטות איכותיות אפשר לשמוע" וכל השאר לא נשמע מוזיקלי. גם מוזיקה מוגברת לא פשוט לשחזר כדי להפיק חוויה דומה להופעה. אם זה מה שאתה אוהב לשם צריך לשאוף ולא למערכת שבה הקלטות רפרנס של ג'אז ישמעו טוב...

הלוואי ש.......ביל אוונס, מיילס דיוויס,ג'ון קולטריין,ועוד רבים אחרים היו קמים לתחייה
מתוך נסיוני,דווקא הופעות ג'אז די משוחזרות בהקלטות.מאלה שעדיין חיים,ויצא לי להקשיב להם,כמו בי.בי.קינג,דיסי גילספי וקאיי ווינדינג(מקווה שעדין חיי).
במוסיקה קלאסית הכל תלויי באיזה אולם שומעים,דווקא כאן גליתי הרבה פעמים שההקלטות החיות
עשו חסד עם היצירות,יותר מאשר בקונצרט החיי.

_________________
מוזיקה היתה אהבתי הראשונה
פרופיל | שלח הודעה | חפש
diz1
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Nov 20, 2004
הבעות תודה: 43
מספר הודעות: 1022

 #12  נשלח: א' 05/12/2010 19:22

זה מעניין איך יש כאילו שרוצים לשמוע משהו ומעוותים את כוונת האחר.
כמו שטענתי, הרפרנס עבורי הוא מוזיקה חיה אקוסטית.
נשאלת השאלה האם יש "סטנדרט" לרפרנס כזה. הרי די ברור שיש הבדל בין תזמורות שונות, בין אולמות קונצרט שונים, בין פסנתרים שונים.

למרות שהשוני בין כל אילו, הוא עצום, עדין ההבדל אל צליל לא "טבעי" יכול להיות רחוק יותר מההבדלים בין פסנתר ימהה וסטיינווי.
מה משותף לכל אותם "רפרנס", קשה לי להגדיר במונחים של במה, בס מהודק , גבהים כאילו ואחרים- אלא במונח החמקמק של "מוזיקליות"
חלק לא מבוטל מהמערכות שיצא לי לשמוע הם לא "מוזיקאליות" בעליל וזה לא משנה אם הצליל שם מכוון על הצד החם או הקר, אם שומעים בס נמוך או לא.
היות והקלטות משנות את המציאות ומרחיקים את הצליל מהמציאות- די טיפשי לכוון מערכת על פי "ביל אבנס" או "קולטריין".

בהקשר הזה אני למשל מעדיף לשמוע למערכות , קודם כל , דרך הקלטות שאני לא מכיר. במקום להתכוונן על אפקטים בהקלטות שזכורות לי מהשמעות קודמות, אני מתרווח, מתפנן ושומע מוזיקה שהחליטו להשמיע.
אם זה נשמע לי מעניין, מושך, מוזיקאלי- רק אז הולך לבדוק על מוזיקה מוכרת. אם לא, אין טעם לשמוע מוזיקה מוכרת. הרי הדבר שהכי משתנה במערכת הוא הדיסקים או התקליטים שעוברים שם. לכן ללכת עם 5 דיסקים ידועים ועל פי זה לבחון-יכול להיות בעייתי.

מי שמכיר ושומע מוזיקה חיה ומצד שני מערכות היי אנד אפילו יקרות- יגלה משהו מוזר.
מערכות היי אנד המושקעות- לא מביאות את המוזיקה באמת להיות יותר "מוזיקאלית". היא מגבירה אפקטים מסויימים, מחצינה אפקטים אחרים ועדיין כל אילו לא מבטיחים שהמערכת תשמעה מוזיקה טוב יותר ממערכת שבה האפקטים הללו פחותים.
לכן אני די מזדהה עם מה שכתבו כאן
http://audiofederation.com/blog/archives/740#comme...

עד היום אין לי הסבר איך מוצר כל כך נחות טכנולוגית כמו תקליט, יכול במצבים מסויימים להשמע "טבעי" או מוזיקאלי לא פחות מדיסק , שלא לדבר על זה שלפעמים יכול להשמע טוב יותר.
מדידות חשמליות לא יכולות להסביר את זה.

לגבי חכם או "חכם"- אני טוען שלמרות שהתחביב הזה הוא ריגשי המונע מקניינות חסרת פשר, עדיין יש מקום לרציונאליות בקבלת החלטות שניתנת לביקורת , ללא קשר להעדפה אישית.
למשל,
מישהו גילה שהפרה אמפ שלו לא מספיק טוב וצריך לשדרג אותו, הולך וקונה קודם כבל חדש בין הסידי לפרה אמפ הלא משודרג שלו וגם זאת בגלל השם שעל הכבל שמוכר לו ממגבר עם אותה מדבקה ששמע בעבר ואהב.
במצב כזה אין שום היגיון רציונאלי , מלבד ייצר קנינות נטו, וזה אינו קשור להעדפה כזו או אחרת.

_________________
The Dude:F_uck sympathy! I don't need your f_uckin' sympathy, man, I need my f_ucking
Johnson!
פרופיל | שלח הודעה | חפש
diz1
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Nov 20, 2004
הבעות תודה: 43
מספר הודעות: 1022

 #13  נשלח: ד' 08/12/2010 6:38
הציוד (רמקול)

בעבר האזנתי לכמה וכמה רמקולי שופר. יש דברים שהם עושים בצורה מעולה אבל מצד שני דברים אחרים בעייתים.
הבעיה העיקרית בעיני ברמקולים שופריים (מעבר למראה, מחיר, חוסר זמינות להאזנה וכו') היא העובדה שהם לא סלחניים. הם לא סלחניים לתיכנון לא מספיק טוב או סטאפ בעייתי.
רמקול דינאמי-מגוון האפשרויות להתאמת ציוד אליו אדיר. לא כך ברמקול שופרי.
בנוסף, יש בעיה בתחום הבס. מי שרוצה תחום תחתון שופרי-צריך לבנות שופרים ענקיים.
לכן יש כל מיני רמקולים שופריים עם פשרות שנשמעים לא טוב לטעמי. למשל תחום התחתון מיוצר על ידי יחידות דינאמיות. הסאונד הוא לא אותו סאונד של היחידה השופרית, אין אינטגרציה טובה ועוד.
אני לא אפרוס את כל השיקולים וההסברים.
הסווינג הוא רמקול שתוכנן על ידי שלושה
ברט דפנברג- בחור שמתעסק בצורה מסחרית עם רמקולים שופריים כבר 20 שנה
Steen Duelund
שמוכר מציוד הקבלים שלו והיה אחראי על הקבלים פילטרים, קרוס וחלק מההגברה הפנימית וכמובן החיוט
גרנר כריסטנסן בחור עם המון המון נסיון בבניית רמקולי קצה. במקור הוא גם מדנמרק כמו הקודם, גר כיום בסרייבו.
ביחד תיכננו רמקול שיענה על כל מיני קשיים בתכנון רמקולים שופריים בעבר.
התוצאה מדהימה לטעמי גם אחרי כשלוש שנות שימוש והיכרות קודמת של הרמקול.אין יום משמעם ולא מרגש.
לא אכנס לכל העיניינים של הרמקולים הללו ,אומר ככה,
היות ויש הרבה "מומחים" שיודעים להגיד על הרמקול ככה או אחרת על פי אי הכרותם,התשובות לגבי רוב ההיגדים של "אודיופילי האינטרנט" ניתנו על ידי גרנר בלינק הבא
http://www.audioasylum.com/forums/hug/messages/13/...
רק לשם השוואה- אין דגם של רמקול מסוג אוונגרד(חברה מסחרית לרמקולי שופר) שאיכשהו מתקרב לתוצאה הצלילית שלהרמקולים הללו(חלק מאילו שמחזיקים את הרמקול הזה , החזיקו בעבר אוונגרד.מצד שני אוונגרד מוכר בסידרי גודל אחרים.
ג'ים סמיט, היבואן של אוונגרד באמריקה (לפני כמה שנים) הצליח למנף טוב את החברה הזו, שבעקבות זאת מחירי הרמקולים שלהם לצרכן הוכפלו ויותר. לפני המינוף מחיר היה סביב $5000 אחרי המינוף כפול , משולש, מרובע והשמיים הם הגבול.

באופן כללי, כל מוצר אודיו שנמכר על ידי סוכנים\יבואנים\חנויות- עיקר המחיר שמשלם הצרכן על המוצר הוא עלויות הסוכנים בדרך ולא עלות החומרים או עלות התיכנונית.
100$ במפעל ימכר ב 400-600$ (לעיתים במכפילים גבוהים יותר) לצרכן הסופי.


מה המטרות התיכנוניות של הרמקול, מופיע בחלקן כאן(חלקן האחר חסוי בגלל חשש להעתקה):


http://www.audioasylum.com/forums/hug/messages/13/...

יש שם כל מיני "חידושים והמצאות" שחלקם טריוואלי ולמרות זאת אני לא מבין למה לא מיושם ביותר רמקולים.
לרמקול הגברה פנימית של תחום הבס. זה מאפשר מצד אחד לא להתמודד ולהכשל שוב ושוב עם התאמות מגברים לרמקולים שבקושי סוחבים "בעליה". מצד שני עוצמת הבס ניתנת לכיוון וכן אופי הבס (יש בורר 5 מצבי בס שונים, העדפה שלי מבינהם ברורה)
הדברים הללו יש יתרון בהתאמת הסאונד למגוון גדלי חדרים מבלי לאבד בס או לנפח בס עם בומיות.
בנוסף הרמקול נוטה על צידו על פי הגובה הרצוי למאזין וביחס לחדר. שוב, דבר שעוזר להתאים את הרמקול לחדר ולמרחק מהמאזין. ברמקולים אחרים גובה הדרייברים קבוע למרות שמרחקי האזנה יכולים להיות שונים בין משתמש למשתמש.


הדבר הנוסף הוא , , יש משהו משותף לכל בעליו . מישום מה, הם חושבים שהם לא ירצו להחליף אותו בשום דבר אחר. כך גם קורה למעשה. פשוט לא מוכרים.
וזו הנקודה הכי חשובה ב"אודיו נרוונה"- לא משנה כרגע כמה טוב או לא, המכשיר- ברגע שבעליו איבד את הרצון בשידרוג-האושר הגדול הגיע.
להסברים יותר ספציפים על איך נשמע
http://www.bd-design.nl/contents/en-us/d224.html
http://www.bd-design.nl/contents/en-us/d231.html

אני רוצה לדלג על כל אילו ולדבר דווקא על הבעיות שגיליתי בעיניין.

את הרמקול קניתי עוד לפני שהיו עליו דיבורים רבים ברשת. הקניה היתה ישירות מהיצרן . שנתיים לקח לי לשכנע אותו למכור לי את הרמקול האישי שלו.
בסוף זה קרה והמחיר היה אטרקטיבי.
הרמקול מאוד נציל. 115 דיבי בעקבה של 9-6 אוהם. מה שאומר שכל הגברה שקיימת, תגביר אותו בקלות ומצד שני כל הגברה שקיימת, היא הגברת מרובת ואטים בפועל.
מגבר 5 וואט על רמקול כזה הוא כמו מגבר של 500 ואט ברמקול עם נצילות של 90-91 דיבי.
ברמקול שופרי נציל רוב האנרגיה הנוצרת במגבר מתורגמת לאנרגית קול ברמקול. ברמקול דינאמי, רוב האנרגיה שנוצרת במגבר מותרגמת לחום ברמקול ורק 10-20% מתורגם לצליל.
כלומר ראש בקיר.
אז אם הרבה מתמודדים עם הקושי בהתאמת מגבר מספיק חזק ברמקול דינאמי, שיתן תוצאה צלילית טובה, כאן ברמקול השופרי הזה אין בעיה.
מצד שני יש בעיה אחרת וחמורה יותר. נצילות הגבוהה משמיעה בצורה מאוד ברורה את האלקטרוניקה ואיכות החשמל שמפעילה אותה.
עיגולי פינות במוצרים אלקטרונים, נשמעים לא טוב הרמקול הזה.
הוא מעין מיקרוסקופ, המגביר כל בעיה ביחד עם כל דבר טוב. זה מדהים לגלות כל מיני דברים על מכשירים אלקטרונים וביצועהם דרך ה"מקרוסקופ" הזה.
הגברה שהיתה בסדר או טובה במערכת בסלון, כשלה לחלוטין במערכת השופרית הזו.
כל זה גורם לכך שהרכבת סטאפ היא קשה מעבר למה שהערכתי בתחילה. היתרון שיש בנצילות גבוהה יכול בקלות רבה להפוך לכישלון.

דבר נוסף, הרמקול הזה הוצג בתערוכת
RMAF2008
אפשר לאנשים רבים להתרשם. שם הוא הוצג בחדר קטן ובעייתי , ללא טיפול ובאלקטרוניקה של יצרן הרמקולים שבנתה ביוחד לרמקול.

http://web.me.com/jnr1/Site/Speakers_RMAF08.html#4

וכאן איזו ביקורת קצרה http://www.audiofederation.com/hifiing/2008/RMAF20...

אותי עיניין להקשיב לרמקול עם האלקטרוניקה של היצרן. למעשה קיניתי אותה בצורה עיוורת.
כוונה למגבר ופרה אמפ , עם כבלים וכו'.
למרות שמחירם היה מאוד סביר ולא מטורף ולמרות שהסאונד שהתקבל היה נחמד, עדיין המרחק בין אותו צליל לאפשרויות סאונד אחרות היה גדול מאוד.
עם הגברת SET
איכויות הסאונד גדלו בעשרות אחוזים ממש.
מה זה אומר:
יצרן שיודע לתכנן ולייצר דבר אחד, כמעט בטוח אינו יודע לתכנן דבר אחר באותו איכות סאונד.
טבח, יש כאילו שמתמחים בבשר ויש כאילו שבעוגות. אם אתה יודע לעשות עוגות, אין זה אומר שתדע לבשל בשר באיכויות הגבוהות ביותר.
למרות שאת, יצרני אודיו אוהבים לעשות הכול. לייצר מגוון רחב של רמקולים, אולי לייצר יחד עם זה מגברים וכבלים. כל זה כדי לתת תחושה לקונה, שעדיף שיקנה הכול אצל אותו יצרן, כי אצלו מוצר א' בקטלוג מותאם בצורה סינרגית טובה למוצר ב'.
לאורך זמן, התאכזבתי מההגברה של חברת הרמקולים הזו.המוטבצי ההתחלתית לייצר מגבר אוניברסלי הייתה ההצלחה הגדולה שלהם ליצר את המגבר הפנימי ברמקול לתחום הבס שהוא באמת מאוד מוצלח , הודעתי את זה לייצרן, מה אני חושב על כך. כנראה קיבל פיידבק נוסף כזה מאחר שהפסיק לייצר אותם בהמשך)

התוצאה הצלילית שהושמעה בתערוכה של RMAF2008
להערכתי היתה עדיין חסרה באופן משמעותי מאוד מהפוטנצאל שניתן להגיע עם הרמקול.
וזה משהו כללי יותר, בתערוכות , ההתרשמות היא בעייתית מכמה סיבות. חדר ואקוסטיקה, זמן מועט אבל בעיקר העובדה שהסטאפ שמוצג הוא כזה שאותו מציג יש לו אינטרס למכור. הוא מרכיב אותו ממוצרים שאותו יצרן או יבואן מוכר. כול אודיופיל מתחיל , יוכל ליצור סטאפ אחר שישמע טוב יותר.
פרופיל | שלח הודעה | חפש
gover
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Jun 22, 2005
הבעות תודה: 11
מספר הודעות: 828

 #14  נשלח: ד' 08/12/2010 10:39

תודה על השיתוף. יש לי שתי שאלות. האחת קצת טכנית. האם זהו בעצם "רמקול מוגבר"? הקדם מגבר מתחבר ישירות לרמקול או שיש איזה פילטר שמפריד את ההגברה של הבאס מהגבוהים? השאלה השניה יותר כללית. אני לא מכיר (וזה לא אומר הרבה) אף חלק מהמערכת שלך. כבר דובר על כך שבאודיו יש הרבה יצרני בוטיק, איך אתה נחשפת לציוד שלך ולציוד בוטיק אחר? לדוגמא הרמקול המעניין הזה.
_________________
כל יום לומדים משהו חדש
פרופיל | שלח הודעה | חפש
diz1
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Nov 20, 2004
הבעות תודה: 43
מספר הודעות: 1022

 #15  נשלח: ה' 09/12/2010 0:57

gover כתב:
השאלה השניה יותר כללית. אני לא מכיר (וזה לא אומר הרבה) אף חלק מהמערכת שלך. כבר דובר על כך שבאודיו יש הרבה יצרני בוטיק, איך אתה נחשפת לציוד שלך ולציוד בוטיק אחר? לדוגמא הרמקול המעניין הזה.

זה בסדר השאלות הללו . הם יותר חשובות מתיאור כזה או אחר של מערכת.
לגבי "יצרני בוטיק"
זה שמישהו יצרן קטן\יצרן בוטיק\
DIY
עדיין לא אומר שהוא עושה משהו טוב.


בסופו של דבר יש עולם מסחרי של מוצרי אודיו. הם נוצרו בכדי להמכר. המתכנן לא חייב לתכנן משהו הכי טוב שאותו מתכנן יודע, אלא משהו שניתן למכור.
בקרב אודיופילים ויצרנים יש שתי קבוצות שונות: "אנשי כסף" "אנשי תכנון". אין חפיפה והלימה בינהם. על זה אספר בהמשך בהקשר למגברים.
"אנשי הכסף" יוצרים מוצרים שימכרו בחנויות\סוכנים. על מנת שימכרו שם, הקהל צריך להכיר את השם שלהם. איך אדון חיים מדימונה יתחיל לזמר שמות של חברות? יש עיתונים, יש תערוכות, יש יבואנים ויש אנשי פורומי אודיו שממחזרים מידע שקראו בעיתוני אודיו ומה ששמעו מיבואנים. נוצר גלגל שמגלגל את עצמו שוב ושוב.
ואז אומרים "מארק לוינסון" או כל שם אחר ואנשים אומרים לעצמם,,,פששש זה טוב, קראתי על זה , שמעתי על זה אחרים אומרים....
כאמור לא כל יצרני הבוטיק באמת עושים משהו טוב יותר.
אבל בטוח שיש יצרני בוטיק שעושים דברים ברמה גם חברה עם 1000 עובדים לא תעשה.
איך מגיעים לאותם יצרני בוטיק ראויים? לא יודע, עיניין של מזל, של קשרים עם אודיופילים רציניים שלא מתפעלים מ"ברנד ניים" אלא בודקים באמת כל מקרה לגופו וכך הלאה.
יש לפחות שתי רשתות חברתיות שונות בעולם היי אנד. אילו שקשורים לאנשי הכספים וזה מתגלגל לעיתונים , לפורומים , לברנד ניים וכו'
ואוכלוסיה שניה שחלקה בכלל כאילו שבונים בעצמם, ולפעמים משתמשים במודולים של אחרים (לרוב לא של חברות "ברנד ניים")
באופן כללי אין מוצר ברנד ניים שאין יצרן בוטיק שלא יוכל לעשות יותר טוב.
זה לא נדיר לשמוע אנשים שמתפלאים לאחר ששמעו מערכת אודיו אצל אדם
DIY
שהגיע לתוצאות טובות מאוד עד מדהימות. ואני שואל, כל החברות "ברנד ניים" עם כל המערך השיווקי שלהם במבחן התוצאה "מאפשרות" לאנשים רגילים ליצור משהו טוב כמו או יותר טוב?

יותר ספציפית לגבי מה ששאלת. את הכיוון לרמקול שלי קיבלתי מבחור בגבעתיים שבנה רמקול שופרי עם מספר יחידות שאחת מהם היא של החברה bd-designהתוצאה אצלו היתה מצויינת בכמה דברים(וכמה דברים אחרים חשבתי על כיוון קצת אחר) שהביאו אותי להעמיק בעיניין ובאותו זמן לבדוק אופציות שופריות אחרות. כל זה בזמן שהיו לי רמקולים דינאמים והשתדרגתי בהם.
שמעתי כמה וכמה קונפגורציות בחו"ל , התכווננתי על משהו די ברור. נמנעתי מלרכוש בגלל עלות גבוהה אבל ישבתי ליצרן על הזנב שנתיים עד מכר לי במחיר שרציתי לשלם.
הרשת החברתית הזו של אנשי "עשה זאת בעצמיך" היא מדהימה.
רק בנובמבר חזרתי ממינכן (נסעית עבודה) שם ניפגשתי עם 3 חברים מקומיים שהכרתי חודשים לפני כדי להיות נוכח במבחן ממירים שהם עשו על מערכת מטורפת של MBL
כאשר שניים משלושת המימירים שנבחנו הוא הממיר הגבוה של MBL
וממיר זנדן5000 ועוד ממיר שאולי אכתוב עליו בהמשך.
לא תקרא על הפגישה הזו בשום עיתון, או פורום, היא לא נעשתה כדי לעשות רושם על מישהו בפורום כזה או אחר.
בעולם של "אנשי הכסף" יש גם משתתפי פורומים המתאימים את עצמם לסביבה. אם לא שמעת 20 מערכות של מליון דולר ולא קנית כבל של 5000 דולר כי כתבו עליו בעיתון- אתה לא מבין ולא נחשב.
באופן כללי הפורומים הללו הם קו המשכי ישיר לכל "תעשיית הכסף".
תגיד לי מתי ראית "מאמר" ביקורתי על רכיב אודיו בפורומים הללו שנכתב מטעם בעלי האתר?
יש פורומים שיש להם הסכם עם יבואנים שהם לא יכתבו ביקורת רעה על מוצרים שלהם. במקרה כזה הם לא יכתבו ביקורת בכלל. אבל הם לא יציינו עבור הקוראים שהם בדקו מכשיר X ומצאו כי הוא נשמע רע.(לא מכיר איך הדברים הולכים בפורום הזה. יודע על זה בפורומים אחרים)
מצד שני אותם אנשים יבקרו את הכתבים בעיתוני אינטרנט כמו סטראופיל ודומיו.
למה?
ככה


נערך בפעם אחרונה על-ידי diz1 בתאריך ה' 09/12/2010 1:12, נערך סך הכל פעם אחת
פרופיל | שלח הודעה | חפש
כל הזמנים הם שעון קיץ - ישראל (GMT+3) הצג הודעות קודמות:    
פורומים > אודיו יוקרתי עבור לעמוד  1  |  2  |  3  | ... |  12  |  13  |  14  |  הבא 



 | 

קפוץ אל: 
לא ניתן לשלוח הודעות בפורום זה
לא ניתן להגיב להודעות בפורום זה
לא ניתן לערוך את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן למחוק את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן להצביע לסקרים בפורום זה
לא ניתן לצרף קבצים בפורום זה
לא ניתן להוריד קבצים בפורום זה

תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht