שלום חברים,
התקבלה החלטה - רוצה לקנות ניקון D3300 כנראה עם עדשה 18-140.
יש חנות מומלצת? מי היבואן הרשמי? יש מקביל?
האם חשוב\עדיף לקנות מהרשמי? זה משנה? מישהו התנסה?
תודה על העזרה
ההחלטה התקבלה - עכשיו איפה קונים ומה בודקים?
- tvholic (פותח השרשור)
-
- חבר ותיק
- הודעות: 2152
- הצטרף: פברואר 2007
- מיקום: מאחורי ההגה
- נתן תודות: 39 פעמים
- קיבל תודות: 74 פעמים
לאור התגובות המלמדות יש לי עוד כמה שאלות
קמרה מיה מייבאים את הניקון בעצמם והם נותנים שירות.
מישהו התנסה איתם בעבר? האם השירות שלהם טוב? איכותי?
ארליך מוכר באותו מחיר כל שאין לי באמת העדפה (קמרה יותר קרוב לבית אבל זה לא באמת קריטי).
האם עדיף לקנות אצלו? האם המעבדה שלו יותר טובה?
אגב, לשניהם יש אפשרות הרחבת אחריות של MACK. שווה משהו? לעשות?
קמרה מיה מייבאים את הניקון בעצמם והם נותנים שירות.
מישהו התנסה איתם בעבר? האם השירות שלהם טוב? איכותי?
ארליך מוכר באותו מחיר כל שאין לי באמת העדפה (קמרה יותר קרוב לבית אבל זה לא באמת קריטי).
האם עדיף לקנות אצלו? האם המעבדה שלו יותר טובה?
אגב, לשניהם יש אפשרות הרחבת אחריות של MACK. שווה משהו? לעשות?
של כל דבר עם 4 גלגלים!
- mp3lll
- חבר במועדון ה-20K
- הודעות: 20656
- הצטרף: ספטמבר 2007
- נתן תודות: 134 פעמים
- קיבל תודות: 1006 פעמים
- tvholic (פותח השרשור)
-
- חבר ותיק
- הודעות: 2152
- הצטרף: פברואר 2007
- מיקום: מאחורי ההגה
- נתן תודות: 39 פעמים
- קיבל תודות: 74 פעמים
mp3lll
שאלה קשה...
בגדול השוק מתחלק לניקוניסטים וקנוניסטים.
בגדול, יותר התחברתי לניקון ממה שקראתי, לא באמת יכול לשים את האצבע על משהו ספציפי.
איפה שאני מתכנן לקנות לאישתי שובר לקורס אמרו לי שקנון בעלת ממשק יותר נוח למתחילים וניקון קצת טובה יותר בDSLR של רמת כניסה (3300, 5300).
לא יודע כמה זה נכון או מדויק, ואני גם בטוח שיש פה לא מעט אנשים שיכולים לסתור את המשפט לעיל.
מצד שני, גם פה וגם למדריך בקורס אין אינטרס מסוים אז אפשר להאמין לכולם ולהמשיך להתבלבל...
אז החלטתי ללכת עם הניקון.
בהתחלה הייתי בטוח שאני הולך על 3300 אבל אז ראיתי שההפרש ל5300 ממש לא משמעותי, בטח אם אני הולך על העדשה של 18-140 (משהו כמו 100 שקל).
לעומת זאת אני מקבל ב5300 מסך מפרקי שהבנתי שזה ממש נוח.
גם על העדשה יש לא מעט אנשים שיגידו שזו טעות.
יש לי כרגע עדשת פריים מחבר שאני יכול להשתמש בה ורציתי שתהיה לאשתי עדשה עם טווח לפחות להתחלה ואח"כ כבר שתעשה מה שהיא רוצה וצריכה.
שאלה קשה...
בגדול השוק מתחלק לניקוניסטים וקנוניסטים.
בגדול, יותר התחברתי לניקון ממה שקראתי, לא באמת יכול לשים את האצבע על משהו ספציפי.
איפה שאני מתכנן לקנות לאישתי שובר לקורס אמרו לי שקנון בעלת ממשק יותר נוח למתחילים וניקון קצת טובה יותר בDSLR של רמת כניסה (3300, 5300).
לא יודע כמה זה נכון או מדויק, ואני גם בטוח שיש פה לא מעט אנשים שיכולים לסתור את המשפט לעיל.
מצד שני, גם פה וגם למדריך בקורס אין אינטרס מסוים אז אפשר להאמין לכולם ולהמשיך להתבלבל...
אז החלטתי ללכת עם הניקון.
בהתחלה הייתי בטוח שאני הולך על 3300 אבל אז ראיתי שההפרש ל5300 ממש לא משמעותי, בטח אם אני הולך על העדשה של 18-140 (משהו כמו 100 שקל).
לעומת זאת אני מקבל ב5300 מסך מפרקי שהבנתי שזה ממש נוח.
גם על העדשה יש לא מעט אנשים שיגידו שזו טעות.
יש לי כרגע עדשת פריים מחבר שאני יכול להשתמש בה ורציתי שתהיה לאשתי עדשה עם טווח לפחות להתחלה ואח"כ כבר שתעשה מה שהיא רוצה וצריכה.
של כל דבר עם 4 גלגלים!
- istarmini
- חבר במועדון ה-15K
- הודעות: 16933
- הצטרף: יולי 2008
- נתן תודות: 999 פעמים
- קיבל תודות: 2177 פעמים
- mp3lll
- חבר במועדון ה-20K
- הודעות: 20656
- הצטרף: ספטמבר 2007
- נתן תודות: 134 פעמים
- קיבל תודות: 1006 פעמים
הצלחת לבלבל אותי מאוד, הייתי סגור על 650D .
ואני קורא את מה שאתה כותב, ולפעמים נחמד לקבל עצות של אחרים.
https://www.erlich.co.il/shop/%D7%9E%D7 ... it-18-140/
סך הכל נראה דיל לא רע.
החיסרון קראתי ברשת שהיא קטנה יחסית לידים גדולות..
ואני קורא את מה שאתה כותב, ולפעמים נחמד לקבל עצות של אחרים.
https://www.erlich.co.il/shop/%D7%9E%D7 ... it-18-140/
סך הכל נראה דיל לא רע.
החיסרון קראתי ברשת שהיא קטנה יחסית לידים גדולות..
"הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם" - אין יותר אקטואלי מזה.
ארליך נחשב למעבדה מקצועית מאוד (לא מנסיון אישי).
בכל מקרה קח בחשבון שאתה יכול לקנות הרחבת אחריות בינלאומית של mack ל-3 עד 5 שנים אם אחריות מטרידה אותך (אני שוקל למצלמה הבאה - עוד לא קראתי את האותיות הקטנות).
בקשר לקנון מול ניקון. קחו בחשבון:
1. אם נשאבים לצילום ההוצאה הגדולה היא על עדשות ולא גופים. גם ההבדל באיכות התמונה תלוי יותר בעדשה ובצלם ופחות בגוף (בהקשר זה אני מסתייג מסופר זומים).
2. ארגונומניה זה עניין מאוד אישי וחלק חשוב בux. לא הייתי קונה מצלמה בלי להחזיק אותה ביד ולהרגיש איך היא יושבת.
בכל מקרה קח בחשבון שאתה יכול לקנות הרחבת אחריות בינלאומית של mack ל-3 עד 5 שנים אם אחריות מטרידה אותך (אני שוקל למצלמה הבאה - עוד לא קראתי את האותיות הקטנות).
בקשר לקנון מול ניקון. קחו בחשבון:
1. אם נשאבים לצילום ההוצאה הגדולה היא על עדשות ולא גופים. גם ההבדל באיכות התמונה תלוי יותר בעדשה ובצלם ופחות בגוף (בהקשר זה אני מסתייג מסופר זומים).
2. ארגונומניה זה עניין מאוד אישי וחלק חשוב בux. לא הייתי קונה מצלמה בלי להחזיק אותה ביד ולהרגיש איך היא יושבת.
- Itsik
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 429
- הצטרף: דצמבר 2005
- מיקום: רמה"ג
- נתן תודות: 44 פעמים
- קיבל תודות: 34 פעמים
אני אדבר לעניין האחריות....
המצלמה הראשונה שלי היתה קנון 350D, רכשתי אותה בזמנו בכמעט 1000ש"ח יותר מהמחיר הזול בגלל שהיא היתה עם אחריות של קרט היבואן הרשמי ל3 שנים. בפועל, מכרתי אותה אחרי 5 ללא תקלה אחת.
את המצלמה השניה שלי, ה7D, קניתי כבר בקאמרה מיה עם ביטוח(לא אחריות) של MAC ל3 שנים. לסדרה של המצלמות האלו היתה בעיית ייצור עם התריס, קראו לזה 'תריס דביק' - הפעם(בניגוד להרבה פעמים אחרות) מרפי הלך איתי ולא נגדי, התופעה הזו של התריס חלה אצלי חודש(!) לפני תום הביטוח. הודעתי לMAC והם שלחו אותי לארליך או בית הצילום(המעבדה הרשמית של קרט), השארתי את המצלמה שם, הוחלף תריס לחדש ולא הייתי צריך לשלם שקל. כששאלתי בחנות כמה הייתי אמור לשלם - נאמר לי 1200ש"ח. אז הMAC זו השקעה טובה.
מאז עברו עוד 3 שנים והמצלמה עובדת מעולה(#טפוטפוטפו).
המצלמה הראשונה שלי היתה קנון 350D, רכשתי אותה בזמנו בכמעט 1000ש"ח יותר מהמחיר הזול בגלל שהיא היתה עם אחריות של קרט היבואן הרשמי ל3 שנים. בפועל, מכרתי אותה אחרי 5 ללא תקלה אחת.
את המצלמה השניה שלי, ה7D, קניתי כבר בקאמרה מיה עם ביטוח(לא אחריות) של MAC ל3 שנים. לסדרה של המצלמות האלו היתה בעיית ייצור עם התריס, קראו לזה 'תריס דביק' - הפעם(בניגוד להרבה פעמים אחרות) מרפי הלך איתי ולא נגדי, התופעה הזו של התריס חלה אצלי חודש(!) לפני תום הביטוח. הודעתי לMAC והם שלחו אותי לארליך או בית הצילום(המעבדה הרשמית של קרט), השארתי את המצלמה שם, הוחלף תריס לחדש ולא הייתי צריך לשלם שקל. כששאלתי בחנות כמה הייתי אמור לשלם - נאמר לי 1200ש"ח. אז הMAC זו השקעה טובה.
מאז עברו עוד 3 שנים והמצלמה עובדת מעולה(#טפוטפוטפו).
איציק.
- molvy
- חבר במועדון HT
- הודעות: 6716
- הצטרף: מרץ 2010
- נתן תודות: 1245 פעמים
- קיבל תודות: 1308 פעמים
Re: ההחלטה התקבלה - עכשיו איפה קונים ומה בודקים?
@tvholic
·
ראשית בהצלחה בהחלטה וברכישה.
חשבת על מצלמה ללא מראה?
אני שואל כי זה ככול הנראה הכוון שלי.
·
ראשית בהצלחה בהחלטה וברכישה.
חשבת על מצלמה ללא מראה?
אני שואל כי זה ככול הנראה הכוון שלי.
- tvholic (פותח השרשור)
-
- חבר ותיק
- הודעות: 2152
- הצטרף: פברואר 2007
- מיקום: מאחורי ההגה
- נתן תודות: 39 פעמים
- קיבל תודות: 74 פעמים
ארליך לא התחילו איתי בטוב בינתיים.istarmini כתב:לארליך מעבדת שרות מקצועית ולכן הייתי נצמד אליו ברכישה....
אני מתקשר לשם כבר יומיים ולא עונים, השיחה מתנתקת כשאני לוחץ על השלוחה והשארתי הודעה במוקד הודעות שלהם ועדיין לא חזרו.
שלחתי להם עכשיו מייל, אולי מפה תבוא הישועה.
Itsik - לא כל הבנתי מה אתה אומר. ללכת על יבואן רשמי או ייבוא מקביל עם אחריות מאק?
molvy - חשבתי על מירורלס אבל לא נראה לי שהן עדיין בשלות. ואלו שכן ממש יקרות (פנסוניק GH4 למשל...)
למיטב הבנתי, יש כל מיני תקנים לחיבורים של העדשות, מהירות הצילום נמוכה יחסית.
לא בא לי לקנות מוצר שנמצא בתקופה של HD-DVD מול בלוריי אם אתה מבין למה אני מתכוון.
מי יודע מה יהיה בהמשך...
- BUGY
- חבר מכור קשה
- הודעות: 6684
- הצטרף: פברואר 2009
- מיקום: מודיעין
- נתן תודות: 91 פעמים
- קיבל תודות: 703 פעמים
כל העניין של אחריות בארץ זה בולשיט אחד גדול, יבואן רשמי, יבואן מקביל, יבואן אפור, יבואן שחור... תקנו את המצלמה מארליך, או חנות טובה אחרת במחיר הכי נמוך ותוסיפו אחריות של MACK. דרך אגב, ארליך הם המעבדה של MACK בארץ, כך שהם גם נותני האחריות וגם נותני השרות, יש להם מעבדה מעולה (תחלס, זה או הם או בית הצילום, זה מה שיש בארץ), לכן ההמלצה היא גם לנקות מהם את המצלמה.
לגבי המצלמה, אין מה להשוות בין 650D ל5300. נכון להיום, ניקון מוכרת את הגוף כניסה הכי טוב (לצלמי סטילס, לא ווידיאו). אבל זה רק נכון להיות, לפני שנתיים זה היה קנון במשך שנים, ולפני זה ניקון ולפני זה קנון...זה כל הזמן משתנה, כל שנה שנתיים המלך מתחלף. אבל, העדשות נשארות אותן העדשות, מה גם, שעדשות זה מה שאתה משאיר אחרי שאתה מחליף גוף אחרי כמה שנים. עדשות הן אלה הנותנות את החדות, הצבעים, הקונטרסט והן "התמונה". הגוף זה חשוב, אבל לא כמו עדשות. אז במקום להתחיל מחיפוש גוף, תתחיל מלעבור על העדשות שיש לקנון ומה יש לניקון. למרות שיש להם חפיפה גדולה, הם לא זהים ולשני החברות עדשות שונות לצריכם שונים (ומחירים שונים).
אם עוד לא נכנסת ולא "התחייבת" לחברה אחת, תראה אילו עדשות אתה חושב שאולי תרצה.
מצד שני, אם אתה הולך להדביק איזו 18-140 או כל עדשת קיט זולה ופשוטה, אז אין מה משמעות לגוף או לחברה, אתה לא תוציא מחיישין את מה שיש לו לתת לך (העדשות הפשוטות, הקיטים, אין להן את ההפרדה המספיקה לנצל את החיישנים החדשים), פשוט תמצא לך את העסקה הכי טובה של גוף+עדשת קיט והNikon D5300 Kit 18-140 זאת עסקה מעולה ב3170 מארליך...
מצד שלישי, אם זה לאישה ואתה רוצה שהיא תלמד, ה18-140 זאת העדשה הכי גרוע ללימוד צילום, זה כמו ללמוד נהיגה על אוטומט עם בקרת אחיזה וABS.
לגבי המצלמה, אין מה להשוות בין 650D ל5300. נכון להיום, ניקון מוכרת את הגוף כניסה הכי טוב (לצלמי סטילס, לא ווידיאו). אבל זה רק נכון להיות, לפני שנתיים זה היה קנון במשך שנים, ולפני זה ניקון ולפני זה קנון...זה כל הזמן משתנה, כל שנה שנתיים המלך מתחלף. אבל, העדשות נשארות אותן העדשות, מה גם, שעדשות זה מה שאתה משאיר אחרי שאתה מחליף גוף אחרי כמה שנים. עדשות הן אלה הנותנות את החדות, הצבעים, הקונטרסט והן "התמונה". הגוף זה חשוב, אבל לא כמו עדשות. אז במקום להתחיל מחיפוש גוף, תתחיל מלעבור על העדשות שיש לקנון ומה יש לניקון. למרות שיש להם חפיפה גדולה, הם לא זהים ולשני החברות עדשות שונות לצריכם שונים (ומחירים שונים).
אם עוד לא נכנסת ולא "התחייבת" לחברה אחת, תראה אילו עדשות אתה חושב שאולי תרצה.
מצד שני, אם אתה הולך להדביק איזו 18-140 או כל עדשת קיט זולה ופשוטה, אז אין מה משמעות לגוף או לחברה, אתה לא תוציא מחיישין את מה שיש לו לתת לך (העדשות הפשוטות, הקיטים, אין להן את ההפרדה המספיקה לנצל את החיישנים החדשים), פשוט תמצא לך את העסקה הכי טובה של גוף+עדשת קיט והNikon D5300 Kit 18-140 זאת עסקה מעולה ב3170 מארליך...
מצד שלישי, אם זה לאישה ואתה רוצה שהיא תלמד, ה18-140 זאת העדשה הכי גרוע ללימוד צילום, זה כמו ללמוד נהיגה על אוטומט עם בקרת אחיזה וABS.
- tvholic (פותח השרשור)
-
- חבר ותיק
- הודעות: 2152
- הצטרף: פברואר 2007
- מיקום: מאחורי ההגה
- נתן תודות: 39 פעמים
- קיבל תודות: 74 פעמים
נשבע לכם, אני לא אצא מזה בלי אשפוז במחלקה סגורה....
אני קורא פה דברים סותרים או מנוגדים שמבלבלים אותי לחלוטין.
BUGY - כתבת פה
מצד שני, כתבת בשרשור השני
אז שאלתי שלושה בתי ספר בהם אני שוקל לקנות לאשתי את הקורס צילום (גליץ, צילום בעם ודובי לזר).
כולם המליצו לרכוש עדשת קיט עם זום, לפחות לשנה הראשונה\להתחלה.
כשהתלבטתי בין העדשות 18-55 ו- 18-140 אמרו לי שהשנייה חדשה וטובה יותר תאפשר ללמוד את המצלמה ואת אופן השימוש בה בצורה טובה. כמובן לקחת בחשבון שהיא עולה יותר.
בהמשך ניתן יהיה לשדרג ולהחליף עדשות ככל שיידרש.
(אגב, לפחות בהתחלה יש לי חבר שאוכל להשאיל ממנו עדשת פריים 35ממ ואם יהיה צורך גם נקנה אחת).
אני קורא פה דברים סותרים או מנוגדים שמבלבלים אותי לחלוטין.
BUGY - כתבת פה
אבל מה לעשות, כן מתחילים ללמוד נהיגה עם כל הבקרות ותוך כדי תנועה עוברים לרכבים חזקים יותר ומשופרים יותר עד שעושים את סדום ערד...מצד שלישי, אם זה לאישה ואתה רוצה שהיא תלמד, ה18-140 זאת העדשה הכי גרוע ללימוד צילום, זה כמו ללמוד נהיגה על אוטומט עם בקרת אחיזה וABS...
מצד שני, כתבת בשרשור השני
אני מסכים עם גישתך השנייה - לא נראה לי שאפשר להסתדר בלי זום בכלל, אבל אני גם לא באמת מכיר את התחום.כמובן, אבל השאלה היא האם אתה, ספציפית אתה, תסתדר בלי עדשת זום, אלה רק מוקד אחד בלבד, כמו ה35 מ"מ? הרבה אנשים לא מסתדרים עם זה. טוב, תמיד אפשר להוסיף את הזום (במיוחד מיד שניה, הם כמו סוכריות). תשחוב צילום בפלפון, בלי זום, זווית קבוע......
אז שאלתי שלושה בתי ספר בהם אני שוקל לקנות לאשתי את הקורס צילום (גליץ, צילום בעם ודובי לזר).
כולם המליצו לרכוש עדשת קיט עם זום, לפחות לשנה הראשונה\להתחלה.
כשהתלבטתי בין העדשות 18-55 ו- 18-140 אמרו לי שהשנייה חדשה וטובה יותר תאפשר ללמוד את המצלמה ואת אופן השימוש בה בצורה טובה. כמובן לקחת בחשבון שהיא עולה יותר.
בהמשך ניתן יהיה לשדרג ולהחליף עדשות ככל שיידרש.
(אגב, לפחות בהתחלה יש לי חבר שאוכל להשאיל ממנו עדשת פריים 35ממ ואם יהיה צורך גם נקנה אחת).
של כל דבר עם 4 גלגלים!
- BUGY
- חבר מכור קשה
- הודעות: 6684
- הצטרף: פברואר 2009
- מיקום: מודיעין
- נתן תודות: 91 פעמים
- קיבל תודות: 703 פעמים
·אל תדאג, יש לי המלצה טובה לבית חולים לחולי נפשtvholic כתב:נשבע לכם, אני לא אצא מזה בלי אשפוז במחלקה סגורה....
אני קורא פה דברים סותרים או מנוגדים שמבלבלים אותי לחלוטין.
BUGY - כתבת פה
אני מסכים עם גישתך השנייה - לא נראה לי שאפשר להסתדר בלי זום בכלל, אבל אני גם לא באמת מכיר את התחום.......
אז שאלתי שלושה בתי ספר בהם אני שוקל לקנות לאשתי את הקורס צילום (גליץ, צילום בעם ודובי לזר).
כולם המליצו לרכוש עדשת קיט עם זום, לפחות לשנה הראשונה\להתחלה.
כשהתלבטתי בין העדשות 18-55 ו- 18-140 אמרו לי שהשנייה חדשה וטובה יותר תאפשר ללמוד את המצלמה ואת אופן השימוש בה בצורה טובה. כמובן לקחת בחשבון שהיא עולה יותר.
בהמשך ניתן יהיה לשדרג ולהחליף עדשות ככל שיידרש.
(אגב, לפחות בהתחלה יש לי חבר שאוכל להשאיל ממנו עדשת פריים 35ממ ואם יהיה צורך גם נקנה אחת)....
תראה, הסיבה שלא מומלץ ללמוד על העדשות קיט זה כי בלימוד אתה רוצה לתמקד על נושא מסויים כל פעם ואז לשלב הכל ביחד. עדשות קיט יש להן צמצם משתנה, באורך מוקד מסויים, הצמצם המינמאלי שונה מאורך מוקד אחר. אז כשאתה רוצה ללמוד מה השפעת הצמצם על עומק שדה הפוקוס, לדוגמה, זה ממש בלתי אפשרי כי כל פעם שאתה משנה את אורך המוקד, הצמצם משתנה. אתה יכול לשים צמצם 8 והוא ישאר זהה, אבל בצמצם 8 אתה לא תלמד כלום. חוץ מזה, יש להן צמצם מנמאלי ממש ממש קטן, 4.5 או 5.6. בזמן שעדשת זום טובה או פריים רגילה יש צמצם 2.8 או 1.8. זה כמה סדרי גודל יותר פתוח וזה מכניס הרבה יותר אור, עם כל מה שמשתמע מזה (אני לא נגד עדשות זום, חס וחלילה, אלה נגד צמצם משתנה וקטן). כשדיברתי על לימוד נהיגה כלימוד צילום, לא התכוונתי לימוד נהיגה, החלקות, בלימה, היגוי יתר, תת היגוי, דאבל קלאץ, קלאץ/ברקס...לא דיברתי על "מעבר מבחן של משרד הרישוי לקבלת אישור נהיגה", אין שום קשר בין נהיגה לבין טסט ו"שיעורי נהיגה". אתה לא תוכל ללמוד דברים בסיסיים בנהיגה עם תגיע לבית ספר לנהיגה עם המשפחתי האוטומטית...כך זה בצילום, עדשה שמחליפה במקומך את הצמצם זה כמו רכב אוטומטי...
אבל כדי להשאיר אותך שפוי:
אני ממליץ לשלב עדשת זום טובה עם צמצם 2.8 קבוע ועדשת פריים אחת בסיסית (גם אם היא בהשאלה מהחבר). רוב העדשת זום הטובות עם צמצם קבוע, לרוב באורך מוקד של 17-55. הבעיה שזאת של ניקון עולה, אאאה , "קצת" יותר מדי. לכן צריך ללכת על צד שלישי, חברות כמו תמרון או סיגמה. אלה עדשות מעולות, יותר טוב ללמוד איתן ולרוב לא משדרגים אותן (כך שלטווח הארוך יש פה חיסכון מסויים).
טמרון
סיגמה
ניקון
- mp3lll
- חבר במועדון ה-20K
- הודעות: 20656
- הצטרף: ספטמבר 2007
- נתן תודות: 134 פעמים
- קיבל תודות: 1006 פעמים