מאמרים אחרונים

שתף בפייסבוק שיתוף בפייסבוק
RSS - מאמריםמאמרים
RSS - פורומיםפורומים
דווח למנהל דיווח למנהל
קישור לעמוד זה קישור לעמוד זה
עוד בקבוצת HT



מדריך לכיול הרסיבר והסאב עם Audyssey MultEQ


עמוד 1 מתוך 18
עבור לעמוד  1  |  2  |  3  | ... |  16  |  17  |  18  |  הבא 
   פורומים > אודיו > אודיו רב-ערוצי (ק''ב)
מחבר הודעה
avirez
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד

הצטרף בתאריך:
  Jan 24, 2009
הבעות תודה: 59
מספר הודעות: 429

 #1  נשלח: שבת 27/07/2013 19:41
מדריך לכיול הרסיבר והסאב עם Audyssey MultEQ

​הפורום הזה עזר לי רבות בשנים האחרונות אז החלטתי שאולי יש גם לי אופציה לתת לו קצת חזרה:​


אחרי שעלו לי הרבה שאלות שנותרו ללא מענה על כיול, מיקום המיקרופון, הגדרות תדר וכו' עברתי לחפור עמוקות בפורום של Chris Kyriakakis, שהוא ממקימי החברה של Audyssey שנפוץ היום ברסיברים החדשים. החלטתי לרכז באופן מסודר את כל המידע שקראתי ב https://audyssey.zendesk.com/forums

לעבודה -
לפני התחלת הכיול, אם הסאב שלכם נדלק אוטמטית ביזהוי אות (AUTO), העבירו אותו למצב ON.
כבו כל רעש רקע שניתן לפני ההרצה (מזגן, מאוורר..). אפשר להתחיל את הכיול.

מיקום המיקרופון: השתמשו בחצובה קטנה שתונח על הספה. תמיד פונה כלפי מעלה ותמיד בגובה האוזן.
דוגמאות מ avsforum:
http://i.imgur.com/ma4s0LX.jpg
http://i.imgur.com/F1jc6y5.jpg
http://i.imgur.com/2bKCSod.jpg
כדי לא לעוות את הבנת המערכת של התדרים הנמוכים, וודאו שאף מדידה לא נעשית צמוד לקיר, כולן צריכות להתבצע לפחות 45 ס"מ ממנו. אם בישיבה אתם ממקמים את הראש קרוב יותר - קדמו את הספה בזמן צפייה בסרט (אם ניתן) או קדמו את המיקרופון, גם לבדיקה הראשונה, מעבר למיקום הראש, כדי לוודא מרחק של לפחות 45 ס"מ מהקיר.
הבדיקה מאפשרת עד 8 מדידות (או 6, תלוי בגירסה). אל תתעצלו, בצעו את כולן כדי שהאלגוריתם יקבל את כל המידע הנחוץ. זה חשוב.
מרחקים והשהיות יחושבו רק לפי המדידה הראשונה, לכן חשוב שתבוצע במקום הישיבה הראשי. הסדר של שאר המדידות הוא חסר משמעות אבל שישמרו הכללים הבאים: כל מדידה צריכה להתבצע במרווחים של 60-90 ס"מ מהראשונה לפי המיקומים 1-8 בתמונה
http://www.audyssey.com/sites/default/files/attach...
וגובה המיק' בכל מדידה צריך להישמר זהה. אם מדידות 7,8 בסלון שלכם יצטרכו להימדד קרוב מ45 ס"מ לקיר, אל תבצעו אותן שם אלא במרכז הריבוע שבנוי ממקום קודקודי מדידות 1,3,4,5 עבור מדידה 7 ובמרכז הריבוע שבנוי מקודקודי מדידות 1,2,5,6 למדידה 8.

מרחק: אחרי המדידות, צפו איך הוגדר מרחק הסאב. אם מרחקו ברסיבר גדול מהמרחק האמיתי - זה בסדר, זו השהיה שקשורה לפילטר נמוכים עבורו. לעומת זאת, אם המרחק שנקבע קטן מהמרחק הפיזי - זו כבר בעיה, חפרו בפורום של audyssey.com לנסות לפתור אותה.

עוצמות (LEVELS): כמו כן, אחרי המדידות תראו את העוצמה שהוגדרה לכל רמקול. שכחו מהאגדה האורבנית של כמה שיותר קרוב ל0dB ככה יותר טוב. אלו כבר חישובים שקשורים למבנה האקוסטיקה בחדר. כל מספר שם הוא תקין. אלא אם כן מופיע -12dB- זו בעיה כי אז אתם בגבול יכולת המדידה של החומרה. חפרו בפורום של audyssey.com לנסות לפתור אותה.

חשבתם שסיימתם? לשלב הבא:
כאן מסתבר שAUDYSSEY והרסביר הם שני גופים נפרדים שלא בהכרח מסכימים על הכל. לא פעם בתשובות לשאלות Chris נוזף בחברות הגדולות על האופציות שהרסיבר בוחר אחרי הרצת הכיול.
דבר ראשון - לא משנה כמה הרמקול שלכם גדול ( או Full Range בשמו בחלק מהרסיברים), תגדירו אותו כSMALL. כל רמקול שיצליח לרדת מתחת ל40Hz בזמן הכיול, יוגדר אוטמטית כLARGE. אבל זה לא מה שאתם רוצים.
עכשיו עברו לתפריט ה Crossover של הרמקולים (לא להתבלבל עם תפריט החיתוך של הסאב, נחזור לזה בהמשך). אודיסי מציג את תדרי החיתוך המומלצים לרמקולים בהתאם לאקוסטיקת החדר. מתחת לתדר זה, כל המידע של הערוץ יועבר לסאב. אין בעיה לבחור בתדר חיתוך גבוה יותר מהתדר שנבחר ע"י הרסיבר אבל שימו לב, אל תבחרו בתדר נמוך יותר ממנו. אודיסי לא יתקן את הבעיות האקוסטיות עבור אותו ערוץ מתחת לתדר שהוא קבע עבורו. כאן אפשר להתחיל לנסות לראות מה עובד עבורכם, Chris ממליץ להעביר את כל הערוצים (מזכיר שוב, לא כולל הסאב) לחיתוך של 60Hz או 80Hz (וכמו שהזכרתי, אם אחרי הבדיקה, לרמקול האחורי נבחרה נק' חיתוך של 80Hz, אל תורידו ל60Hz כי אודיסי יתעלם מהורדה של תדר מתחת למה שקבע כנק' ה-3dB-).
ההמלצה החמה היא להעביר את כולם ל80Hz משתי סיבות:
1. כבר מתדר זה האוזן לא יכולה לזהות את מיקום מקור הקול, לכן אין בעיה להעביר אפקט שאמור היה להגיע מאחורה בתדר זה לסאב.
2. הרזולוציה של אודיסי לטיפול האקולייזר בערוץ הסאב היא פי 8 יותר גבוה מבערוצים האחרים (בדגמי MultEQ XT היותר נפוצים), ככה שתדרים נמוכים שיחתכו ויעברו לסאב יקבלו טיפול יותר מדויק. ואלו בדיוק התדרים שדורשים יותר תשומת לב מבחינה אקוסטית.

ועכשיו לסאב:
את ההמלצה לכוון את בורר התדר על הסאב למקסימום כולם מכירים וזה אפילו מופיע בחוברות של הרסיבר (מדובר בשריד ממערכות ישנות בהן לא היה ניהול סאב ברסיבר). אבל בשלב הבא נופלים לא מעט אנשים טובים: את פילטר הLFE של הסאב ברסיבר תמיד לקבוע על 120Hz. (נקרא בדנון LPF for LFE). חשוב לא לבלבל עם החיתוך שהזכרנו בסעיף הקודם. כאן מדובר על חיתוך של ערוץ הסאב בלבד (LFE-ערוץ מידע שמועבר לסאב ולא מועבר לשאר הרמקולים), זהו ערוץ שמוגדר בזמן מיקס של הסרט כערוץ שמכיל מידע עד 120Hz והרבה אנשים מתבלבלים וקובעים גם אותו לחיתוך ב80Hz כמו עם הרמקולים, בכך הם מאבדים את כל המידע בערוץ הסאב שנמצא בין 80Hz ל 120Hz. לפי Chris, חברות האודיו צריכות להעלים אותו בכלל מהתפריט ולקבע אותו על 120Hz.
אותו פרמטר בתפריט הסאב מאפשר לבחור אם לסאב יועבר רק LFE או LFE+MAIN. מכיוון שבחרתם בכל הרמקולים כקטנים ובחרתם תדר ברך שממנו ומטה כל המידע יופנה מהם לסאב, אתם חייבים לקבע אותו בLFE. אם תבחרו בLFE+MAIN תייצרו תחום תדרים שמועבר פעמיים לסאב ובכך תייצרו נמוכים "בומיים" מעוותים.

מזל טוב, סיימתם לכוון את המערכת לרפרנס שנעשה במיקס באולפן ההקלטות. מי שיעביר את תצוגת הווליום שלו מ0-99 לתצוגה 75dB-18dB- ויכוון את בורר הווליום לאפס - יקבל בדיוק את אופי ועוצמת הצליל שהוגדר ע"י מהנדסי הקול בזמן יצירת הפסקול, כמו שהתכוונו שתשמעו בקולנוע. הבעיה היא שברוב הסרטים הווליום הזה חזק מדי ואנשים יבחרו ב 10dB-20dB- מתחת לרפרנס הזה. כאן נכנסת לידי ביטוי אופציית ה Dynamic EQ שמייצרת באלנס מתאים לאולפן בחדר שלכם גם בווליום נמוך יותר.

דגש אחרון - כל מה שעשיתם היה כדי להתיישר מול הרפרנס שבו נוצר הפסקול. אם אתם אוהבים באס חזק/חלש יותר זה כבר עניין של טעם וכל עוד תעלו/תורידו את הLEVEL של הסאב ברסיבר, מערכת האודיסי תדע לשמר את כל שאר התיקונים שנשמרו.

נסו ועדכנו


נערך בפעם אחרונה על-ידי avirez בתאריך שבת 31/05/2014 18:52, נערך בסך הכל 2 פעמים
(26) הבעות תודה: SHLOMIS1Z , epony , royla , Corwin , esloan , Newboy , omz , menny , MONI , yuria , Galna , Lior_M , razserv2010 , Borderline1 , amirss , vivi , et-phone-home , aviarmo , עדוש , gal-cohen , yuvalkosh , BTSL , hsheffer , avinatbezeq , oris74 , Avivdahan
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
1shlomo
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Apr 20, 2011
הבעות תודה: 55
מספר הודעות: 576

 #2  נשלח: שבת 27/07/2013 20:44

| פרופיל | שלח הודעה | חפש
avihuli
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Aug 06, 2011
הבעות תודה: 554
מספר הודעות: 4378

 #3  נשלח: שבת 27/07/2013 23:42

שאלה לגבי תדר הסאב - בכל האתר כאן (נגיד כמעט בכל האתר...) כל ההמלצות הן לכוון את החיתוך של הסאב ל- 80 ולא ל- 120 כפי שאתה רושם.
מה השתנה ?

_________________
לא למכירה זוג רמקולים סטליטיים בי-אופוליים: Polk Audio RM8.
599 שקל, צבע שחור, כולל מתקן תלייה לקיר.
** אבל מחפש להם תחליפיים: סטליטים מעוצבים, תהיו חברים ותציעו... **
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
avirez
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד

הצטרף בתאריך:
  Jan 24, 2009
הבעות תודה: 59
מספר הודעות: 429

 #4  נשלח: א' 28/07/2013 0:02

avihuli כתב:
שאלה לגבי תדר הסאב - בכל האתר כאן (נגיד כמעט בכל האתר...) כל ההמלצות הן לכוון את החיתוך של הסאב ל- 80 ולא ל- 120 כפי שאתה רושם.
מה השתנה ?

כמו שהסברתי, מדובר בבלבול בין שני חיתוכים שונים:
את החיתוך CROSSOVER של הרמקולים מומלץ לעשות על 80, ז"א שכל המידע שמופנה לקדמיים והאחורים מתדר זה ומטה, יופנה לסאב וופר.
את חיתוך תדר הברך של הסאב אסור לשים על 80 מכיוון שערוץ הLFE (האפקטים הנמוכים שמועברים רק לסאב) מכיל מידע עד 120. אם תחתוך ב80 תאבד את כל האפקטים בין 80 ל120..ויש שם הרבה. לכן אותו צריך לקבע על 120 ברסיבר.
(3) הבעות תודה: avihuli , eyosha , BTSL
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
royla (רועי)
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Dec 21, 2012

מיקום: כפר סבא
הבעות תודה: 269
מספר הודעות: 1971

 #5  נשלח: א' 28/07/2013 11:23

אחד הפוסטים שהדפסתי!!!

תודה!!

_________________
כיף חיים.
(1) הבעות תודה: avirez
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
itay123
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Feb 23, 2006
הבעות תודה: 745
מספר הודעות: 6411

 #6  נשלח: א' 28/07/2013 11:29

פוסט מצויין, ח' ח' על ההשקעה.
בהחלט יעיל ויועיל למשתמשי ה-audyssey
(1) הבעות תודה: avirez
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
epony (אור)
חבר במועדון 10K
חבר במועדון 10K

הצטרף בתאריך:
  May 22, 2005
הבעות תודה: 1422
מספר הודעות: 10565

 #7  נשלח: א' 28/07/2013 11:31

באת לי מהשמיים - צפוי כיול יסודי בחלל חדש בדיוק עם המערכת הזאת בעוד שבועיים
(1) הבעות תודה: avirez
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
royla (רועי)
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Dec 21, 2012

מיקום: כפר סבא
הבעות תודה: 269
מספר הודעות: 1971

 #8  נשלח: א' 28/07/2013 11:33

epony
ראשית ברצוני לומר שמי שקונה ממך את המערכת הישנה זה כמו לקנות מערכת מסלב אמיתי!
מה המערכת החדשה שאתה קונה?
ובהקשר לפוסט-היום בלילה יהיה רעשים "מוזרים " אצלי בבית...חחחח

_________________
כיף חיים.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
MeniBI
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Jul 15, 2007
הבעות תודה: 16
מספר הודעות: 600

 #9  נשלח: א' 28/07/2013 13:41

סליחה, אבל מה זה האודיסי הזה מאיפה מביאים את זה?
יש לי רסיבר ימאהה 1010 שמגיע עם YAPO או מה שהוא כזה
שדרגתי רמקולים שבוע שעבר ל JAMO C809 (קניתי מתצוגה מאודיו שופ מרפי)
ועשיתי כיול דרך הימאהה ואני לא שומע טוב בכלל, הוא הגדיר לי חיתוך על 120 ואת הרמקולים כגדולים ויש אופציה של אקסטרה באס אבל היא על OFF
בקיצור אשמח לעזרה
תודה מראש
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
istarmini (יואב)
חבר במועדון 10K
חבר במועדון 10K

הצטרף בתאריך:
  Jul 13, 2008
הבעות תודה: 1616
מספר הודעות: 14699

 #10  נשלח: א' 28/07/2013 13:46

MeniBI כתב:
סליחה, אבל מה זה האודיסי הזה מאיפה מביאים את זה?
יש לי רסיבר ימאהה 1010 שמגיע עם YAPO או מה שהוא כזה
שדרגתי רמקולים שבוע שעבר ל JAMO C809 (קניתי מתצוגה מאודיו שופ מרפי)
ועשיתי כיול דרך הימאהה ואני לא שומע טוב בכלל, הוא הגדיר לי חיתוך על 120 ואת הרמקולים כגדולים ויש אופציה של אקסטרה באס אבל היא על OFF
בקיצור אשמח לעזרה
תודה מראש


אודסי היא מערכת כיול שנמצאת ברסיברים של אונקיו,מרנץ,דנון.

בימאה ,כאמור ,אין מערכת של אודסי .
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
MeniBI
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Jul 15, 2007
הבעות תודה: 16
מספר הודעות: 600

 #11  נשלח: א' 28/07/2013 13:53

istarmini כתב:
MeniBI כתב:
סליחה, אבל מה זה האודיסי הזה מאיפה מביאים את זה?
יש לי רסיבר ימאהה 1010 שמגיע עם YAPO או מה שהוא כזה
שדרגתי רמקולים שבוע שעבר ל JAMO C809 (קניתי מתצוגה מאודיו שופ מרפי)
ועשיתי כיול דרך הימאהה ואני לא שומע טוב בכלל, הוא הגדיר לי חיתוך על 120 ואת הרמקולים כגדולים ויש אופציה של אקסטרה באס אבל היא על OFF
בקיצור אשמח לעזרה
תודה מראש


אודסי היא מערכת כיול שנמצאת ברסיברים של אונקיו,מרנץ,דנון.

בימאה ,כאמור ,אין מערכת של אודסי .

יגאל קודם תודה, ושאלה אני לא יכול מהמדריך הזה לכיול במערכת שלי?
אתה אולי מכיר את הכיול וההגדרות של ימאהה ויכול בבקשה לעזור לי?
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
istarmini (יואב)
חבר במועדון 10K
חבר במועדון 10K

הצטרף בתאריך:
  Jul 13, 2008
הבעות תודה: 1616
מספר הודעות: 14699

 #12  נשלח: א' 28/07/2013 14:02

MeniBI כתב:
istarmini כתב:
MeniBI כתב:
סליחה, אבל מה זה האודיסי הזה מאיפה מביאים את זה?
יש לי רסיבר ימאהה 1010 שמגיע עם YAPO או מה שהוא כזה
שדרגתי רמקולים שבוע שעבר ל JAMO C809 (קניתי מתצוגה מאודיו שופ מרפי)
ועשיתי כיול דרך הימאהה ואני לא שומע טוב בכלל, הוא הגדיר לי חיתוך על 120 ואת הרמקולים כגדולים ויש אופציה של אקסטרה באס אבל היא על OFF
בקיצור אשמח לעזרה
תודה מראש


אודסי היא מערכת כיול שנמצאת ברסיברים של אונקיו,מרנץ,דנון.

בימאה ,כאמור ,אין מערכת של אודסי .

יגאל קודם תודה, ושאלה אני לא יכול מהמדריך הזה לכיול במערכת שלי?
אתה אולי מכיר את הכיול וההגדרות של ימאהה ויכול בבקשה לעזור לי?


שמי יואב ולא יגאל

אתה יכול לנסות להגדיר את חיתוך הרמקולים אצלך ב 80HZ .
את ה LFE (במידה וניתן ) לכוון ל 120HZ
ולדאוג בעזרת מד SPL שעוצמת הרמקולים יחסית למקום הישיבה שלך תהיה 75DB.
את הווליום בסאב כוון לאמצע
את הקרוס בסאב כוון ל MAX
את כל זה אתה מגדיר לאחר שתבצע כיול מושלם על ידי מערכת הכיול של הרסיבר.

אולי תקבל שיפור ,אני לא בטוח ,אבל לא בעיה לבדוק.

בהצלחה
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
guys
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Sep 19, 2006
הבעות תודה: 65
מספר הודעות: 1072

 #13  נשלח: א' 28/07/2013 14:07

ציטוט:
ולדאוג בעזרת מד SPL שעוצמת הרמקולים יחסית למקום הישיבה שלך תהיה 75DB.
את הווליום בסאב כוון לאמצע


יואב, שאלת תם בנושא..
על איזה ווליום לשים את הרסיבר כאשר מודדים את עוצמת הרמקולים בנקודת הישיבה??
אני מניח שזה ישפיע ..
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
itay123
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Feb 23, 2006
הבעות תודה: 745
מספר הודעות: 6411

 #14  נשלח: א' 28/07/2013 14:10

guys כתב:
ציטוט:
ולדאוג בעזרת מד SPL שעוצמת הרמקולים יחסית למקום הישיבה שלך תהיה 75DB.
את הווליום בסאב כוון לאמצע


יואב, שאלת תם בנושא..
על איזה ווליום לשים את הרסיבר כאשר מודדים את עוצמת הרמקולים בנקודת הישיבה??
אני מניח שזה ישפיע ..


פלוס מינוס בווליום שאתה הכי רגיל להאזין לקולנוע.

אני מניח שזה פלוס מינוס 75db-80db במד SPL (שזה כבר יחסית "עוצמתי")
אבל זה עניין של טעם אישי.
בכל אופן בווליום שאתה מורגל אליו.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
MeniBI
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Jul 15, 2007
הבעות תודה: 16
מספר הודעות: 600

 #15  נשלח: א' 28/07/2013 14:11

istarmini כתב:
MeniBI כתב:
istarmini כתב:
MeniBI כתב:
סליחה, אבל מה זה האודיסי הזה מאיפה מביאים את זה?
יש לי רסיבר ימאהה 1010 שמגיע עם YAPO או מה שהוא כזה
שדרגתי רמקולים שבוע שעבר ל JAMO C809 (קניתי מתצוגה מאודיו שופ מרפי)
ועשיתי כיול דרך הימאהה ואני לא שומע טוב בכלל, הוא הגדיר לי חיתוך על 120 ואת הרמקולים כגדולים ויש אופציה של אקסטרה באס אבל היא על OFF
בקיצור אשמח לעזרה
תודה מראש


אודסי היא מערכת כיול שנמצאת ברסיברים של אונקיו,מרנץ,דנון.

בימאה ,כאמור ,אין מערכת של אודסי .

יגאל קודם תודה, ושאלה אני לא יכול מהמדריך הזה לכיול במערכת שלי?
אתה אולי מכיר את הכיול וההגדרות של ימאהה ויכול בבקשה לעזור לי?


שמי יואב ולא יגאל

אתה יכול לנסות להגדיר את חיתוך הרמקולים אצלך ב 80HZ .
את ה LFE (במידה וניתן ) לכוון ל 120HZ
ולדאוג בעזרת מד SPL שעוצמת הרמקולים יחסית למקום הישיבה שלך תהיה 75DB.
את הווליום בסאב כוון לאמצע
את הקרוס בסאב כוון ל MAX
את כל זה אתה מגדיר לאחר שתבצע כיול מושלם על ידי מערכת הכיול של הרסיבר.

אולי תקבל שיפור ,אני לא בטוח ,אבל לא בעיה לבדוק.

בהצלחה

יואב תודה,
את ה LFE (במידה וניתן ) לכוון ל 120HZ - מצטער אבל לא כ"כ הבנתי, איפה מכונים את ה LFE, והאמת אשמח אם תשכיל אותי ותסביר לי מה זה LFE
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
כל הזמנים הם שעון קיץ - ישראל (GMT+3) הצג הודעות קודמות:    
פורומים > אודיו רב-ערוצי (ק''ב) עבור לעמוד  1  |  2  |  3  | ... |  16  |  17  |  18  |  הבא 


  
    שם משתמש:
נתוני כניסה לכל אתרי HT:

  סיסמא:
 

  


 | 

קפוץ אל: 
לא ניתן לשלוח הודעות בפורום זה
לא ניתן להגיב להודעות בפורום זה
לא ניתן לערוך את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן למחוק את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן להצביע לסקרים בפורום זה
לא ניתן לצרף קבצים בפורום זה
לא ניתן להוריד קבצים בפורום זה

תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht