שנת מקרנים עגומה

מקרנים קידמיים - Front Projector.
RanMoyal (פותח השרשור)
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1869
הצטרף: מאי 2005
נתן תודות: 12 פעמים
קיבל תודות: 611 פעמים

שנת מקרנים עגומה

נושא שלא נקרא #1 

אם אתם מחפשים דבריי הלל ושבח, אופטימיות, בחירות והכתרות שונות, אז זה לא המקום. זה הולך להיות פסימי.

לאחר שצפיתי ארוכות במקרנים הבאים:

אפסון 9000
פנסוניק 7000
סוני 30 VPL VW
סוני VPL VW 95
JVC X30


הגעתי למסקנה ששנת 2011 היא אחת השנים הכי עגומות בתחום.

מעולם לא זכורה לי שנה בה כל מקרן שהסתכלתי עליו הייתה לו בעיה או מניעה כלשהי, אשר גרמו לי אי נוחות, או חוסר רצון ממשי לרכוש אותו , ללא קשר למחירו.
אין כאן מקרן אחד ברשימה שגורם לך לשלוף את הכרטיס אשראי בחיוך , לרוץ הביתה ולספור את השניות להדלקה.
לא מדובר על מקרנים זולים במיוחד, יש כאן ברשימה מקרנים שמתחילים ב- 20,000 ש”ח ומטפסים מעלה לאיזור ה- 40,000 ש”ח+ ובכל זאת, אין צדיק אחד בסדום.

זו שנה שלא היה מקרן ש-“זרח” מעל כולם, שהציג תמונה מעולה, כמעט חפה מבעיות (הרי תמיד יש בעיה) , מקרן שגרם לך להתבונן בתמונה ולרצות אותו ממש עכשיו ויהי מה.
זו שנה שלא היה לנו את – סוני 400Q או השרפ 9000, או Sony VPL-VW100 (ה- רובי), או השרפ 21000 או הסוני 10HT ,או ה-SIM300 או ה-JVC RS35.

שנה עגומה.

אז מה היה לנו. (התמקדות בשלילי כמובן, התכונות החיוביות בפוסטים אחרים)

פנסוניק 7000.
רוצים מקרן עם דו מימד בינוני, רוצים לראות צבע אפור במקום שחור, רוצים תמונה רכה במקום חדה, רוצים עיצוב מיושן וריבועי חסר כל השראה??
מצאתם!

סוני 30ES/ 95ES
רוצים בעיות של פוקוס לאורך המסך, Convergence בינוני, פינות מוארות. רוצים מקרן שמאבד פוקוס לאחר כשעה ונדרש לבצע בו פוקוס מחדש...?
מצאתם!
קשה להאמין שאלמנט המזל משחק כאן תפקיד עצום, בלתי נתפש. טכנולוגיה כבר בת כמה שנים שעדיין לא ממש הבשילה.
מדידות ברחבי הרשת מצביעות על פערים של למעלה מ- 50% (!) בקונטרסט הטבעי של המקרנים.

אפסון 9000
רוצים מקרן עם צמצם איטי, מיושן ורועש? רוצים מקרן עם עיצוב ארכאי , לא חשמלי, עם אנסי קונטרסט בינוני, רוצים מקרן שהתלת מימד שלו נראה רך בהשוואה למתחרים?
מצאתם!

JVC X30
רוצים קופסא ענקית ושחורה בבית? רוצים מקרן רועש, תלת מימד שהצפייה בו גורמת לראש שלך לכאוב לאחר מספר דקות, רוצים לראות Ghosting חמור , רוצים לאבד 25% מעוצמת המנורה לאחר כ- 200 שעות ולמצוא את עצמכם עם מנורות חליפיות יקרות??
מצאתם!

יהיו בוודאי כאלה שיאמרו שמעולם לא הייתה לנו שנה עם מקרן שהיה חף מבעיות, או חף מאלמנטים חלשים.....וזה אכן נכון.
השרפ 21K היה עם עוצמת הארה חלשה, ל-רובי היו מקרים של פינות מוארות , ה-SIM היה יקר, ה-SONY 400Q נשמע כמו טרקטור וה-JVC RS35, היה.....JVC.

אבל בכל זאת, אלו היו מקרנים ששינו את המצב Game Changers הם הצטיינו במה שהם הציגו, הם גרמו לך לחשוק בהם, לרצות אותם, לעשות את הכל שיהיה לך אותם . עכשיו!

לעומת זאת, השנה היא שנה חסרת כל השראה, שנה בה נתנו לנו MORE OF THE SAME, ודגש על MORE בכל הקשור לבעיות שהיו כבר ידועות לנו, שנה שהרגשנו שהולכים וחוסכים בכל מקום שאפשר לחסוך. הרכיבים הפכו לפשוטים יותר, האופטיקה לא השתפרה, התיחכום לא גבר, הבעיות המרכזיות נותרו והעיצוב איבד כל עניין.

הדבר הכי טוב שיקרה במהלך השנה הזו , היא העובדה שבעוד 7 חודשים כבר נזכה לראות את המחליפים של אותה רשימה.

נקווה ש- 2012 תהיה טובה יותר.

זקוק להמלצה ל-טלויזיה 22” טובה.


רן

ride
סמל אישי של משתמש
אחראי תחום מקרנים
אחראי תחום מקרנים
הודעות: 6449
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: יניב דיין
מיקום: יבנה
נתן תודות: 226 פעמים
קיבל תודות: 468 פעמים
יצירת קשר:

נושא שלא נקרא #2 

חחחח, הרגת אותי רן. אתה שוכח את שנת 2010 שהייתה משמעותית גרועה יותר !

RanMoyal (פותח השרשור)
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1869
הצטרף: מאי 2005
נתן תודות: 12 פעמים
קיבל תודות: 611 פעמים

נושא שלא נקרא #3 

אתה טועה יניב.
2010 הציגה תלת מימד במקרנים. פחות טוב, יותר טוב, היה עניין.

2011 הציגה שממה טכנמולוגית, עם נסיגה משמעותית באיכות המוצרים, אי פתרון בעיות וחיסכון בכל מקום אפשרי. אוסף משעמם של מקרנים.


רן

ride
סמל אישי של משתמש
אחראי תחום מקרנים
אחראי תחום מקרנים
הודעות: 6449
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: יניב דיין
מיקום: יבנה
נתן תודות: 226 פעמים
קיבל תודות: 468 פעמים
יצירת קשר:

נושא שלא נקרא #4 

אם נהיה אופטימים אז סוני הציגה מקרן 4K "ביתי" ראשון ו JVC הציגה את האינטרפולציה ל 4K. אני מבין לחלוטין את התסכול שלך, כי הייתי איתך לאורך כל הדרך, אבל לפרפקציוניסט כמוך יהיה קשה למצוא מקרן מתאים :)

RanMoyal (פותח השרשור)
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1869
הצטרף: מאי 2005
נתן תודות: 12 פעמים
קיבל תודות: 611 פעמים

נושא שלא נקרא #5 

יניב,

הסוני כבר נכנס ל- 2012 וזה לא ממש נחשב.

אילו היית רואה את ה-4K של JVC היית מבין שזה ללא חשיבות "החידוש" הזה, אלא אם כן אתה מתכנן לשבת כ-30 ס"מ מהמסך.
בכלל, לפני שהם (JVC) מוציאים דברים חדשים הגיע הזמן שהם יתמקדו בפתרון של בעיות ישנות.

אין כאן כל קשר לפרפקציוניזם, הרי החלפתי המון מקרנים ב- 15 שנים האחרונות, אך מעולם לא נתקלתי בשנה כל כך שחונה.

רן

ride
סמל אישי של משתמש
אחראי תחום מקרנים
אחראי תחום מקרנים
הודעות: 6449
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: יניב דיין
מיקום: יבנה
נתן תודות: 226 פעמים
קיבל תודות: 468 פעמים
יצירת קשר:

נושא שלא נקרא #6 

בכלל, לפני שהם (JVC) מוציאים דברים חדשים הגיע הזמן שהם יתמקדו בפתרון של בעיות ישנות.
...
מסכים לחלוטין ! כואב לי לקרוא ב AVS את התלאות של הרוכשים

MartinHSabag
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 59332
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: מרטין סבג
מיקום: כפר-סבא
נתן תודות: 858 פעמים
קיבל תודות: 1619 פעמים
יצירת קשר:

נושא שלא נקרא #7 

השאלה היא האם בכלל אפשר בתחומים טכנולוגיים אשר מגיעים לבשלות מסויימת והופכים לסוג של COMMODITY, עדיין להפתיע בטכנולוגיה קיימת?
ראה מה קורה בתחום המסכים הדקים בטכנולוגיות פלזמה ו-LCD/LED - אין דגם ש"זורח" בהם יותר....
Making Products, Mentor, Lecturer
twitter facebook linkedin
About.me

RanMoyal (פותח השרשור)
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1869
הצטרף: מאי 2005
נתן תודות: 12 פעמים
קיבל תודות: 611 פעמים

נושא שלא נקרא #8 

מרטין,

לא חייבים לחדש, לשפר את האופטיקה אפשר?
לשפר את העיצוב אפשר?

לפתור את הבעיות שחוזרות על עצמן שנה אחר שנה, אפשרי?

נשמע הגיוני ש:

1. אפסון כבר שנה שלישית עם צמצם רועש ואלגוריתמים מיושנים ולא מתוחכמים ואופטיקה בינונית.
2. סוני עם פינות מוארות ובעיות של פוקוס לאורך המסך.
3. ה-JVC עם בעיות convergence, מנורות תקולות, תלת מימד רווי בעיות והכל בתוך קופסא ענקית ומגושמת.
4. הפנסוניק כל כך מאחור.

אל תחדש. תפתור את ההבעיות הקיימות. אל תגרום לי להסתמך על המזל האישי שלי בקרטון שמגיע אליי הביתה.

רן

MarioMan
עוסק בתחום
עוסק בתחום
הודעות: 3538
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: יונתן פת-יה
מיקום: תל-אביב
נתן תודות: 19 פעמים
קיבל תודות: 195 פעמים

נושא שלא נקרא #9 

מסכים איתך לחלוטין - שנה ממש מעצבנת בתחום.

עם כזו שנה עגומה, ל-Optoma בדגמים הגבוהים יש עוד סיכוי להשקל כאופציה :lol: (אני מ"נפגעי HD81")
Vermoze - Innovative Technology Solutions Ltd.

MartinHSabag
סמל אישי של משתמש
מנהל
מנהל
הודעות: 59332
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: מרטין סבג
מיקום: כפר-סבא
נתן תודות: 858 פעמים
קיבל תודות: 1619 פעמים
יצירת קשר:

נושא שלא נקרא #10 

RanMoyal,
אני מבין את מה שאתה אומר ומסכים לגבי ה"רולטה" אצל הרבה מאוד מהיצרנים.
אולי זו הדרך שלהם להילחם בייבוא אישי/פרללי? :lol:
Making Products, Mentor, Lecturer
twitter facebook linkedin
About.me

Cable_Guy
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 610
הצטרף: ינואר 2009
שם מלא: אורי
נתן תודות: 99 פעמים
קיבל תודות: 33 פעמים

נושא שלא נקרא #11 

פששש הצלחת לגרום למחלת השדרגת שלי לעבור בכל הקשור למקרן חדש... תודה בשם ההנהלה... :wink:

טלHD
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 13958
הצטרף: נובמבר 2008
נתן תודות: 948 פעמים
קיבל תודות: 1099 פעמים

נושא שלא נקרא #12 

איזה יופי...רן
עשית אותי מאושר עם ה HD20 ה"מיושן" שלי.
ובכלל...עושה רושם שהמגמה במקרנים בתקציב נמוך יותר (כ 10K)היא תמורה ואיכות טובה יותר עם הזמן...
ואולי זו בכלל הציפיה שבתקציב הזה לא מחפשים את המקרן המושלם ולכן שביעות הרצון גדולה יותר?
כל מה שכתבת מביא אותי לחשוב שאולי בכלל גם שאשדרג בעתיד להמשיך בקו המחשבה הזה...לדוגמא שידרוג ל HD33...כי במחיר כזה די קשה להתאכזב מהתוצאה כי לא מחפשים את "הכי טוב בעולם" אלה את "הכי טוב לכסף".

amira
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 680
הצטרף: דצמבר 2004
שם מלא: אמיר
מיקום: ישראל
נתן תודות: 160 פעמים
קיבל תודות: 89 פעמים

נושא שלא נקרא #13 

חייב לציין שממש הפתעת אותי 8O

לאור מה שקראתי פה בתקופה האחרונה הייתי בטוח שהמצב הרבה יותר טוב (אולי כי אני ממש לא מבין במקרנים ורק מתכוון לקנות את הראשון שלי...)

בהחלט גרמת לי למחשבות שניות :?

למרות שנראה לי, שמראש הציפיות שלנו שונות ולכן אולי בכל זאת אקנה :wink:

בכל מקרה, לטעמי, פוסט מעניין וחשוב, שמורידים אותו חצי מטר לכיוון הקרקע... (f)
I'm never wrong
i once thought i was wrong
but i was mistaken

ride
סמל אישי של משתמש
אחראי תחום מקרנים
אחראי תחום מקרנים
הודעות: 6449
הצטרף: נובמבר 2004
שם מלא: יניב דיין
מיקום: יבנה
נתן תודות: 226 פעמים
קיבל תודות: 468 פעמים
יצירת קשר:

נושא שלא נקרא #14 

amira,

אל תוותר על קניית מקרן בגלל הפוסט הזה ! אין שום דבר דומה לחווית צפייה על מסך גדול ועוד בבית שלך. הדרישות של רן אמנם מוצדקות, אבל ל 99 אחוז מהאנשים הן בכלל לא יפריעו

טלHD
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 13958
הצטרף: נובמבר 2008
נתן תודות: 948 פעמים
קיבל תודות: 1099 פעמים

נושא שלא נקרא #15 

MartinHSabag כתב:ראה מה קורה בתחום המסכים הדקים בטכנולוגיות פלזמה ו-LCD/LED - אין דגם ש"זורח" בהם יותר....
...
עושה רושם שב 2012 יש לפחות אחד שכן הולך "לזרוח"...
http://www.trustedreviews.com/samsung-u ... _TV_review

שלח תגובה

חזור אל “מקרנים”